Belvilla logo

Belvilla reviews, ervaringen en beoordelingen

Bezoek de website
Belvilla reviews, ervaringen en beoordelingen
Beoordeel Bezoek de website Schrijf een beoordeling
99
Belvilla logo
Website
nl.belvilla.be
Categorie
Vakantie & reizen
Bezoek de website

Belvilla reviews

Waarom ga je op vakantie? Juist! Je wilt uitrusten, genieten van een prachtige omgeving en van alle gemakken voorzien zijn. Je wilt geen stress of gedoe en je wilt gewoon heerlijk kunnen wegdromen terwijl alles kan en niets moet. In een vakantiehuis kom je dan ook echt tot rust en ontsnap je even aan al die dagelijkse verplichtingen. Wanneer je de website van Belvilla bezoekt, zie je al direct uit welke prachtige omgevingen en accommodaties je kunt kiezen. Het is dan ook verleidelijk om al direct jouw vakantiehuisje te boeken, maar neem even pas op de plaats. Het is goed om eerst te controleren hoe de ervaringen en recensies van andere vakantiegangers zijn. Die evenals jij van plan bent een vakantiehuis bij Belvilla te boeken. Maakt Belvilla de beloftes waar? Beloven ze wat zij doen en is het wel eenvoudig genoeg om een vakantie te boeken? Het zijn allemaal vragen waar jij een antwoord op wilt wij helpen jou hierbij. Op deze pagina vind je alle beoordelingen en ervaringen van vakantiegangers en ontvang je meer informatie over Belvilla. Ben jij al geweest? Help andere vakantiegangers dan door jouw review te schrijven.

Belvilla ervaringen

Belvilla is beoordeeld en geverifieerd door ons team van experts. Belvilla is op 22 juni 2018 opgericht en gevestigd in Zürich, Zwitserland. Belvilla is van origine een Nederlands bedrijf dat tegenwoordig onderdeel is van OYO Homes & Hotels. Dat een hotelketen in India is. Belvilla is actief in de toerisme sector en specialiseert zich voornamelijk in de verhuur van vakantiewoningen. Die veelal in het bezit zijn van particulieren die hun huis te huur beschikbaar stellen als zij voor een bepaalde tijd er geen gebruik van maken.

Belvilla is een betrouwbaar bedrijf om zaken mee te doen. Zij hebben een beveiligde website dat voorzien is van een SSL/TLS-certificaat. Te herkennen aan het groene slotje dat in de balk van de webbrowser voor het webadres staat. Dat houdt in dat jouw gegevens beveiligd worden en dat je ook veilig kunt afrekenen. Een andere graadmeter voor de betrouwbaarheid van Belvilla heeft betrekking op de betalingsmethoden. Op de website van Belvilla kan je met alle grote en welbekende betalingsmethoden betalen. 

Belvilla heeft een sterke reputatie in de toerisme en staat voor kwaliteit en service. De reviews zijn dan ook overwegend positief. Wil jij andere vakantiegangers helpen? Schijf dan jouw recensie over Belvilla op Ervaringensite.nl. 

Over Belvilla

Belvilla heeft meer dan 40 jaar ervaring op het gebied van het verhuren van vakantiehuizen. Inmiddels verhuren zij al meer dan 40.000 vakantiehuizen in maar liefst 20 landen. Daarmee zijn ze dan ook uitgegroeid tot de marktleider binnen Europa. Ieder jaar weer verblijven er meer dan 660.000 mensen in een vakantiewoning, die verhuurd werd door Belvilla. De reizigers komen niet alleen uit Nederland, maar ook uit België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en de UK. Belvilla staat voor service en kwaliteit. Dat inhoudt dat alle vakantiehuizen worden gecontroleerd alvorens deze worden aangeboden. Zij hebben een passende Belvilla voor iedere vakantieganger en door de hoge service levels is de klanttevredenheid heel hoog. Daarnaast is de servicedienst tijdens jouw vakantie 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar.

Belvilla locaties

Belvilla is actief in maar liefst 20 landen. Daaronder Nederland, Oostenrijk, België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Portugal en Griekenland. Door het gigantische aanbod zijn zij op dit moment de marktleider binnen Europa en er is voor iedereen een geschikte Belvilla beschikbaar. Of je nu lekker wilt vertoeven aan de Costa del Sol in Spanje of de Griekse cultuur wilt opsnuiven op het eiland Rhodos. Verblijf in een mooi vakantiehuis, luxueuze villa of een boerderij en geniet van alle rust en de prachtige omgevingen waar deze accomodaties staan.

Belvilla Nederland

In Nederland kun je kiezen uit meer dan 2700 vakantiehuizen. Verspreidt over de twaalf provincies. Zo kun je heerlijk vertoeven aan de Nederlandse kust op welbekende locaties, zoals Scheveningen en Zandvoort of boek een vakantiehuis op de Veluwe en geniet van de prachtige natuur die Nederland rijk is. Ook is er een groot aanbod in appartementen die vaak op zeer gunstige winkellocaties of natuurgebieden zijn gelegen. 

Betalingsmogelijkheden

Op de website van Belvilla kun je de rekening op verschillende manieren voldoen. De beveiligde website beschikt over de grootste en welbekende betalingsmethoden, zoals iDeal, creditcard, PayPal en Reiscadeau. Voor Belgische bezoekers is daar Mister Cash aan toegevoegd. Uiteraard is het ook mogelijk om op factuur te betalen en de rekening te voldoen middels een bankoverschrijving.

