Raisin reviews, ervaringen en beoordelingen
Reviews en Ervaringen Raisin
Heeft u plannen om geld te storten of een rekening te openen bij Raisins? Wellicht wilt u weten of uw geld veilig is bij hun. Lees daarom de reviews van klanten die ervaring hebben bij Raisins. Zo kunt u zelf een besluit maken of uw hen genoeg vertrouwt.
Over Raisin
Raisin Bank, opgericht in 1973, heeft tientallen jaren ervaring als gerenommeerde Duitse kredietinstelling. De bank combineert visie en deskundig advies met efficiënte oplossingen, met name bij de verwerking van kredietportefeuilles en debiteuren van zorgvuldig geselecteerde kredietnemers. In 2005 werd de bank, toen nog MHB-Bank AG geheten, een dochteronderneming van de Amerikaanse investeringsmaatschappij Lone Star, met een bijzondere focus op het beheer van kredietportefeuilles. De bank is sinds april 2019 volledig in handen van Raisin DS GmbH en opereert sinds augustus 2019 onder de naam Raisin Bank AG. Innovatieve financiële producten zijn het belangrijkste expertisegebied van Raisin Bank.
Waarom kiezen voor Raisin
Het FinTech-bedrijf biedt een open bankinfrastructuur voor de wereldwijde depositomarkt van meer dan 50 biljoen dollar, waarvan zowel banken als spaarders profiteren. ... Raisin DS werkt samen met ongeveer 400 banken en financiële dienstverleners uit meer dan 30 landen. Het bedrijf bedient meer dan 550.000 directe klanten.
Hun doel is om langdurige spaarders de beste rentes voor te schotelen in heel Europa. Hierdoor zijn ze uitgegroeid tot een marktleider op het vlak van investeringen.
Raisin Bank stelt klanten in staat om spaarrekeningen te openen in verschillende landen in Europa waar de rente hoger is, zoals Frankrijk, Letland, Polen, Oostenrijk en Italië.
Op de depositomarktplaats van Raisin Bank kunnen spaarders kiezen uit meer dan 45 verschillende spaarrekeningen van 7 Europese banken. Alle betrokken banken zijn gedekt door EU-bankgaranties - dus alle fondsen tot € 100,000 zijn veilig.
In april 2021 was de hoogste beschikbare rente op Raisin 1,36% (5-jaars looptijd).
Bij Raisin kunt u meer dan het dubbele krijgen van de beste rentetarieven die door andere banken in worden betaald op 2- en 3-jarige termijndeposito's.
Is Raisin betrouwbaar?
Met Raisin worden uw deposito's in elke fase van het proces beschermd. Omdat alle banken bij Raisin worden gedekt door EU-bankgaranties worden alle stortingen tot 100.000 euro beschermd.
Als u overweegt meer dan € 100.000 opzij te zetten, kan Raisin een slimme oplossing zijn, omdat u hiermee uw geld kunt verdelen over verschillende spaarproducten met één enkel aanvraagformulier. Zolang u € 100.000 of minder op elke rekening zet, is uw geld veilig en wel, wat er ook gebeurt met de partnerbank waarmee u spaart.
Samenvattend, Raisin is de moeite van het bekijken waard als u geïnteresseerd bent in het beleggen van geld op een spaarrekening. U krijgt niet alleen enkele van de beste deals te zien die momenteel beschikbaar zijn, maar Raisin geeft u ook de mogelijkheid om met één klik op de knop in meerdere banken te investeren.
Normaal gesproken zou u bij elke provider afzonderlijk een account moeten openen en beheren. Door u eenvoudig aan te melden bij Raisin, kunt u beleggen bij zoveel aanbieders als u wilt, zonder dat u zich hiervoor hoeft aan te melden. In plaats daarvan zal Raisin de aanvraag namens u indienen met de informatie die u tijdens het registratieproces hebt verstrekt.
Klantenservice en klachten
In een tijd waar de digitale technologie vaak het menselijk contact heeft vervangen, ook in de banksector, kan het belangrijk zijn om een kijkje te nemen naar de klantenservice van Raisin.
