Santander reviews, ervaringen en beoordelingen
Santander reviews
Iedereen heeft weleens extra geld nodig. Als je bijvoorbeeld een grote aankoop, zoals een auto wilt doen of als je jouw huis wilt verbouwen. Of misschien wil je minder rente betalen over jouw huidige leningen en deze oversluiten naar een kredietverstrekker die een gunstiger tarief rekent. Als je op zoek gaat naar een goede kredietverstrekker, dan is Santander Consumer Finance het bedrijf dat zonder twijfel als één van de eersten naar voren komt. Zij bieden aantrekkelijke leenconstructies voor consument die snel geld nodig hebben, maar het is goed om eerst te controleren of Santander wel het juiste bedrijf is om zaken mee te doen. Maken zij hun beloftes waar en zijn zij wel de beste partij voor jou om jouw lening bij af te sluiten? En welke voorwaarden stellen zij aan het lenen van geld. Wij helpen je deze belangrijke vragen te beantwoorden. Op deze pagina vind je alle beoordelingen en ervaringen van consumenten die van de dienstverlening van Santander gebruikmaken. Ben jij al een klant van Santander Consumer Finance? Help dan andere klanten door jouw review over het bedrijf bij ons achter te laten.
Santander ervaringen
Santander is beoordeeld en geverifieerd door ons team van expert. Banco Santander is één van de grootste internationale banken ter wereld en is in 1999 opgericht. De bank heeft wereldwijd bijna 190.000 medewerkers en 125 miljoen klanten. De van origine Spaanse bank opereert wereldwijd en is vooral in Spaanstalige landen enorm populair. Maar ook in landen, zoals de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk is Santander een belangrijke speler. In Nederland kennen wij Santander vooral als de kredietverstrekker Santander Consumer Finance die voorheen onder de naam Comfort Card opereerde.
Dat Santander als een betrouwbaar bedrijf overkomt heeft niet alleen te maken met de beurswaarde van iets meer dan 72 miljard euro en de positieve winstcijfers. Zij hebben tevens een goedwerkende en beveiligde website die voorzien is van een SSL/TLS-certificaat. Te herkennen aan het welbekende groene slotje dat in de balk van de webbrowser voor het webadres staat. Dat houdt in dat jouw gegevens beveiligd worden opgeslagen en ook beschermd worden. Online jouw bankzaken, leningen en verzekeringen regelen is dus bij Santander geen probleem.
Santander Consumer Finance heeft een goede reputatie in de financiële sector en werkt samen met grote bedrijven, zoals Media Markt. De reviews van klanten zijn overwegend positief. Wil jij klanten helpen? Schrijf dan jouw recensie over Santander vandaag nog!
Over Santander
Santander richt zich op verschillende soorten consumptieve kredieten zoals persoonlijke lening, doorlopend kredieten, creditcards en autofinancieringen. De kredieten zijn persoonlijk en daarom vallen ze vaak niet hoger uit dan € 50.000. Gebruikers kunnen via hun persoonlijke rekening zelf hun geldzaken regelen. De klant kan een aanvraag eenvoudig 24 uur online indienen waarna er antwoord volgt door een offerte via de mail. De klant kan deze offerte in alle rust beoordelen. Het bedrijf kan ook persoonlijk contact opnemen om te overleggen over een lening die het beste bij de persoon past. De klant kan gebruik maken van een app om snel via de smartphone zijn rekening te beheren.
Is Santander betrouwbaar?
Santander heeft een gigantische trackrecord als het aankomt op bankzaken en leningen. Ondanks dat bedrijf pas sinds 1999 onder de naam Banco Santander opereert, is de kennis die zij in huis hebben goed voor meer dan 160 jaar ervaring in de financiële sector. Te danken aan de fusie tussen Banco Santander (1857) en Banco Centralo Hispano (1919). Zij hebben het bedrijf flink uitgebreid door de overnames die in de afgelopen jaren hebben plaatsgevonden. Onder andere in gebieden, zoals Europa, Latijns-Amerika, Noord-Amerika en Azië hebben zij meer vestigingen weten te openen. Santander is niet alleen een bekende naam in de financiële sector, maar ook in de sportwereld. Als hoofdsponsor van Formule 1-teams en voetbalcompetities, zoals de Champions League, Primera Division, Copa Libertadores en het WK.