Gebruiksvriendelijkheid website Belvilla

De website van Belvilla is zeer overzichtelijk en gebruiksvriendelijk. Op de homepage kun je direct zoeken naar de perfecte accommodatie en aangeven met hoeveel personen je op vakantie gaat en of je jouw huisdier meeneemt. Op basis van jouw invoer wordt een selectie gemaakt van beschikbare vakantiewoningen. 

Je kunt ook kiezen om het aanbod in een bepaald land te zien. Op deze pagina is een uitgebreid filter aanwezig waarmee je jouw wensen of harde eisen kenbaar kan maken. Zoals het meenemen van huisdieren, de aanwezigheid van een privé zwembad en naar welk type vakantiehuis je op zoek bent. Je kunt ook direct filteren op populaire regio’s en een prijsrange.

Andere filters hebben betrekking op speciale wensen/eisen, zoals of de locatie geschikt is voor mindervaliden, leuk is voor kinderen en of er zaken, zoals een sauna of Turks bad aanwezig zijn. Uiteraard kan je ook simpel filteren op het minimaal aantal slaapkamers en badkamers als je daar een bepaalde voorkeur in hebt.

Is Belvilla betrouwbaar?

Belvilla is een betrouwbaar bedrijf om zaken mee te doen. Service en kwaliteit staan bij hun hoog in het vaandel en zij treffen alle nodige voorzorgsmaatregelen om jouw privacy te beschermen. Ook het aanwezige SSL/TSL-certificaat toont aan dat je veilig kunt betalen. Het privacyreglement voldoet aan de Europese norm en wetgeving terwijl het bedrijf ook aangesloten is bij Thuiswinkel.nl

De kracht van Belvilla is dat de vakantiehuizen, die te huur staan persoonlijk worden beoordeeld. Belvilla werkt samen met specialisten in de verschillende regio’s om de aangeboden huizen deskundig te beoordelen. Zo hoef je niet bang te zijn voor misleidende foto’s en beloftes, die in werkelijkheid zwaar tegenvallen. Dat voorkomt niet alleen teleurstellingen, maar het zorgt er ook voor dat de klanttevredenheid bij Belvilla hoog is.

Contact opnemen met Belvilla

Belvilla investeert veel tijd en geld in een goed hulpcentrum dat je op de website kunt raadplegen. Hier vind je ook veelgestelde vragen over Belvilla. Zowel voor als tijdens en na jouw vakantie. Daarnaast kun je per e-mail contact met hun opnemen hoewel, de reactietijd meer dan 8 dagen is. Helaas is er geen duidelijk telefoonnummer dat je kunt contacten om je vragen persoonlijk te stellen. Echter krijg je tijdens jouw vakantie wel de beschikking over een speciale noodlijn, die 24 uur en 7 dagen per week bereikbaar is. Mocht er onverhoeds iets niet goed gaan tijdens jouw verblijf.

Bijzonderheden Belvilla

Belvilla organiseert leuke aanbiedingen tijdens bijzondere periodes waar jij als vakantieganger van kunt profiteren en op de homepage van Belvilla wordt je al direct geïnformeerd over welke aanbieden actief zijn. Daarnaast hebben zij incentives voor vakantiegangers die vrienden en familie aansporen tot het boeken van een vakantie via Belvilla. Daarnaast kan je als huiseigenaar ook jouw eigen woning ter beschikking stellen en geld verdienen als je voor een bepaalde periode jouw onderdak niet gebruikt.

Daarnaast staan gezondheid en veiligheid bij Belvilla hoog in het vaandel. Wanneer er regels met betrekking tot bijvoorbeeld de COVID-19 pandemie worden aangepast, is Belvilla één van de eersten die haar klanten over de nieuwe regels informeert. Zo kan het zijn dat je bijvoorbeeld bepaalde locaties, die je hebt geboekt niet kunt bezoeken wegens een reisverbod. Belvilla zoekt naar een oplossing op maat of stelt een voucher ter beschikking, die je later kunt gebruiken om alsnog een Belvilla te huren.

Klantenservice en klachten

Een vakantiehuis huren via Belvilla is kinderlijk eenvoudig en binnen een mum van tijd heb jij jouw droomhuis gevonden. Op de website kun je niet alleen snel zoeken, maar ook filteren op zaken die belangrijk voor jou zijn. Als je er niet uitkomt staat het uitgebreide hulpcentrum en de klantenservice van Belvilla tot je beschikking.

Klachten kun je doorgeven via de website van Belvilla en tijdens de vakantie krijg je de beschikking over een noodlijn, die 24 uur per dag en 7 dagen in de week bereikbaar is. Voor dringende zaken en klachten, die niet tot na de vakantie kunnen wachten. 

Wil jij ook beoordelen?

Ben jij ook op vakantie geweest met Belvilla? Niet alleen wij, maar ook de bezoekers van Ervaringensite.nl zijn benieuwd naar jouw ervaring met dit bedrijf. Door jouw duidelijke en eerlijke recensie kunnen wij het verhaal over Belvilla compleet maken. Terwijl de bezoekers kunnen op basis van jouw beoordeling een goed besluit nemen of zij op vakantie gaan naar een vakantiehuisje van Belvilla. Omschrijf dan ook zo gedetailleerd mogelijk hoe jouw ervaring was, wat er goed ging en wat er eventueel beter kan. Wij willen je alvast bedanken voor jouw review!