Zo zien we dat het klantenserviceteam van Raisin graag al uw vragen en opmerkingen beantwoordt en bereikbaar is per e-mail of telefonisch tussen 08.30 uur en 16.30 uur. CET van maandag tot en met vrijdag. U kunt ook gebruik maken van het contactformulier dat beschikbaar is in het Online Banking Systeem.
De klantenservice is enkel bereikbaar voor voor vragen of opmerkingen. Ze fungeren niet als een bankbediende die persoonlijke aanbevelingen of informatie verstrekt met betrekking tot een investeringsbeslissing voor een specifieke termijndeposito. Wel kunnen ze je informeren over de verschillende spaarproducten van hun partnerbanken.
Wil jij ook beoordelen?
Met verschillende banken die tegenwoordig erg lage rentes bieden voor uw spaargeld, kan het de moeite lonen om de grenzen even te verleggen en te kijken wat de Europese markt te bieden heeft. Heeft u in het verleden al een rekening geopend bij Raisins? Hoe verliep het proces en wat zijn uw bevindingen van hun klantenservice? We horen graag uw ervaringen en hopen dan ook dat je een review schrijft voor andere mensen die overwegen met Raisins samen te werken.
Ze beloven een verbeterde id-proces via de Raisin app, maar het is nog steeds waardeloos. Het gehele proces doorlopen, 10 cent Klarna kosten betaald en dan krijg je een foutmelding "Helaas kunnen we niet doorgaan op basis van de gegevens die je hebt doorgegeven". Op advies medewerker de Raisin app opnieuw geïnstalleerd, maar krijg dezelfde foutmelding. Vandaag ineens mijn account door Raisin geblokkeerd. Je kunt hierna niet meer inloggen op je account. Mijn privé gegevens (kopie paspoort, enz.) zitten nu dus wel in het archief bij Raisin waar je niets meer aan kunt veranderen. Ze reageren niet op je mail berichten en bij telefonisch contact krijg je het advies een nieuw account aan te maken. Het is dat ik hier geen waardering lager dan een 2 kan aanvinken, anders was het zeker een 1 geweest. Ga absoluut niet in zee met deze organisatie Raisin.
na soepele aanmelding heb ik regelmatig een vraag gesteld via mail hoe het zit met bijschrijving van rente want die lopen maanden achter maar je hoort helemaal niets . een x een mail gehad dat ze het druk hebben ja daaaag. ik ga na de looptijd zeker mn geld afhalen en mooi weer in NL zetten want daar krijg je nu bijna net zoveel . gr
Ik wilde m’n gelden uitkeren en toen kwam ik erachter dat Raisin mijn tegenrekening , zonder mijn medeweten, zelfstandig had gewijzigd naar dat van een vriend van mij. Bizar. Vervolgens ben ik nu al maanden bezig om m’n geld terug te krijgen. Waardeloze klanten service en extreem traag. Meerdere klachten ingediend zonder resultaat.
Ivm een actie van Raisin heb ik middels d affiliatielink een klant doorverwezen binnen de gestelde termijn. De klant geeft ook binnen de gestelde termijn rekening geopende, alleen het overboeken via Raisin naar de bank lukte niet, terwijl het volledige bedrag van de klant bij Raisin was. Uiteindelijk wel gelukt. Zowel de doorverwezen klant als ik moeten een bonus ontvangen van ieder€100. Telefonische contacten en schriftelijk berichten hebben er uiteindelijk toe geleid dat de €50 heeft ontvangen. Verdere correspondenties leveren alleen op: ivm privacy kunnen wij geen verdere informatie verstrekken.
Ik zal binnenkort mijn gespaarde bedrag maar opnemen.
Raisin mag die bonus van €150 houden!!
Met het recent gewijzigde en sterk vereenvoudigde identificatieproces is het nu mogelijk om een Raisin account aan te maken zonder gecompliceerde videoverbinding met Engelstalige medewerkers! Na enkele dagen is mijn account bruikbaar en zijn de verschillende deposito’s aangevraagd. Raisin biedt je de mogelijkheid om, gebruikmakend van het depositogarantiestelsel, te sparen bij diverse banken. Instant Payment zou een mooie verbetering voor de toekomst zijn!
