Budget Energie logo

Budget Energie reviews, ervaringen, beoordelingen en klachten

Budget Energie reviews, ervaringen, beoordelingen en klachten
231
Budget Energie logo
Website
Budget Energie
Categorie
Energie aanbieders

Reviews en ervaringen Budget Energie

Als het om energie gaat, heb je tegenwoordig echt iets te kiezen. Het aanbod is dermate groot, dat het vinden van de voor jou perfecte leverancier nog best een behoorlijke klus is. Een van de aanbieders van energie is Budget Energie, een aanbieder die je bovendien op meer vlakken van dienst kan zijn. Wij hebben speciaal voor ju de reviews en ervaringen van Budget Energie doorgenomen en hebben er de belangrijkste zaken uitgehaald. Het helpt je bij het maken van de beste keuze.

Over Budget Energie

Budget Energie kan je heel erg veel bieden. Behalve energie in de vorm van 100 procent groene stroom en gas, biedt het ook telecomdiensten aan. Door te kiezen voor specifiek deze aanbieder, heb je in elk geval alles onder één dak en dat wordt door veel mensen als zeer prettig ervaren. Ondertussen maken al meer dan één miljoen mensen gebruik van de diensten van Budget Energie. En dat aantal is nog steeds groeiende.

Waarom kiezen voor Budget Energie?

Steeds meer mensen kiezen voor de producten en diensten van Budget Energie vanwege het alles-in-één-pakket dat je aangeboden kan worden. Behalve energie heb je dan ook meteen internet, televisie en bel je via het zeer betrouwbare netwerk van KPN. Ondertussen heeft Budget Energie ook Budget Mobiel nog eens aan het aanbod toegevoegd. Je kiest eveneens voor deze aanbieder omdat al de diensten tegen een zo laag mogelijke prijs aangeboden worden. Bovendien staat Budget Energie bekend als een no-nonsense organisatie die niet van gedoe houdt.

Is Budget Energie betrouwbaar?

Na het lezen van de recensies van bestaande klanten van Budget Energie kan slechts één conclusie getrokken worden: kies je voor deze specialist, dan kies je voor een zeer betrouwbare partner. Bij deze specialist weet je altijd zeker dat je nooit teveel betaalt en dat er altijd sprake is van een zo laag mogelijke prijs. Er wordt gebruik gemaakt van 100 procent groene stroom en gas. Budget Energie is het levende bewijs dat groene stroom per definitie niet duurder is dan andere stroomsoorten. Budget Energie is volledig groen en toch goedkoop. Bij de specialist kun je bovendien heel erg snel je voordeel berekenen. In één oogopslag zie je hoeveel geld je kunt besparen. Het feit dat vrijwel alle bestaande klanten Budget Energie aanbevelen, zegt ook al veel over de betrouwbaarheid van deze onderneming.

Klantenservice en contact

Bij Budget Energie is alles helder. Zonder gedoe sluit je een voor jou perfect contract af met deze betrouwbare leverancier. Mocht je nou een vraag hebben voor de aanbieder of wil je een klacht indienen, dan kun je dat op verschillende manieren doen. Overigens kun je in ”˜Mijn Budget’ zelf al bepaalde zaken aanpassen en bijvoorbeeld meterstanden doorgeven. Daarnaast kun je een klacht doorgeven via de chat die je 24/7 ter beschikking staat. Wil je persoonlijk contact omdat sprake is van een complexere vraag, dan kun je ook gewoon bellen met deze aanbieder van groene stroom en gas. Je krijgt dus alle ruimte om vragen te stellen en je ongenoegen kenbaar te maken. De klantenservice is namelijk prima in orde bij Budget Energie.

Wil jij ook beoordelen?

Het moge duidelijk zijn dat je niet zomaar een leverancier van energie kiest. Bovendien is het aanbod erg groot en allemaal beloven ze je de leukste welkomstcadeaus en de hoogste kortingen. En dus zoek je naar informatie die je helpt bij het maken van de beste keuze. Die informatie kun je halen uit de beoordelingen van bestaande klanten. In de recensies lees je altijd onafhankelijke en dus betrouwbare informatie. Die informatie helpt je echt bij het maken van de voor jou beste keuze. Om deze reden willen we je vragen om in de toekomst ook een beoordeling achter te laten. Zo help je andere mensen als die moeite hebben om te kiezen. En geloof ons, het maken van een recensie is slechts een heel kleine tijdsinvestering.