Reviews over Belvilla
Gerelateerde bedrijven
SkiChalets logo
SkiChalets
3 beoordelingen
8,7
Holidaysuites logo
Holidaysuites
3 beoordelingen
7
Slagharen logo
Slagharen
42 beoordelingen
4,7
Gerelateerde blogartikelen
4,4
22% zou hier weer kopen
111 beoordelingen
Ervaringen met Belvilla

Belvilla is geverifieerd door ons expert team. De webshop Belvilla bestaat al jaren en staat bekend als een betrouwbare partij om zaken mee te doen. Daarnaast is Belvilla lid van de kamer van koophandel en is hun website beveiligd met een SSL certificaat (groen slotje). Dit SSL certificaat geeft aan dat het via de online betaalmethodes veilig is om te bestellen via Belvilla. Ze bieden de grootste betaalmethodes van Nederland aan op hun webshop.

De reputatie van nl.belvilla.be is positief te noemen. Het Nederlandse bedrijf is namelijk ook al een lange tijd actief op het internet. Je kunt zelf ook meehelpen andere gebruikers een goede keus te maken bij hun aankopen. Dit kun je doen door een review achter te laten op deze pagina.

Wij raden het aan om eerst even op de website van nl.belvilla.be te kijken voor actuele openingstijden. Hier kun je ook hun uitgebreide assortiment bekijken.

Geplaatst op: 05-03-2021
Geschreven door: Reviews.be

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Expert review
Vreselijk

Meer dan 1 jaar geleden boeken we een vakantiehuis voor 32 personen om samen Nieuwjaar te vieren.
Zonder aanleiding annuleren ze vorige week onze reservatie. Ze zeggen omdat de eigenaar enkel voor 7 dagen wil verhuren en niet voor 5. Zonder ons de tijd te geven omhierop te reageren, halen ze letterlijk na 1 minuut onze reservatie uit het systeem EN plaatsen ze dit voor 2x de prijs terug online. Belvilla zegt enkel een 'alternatief' aan te kunnen bieden voor 3x de prijs! Dat is geen alternatief. Dat is pure afzetterij. Tot op vandaag hebben we nog geen oplossing gekregen en plegen ze dus contractbeuk. Vreselijke ervaring. Totaal onbetrouwbaar en een enorme teleurstelling voor onze hele vriendengroep.

Geplaatst op: 24-09-2024
Laatst bewerkt op: 24-09-2024
Geschreven door: Lynn S.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Nooit meer !!

In mei hebben wij hier een leuke villa geboekt voor in de zomervakantie. 1,5 week voor vertrek kregen wij een mail dat onze villa was geannuleerd wegens operationele redenen.. Belvilla kwam met geen ander alternatief en gaf aan dat wij zelf met een ander alternatief moesten komen en dat het dan geregeld zou worden. 1,5 week voor vertrek zijn de prijzen en het aanbod natuurlijk een stuk minder. Hierdoor was onze keuze erg beperkt en waren de prijzen ook een stuk hoger. Uiteindelijk zijn wij zelf met een alternatief gekomen. Dit was een kleinere en minder luxe “villa” (bungalow) en veel verder van onze bestemming waar we eerst zaten.
Nu komt nog het ergste.. Toen we de dag vertrokken kregen we een mailtje dat we nog een extra betaling moesten voltooien EN we hadden 3 nachten MINDER dan onze originele boeking!! Hier hebben we belvilla over gemaild, maar krijgen maar geen reactie terug.

Als je het ons vraagt is 1 ster al teveel en zullen hier nooit meer onze vakantie boeken!! Pas goed op voordat je hier een boeking plaatst, want het kan je zo een vakantie kosten waar je al lang naar uitkijkt.

Geplaatst op: 10-08-2024
Laatst bewerkt op: 10-08-2024
Geschreven door: Yannick

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Niet boeken, kan zo geannuleerd worden!

Niet bij boeken! Kan zo geannuleerd worden.
Wij hadden in januari een vakantie geboekt voor het hele gezin met aanhang en hebben in mei te horen gekregen dat het geannuleerd is. In de mail die je krijgt staat als eerste zin:
‘Wij streven er voortdurend naar om onze klanten te verrassen.
Deze e-mail heeft betrekking op uw boeking XXXX. Vanwege operationele redenen is deze woning niet beschikbaar voor de genoemde periode.’

Wat een geweldige verrassing om zo kort voor de zomervakantie, in de drukste periode, een nieuw huis te moeten vinden. Ik kreeg 20% korting op een ander huis maar had ook vroegboekkorting gekregen in januari en die was meer dan deze korting.er was natuurlijk helemaal niet veel keuze meer voor een groot huis. Al met al zou ik voor een veel minder mooi huis €600 meer moeten betalen.
Dat gaat dus niet door….

Geplaatst op: 20-05-2024
Laatst bewerkt op: 20-05-2024
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Niet klantvriendelijk

Helaas hebben wij geen goede ervaring met Belvilla. Wij hadden 4 januari geboekt voor de zomervakantie. 24 april komt er een mail dat de vakantie ge annuleerd is..., zonder opgaaf van reden. We kregen 24 uur de tijd om na te denken over 2 alternatieven. Niet gedaan uiteraard! Gebeld met Belvilla. 47 Min aan de telefoon gezeten, zonder contact. Later weer gebeld. Via een menu en computerstem hoorde ik dat het huisje was geannuleerd en dat wij een volledige mail hadden ontvangen hierover, waarna de verbinding abrupt werd verbroken. Krijg ik dezelfde dag nog een mail dat ik een telefonisch verzoek heb gedaan voor omboeking!! Dat is een leugen! Ik vind dit niet oke. Wij boeken nooit meer bij Belvilla en of wij nog wat kunnen boeken voor juli in onze periode dat wij allemaal kunnen, is nog maar de vraag. Echt heel jammer!..