Santander Consumer Finance leningen
Santander Consumer Finance focust zich voornamelijk op het verstrekken van leningen en zij maken onderscheid in meerdere soorten leningen die je bij hun kunt afsluiten. Met een persoonlijke lening kan je een vast bedrag lenen en dit soort leningen zijn vooral interessante voor grote aankopen en verbouwingen. Met een doorlopend krediet heb je altijd een extra geldpotje achter de hand en kan je geld opnemen wanneer je dat nodig hebt. Je kan eventueel een bestaande lening ook oversluiten. Mochten de voorwaarden en rentes interessanter zijn dan die van je huidige kredietverstrekker.
Santander verzekeringen
Santander heeft als voordeel dat je een verzekering nabestaandenbescherming kan afsluiten en deze verzekering zorgt ervoor dat je nabestaanden niet in de financiële problemen komen als er een overlijden is. In veel gevallen zijn de nabestaanden verantwoordelijk voor het aflossen van een schuld van iemand die overlijdt, maar met deze verzekering is dat probleem uit de wereld. Santander werkt ook samen met Chubb om meer verzekeringen aan te bieden. Zoals een familie zorgplan waarmee er een bedrag wordt uitgekeerd als bijvoorbeeld iemand binnen het gezin door een ongeval komt te overlijden. Er is ook een verzekering voor blijvende invaliditeit bij een ongeval. Hierbij wordt er voor het gezin gezorgd als de broodwinner door invaliditeit zijn beroep niet meer kan uitoefenen. Met Budget Bescherming zorgen Santander en Chubb voor financiële zekerheid tijdens en/of na een ongeval, tijdelijke arbeidsongeschiktheid en onvrijwillige werkloosheid.
Santander rekeningen
Het is mogelijk om bij Santander een rekening te openen en zo heb je altijd inzicht in jouw leningen en verzekeringen terwijl je ook online alles kunt regelen. Als je bijvoorbeeld een krediet wilt verhogen of wilt verlagen of als je een lening sneller wilt aflossen. Ook kan je heel eenvoudig vanuit jouw rekening extra diensten en/of verzekeringen afnemen.
Gebruiksvriendelijkheid website Santander
De website van Santander Consumer Finance is zeer overzichtelijk en gebruiksvriendelijk, maar wel aan de trage kant. Geduld is dus een schone zaak als je bijvoorbeeld een lening wilt aanvragen of een verzekering wilt afsluiten. Op de homepage kun je direct navigeren naar de dienst die je nodig hebt en lees je meer over welke mogelijkheden er zijn.
Zoals geschreven is de website wel aan de trage kant als je een lening wilt aanvragen of een verzekering wilt afsluiten. Maar het proces is verder goed ingeregeld. Op basis van jouw eerlijke antwoorden kan Santander vaak binnen een aantal werkdagen uitsluitsel geven in of je in aanmerking komt voor de lening die je hebt aangevraagd.
De verzekeringen zijn zonder twijfel het eenvoudigst om aan te vragen, want deze contracten staan ook los van jouw leningen. Je hebt dus ook geen lening van Santander nodig om een verzekering bij hun af te kunnen sluiten.
Is Santander betrouwbaar?
Santander straalt uit dat zij een betrouwbaar bedrijf zijn om zaken mee te doen. Service en kwaliteit staan bij hun hoog in het vaandel en zij treffen alle nodige voorzorgsmaatregelen om jouw privacy te beschermen. Ook het aanwezige SSL/TSL-certificaat toont aan dat je veilig online kunt bankieren. Het privacyreglement voldoet aan de Europese norm en wetgeving terwijl het bedrijf overwegend positieve recensies ontvangt.