Reviews over Budget Energie

Gerelateerde bedrijven

Energie.be logo
Energie.be
37 beoordelingen
2,2
Test Aankoop logo
Test Aankoop
3 beoordelingen
6,7
Octa+ logo
Octa+
2 beoordelingen
10

Gerelateerde blogartikelen

5,1
35% zou hier weer kopen
62 beoordelingen
Ervaringen met Budget Energie

Budget Energie is geverifieerd door ons expert team. De webshop Budget Energie bestaat al jaren en staat bekend als een betrouwbare partij om zaken mee te doen. Daarnaast is Budget Energie lid van de kamer van koophandel en is hun website beveiligd met een SSL certificaat (groen slotje). Dit SSL certificaat geeft aan dat het via de online betaalmethodes veilig is om te bestellen via Budget Energie. Ze bieden de grootste betaalmethodes van Nederland aan op hun webshop.

Budget Energie is van origine een Nederlands bedrijf en is daarnaast al een lange tijd actief op het internet. Hun reputatie is daarom ook erg goed. Op onze website kan jij ook een review plaatsen om andere gebruikers te helpen een goede keus te maken bij hun aankopen.

Wij raden het aan om eerst even op de website van Budget Energie te kijken voor actuele openingstijden. Hier kun je ook hun uitgebreide assortiment bekijken.

Geplaatst op: 05-03-2021
Geschreven door: Reviews.be

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Expert review
Service, slecht al maanden lang geen verbruiks overzicht in app

Na maanden lang bellen nog steeds geen werkende app.
Ligt aan de Ict, of er is een storing.
Call center is in buitenland kan niets anders doen als van een briefje lezen wat het antwoord is.
Storing of ict ....jammer om zo aan het lijntje te worden gehouden.
Ben geen kleuter meer, dus zoek ik een volwassen bedrijf en ga weg bij Budget Energie.

Geplaatst op: 01-08-2022
Laatst bewerkt op: 01-08-2022
Geschreven door: Jan P.

5 / 10
3/5 1/5 2/5 3/5
Nogmaals kopen? Nee
Let bij Budget op de maandelijkse saldering, dat kost geld!

Budget lijkt voordelig, maar als je zonnepanelen hebt ziet het er ineens anders uit. Budget kent geen vast contract. Bij een variabel contract saldeert zij maandelijks met als gevolg dat je in de zomer terug levert tegen 50% van het tarief en in de winter het volle pond betaalt omdat je niet genoeg opwekt. En dat alles terwijl je op jaarbasis minder opwekt dan je gebruikt. Bij 10 panelen kan je dat wel € 500,- schelen op jaarbasis en dat maakt de lagere gasprijs niet goed.. Je hebt dit niet in de gaten omdat men pas sinds 1 juli deze 50% regeling heeft ingesteld, zonder duidelijke toelichting. Dus als je niet oplet wordt je gewoon sterk benadeeld.

Geplaatst op: 18-07-2022
Laatst bewerkt op: 18-07-2022
Geschreven door: Anoniem

5 / 10
3/5 1/5 2/5 3/5
Nogmaals kopen? Nee
Tussentijdse termijn verhoging onterecht

Ik heb een jaarcontract met vaste tarieven op basis van een jaarverbruik op basis van de ervaring van Liander.
Het huidige geschatte jaarverbruik is zelfs iets minder.
7 tot 8 maanden niet thuis en dus nauwelijks verbruik. Toch wordt per email een verhoging van het termijnbedrag medegedeeld van 77%. Een bonuskorting van €300 op de jaarnota wordt geen rekening mee gehouden met het termijnbedrag. Het lijkt erop dat de klant Budget Energie moet helpen hogere inkopen mede te financieren.

Geplaatst op: 08-07-2022
Laatst bewerkt op: 08-07-2022
Geschreven door: Frits M.

7 / 10
4/5 3/5 4/5 3/5
Nogmaals kopen? Nee
Foute saldering regeling!!!!!!!!

Even een berichtje over Budget energie en de saldering wet
artikel 31c van de Elektriciteitswet 1998 en artikel 50
Ze overtreden deze zeer bewust en willen er ondanks de vele klachten niets aan doen.
Ze salderen per maand in plaats van per jaar ,dit is zeer nadelig voor de consumenten, voor al de consumenten die een warmtepomp en veel zonnepanelen hebben.
Overheid wanneer gaat u hier tegen optreden?
Wetsartikel:
staat een kleinverbruiker toe alle invoeding van zelf opgewekte elektriciteit op het net in een bepaald jaar weg te strepen («salderen») tegen zijn afname van het net in datzelfde jaar op dezelfde aansluiting. Op deze wijze ontvangt de kleinverbruiker voor de ingevoede elektriciteit precies hetzelfde tarief inclusief energiebelasting, Opslag Duurzame Energie en btw als voor de afgenomen elektriciteit.

