Vattenfall reviews, ervaringen en beoordelingen
Reviews en Ervaringen Vattenfall
Het valt niet mee om een nieuwe energieleverancier uit te zoeken. Vattenfall levert energie aan zo'n 2 miljoen Nederlandse huishoudens. De aanbieder investeert in schone energie en gebruikt in Nederland voornamelijk zon- en windenergie als duurzame energiebron. Zo bouwt het Zweedse nutsbedrijf, dat voor overname N.V. Nuon heette, onder andere het grootste windpark op zee ter wereld. Ben jij benieuwd wat klanten te zeggen hebben over Vattenfall? Lees hier ervaringen en reviews van klanten van Vattenfall, zodat jij een weloverwogen beslissing kunt nemen of je wel of niet bij deze energieleverancier energie wilt afnemen.
Over Vattenfall
Van oudsher is Vattenfall een Zweedse energiemaatschappij, opgericht in 1909 onder de naam Kungliga Vattenfallsstyrelsen. Het bedrijf is zich gaan uitbreiden vanaf 1996, gelijktijdig met de Europese deregulering van de energiemarkt. Tegenwoordig is Vattenfall onder andere te vinden in Polen, Duitsland, Finland en Nederland, waar het Nuon heeft overgenomen in 2009. Het energiebedrijf richt zich voornamelijk op groene energie en wilt iedereen de energie bieden die aansluit bij hun wensen. Zo heeft een gezin met opgroeiende kinderen in een eengezinswoning een andere energiebehoefte dan een alleenstaande in een appartement. Klanten kiezen zelf of ze groene of grijze energie afnemen, op welke dag ze betalen en welk welkomstcadeau ze willen ontvangen.
Waarom kiezen voor Vattenfall
Bij Vattenfall kan je zowel terecht voor energie als voor tips en producten om minder energie te gebruiken. Zo wekt de energieleverancier stroom op uit zon-, water-, en wind, maar wordt er bijvoorbeeld ook gebruik gemaakt van restwarmte om huizen te verwarmen. De GreenBattery levert duurzame energie op plaatsen waar geen elektriciteitsnet is. Het uitgebreide netwerk van laadpalen zorgt ervoor dat elektrisch rijden steeds toegankelijker wordt. Vattenfall levert dus niet alleen stroom en gas, maar ook zonnepanelen, ventilatie, isolatie, beveiliging en laadpalen voor elektrische auto’s. Samen met 4.000 partners werken ze toe naar het grote doel: een fossielvrij leven mogelijk maken binnen slechts één generatie. Zo kun je bij de energieleverancier terecht voor advies over windenergie of begeleiding bij een betaalachterstand. Om ervoor te zorgen dat er minder energie verbruikt wordt, geeft Vattenfall onder andere persoonlijke bespaartips in de vorm van een energiescan. Ook denkt de energieleverancier mee met ondernemers over energiebesparende maatregelen.
Is Vattenfall betrouwbaar?
Vattenfall is een bekend bedrijf, niet alleen binnen Nederland maar bijvoorbeeld ook in Duitsland en thuisland Zweden. In Nederland neemt haast 2 miljoen mensen energie af bij deze energieleverancier. Vattenfall is een van de grootste energieleveranciers van Europa en biedt duidelijke rekeningen en informatievoorziening. Vaak vinden mensen de opbouw van de energierekening onduidelijk, maar Vattenfall maakt gebruik van diagrammen die makkelijk af te lezen zijn.
Klantenservice en klachten
Er zijn verschillende manieren waarop je contact kunt maken met de klantenservice van Vattenfall. Allereerst is er een uitgebreide kennisbank, waarin je zaken kunt regelen, iets te weten kunt komen of je opmerkingen achter kunt laten. Ook is de Vattenfall chatbot 24/7 bereikbaar voor vragen en opmerkingen. Kom je er toch niet uit? Zoek dan contact met de klantenservice door een bericht te sturen via WhatsApp, of neem telefonisch contact op. Vattenfall is bereikbaar op werkdagen van 08:00 - 15:00 uur.