Santander is een grote speler in de financiële sector en door de overnames die plaatsvinden stralen zij ongetwijfeld betrouwbaarheid uit. Zij werken samen met grote bedrijven en banken om een gezonde bedrijfsstrategie uit te voeren en als klant hoef je dus niet bang te zijn dat je voor onaangename verrassingen komt te staan.
Contact opnemen met Santander
Santander heeft veel tijd geïnvesteerd om op de website een zeer uitgebreide kennisbank te bouwen. Die je kan vinden onder het menu en het kopje ‘veelgestelde vragen’. Of je nu vragen hebt over de bank, leningen, verzekeringen of betalingen; alle informatie kan je hier vinden. Op de homepage staat een duidelijk telefoonnummer dat tijdens werkdagen tussen 9:00 en 17:30 bereikbaar is en je kan ook jouw vragen via de e-mail stellen. De reactietijd op mail laat echter wel iets te wensen over, want er zijn voorbeelden te noemen waarin de responstijd 5 werkdagen of langer was.
Bijzonderheden Santander
Santander heeft een handige app voor de smartphones en tablets gebouwd zodat jij als klant snel een eenvoudig toegang hebt tot je rekening bij de kredietverstrekker. Dat is een groot voordeel en het zorgt voor iets meer betrouwbaarheid. Via de app regel je ook eenvoudig je zaken en kan je bij een doorlopend krediet heel eenvoudig geld overmaken naar jouw betaalrekening. Uiteraard is TUI ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.
Een anders pluspunt is dat Santander samenwerkt met een groot aantal webshops waar je zaken, zoals televisies en andere elektronica producten kan bestellen. Via de webshop kan je dan al vaak direct een aanvraag doen als je bijvoorbeeld het aankoopbedrag gespreid wilt terugbetalen of als je een bedrag voor de aankoop wilt lenen. Media Markt is één van de webwinkels waar Santander mee samenwerkt.
Klantenservice en klachten
Een lening of verzekeringen afsluiten is bij Santander eenvoudig en binnen een mum van tijd weet je waar je aan toe bent. Op de website vind je alle mogelijkheden om je aanvraag te kunnen doen en uiteraard ook alle informatie omtrent de dienstverlening van de kredietverstrekker. Uiteraard kan je ook telefonisch of per mail contact met hen opnemen als je vragen hebt.
Klachten kan je eveneens telefonisch of per e-mail doorgeven, maar het is welbekend dat Santander niet altijd bij machte is om een klacht op te lossen. Klachten die veelal voorkomen zijn klachten over een afkeuring van een lening. Waar natuurlijk niet Santander, maar nog altijd de aanvrager debet aan is. Die gewoon niet de financiële gezondheid heeft zodat het verantwoord is om hem of haar een krediet te verstrekken.
Wil jij ook beoordelen?
Ben jij een klant van Santander en heb jij bij hun een lening of verzekering lopen? Niet alleen wij, maar ook de bezoekers van Ervaringensite.nl zijn benieuwd naar jouw ervaring met dit bedrijf. Door jouw duidelijke en eerlijke recensie kunnen wij het verhaal over Santander compleet maken. Terwijl de bezoekers op basis van jouw beoordeling een goed besluit kunnen nemen of zij een lening of verzekering bij Santander afsluiten. Omschrijf dan ook zo gedetailleerd mogelijk hoe jouw ervaring was, wat er goed ging en wat er eventueel beter kan. Wij willen je alvast bedanken voor jouw review!
Het bedrijf Santander is geverifieerd door ons.
De webshop santander.nl is al jaren een betrouwbare partij om te bestellen.
Santander is lid bij de KvK (kamer van koophandel) en hun website beschikt over een SSL certificaat (het groene slotje).
Dit slotje geeft aan dat het veilig is om te bestellen via de online betaalmethodes die ze aanbieden.
Santander maakt gebruik van de meest voorkomende betaalmogelijkheden in Nederland.