Geplaatst op: 30-04-2024
Laatst bewerkt op: 30-04-2024
Geschreven door: E V.

5 / 10
3/5 1/5 4/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Pure oplichterij!!!!

We hadden een vakantiehuis voor meer dan 30 personen geboekt voor het pinksterweekend in Ovifat. Wekenlang zijn we aan het lijntje gehouden dat ze zogezegd de eigenaar niet konden bereiken. Uiteindelijk kregen we toch een reserveringsbevestiging op 21 februari met uitnodiging tot betaling. We hebben zo snel mogelijk betaald. Gisteren, 24 april 2024, krijgen we plots een mail dat onze reservering geannuleerd is wegens "operationele redenen". We hebben dus niks meer voor dat weekend en moeten nu zien dat we onze centen terug krijgen. Ik wil iedereen waarschuwen voor deze malafide organisatie!!!! Voor ons in elk geval nooit meer en ik hoop dat ze failliet draaien uiteindelijk!

Geplaatst op: 25-04-2024
Laatst bewerkt op: 25-04-2024
Geschreven door: Hilde V.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Nooit meer!! Pure oplichterij.

De ervaring met Belvilla lijkt meer op een ervaring met een criminele organisatie dan met een verhuurplatform voor vakantiehuizen.
We hebben in januari 2024 een weekendverblijf geboekt voor 11 personen voor het hemelvaartweekend en op dat moment netjes het voorschot betaald. Wanneer ik een maand voor vetrek het resterende saldo wil betalen, zie ik op de website dat het verblijf is geannuleerd zonder enige verwittiging, zogezegd om 'operationele' redenen. Na uren aan de telefoon eindelijk iemand aan de lijn, maar er komt geen oplossing. Zelfs na messaging via Linkedin met de CEO voor Beneluxvia, Maarten Pennings, komt er geen oplossing uit de bus. Tot overmaat van ramp blijkt na contactname met de eigenaar van het verblijf (je kan immers het adres zien na betaling van het voorschot op Belvilla), dat die het gewoon rechtstreeks heeft verhuurd aan iemand anders. Resultaat is nu geen heerlijk weekendje met de vrienden en voorschot ook nog niet terugbetaald. De enige optie is nu om een advocaat in te schakelen, wat ik ook zal doen.

Geplaatst op: 08-04-2024
Laatst bewerkt op: 08-04-2024
Geschreven door: Guy

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
ZEER SLECHT

Vanochtend een mailtje ontvangen van Belvilla. Leuk dacht ik, want over een paar weken gaan we met kinderen en kleinkinderen een paar dagen genieten. Het bleek een mededeling te zijn dat onze boeking ge-upgraded was. De geboekte locatie was om operationele redenen niet meer beschikbaar. Men kwam met 3 alternatieve, zelfs duurdere maar wij zouden niet hoeven bij te betalen Twee ervan vielen meteen af, want die vielen buiten de geboekte periode, dus was het helemaal geen alternatief. (Eén hiervan bleek maar 2 dagen beschikbaar te zijn, voor dezelfde geboekte prijs) De derde mogelijkheid die aangeboden werd was 3 km van onze woonplaats, dus ook geen alternatief. Dus contact opgenomen met Belvilla. Bij keuze toets 2 wordt er gevraagd om de volgende dag terug te bellen. Bij keuze toets 3 wordt er gezegd dat men probeert om binnen 15 minuten een medewerker beschikbaar te hebben. Na 15 minuten een vreselijk muziekje gehoord te hebben, werd er doodleuk gezegd dat er deze dag niemand beschikbaar was en de volgende dag maar weer een poging gedaan moest worden. Toen maar via de chat contact opgenomen. Ook dit bood geen oplossing. Er was niets meer beschikbaar voor onze geplande periode.
Ik heb nu 3 maal een poging gedaan om te boeken bij Belvilla en elke keer was er iets waardoor het niet doorging of de accommodatie was toch net niet beschikbaar.
Ik ben zeer teleurgesteld en zal dan ook nooit meer iets boeken bij Belvilla. Ook zal ik mensen in mijn omgeving waarschuwen voor deze zeer slechte organisatie

Geplaatst op: 21-03-2024
Laatst bewerkt op: 22-03-2024
Geschreven door: Jeanne

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Misleidende foto's

Booking gedaan via booking.com. Vlak voor vertrek omgeving willen checken via google maps en vastgesteld dat er een heel ander huis stond op dat adres . Controle gedaan op de website van Belvilla en hier was het huis wel correct. Booking.com heeft voor dit huis zwaar misleidende foto's staan. Uit noodzaak heb ik dus 37 uur voor aankomst in het verblijf moeten annuleren en heb hiervoor 827€ moeten betalen . Ik heb een aanvraag gestuurd voor volledige terugbetaling wegens misleidende foto's maar dit is nergens serieus genomen. Na veel doorgeschakeld te worden en in verschillende talen telkens het verhaal opnieuw te doen zat ik vlak voor vertrek zonder verblijf. Iemand heeft misleidende foto geplaatst en niemand pakt verantwoordelijkheid...... Dus iedereen... wees achterdochtig als je een verblijf kiest en kijk het zeer goed na of je krijgt een duur weekend .