Het aanmeldproces is wat wennen, maar niet vervelend. Zo gaan veel KYC verificaties tegenwoordig. Ik vind hier veel negatieve reacties behoorlijk overdreven. Misschien zijn we in Nederland een beetje verwend. De rentes zijn absoluut de moeite waard.
Als slechthorende drie uur tevergeefs bezig geweest om door het identificatieproces heen te komen. Omdat Engels voldoende verstaan door het gehoorprobleem sowieso niet lukt, getracht om een Nederlands sprekende medewerker te krijgen, zoals ze zelf ook aangeven beschikbaar te hebben. Echter is de door Raisin ingehuurde IDNow dienst zo primitief georganiseerd, dat ze je niet in de wacht kunnen zetten daarvoor. Je moet steeds weer opnieuw en opnieuw en opnieuw contact maken in de hoop op toevallig een Nederlands sprekende medewerker. Ten einde raad er hier een gezinslid bij gevraagd die de Engels sprekende medewerker wel kan verstaan en mij kan souffleren wat te doen, maar dat ging volgens de medewerker ook weer niet goed en werd het contact wederom verbroken.
Bij de aanmelding bij de Estlandse Bigbank blijken die het 100% handiger en klantvriendelijker te hebben geregeld: er komt iemand bij je langs voor identificatie. En minstens dezelfde hoge rentepercentages. Dág Raisin!
Tot nu toe erg prettige communicatie met klantenservice. Medewerkers zijn zeer vriendelijk en servicegericht (van de 2 keer dat ik hulp/advies nodig had). Tip: doe zelf aardig tegen de andere kant van de lijn.
Een aandachtspuntje: saldo van mijn spaarrekening van Raisin op de pc en die van de app in mijn telefoon scheelt iets van elkaar. Het saldo van de spaarproducten zijn wél gelijk. Een bug in de app?
Raisin is onbetrouwbaar en reageert niet op vragen/berichten van de klant.
Tijdens de aanvraag van ons spaarproduct, kregen we bericht dat de bank waar we wilden gaan sparen de rente ging verlagen van 4.1% naar 3.8% en we moesten er voor zorgen dat alle documenten voor een bepaalde datum opgestuurd zouden zijn om nog van het hogere tarief te kunnen profiteren. Wij hadden alle vereiste formulieren al op tijd aangeleverd en ontvangst daarvan was ook bevestigd.
Toch wachtte Raisin met het bevestigen van ons spaarproduct tot 00.00 uur van de dag na de uiterste datum. Wij hebben dit letterlijk kunnen volgen. Hoewel Raisin dus alle documenten had, hebben ze tot 00.00 uur gewacht en toen ons spaarproduct tegen die lagere rente bevestigd.
Inmiddels hebben we daar al twee keer bericht over gestuurd, maar Raisin reageert helemaal niet.
We kunnen tot een bepaalde datum bezwaar maken en het spaarproduct intrekken, maar Raisin reageert dus totaal niet op vragen. Gezien de bovenstaande ervaring is het zeer waarschijnlijk dat ze ook hiermee zullen wachten tot net na het verstrijken van de uiterste termijn.
Raisin neemt dus wat graag je geld in ontvangst, maar een behoorlijke klantenservice, kun je rustig vergeten. Het gaat hier niet om een theekoker hè, maar om duizenden euro's.
Ik zou iedereen aanraden een rekening te openen bij Raisin. Ben je zeker van een hogere rente dan in Nederland met 1%....
Net het identificatieproces doorlopen en ging soepel. Na alles ingevuld te hebben kreeg ik meteen een Nederlandstalige medewerker aan de lijn en verliep alles heel vlot. Nu wachten op bevestigingsmail en kan het sparen beginnen.
Het is zoals in de review van P.G.L. van 26 dec 2023 wordt aangegeven; ieder mens is anders. Ook bij Raisin! Tot nu toe heb ik geen problemen ondervonden met de medewerkers en de producten van Raisin. Juist vriendelijkheid en behulpzaamheid!
Heb meer moeite met de rente in Nederland die je niet krijgt en waar je wel recht op hebt. Geld uit rente die wij niet krijgen maar naar de aandeelhouders van banken en overige financiële instellingen verdwijnen. Met dikkere blauwe of grijze pakken als gevolg. Maar ook bredere oprijlanen voor de bredere auto's, etc.