Wil jij ook beoordelen?
Heb jij ervaringen met Vattenfall? Deel jouw mening dan direct. Laat bijvoorbeeld weten wat je ervaringen zijn met de klantenservice of wat jij vindt van de informatievoorziening en de service. Zo help je andere mensen die wellicht willen overstappen naar deze energieleverancier een goede keuze te maken. Ben jij een bestaande klant van Vattenfall? Laat dan zeker weten of jij tevreden bent en wat verbeterpunten zijn.
Het bedrijf Vattenfall is geverifieerd door ons.
De webshop vattenfall.nl is al jaren een betrouwbare partij om te bestellen.
Vattenfall is lid bij de KvK (kamer van koophandel) en hun website beschikt over een SSL certificaat (het groene slotje).
Dit slotje geeft aan dat het veilig is om te bestellen via de online betaalmethodes die ze aanbieden.
Vattenfall maakt gebruik van de meest voorkomende betaalmogelijkheden in Nederland.
De reputatie van vattenfall.nl is positief te noemen.
Het Nederlandse bedrijf is namelijk ook al een lange tijd actief op het internet.
Je kunt zelf ook meehelpen andere gebruikers een goede keus te maken bij hun aankopen.
Dit kun je doen door een review achter te laten op deze pagina.
Bekijk zeker even de website van vattenfall.nl.
Dit geeft je een beter beeld van de webshop.
Daarnaast staat daar hun uitgebreide assortiment en natuurlijk de openingstijden van Vattenfall.
Ons 3 jarig contract (440!euro per maand) loopt af in september.
Jarenlang klant bij Vattenfall. Krijgen we voorstel voor nieuwe contract maar dit is meer dan 100 euro duurder en werd zelfs 560 euro per maand, ondanks de ‘25 % blijven loont’ korting best grote verhoging . Gebeld naar Vattenfall. Vriendelijke meneer aan de lijn. Hij begreep het en ging het maken voor ons. De gasprijs ging iets omlaag, de electr prijs iets omhoog (waarom???), maar zo kon hij 20 euro lager aanbieden voor 540 euro. Binnen dag reageren anders ging aanbod voorbij. In vertrouwen aanbod geaccepteerd. ‘s avonds kwam nieuwe contract binnen van 540 euro. Even doorgelezen. Wat schetst onze verbazing. Onderaan contract stond: hiermee komt 25% korting blijven loont vervalt!!!!!
Opnieuw gebeld: andere vriendelijke medewerker. Die snapte eerst niet maar ze kwam erachter: dat komt omdat u lagere prijs kreeg. Had medewerker u dat niet vertelt?? Nee echt niet, we hebben met zijn 2-en gesprek beluisterd dus echt niet. Nou dat was dan niet goed gegaan zei de medewerker.
Dus die 20 euro korting was sigaar uit eigen doos. Zo waarschijnlijk nog hogere tarieven, vooral daar stroomverbruik in ons oudere huis waar geen zonnepanelen op kunnen hoogste is. Echt oneerlijk om zo platina klanten zo te bedriegen en erin te laten lopen!
Ook deze medewerker geen nieuw voorstel!
We overwegen nu om contact te maken met ANWB, en te vragen of zij redelijk voorstel ons kunnen aanbieden.
Helaas. Wij blijven graag trouw, maar als blijven niet meer loont, wellicht geen andere keus!
Moraal: kijk goed na wat u verteld wordt, en ook de kleine lettertjes goed nalezen in het (nieuwe) contract
Geen gezeur met om de haverklap van contracten wisselen, alles lekker duidelijk, geen gezeur over vergoeding zonnepanelen wel of niet belasten, gewoon strakke heldere lijnen en afspraken. Daar hou ik van !!
24uur geen heet water.
5 personen bellen voor compensatie .
En 5x wordt een totaal verschillend antwoord gegeven.
Minachting voor de klant, die verplicht bij vattefall is?
Er werd een p1 home wizard aangeboden voor spaarpunten.