OMDAT MIJN BOOKINGSNUMMER NIET MEER ACTIEF IS GERAAK IK NIET TOT IN DE KLANTENDIENST , IK KAN JULLIE NIET BEREIKEN. GEEF MIJ EEN EMAILADRES AUB

Jullie vragen mijn gegevens door te sturen maar kunt u mij een email adres bezorgen? info@belvilla zoals op deze pagina is niet meer in gebruik blijkbaar.
Ik probeer via de chat aan een email te komen maar die stuurt me weer richting booking.com
Ik ben al uren bezig om iemand te contacteren maar omdat mijn bookingsnummer niet meer actief is geraak ik nergens door....... nu moet ik terug bij booking zijn...... oplichting.
Booking stuurt me terug naar Belvilla. LET OP als je in problemen komt sta je er alleen voor , beide partijen zijn niet te pakken te krijgen als je geannuleerd hebt.

Geplaatst op: 18-04-2024
Laatst bewerkt op: 18-04-2024
Geschreven door: Tom S.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Een bende gangsters met een frauduleus businessmodel (€ 1900 achtergehouden)

Ik raad iedereen aan om twee keer na te denken alvorens hier een boeking te maken.

De situatie:
We boekten op 5 januari 2023 een vakantiehuis voor 17 personen voor tijdens oudjaar 2024. Dit was een boeking die maar 48u gratis te annuleren viel.
De boeking werd 100% vooraf betaald via Mastercard en de boekingsbevestiging inclusief vouchers zijn ook op 5 januari bij mij geraakt via email. We zagen dus al uit naar het leuke samenzijn.

Tot plots uit het niets: een mail van Belvilla dat mijn boeking geannuleerd was "wegens operationele reden".
Deze mail is pas binnengekomen op 8/1/23 en dus meer dan 48u later hebben zij EENZIJDIG geannuleerd zonder enige verdere uitleg. Als "commerciële" tegemoetkomen kwamen ze dan af met 10% korting op een huis dat dubbel zo duur was.

Los van het feit dat dit absoluut niet oke is, begint het eigenlijke verhaal nu pas.

Dus de betaling was 100% vooraf gevraagd en betaald via Mastercard. Dit was ook reeds zichtbaar op mijn bankapp. Na hun eenzijdige annulatie vroeg ik om het geld dezelfde week nog terug over te schrijven aangezien we dan nog snel op zoek konden naar een ander vakantiehuis.

10 jan: Belvilla meldt mij dat ze het geld nog niet hebben ontvangen via Mastercard
TER INFO: ik heb nadien direct gebeld met Worldline. Zij bevestigden dat het geld op 5 januari om 18u reeds van mijn rekening werd gehaald door Belvilla.
Ik kon het dus helaas niet meer tegenhouden.

12 jan: ze hebben het bedrag ontvangen en het is "geëscaleerd naar de betrokken diensten om snel alles terug te betalen".

16jan: Als ik vraag om het dan ineens naar mijn IBAN over te schrijven, kan dit niet want de transfer is reeds geïnitieerd richting mijn Mastercard.

26 jan: de terugbetaling via Mastercard lijkt ineens niet meer te kunnen. HOE DAN??????
Ze vragen naar mijn IBAN om het zo over te schrijven

5/2: We zijn ondertussen exact 1 maand na de betaling en ik heb nog steeds geen euro teruggezien van hen.

Helaas ben ik niet de enigste die dit heeft meegemaakt, maar ik wil wel iedereen waarschuwen. BOEK HIER NOOOOOOIIIITTT!!!!
Ze leven wellicht op de rentes van de ontvangen gelden.
Degoutante bende oplichters en ik overweeg zelf om een advocaat in te schakelen om een serieuze schadevergoeding te eisen.

Geplaatst op: 05-02-2024
Laatst bewerkt op: 05-02-2024
Geschreven door: Tom B.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Lek in dak boven de living, leugenachtige communicatie

Na klachten over een lek in het dak boven de zithoek van ons gehuurde huis voor 11 personen gelooft Belvilla liever de huiseigenaar die beweert ons een andere accomodatie gegeven te hebben en een compensatie van 81€, wat pertinent onwaar is. De zithoek stond vol kookpotten onder de lekken en was onbruikbaar. Schimmel in de douches.Herhaaldelijk over en weer mailen haalt niets uit; Belvilla gaat er van uit dat wij de leugenaars zijn en laat ons in de kou. Nooit meer bij Belvilla!

Geplaatst op: 01-12-2023
Laatst bewerkt op: 01-12-2023
Geschreven door: Wim D.

4 / 10
2/5 1/5 2/5 2/5
Nogmaals kopen? Nee
Je word belazerd door Belvilla

Je word belazerd door Belvilla
Geboekt voor luxer appartement. Hun boeken het goedkoopste Appartement en houden het verschil. Wij betaalde €1594,37 Kosten Appartement wat wij kregen
€ 1120,05 wat helemaal niet klopte met de foto's. Was het goedkoopste appartement.
Dus hun verdienen. € 474,23

Het gehele gebouw is vernieuwd behalve ons Appartement was nog in oude staat.

Tip kijk evt bij Belvilla. Maar boek bij hotel of Appartement zelf.

Meer dan 10 mails gestuurd. Krijg altijd niet het antwoord wat we vragen.