Dan hebben we het niet eens over de foute beleggingen in wapens en heel veel overige louche beleggingen en steeds duurdere producten waar u en ik zogenaamd door de Overheid aan de Nederlandse banken moeten betalen. De boeven!
Waarom lees je dat nooit terug in reviews eigenlijk?
Na het lezen van andere deels negatieve review’s mijn ervaring met Raisin.
Het identificatieproces / aanmeldprocedure is wel een dingetje. Raisin laat dit afhandelen door een externe organisatie. Hoewel ik nauwelijks Engels spreek is het identificatieproces / aanmeldprocedure probleemloos verlopen. Als het niet lukt kun je de procedure ook opnieuw aangaan. Je kunt ook om een Duits of Nederlands sprekende identificatie afhandelaar vragen. De ene persoon aan de lijn is de andere niet. Verstandig is wel om e.e.a. eerst even in te lezen.
In November 2022, 5 deposito’s van 1 jaar geopend en een spaarproduct bij Renault.
De vrijgevallen deposito’s in nov. 2023 bij Innbank, COOP en Younited zijn keurig met rente op de vervaldag overgeboekt naar mijn Raisin-rekening. De dag daarna heb ik, met de al klaarstaande aanvragen, nieuwe deposito’s geopend. Het verlengen van de deposito bij Banca Progetto ging probleemloos. De rente stond keurig op de dag na de vervaldatum op mijn Raisin rekening.
Alleen Imprebanca maakte er een potje van. De deposito met vervaldatum donderdag 23-11-2023 werd administratief door Imprebanca niet afgehandeld op de vervaldag. Ook na tel. contact met Raisin klantenservice op 24-11; 27-11 en 28-11 nog geen reactie van Imprebanca. Een en ander zou volgens klantenservice ca. 3 werkdagen kunnen duren, dit in tegenstelling tot de vermelding op het productinformatieblad dat de ingelegde som plus de rente AUTOMATISCH op de vervaldag wordt overgeboekt op de Raisin-rekening. Andere banken kunnen schijnbaar wel op de vervaldatum alles afhandelen. Op 29-11 was tenslotte alles afgehandeld en stond som van de vrijgevallen deposito plus rente zichtbaar op mijn Raisin rekening en heb diezelfde dag een nieuwe (al klaarstaande) deposito geopend. Dus eind goed.
Telefonisch gewoon niet te bereiken. En op mails geven ze geen antwoord. Dus denk dat ik mijn geld er maar weer weg ga halen. Als dat lukt….
Een account aangemaakt, gegevens correct ingevuld, benodigde documenten opgezocht, identificatie telefoontje in het weekend dus in het Engels. Inderdaad toen een wachttijd van 5 werkdagen voor bericht van acceptatie. Geld gestort bij Raisin en door hen over laten boeken naar spaarrekening met 2x zoveel rente als in NL.
Al met al zeer tevreden 😊
I have tried twice today to set up an account with Raisin
I have tried to identify myself via the identification procedure, however, the first colleague cut me off and was very abrupt in handling the matter.
On my second attempt, it felt as though I was a problem and not a potential client and the identification process felt more like a scam set up, rather than a professional business service.
Normal identity services are arranged digitally and do not require what looked like someone sitting in their home doing this via some other form of process.
The 2nd contact person was also very abrupt and became aggressive and impatient in her requests that I should be alone.
I do not understand why this was necessary and it also made it feel like a scam, as though if anyone else was with me they could be a witness to something that was not legitimate.
Klantenservice niet bereikbaar; zelfs niet na 20 minuten in de wacht te staan
Er gaat wat tijd overheen, voordat je bent aangemeld. Inmiddels gaat de verwerking van de opdrachten goed. En met een prima rente!
Idd de indentificatie is een beetje houtje touwtje. Hierna ging het goed. Twee spaar rekeningen geopend en een deposito. Eerste rente bijschrijving ontvangen. Tussen de stappen zit wel een dag. Dus als ik mijn geld terug wil reken ik op een week voordat ik het weer op mijn nl rekening zou hebben.
Aan de communicatie ligt het niet..... want die is er niet!