Santander is een Nederlands bedrijf en is al een lange tijd actief op het internet.
Dit heeft ze een goede reputatie opgeleverd.
Binnen ons platform kan ook jij een review achterlaten om zo andere consumenten te helpen een goede keus te maken bij hun aankopen op het internet.
Wij raden het aan om eerst even op de website van santander.nl te kijken voor actuele openingstijden.
Hier kun je ook hun uitgebreide assortiment bekijken.
Ik word al maanden niet serieus genomen, afgewimpeld en/of genegeerd door de klachtenafdeling en financiële afdeling van Santander met betrekking tot een teveel belaste incasso, die ondanks aanleveren overduidelijk bewijs op mijn bankafschriften + bevestiging van mijn bank zelf glashard ontkent wordt door Santander.
Ik ben oprecht verdrietig door deze dienstverlening en ervaar hier veel stress door, omdat ik een groot bedrag geld zomaar kwijt ben..
Je hebt geen poot op te staan want ze weigeren het verlenen van hulp of mee te denken aan een andere oplossing.
Rekeningnummer wijzigen en vervolgens juist geïncasseerd worden blijkt een langdurige pijnlijke onderneming en gebaseerd op mijn ervaring kan ik iedereen afraden een lening af te sluiten bij dit bedrijf, en ook voertuigdealers afraden financiering aan te bieden via Santander - er zijn veel betere bedrijven die consumentenfinanciering leveren. Helaas ben ik de dupe, maar met mijn review hoop ik mensen te behoeden voor de stress die het in zee gaan met Santander met zich brengt.
Ik bel meerdere keren per week om ervoor te zorgen dat mijn klacht hopelijk toch behandeld wordt, zowel telefonisch als ondertussen 3 verschillende correspondentie adressen inclusief hun customercare mail adres (laatste mail verstuurd 26 februari) meerdere keren benaderd (20x? 30x?) en er gebeurd he-le-maal niets.. Ben ik mijn geld dan gewoon echt kwijt?
racistische profilering. Ik heb geprobeerd een lening aan te vragen en heb alle documenten verstrekt die nodig zijn voor een basisaanvraag. Toch werd mij voortdurend gevraagd steeds meer documenten op te sturen, en de procedure was niet prettig en gaf mij het gevoel een crimineel te zijn. Ik ben ook van mening dat ik vanwege mijn afkomst onheus ben behandeld. mijn Nederlandse collega, die veel minder verdient en andere leningen heeft bij verschillende banken, werd in twee dagen alleen door Santander verstrekt zonder soortgelijke problemen.
Zeer slecht.ik zou iedereen aanraden om niet in zee te gaan met dit bedrijf
App werkt niet of nauwelijks, rentepercentage wordt niet vermeld. Totaal niet transparant.
Ze betalen de teveel betaalde rente niet terug terwijl dat wel verplicht is door de overheid
Schandalig santander
2 x aanvraag in gediend
1 x nederlander
1 x buitenlander
Zelfde bedrijf zelfde inkomsten
Nederland wel
Buitenland niet
Zijn gewoon vieze oplichters
Erg slecht, onbetrouwbaar. Door klanten service in de maling genomen. Ze komen niet hun afspraken na. Ze gebruiken leugens en smoesjes tegen hun klanten. Valse beloftes . Onvoorstelbaar gedraag. Nooit terug gebeld. Geen reactie op de email s. Schandalig.
Klacht. Over Klantenservice na aangaan oversluiting eerdere lening. Ik heb u 3 keer om een afsluitnota gevraagd. 1 keer telefonisch buiten mn persoonlijk adviseur .....om. 2 keer via hem. ( Zie aanhang);
Ik heb goed uitgelegd wat ik wil weten. Achteraf wil ik weten wat ik na tussentijds extra aflossen en oversluiten nou voor rente betaald heb. ( Voordeel vervroegd aflossen) Of dat nou afsluitnota heet of niet. Ik heb vanaf 20 december 22 december.en 23 december geen antwoord op mn vraag gekregen. Heb daar erg de pe over in. En vetrouwen in Santanders afterservice kwijt. Eerst zou ik de nota alleen per post kunnen krijgen. Daarna weer mn email verwezen naar een bericht in de app? waar geen bericht in stond. Dat bericht via account wel gezien, maar was geen antwoord op de 23 december wederom gestelde vraag. Nooit antwoord gekregen in 4 weken .