Datum van ervaring: 31 juli 2023

Geplaatst op: 23-08-2023
Laatst bewerkt op: 23-08-2023
Geschreven door: Anoniem

3 / 10
2/5 1/5 1/5 2/5
Nogmaals kopen? Nee
Nooit meer, zeer slechte organisatie die graag geld mensen ontneemt en zich daarmee verrijkt

Heb per ongeluk verkeerde vakantie huis geboekt via de website van Belvilla. Hierop contact opgenomen met Belvilla en werd mij geadviseerd om de juiste boeking alsnog te doen en te betalen, vanwege dat het op een zaterdag was zou het geld van de geannuleerde boeking de week er op worden terug gestort. Na 1,5 week weer contact opgenomen met Belvilla en gevraagd waarom het bedrag nog niet wad terug gestort, kreeg ik te horen dat een annulering niet word terug betaald. Even voor de duidelijkheid heb de woning geboekt en 45 minuten later geannuleerd via de website. Daar kreeg ik het antwoord op dat zodra er betaald is er niets meer word terug betaald. Heb dit al in mijn omgeving gedeeld en dacht laat ik de mensen ook hier waarschuwen. Diefstal noemen we dit

Datum van ervaring: 03 juni 2023

Geplaatst op: 18-08-2023
Laatst bewerkt op: 18-08-2023
Geschreven door: Nourdin S.

3 / 10
1/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
NOOIT MEER !!!

TENNEVILLE PRELLE 8 . De beschrijving was in tegenspraak met de realiteit ! Bij aankomst stak de sleutel op de deur , niemand gezien , maar wat we daar hebben gezien op gebied van netheid was gewoon vies ! Er waren veel vliegen , de gordijnen aan de onderzijde vol hondenhaar ,de eettafel plakte ! Wij hebben steeds handdoeken gelegd om te eten ! Er was geen diepvries aanwezig dus met zulk warm weer een zeer groot minpunt !De slaapkamers waren buiten de matrassen , goed .. Op het toilet was er één rolletje , NERGENS EEN BRANDALARM AANWEZIG , Wij zijn gewoon vroeger naar huis gereden , Er zijn foto's van dit alles genomen .Een goede raad , zowel binnen als buiten een flinke opkuis beurt nodig !!
Maar wij NOOIT meer !

Geplaatst op: 16-06-2023
Laatst bewerkt op: 17-06-2023
Geschreven door: Jef

7 / 10
5/5 2/5 4/5 2/5
Nogmaals kopen? Nee
Veel duur voor wat het is

wij hebben een Villa gehuurd in Durbuy voor één week. Veel te duur voor wat het was. De eerste dag is al verloren omdat je moet toekomen rond 17u en de laatste dag is eveneens verloren omdat je het huis moet verlaten om 10u. De Villa was ook afgeleefd en er kwamen allerlei verdoken kosten bij. Niet voor herhaling vatbaar !

Geplaatst op: 24-02-2023
Laatst bewerkt op: 24-02-2023
Geschreven door: Anoniem

4 / 10
2/5 2/5 1/5 2/5
Nogmaals kopen? Nee
Schandalig een hondenhok is mooier

Belvilla de mooiste zomerhuisjes , alleen niet gecontroleerd, ik spreek uit ervaring op een parket in Friesland Thurmarum vreselijk slecht vreselijk smerig geen verwarming in de winter (kachel werkte niet. Banken onder het vet te smerig om op te zitten een geiser van voor de oorlog een tv die niet misstaat in Madurodam op een parket waar totaal geen verlichting is kortom een schande en omdat ik om 23.00 uur geen foto’s heb gemaakt dat is het sorry. Niets aan te doen en geld weg . Geloof al die mooie verhalen niet
Het verblijf waar ik moest verblijven was type hondenhok. (Belvilla controleren totaal niet

Is dus geen aanrader maar doet u het dan toch. Veel ellende toegewenst, ik ben door gereden naar een keurige b&b in Friesland
Ervaring van 24 januari 2023

Geplaatst op: 30-01-2023
Laatst bewerkt op: 30-01-2023
Geschreven door: Ger S.

3 / 10
2/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Slechte ervaring over geheel het boekingsproces

Bepaald weekend geboekt voor een locatie, welke door Belvilla automatisch omgezet werd naar andere data, zonder dat we dit gezien hadden. Deze data was voor ons niet mogelijk, alles was echter al betaald en we waren ons geld kwijt zonder dat er nog gekeken kon worden voor andere data. Pure oplichterij.

Geplaatst op: 14-02-2023
Laatst bewerkt op: 14-02-2023
Geschreven door: Anoniem

4 / 10
1/5 1/5 4/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Misleidende informatie

Beste , wij boeken sinds jaren bij Belvilla altijd super! Wij kregen dan ook elk jaar een bon toegestuurd met effectief 50€ korting ( omdat wij elk jaar een reis boekten dus vonden wij dit een heel mooi gebaar )op onze volgende boeking wat dan ook gebeurde. Nu verleden maand eens naar ons account gekeken daar wij dit jaar terug willen boeken..bleek op te staan beschikbaar saldo € 742.( boeken voor 08/02/2023 ).dan een week later € 200..was heel onduidelijk dus contact opgenomen met belvilla en de persoon was heel eerlijk: is een lokmiddel om mensen te overhalen te boeken en ik zei dan nu staat er op ons account € 200 ( boeken voor 8/02/2023 )is dat dan ons bedrag? Oo nee staar u daar niet op blind want is te zien welk huisje dat je boekt..dus wij hebben eens geprobeerd een huisje nog net niet te boeken..€ 8 korting..vermelden dat dit echt misleidend is naar de klanten toe!! Het teken € betekent geld..gelukkig hadden wij een heel eerlijke persoon aan de telefoon!

Geplaatst op: 05-02-2023
Laatst bewerkt op: 05-02-2023
Geschreven door: Patricia B.