Wat blijkt
Ik wil de meter gebruiken voor sluipverbruik
Helaas kost dat 1 euro in de maand .
Maar dat staat er niet bij..
Ik verwacht wel een compleet product zeker als vatten fall dat aanbied.
Dus niet kopen .
Ik stuur hem terug .
En dan moet je de verzendkosten ook nog zelf betalen....!!!
Binnen 2 maanden vraagt Vattenfall om de meterstanden???
De 1e keer om het voorschot aan te passen en de 2e maal voor de eindafrekening.....
Dat kan toch gecombineerd worden lijkt mij want wat maakt 1 maand aangepast voorschot uit vraag ik me af?
Of is Vattenfall klanten aan het stalken zodat ze schijtziek worden en zich gedwongen voelen een slimme meter te memen
2x in 1 maand om meterstanden vragen vind ik echt onnodig en geeft klanten meer overlast dan voordeel lijkt mij.
Als Vattenfall nog vaker dan 1x per jaar om mijn meterstanden vraagt ga ik overstappen naar een normale energieleverancier die wel slim kan en wil werken.
De app is waardeloos, en maar zeggen dat er een storing is bij Liander
Reden om over te stappen
Wim
Ga je besparen op energie, pakken ze je korting (die je krijgt als je lang klant bent). prijsstijging zo hoog dat je de besparing + extra kwijt bent aan Vattenfall
Wisten jullie dat Vattenfall ook laadpalen plaatsen op de straat waar je je auto op kan laden? Nou dat is bij mij gebeurd naast mijn huis zijn er twee geplaats op openbare grond. Prima zou je zeggen, maar Vattenfall houdt geen rekening met de bezittingen van een ander en vernield gewoon je tuin die je net aangelegd hebt. Tja..dat hoort bij het risico van het vak was hun antwoord op mijn klacht, ze moeten toch ergens het zand dat uitgegraven is kwijt??¿¿ Ruimte genoeg op die openbare grond, maar nee in mijn net aangelegde tuin werd dit gedumpt. Daarbij toen het gat dat gegraven was voor de stroom kabels weer dicht gemaakt werd, werd een hele laag stenen uit mijn tuin mee het gat in genomen, dus kon ik weer overnieuw beginnen. Tja zei Vattenfall, wij vinden dat er nog voldoende stenen liggen!! Zij vinden dat..??? Wie zijn zij om dat te vinden het is mijn tuin en die is beschadigd!! Kortom, zij bepalen, zij vernielen en vinden dat het er nog prima uit ziet?????? Rare gang van zaken dat je zomaar andermans spullen gaat vernielen en onachtzaam te werk gaat en dan zelf bepaald of er nog genoeg stenen in de tuin liggen!! Onder t mom van..tja dat kan zomaar gebeuren??? Daarnaast, men begon met deze werkzaamheden 's morgens om 07.15 uur en daarbij werd een radio loeihard aangezet voor mijn voordeur. Wat een moraal hebben deze mensen zeg, niet te geloven. Dit is voor mij zeker een reden om NOOIT, maar dan ook NOOIT of te nimmer klant te worden bij dit bedrijf. Waardeloze manier van om gaan met andermans spullen en manieren zijn ver te zoeken.!
TRAP ER NIET IN !!! Laat je metergas verwijderen en denk je dat je met Vattenfall fossielvrij kan wonen krijg je je 25% Blijven Loont-korting kwijt. Dus je Kwh wordt flink duurder.
Nooit zo een waardeloze maatschappij gezien.
Vergeleken met Eneco en anderen is rattenvanger,ik bedoel vattenfall het duurste.
Kijk nu weer naar de verhoging .
Gebruik de energie vergelijking
Al twee jaar bij vattefall, het termijn advies komt niet overeen meet het daadwerkelijke verbruik en ligt vele honderden euro's hoger per maand. Pas je in de app je maandbedrag aan op hun advies en blijkt dat toch te hoog te zijn kun je niet meer terug onder hun minimale termijn advies welke honderden euro's te hoog is. De app is zeer slecht bereikbaar en is niet bijgewerkt. Loopt 3 dagen achter. Wordt aan gewerkt zeggen ze, maar duurt wel erg lang. Telefonische bereikbaarheid is waardeloos. Mensen kijk uit met het aanpassen van je voorschot, reken het zelf uit en laat je niet gek maken.