Hoe doe ik een bank pijn? (relatief gezien) door Santander mijn rente over de 2de lening van 10.000 euro niet meer te gunnen .
Ik los deze week alles af. I.p.v. per 35 resterende maanden. Ik heb daar de boeterente wel voor over.
Ik wil van jullie af. Ik wil per se toch noch steeds antwoord op mn vraag van 23 december. Hoe simpel voor een professioneel functionerende bank dit te doen . Geen telefonische reactie graag
Na een schr. Reactie van Santander waar ik mn vraag niet in herkende . Nogmaals uitgelegd.
Ik heb mn beloofde afsluitnota die mij telefonisch toegezegd is door jou? Of klantenservice niet per post ontvangen. Het kon alleen per post is mij verteld.
adres:
1053SG Amsterdam
Vraag die ik nog steeds heb....wat heb ik uiteindelijk in totaal betaald voor mijn vorige lening van 6000 euro?
( Na een re of ik het na oversluiten van de vorige lening het gestorte bedrag nieuwe lening bedoelde)
Mijn re daarop waarop ik geen reactie meer kreeg.
Dag, , nee dat bedoel ik niet, dat kon ik makkelijk zelf reconstrueren. Ik wil iets weten wat ik niet kán berekenen . Namelijk hoeveel mij de lening van 6000 euro achteraf gekost heeft.
537,24 zou mij de lening gekost hebben, buiten de 6000 euro. Ik heb echter 1500 euro extra afgelost min 1 % boete. Dat moet t bedrag van 537,24 al minder gemaakt hebben .
Daar komt bij de vervroegde aflossing door oversluiten.
Dus al met al....ik vraag het aan Santander via jou, mijn persoonlijk bemiddelaar daar omdat ik als leek dit niet kan overzien...wat heeft mij de nu afgelosde beeindigde lening uiteindelijk extra gekost aan rente dan 6000 euro ?
Of anders gezegd wat heeft het me minder gekost dan 537,25 euro ?
Je ziet, een heel wezenlijk andere vraag. Wel DE hamvraag voor de lener.
Einde brief 23 december .
P.S. verder vind ik de app een ramp. Er staan geen berichten in waarnaar in email naar verwezen wordt. Er zijn op googl meerdere gefrustreerde klanten die erover klagen. Klantenservice maakt via tel en mail Mij verwarrend wat beperkingen " mijn overzicht " ( op het net) in vergelijk van het app menu is.
Ben bij Amac geweest voor aanschaf computer omdat ik er 1 nodig had. Aanvraag ingediend, financiële inkomen goed en ik verdien goed en geen schulden en kan aanbetaling betalen maar tot mijn grote verbazing werd mijn aanvraag voor in termijnen afgewezen!! Snap niet waarom! Erg jammer van zo'n bedrijf!!!
2 jaar geleden heb ik een mening afgesloten bij santander voor mij gsm dec 2021 was men laatste domilciering waarna er nog een aflossing vzn 120€ moest gebeuren hier was ik helemaal niet van op de hoogte plaats van mij een mail of een telefoontje te doen beslissen ze maar even mij op de nationale bank te zetten nu sta ik een jaar op de nationale bank ze helpen helemaal niet zijn zeer onvriendelijk dn halen hun fun eruit je te pesten dit heb ik nog nooit meegemaakt na 2 jaar netjes af te betalen volgens hun moet ik in dec eeen brief ontvangen hebben die ik dus nooit gezien heb
allesinds gelukkog ga ik hier met verder bij de ombidsman en het nieuwsblad is ook zeer geïnteresseerd in mijn verhaal als zijn er de fun uithalen mij een jaar te seinen bij de nationale bank voor 100€ die direct afbetaald is wanneer ik er van op de hoogte was laat ik het ook zeker en vast niet bij en zorg ik dat niemand nog kan meemaken wat ik meegemaakt heb
slechtste ervaring ooit
Wij hebben in het verleden problemen gehad waardoor er een blokkade op onze lening kwam, begrijpelijk maar jaren later is het een probleem om de blokkade er af te krijgen.