3 / 10
2/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Een grote teleurstelling

De boeking verliep vlot en vriendelijk
maar toen ik belde over de zeer slechte ervaringen van mijn voorgaande vakantiegangers werden de problemen niet opgelost. ik kon kosteloos annuleren met mijn all risk verzekering en kreeg mijn geld terug was de belofte keer op keer. nu 5 maanden verder en moet ik het zelf regelen bij Axa verzekeringen. claim ingediend tot 2 maal toe maar niets gehoord. niet op de mail en niet met de telefoon waari k minimaal 25 minuten aan de lijn zit en er gewoon niet word opgenomen.

Geplaatst op: 04-01-2023
Laatst bewerkt op: 04-01-2023
Geschreven door: Gerda A.

3 / 10
3/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Willen geldige voucher niet inwisselen zijn oplichters , niet bij boeken

Hebben geldige voucher , worden nar uren wachten en mail zeer onbeschoft het bos ingestuurd. Onbetrouwbaar en oplichting. Nooit boeken bij Belvilla is mijn advies

Geplaatst op: 21-12-2022
Laatst bewerkt op: 21-12-2022
Geschreven door: Gregor Dekkers

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Oplichters

Het door ons via Belvilla gehuurde huis was door de eigenaar aan anderen verhuurd en wij kregen de beschikking over de veel kleiner, veel minder comfortabel en smerig huis.
Drie maanden nadat wij bij Belvilla een klacht ingediend hadden en vele telefoongesprekken later wist men ons te vertellen, dat ze op basis van de negatieve ervaringen geen contract meer met de eigenaar hadden en dat het daarom niet mogelijk was om ons financieel te compenseren.
De woning, FR-83440-124, Jonila is echter nog gewoon boekbaar. Conclusie, zowel de eigenaar als Belvilla vallen onder de categorie oplichters. Niet mee in zee gaan.

Geplaatst op: 15-12-2022
Laatst bewerkt op: 15-12-2022
Geschreven door: Ingrid V.

4 / 10
3/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
profielfoto Ingrid V.
Ingrid V. 15-12-2022
Het door ons via Belvilla gehuurde huis was door de eigenaar aan anderen verhuurd en wij kregen de beschikking over een veel kleiner, veel minder comfortabel en smerig huis. Drie maanden nadat wij bij Belvilla een klacht ingediend hadden en vele telefoongesprekken later wist men ons te vertellen, dat ze op basis van de negatieve ervaringen geen contract meer met de eigenaar hadden en dat het daarom niet mogelijk was om ons financieel te compenseren. De woning, FR-83440-124, Jonila is echter nog gewoon boekbaar. Conclusie, zowel de eigenaar als Belvilla vallen onder de categorie oplichters. Niet mee in zee gaan.
profielfoto Ingrid V.
Opgepast voor deze bedriegers

Zodra we een vakantiehuis geboekt hadden moesten we al 120€ extra betalen. Kosten waarvan niets was terug te vinden bij boeking.
De dag van aankomst beweerde de eigenaar de betalingen niet te hebben ontvangen.
Nadat de bewijzen zijn voorgelegd geweest, moesten we 500€ cash waarborg betalen. Stond zo in contract van Bellvilla.
Deze waarborg krijgen we maar niet teruggestort.
BOEK NIETS BIJ DIT BEDRIJF! Bedrieglijke praktijken.

Geplaatst op: 10-12-2022
Laatst bewerkt op: 10-12-2022
Geschreven door: David M.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Misleidend

De foto's op de website komen niet overeen met het werkelijk te huren object. Er worden foto's van andere huizen gebruikt. Heel misleidend.

Geplaatst op: 06-12-2022
Laatst bewerkt op: 06-12-2022
Geschreven door: Jos O.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Verhuurt nog het vakantiehuis die beneden alle pijl was!!!

Vakantiehuis mh29341
we hadden een boeking van 12/10/2022 tem 18/10/2022 Het huis had 3
badkamers.....helaas nergens warm water! Als we toekwamen toonde de eigenaar
ons de ruimte waar de boiler hing,telkens we warm water nodig hadden moesten we
de kraan opendraaien aan de boiler,nadien zeker terug toe doen want het water
kwam uit de grond ,blijkbaar leidingen kapot! We hadden amper lauw water en
dat voor een korte douche...en dat met 6 personen. We kregen advies om de
vensters toe te laten ...wat we ook deden ,toch was het niet te doen van
ongedierte, je zou je voor minder niet meer douchen!!!! Ook de
laatste dag viel de elektriciteit om de haverklap uit en hebben we
noodgedwongen in ons bed gekropen wegens geen licht....hebben hem hierover ook
aangesproken,hij excuseerde zich, maar eigenlijk mag hij een deel van de
boeking terug storten!Dit is grof geld verdienen met triestige accommodatie.Heeft dit niet gedaan hoor!
Dit verblijf is een schande op de
verhuurmarkt! En heb jullie meerdere keren gemaild en het huis staat nog altijd onder jullie verhuur vakantiewoningen....blijkbaar luisteren jullie niet!Enkel grof geld verdienen noem ik dat!

Geplaatst op: 25-11-2022
Laatst bewerkt op: 25-11-2022
Geschreven door: Ann V.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Hoge commissie , slechte klantenservice

Na betaling van onze woning merken me via diverse mails dat er een groot verschil is tussen wat wij betaald hebben en wat er naar de eigenaar is betaald geweest.
Blijkbaar hebben we zonder ons medeweten een commissie betaald aan Belvilla van 42%.
Als we Belvilla hierover willen contacteren zijn deze niet te bereiken. De chat werkt niet, geen doorverwijzing naar een expert(echte medewerker), telefonisch niet te bereiken. Na een klacht via mail komt er een antwoord die eigenlijk alleen de feiten die we naar verwijzen benoemen en geen uitleg.
Dit is de laatste keer dat we hier een huisje boeken.