In maart opgezegd en bevestiging gehad dat ze de opzegging hebben ontvangen met in diezelfde e-mail dat ze zeer binnenkort contact zouden opnemen. Na twee maanden wachten is contact opnemen nooit gebeurt helaas. Zelf geprobeerd te bellen maar ook hier zijn ze maar tot 15:00 bereikbaar. Vindt ik zelf ook al niet heel klantvriendelijk, mensen werken overdag en kunnen dus niet bellen. Toen kreeg ik zelf Corona en daarna op vakantie geweest. Juni wordt er wederom weer maandbedrag afgeschreven (zie ik op werk in bank app). Geprobeerd te bellen maar wacht tijd waar je u tegen zegt… daarna zelf ook niet meer aan gedacht. Eind jullie weer afgeschreven en dus begin augustus maar via whatsapp bericht gestuurd. Duurde maar liefst 4 dagen eer ik antwoord kreeg om mijn gegevens te verstrekken… uit eindelijk na 9 dagen antwoord. Hun reactie was dat ze inderdaad een opzegging hadden binnengekregen, heb immers een e-mail van ze gehad, maar deze is nooit verwerkt door hun. Sterker nog, ze schuiven de schuld in mijn schoenen omdat volgens hun ik zelf niet heb geprobeerd contact op te nemen. Konden het wel per direct in augustus opzeggen…. wettelijk is dit 1 maand na opzegging. Krijg nu incasso kosten en via whatsapp blijven ze zeer onvriendelijk, blijven de vinger naar mij wijzen terwijl zij de opzegging niet verwerken… en vervolgens als je meld dat het hun fout is, geven ze ook immers toe, verbreken ze het gesprek.
Mijn advies, ga nooit met dit bedrijf in zee, of stap zo snel mogelijk over. Zo onvriendelijk heb ik zelden mee gemaakt bij een bedrijf.
Vragen stellen via whatsapp, begin er niet aan. Een dag later en bent nog aan het wachten. Klacht indienen, na 3 uur whatsapp. Kun je weer wachten. Al drie dagen bezig met een nieuwe mijn Vattenfall. Klantvriendelijk totaal niet en maar de prijzen opdrijven.
grootste verontreiniger op dezee aardplak??
Niet of amper te bereiken enorm duur,
Zonder ons op de hoogte te stellen hebben jullie het contract overgezet naar variabel terwijl vast contract hebben al jaren .
In loggen en openen lukt niet .
En bellen is onbegonnen werk .
Er is ons toegezegd dat het contract automatisch verlegd ,maar dit word stilzwijgend naar variabel gezet .
Wij hoeven niet de shit zooi van een ander op te ruimen .
We willen onze vast contract en daarmee uit
Pas op voordat je in zee gaat met Vattenfall InCharge! Het wordt klanten namelijk heel moeilijk gemaakt om een hogere thuislaadvergoeding door te geven. Het formulier op de website werkt niet goed, er komt geen reactie op emails en gedane toezeggingen per telefoon worden niet nagekomen.
Er zijn gelukkig voldoende alternatieven waar het wel veel makkelijker is om je thuislaadvergoeding via een self-service aan te passen.