Uiterst onbetrouwbaar platform! Hier 3 tal deposito's geopend welke na enkele maanden zomder kennisgeving werden gesloten door Raisin. De opgebouwde rente is foetsie. Probeer al een maand antwoord te krijgen van Raisin maar niemand reageert. Pech..geld weg. Tijd voor officiële klacht en advocaat!
Denk goed na voordat je met deze tent in zee gaat met je zuurverdiende centen
Tot 4x toe gebeld en identificatie geprobeert te doorlopen. Tijdens dit proces gaat de telefoniste opeens met haar buurman of buurvrouw zitten praten en verbreekt de verbinding
De tweede keer krijg ik een mijnheer aan de lijn die vraagt of ik engels spreek...als ik vraag om een nederlands sprekend iemand (zou tijdens normale kantooruren aanwezig zijn volgens de website) verbreekt de mijnheer na een krte groet gewoon de verbinding. Rampzalig bedrijf
Ik herken niet de problemen met het identificatieproces die anderen hebben ervaren. Zojuist mijn identificatie met een Engelstalige medewerkster afgerond en dat verliep zeer efficiënt en soepel. Binnen drie minuten was alles gedaan. Moest wel even wachten (5 minuten), maar ja, in het weekend is de personele bezetting waarschijnlijk beperkt. Vooralsnog zeer tevreden.
Treurig dat een bank met AI gestuurde software en algoritmes werkt. Als er iets fout gaat snapt de AI automaat het niet meer en is er geen ontsnappen meer aan. Halve identificatie gedaan en geen idee waar mijn paspoort en andere privé gegevens zijn gebleven. Verwijderen uit hun systeem door de AI tools in daarna onmogelijk. pfff wat een ellende.
Prima rentes, houterige aanmelding. Maar daar moet he ff doir heen voor een lekkere rente
langlopend en abrupt beeindige
id-procedure.
Id proces door een of ander tussen bedtijf geregeld?
Voort klantenservice niet te bereiken;
zeer lange wachttijd
Heb spijt dat ik mijn paspoort heb laten fotograveren, wat gebeurt er met mijn gegevens?
Via onze dochter bekend geworden met Raisen. Na wat research besloten een kortlopende deposito te kopen.
Via videobellen een identificatie doorlopen, netjes, vlot en in goed Engels zo geregeld. Onderbouwing adres gegevens duurde naar mij wat te lang (5-7 dgn), maar wellicht het gevolg van veel aanmeldingen. Op zaterdag het geld voor de aankoop overgemaakt, was op maandagmorgen zichtbaar bijgeschreven. Dit vond ik echt wat te lang duren, banken onderling is binnen 5 minuten geregeld.
Vandaag gezien dat de aanmeldingsbonus bij mijn dochter en bij mij is bijgeschreven. Netjes en verder niets op aan te merken!
Het bedrijf maakt reclame om een klant aan te brengen en zowel de aanbrenger alsook de nieuwe klant krijgen dan € 50,=. Ik heb dus een nieuwe klant aangedragen, maar zowel de nieuwe klant alsook ik hebben tot op heden nog steeds niet die bonus ontvangen. Het lijkt er op, dat het bedrijf wel nieuwe klanten wil, maar geen aanbrengpremie wil uitkeren! Dit ondanks mails van mij en de nieuwe klant; slechte zaak!
Gisteren aanmelding in orde gemaakt, ging allemaal snel en vakkundig door een vriendelijke medewerkster van de bank. Heb meteen al een goed gevoel hierbij.
Via een vriend hier een rekening geopend half juli. Eind juli en begin augustus 2023 naar de uitbetaling van onze bonus geïnformeerd via mail en via hun app. Vandaag weer, maar ze reageren gewoon niet meer. Dit is voor een bank toch echt zeer onprofessioneel en schept geen vertrouwen!
Zoals ik lees, maken velen deze ervaring.
Aanmelding liep ook al moeilijk, daar de personen zeer slecht Engels spreken en daarbij onvriendelijk zijn.
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Raisin een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 65 beoordelingen geplaatst over Raisin. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 6,1 gekregen, waarbij 56% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Raisin actief?
Raisin is vooral actief in de categorie financieel en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) sparen.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heeft u een positieve indruk gekregen door de Raisin reviews? Dan kunt u naar de website van Raisin gaan en uw bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.