Geplaatst op: 18-10-2022
Laatst bewerkt op: 18-10-2022
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Zwaar klote.

Minder validen huisje geboekt, niet gekregen.
Weigert om samen een oplossing te vinden.
Ze laten je gewoon aan je lot over. Onzin reacties ontvangen over u heeft bij tui geboekt, enz.

Geplaatst op: 11-11-2022
Laatst bewerkt op: 11-11-2022
Geschreven door: Steffie M.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Zeer slechte service

In 2020 een huisje geboekt maar wegens de corona moesten we dit annuleren. Het betaalde bedrag werd ons toegekend als Voucher.
Nu in augustus een nieuwe boeking gemaakt waarbij wij de voucher hebben gebruikt en een flinke aanbetaling
Echter, na enkele weken een mail dat het huisje toch niet beschikbaar is. Jammer en vreemd. Belvilla stelt voor om een ander huisje uit te zoeken maar wegens drukte van onze kant kwamen wij hier even niet aan toe. Kleine 2 weken mailt Belvilla dat ze het bedrag gaan terugstorten
Een kleine maand later nog steeds niet ontvangen en na he chatten en mailen geeft men aan dat ze nu opdracht hebben gegeven tot betalen, dit zal 2 a 3 weken duren. Maar, het teruggestorte bedrag is minder dan wij betaald hebben en de hele voucher word niet genoemd. Opnieuw weer mailen maar wat een slecht bedrijf !! Je maakt een boeking, Belvilla annuleert deze en nu moeten wij achter ons geld aan!

Geplaatst op: 13-10-2022
Laatst bewerkt op: 13-10-2022
Geschreven door: Jolanda W.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Belvilla kijkt niet naar een passende oplossing

Zeer slechte ervaring met belvilla,
Via belvilla hebben wij een huisje geboekt, na enkele dagen komen wij erachter dat er vlooien in het huisje zitten, de eigenaren gevraagd om met elkaar tot een oplossing te komen de eigenaren lachten erom en gaven aan dat het normaal is dat er vlooien in een huisje zitten, vervolgens hebben wij aangegeven weg te gaan omdat er niet mee gedacht werd naar een oplossing, toen we belvilla belde gaven zij aan dat we in het huisje hadden moeten blijven, aangeboden terug te komen maar dit kon niet meer en hadden we volgens belvilla kunnen zien in onze papieren, echter stond hier alleen bel de sos lijn maar niet dat we moesten blijven, ook hadden wij een baby mee van 2 maandjes dit leek ons ook zeer onverstandig.

Langer dan een week bijna dagelijks contact gezocht en belvilla geeft het ene moment aan dat ze niks doen en het volgende moment dat ze er werk van gaan maken omdat het echt niet kan.

Waar zijn we nu ?
Belvilla geeft aan dat de eigenaren 25 euro vergoeden en daarmee klaar.

Dit terwijl wij:

aan schoonmaakkosten 40 euro betaalde terwijl het huisje VIES was

6x wassen 60 euro

Spuitbus ontsmettingsmiddel vlooien 15 euro

2x honden wasbeurt €20 euro

Beschadiging van de wipstoel welke niet op 60 graden gewassen mocht worden €180 euro

Huur van het huisje c.a 250 euro

Dit vinden wij dus geen oplossing!

Geplaatst op: 05-10-2022
Laatst bewerkt op: 05-10-2022
Geschreven door: Dorathea V.

5 / 10
5/5 2/5 1/5 2/5
Nogmaals kopen? Nee
Komt afspraak niet na, slecht begin van vakantie

The accommodation and owner are fine. But Tess - BELVILLA is not a good company. I booked the house, then they asked me to cancel and book ik again, because they put the wrong data in the agenda. BELVILLA promised a discount if I rebooked quickly. I rebooked quickly and BELVILLA did not keep their promise. They reacted 48 hours later. What a bad service. I do not recommend this start of a vacation to anyone.

Geplaatst op: 24-10-2022
Laatst bewerkt op: 25-10-2022
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Niet hier boeken

Echt zo teleurstellend dit bedrijf!
Zal hier nooit meer bij boeken.

Geplaatst op: 16-09-2022
Laatst bewerkt op: 16-09-2022
Geschreven door: Anoniem B.

3 / 10
2/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Niet hier boeken

Echt zo teleurstellend dit bedrijf!
Zal hier nooit meer bij boeken.

Geplaatst op: 16-09-2022
Laatst bewerkt op: 16-09-2022
Geschreven door: Anoniem

3 / 10
2/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee

Schrijf een review over Belvilla
Bestelproces *
0
/ 10
Service *
0
/ 10
Prijs *
0
/ 10
Levering *
0
/ 10


Gerelateerde bedrijven
SkiChalets logo
SkiChalets
3 beoordelingen
8,7
Holidaysuites logo
Holidaysuites
3 beoordelingen
7
Slagharen logo
Slagharen
42 beoordelingen
4,7
Gerelateerde blogartikelen

FAQ (Veelgestelde vragen)

Is Belvilla een betrouwbaar bedrijf?

Er zijn 111 beoordelingen geplaatst over Belvilla. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4,4 gekregen, waarbij 22% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

In welke sectoren is Belvilla actief?

Belvilla is vooral actief in de categorie vakantie & reizen en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) vakantiehuizen en vakantieparken.

Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

Heeft u een positieve indruk gekregen door de Belvilla reviews? Dan kunt u naar de website van Belvilla gaan en uw bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.

Alle subcategorieën uit deze categorie