Als je schuldhulp verlening had gehad dan was je nu al lang weer schoon en schuldvrij.
Bellen is een ramp, gaat van uur in de wacht, naar afdeling die van niets weet.
Zegt men u krijgt vandaag een reactie bedoelen over een maand.
En zo gaan ze maar door.
Dit terwijl ze de grootste van Nederland nu zijn.
Ik heb altijd goede ervaringen gehad met dit bedrijf. Ze zijn erg modern en spelen ook in op nieuwe innovaties. Ik blijf nog zeker heel lang lid bij dit bedrijf aangezien ze zog goed werken.
Ik ben telefonisch goed geholpen door het vriendelijke personeel van de winkel. Ze waren erg behulpzaam en gaven een goede uitleg voor mijn vragen.
Ik ben zeer tevreden over de service die ze bieden. Ik wordt ook altijd goed geholpen als ik een vraag heb of als ik ergens niet helemaal zelf uitkom. Het is allemaal gewoon goed geregeld.
Ze laten je gerust een week wachten op je aanvraag waarna je niks krijgt zelfs met loon van 2100 kun je fluiten naar je lening 😠kan nu geen eens eten geven aan mn hond terwijl ik het makkelijk terug kan betalen aangezien ik maar aan 400 vaste kosten heb 😠het is gwn dat je dan in geld nood zit aangezien allerlei hoge rekeningen van tandartsen en ziekenhuizen binnen komen 😳ik weet dat ik hier een potje voor had moeten maken maar is gewoon telaat nu denk ik maar onder een brug ofzo gaan slapen
Na het overlijden van mijn broer waardoor mijn schoonzus in de bijstand kwam was er TOTAAL geen compassie ivm het aflossen van de lening. Werkelijk schandalig behandeld!!
Dit bedrijf geeft alleen rekeningen aan de gene die al genoeg hebben 😞heb zelf een salaris van 2000+ en kom nog niet in aanmerking terwijl mijn standaard uitgaven maar 350 zijn in de maand 😞kan ik nog geen minimum bedrag lenen om gewoon mijn voedsel en dergelijke mee te betalen. Hierdoor heb ik gewoon een halve week moeten wachten op bericht of het verantwoord was geen geld meer over hoe kom ik de maand door geen idee denk zonder eten en drinken dan maar
Ik raad dit bedrijf echt aan. Ze werken echt op een goede manier en het is ook allemaal makkelijk en snel te regelen. Ze willen je ook graag hebben als je toch tegen een probleem aan loopt wat erg fijn is.
Ze waren erg beleefd en vriendelijk. En reageerde ook op vragen. Ze volgde ook op toen ze zei dat ze dat zou doen en hield me op de hoogte tijdens het proces. Bedankt! Het was een leuke ervaring.
Ik heb van te voren even telefonisch contact opgenomen en ze waren heel duidelijk en behulpzaam. De aanvrag van de financiering is goed verlopen en ik ben tevreden op de wijze waar ik op geholpen ben. Alles was binnen 2 dagen al geregeld!
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Santander een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 21 beoordelingen geplaatst over Santander. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5,3 gekregen, waarbij 30% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Santander actief?
Santander is vooral actief in de categorie financieel en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) bedrijfsleningen , creditcards & bankpassen , geld lenen , geld overmaken en geld wisselen en sparen.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heeft u een positieve indruk gekregen door de Santander reviews? Dan kunt u naar de website van Santander gaan en uw bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.