Vattenfall gaat als eerste gas en stroom verhogen .Dat betekent dat ze geen rekening houden met de minderbedeelde mensen .Als er hier een positief review wordt gegeven zijn het blijkbaar eigen mensen
De app werkt all dagen niet
Maar niets laten weten kan zo en groot bedrijf niet voor zorgen dat de app binnen 3 dagen weer werk
Jaren klant bij Vattenfall, wanneer ik opnieuw een contract wil afscluiten zal dit zeker niet bij Vattenfall zijn. Momenteel moet ik mijn contract opzeggen i.v.m. verhuizing binnen familie. Ik heb een kaartje in de bus gekregen, om de boel af te sluiten en dat ik direct contact op moet nemen. Dit heb ik gedaan via WhatsApp, kreeg daar vrij snel een reactie dat ik alleen de mogelijkheid heb om direct een bedrag over te maken. Vervolgens stel ik opnieuw een vraag, dat betalen direct niet mogelijk is en stel voor om over een aantal dagen het volledige bedrag over te maken. Daar krijg ik geen reactie op via WhatsApp. Via de andere (algemene) Vattenfall app leg ik dit uit, zij geven aan om dan telefonisch contact op te nemen. Heb dit een aantal keren gedaan, omdat ik oprecht de achterstand wil oplossen, maar wel een oplossing die ik na kan komen. Wat ik wil aangeven is dat ik dus op welke manier dan ook een oplossing voor wil leggen, er is niet gereageerd en zijn telefonisch niet bereikbaar. Dit vind ik ronduit een slechte service. het voelt alsof ik word behandeld als niet belangrijk! Dat ze niet open staan om samen met jou naar een oplossing te zoeken. Mocht het zo zijn dat Vattenfall van te voren al een verhaal invult achter iemand die niet heeft betaald, wil ik ze adviseren om géén aannames te doen over het waarom iemand niet heeft betaald. Eventueel iets meer het vermogen creëren om te overschouwen.
Omdat mijn contract afliep kreeg ik een nieuwe aanbieding in mijn Vattenfall. Na eenmaal openen in mijn App, was deze daarna niet meer zichtbaar. Contact gezocht via de Whatsapp en na eindelijk een medewerker op de lijn te hebben, werd een nieuw voorstel aangeboden. Na een uur heb ik aangegeven daarmee akkoord te gaan, maar kreeg totaal geen respons meer en was ook niemand meer te bereiken via de Whatsapp. Nu een week later geeft de Whatsapp aan dat er zo spoedig mogelijk contact wordt opgenomen. Vattenfall gebeld en na 3 kwartier wachten eindelijk een medewerkster aan de lijn. Kort gezegd kwam het er op neer dat ik pech had dat zij de communicatie niet op orde hadden. Aangezien de prijzen nu gestegen waren verviel voor mij het door hun gedane voorstel, ondanks ik diezelfde dag had aangegeven akkoord te gaan. Dit kon zij ook terug zien, maar omdat je contact niet was opgesteld, was die aanbieding vervallen.
Zins 2 dagen over gestapt en wil klantenservice bellen 30 minuten aan telefoon gehangen maar je krijgt geen medewerker aan de telefoon echt slecht heb gelukkig mijn bedenk tijd nog om te annuleren en als dit nu al begint heb ik al niet zo heel veel vertrouwen meer in dit bedrijf zegt genoeg
Ze stunten met het aanbieden van cadeaukaarten maar let goed op! Dit geldt niet voor bepaalde contracten en het staat nergens duidelijks vermeld. Het moet op je contract staan en anders heb je er geen recht meer op.
Daarnaast was de service telefonisch erg slecht, geen duidelijk antwoord en heb 30 minuten moeten wachten om vervolgens te horen dat ik er geen recht meer op heb. Heb gevraagd naar een alternatief echter kunnen ze me niets bieden.
Kortom, niets veranderd van toen het Nuon was, erg jammer, ik stap over.
Vattenfall houdt goed rekening met de betalngsproblemen. Als je belt naar de klantenservice zijn ze altijd behulpzaam en vriendelijk. Ze denken altijd goed mee en er wordt veel verzekerd voor je voor een prima prijs.
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Vattenfall een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 25 beoordelingen geplaatst over Vattenfall. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5,1 gekregen, waarbij 34% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Vattenfall actief?
Vattenfall is vooral actief in de categorie energie aanbieders en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) groene energie.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heeft u een positieve indruk gekregen door de Vattenfall reviews? Dan kunt u naar de website van Vattenfall gaan en uw bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.