Er staat dus duidelijk per jaar!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst op: 04-08-2022
Laatst bewerkt op: 04-08-2022
Geschreven door: KO V.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Foute saldering regeling!!!!!!!!

Even een berichtje over Budget energie en de saldering wet
artikel 31c van de Elektriciteitswet 1998 en artikel 50
Ze overtreden deze zeer bewust en willen er ondanks de vele klachten niets aan doen.
Ze salderen per maand in plaats van per jaar ,dit is zeer nadelig voor de consumenten, voor al de consumenten die een warmtepomp en veel zonnepanelen hebben.
Overheid wanneer gaat u hier tegen optreden?
Wetsartikel:
staat een kleinverbruiker toe alle invoeding van zelf opgewekte elektriciteit op het net in een bepaald jaar weg te strepen («salderen») tegen zijn afname van het net in datzelfde jaar op dezelfde aansluiting. Op deze wijze ontvangt de kleinverbruiker voor de ingevoede elektriciteit precies hetzelfde tarief inclusief energiebelasting, Opslag Duurzame Energie en btw als voor de afgenomen elektriciteit.

Er staat dus duidelijk per jaar!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst op: 04-08-2022
Laatst bewerkt op: 04-08-2022
Geschreven door: KO V.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Onbetrouwbaar en communicatief onbeschoft

Onverstaanbaar zgn Nederlands sprekende service medewerkers na 28 minuten wachten. Onmogelijk en totale minachting van de service manager voor hun klanten met terechte klachten. Wat een chaos bedrijf in alle facetten!

Geplaatst op: 27-06-2022
Laatst bewerkt op: 27-06-2022
Geschreven door: W. D.

3 / 10
2/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Tevreden, echter de app werkt nog steeds niet goed. Verbruik loopt dagen achter.

Tevreden, echter snap ik niet dat zo'n bedrijf de app niet goed krijgt na 1 maand. Verbruik loopt dagen achter.

Geplaatst op: 31-05-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Erik J.

9 / 10
4/5 3/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Tevreden over alles, behalve bereikbaarheid

September 2021 een account voor mijn moeder aangemaakt op een ander emailadres van mij. Maar vanaf dat moment kan ik niet meer inloggen op mijn eigen account. Heb september 2021, februari dit jaar en maart en april gebeld en krijg als antwoord; er is een technische storing, u wordt benaderd zodra de storing verholpen is.... inmiddels 8 maanden verder, helaas kan ik nog steeds niet inloggen....

Geplaatst op: 23-05-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Anoniem

9 / 10
5/5 2/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Al jaren ZEER tevreden.

Ik zie bij de oudere reacties nogal wat onvrede en slechte reviews, maar ben na het lezen tot de conclusie gekomen dat er best wat eigen schuld bij zit. Als je maandelijks meer opmaakt dan je voorschot bedrag, dan zal je moeten bijbetalen. Als je je voorschotbedrag overdreven hoog vindt, moet je het verlagen, en anders krijg je na de afrekening gewoon veel geld terug.

Inmiddels zit ik al enkele jaren bij Budget energie, oom met televisie, internet, bellen en mobiel bellen, en ik kan niet anders zeggen dat ik keurig behandeld wordt en tevreden ben met de prijzen en de verdere service.

En ja, het kan bij bellen inderdaad voorkomen dat je lang moet wachten voordat je aan de beurt bent, maar ik los dat op door te mailen of door mijn vraag via de chat te stellen.

Geplaatst op: 10-05-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: MKF

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Slecht.

Zolang als je klant bent is het oke. Maar wil je bijvoorbeeld je naam veranderen dan kan dat niet.
Hierdoor b.t.w. teruggave op de zonnepanelen misgelopen. Telefonisch zeer moeilijk bereikbaar. Ze beloven mails te sturen van wat is afgesproken maar doen ze niet. Telefonisch blijven ze vriendelijk hoewel meesten slecht /moeizaam Nederlands. Wil je opzeggen dan moet je daar ook al voor betalen. Beslist geen aanrader.

Geplaatst op: 11-06-2022
Laatst bewerkt op: 11-06-2022
Geschreven door: Paul S.

4 / 10
2/5 1/5 2/5 3/5
Nogmaals kopen? Nee
Gemene werkwijze

demente man overgehaald abonnement te nemen.
telefonisch geannuleerd.
Nu na 3 jaar deurwaarder op zijn stoep, en moet de man honderden euro's betalen.
Lekker van een AOW tje!!

Geplaatst op: 29-04-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Ja
Slechte service

Mijn energiecontract wilde ik beëindigen wegens een verhuizing. Daarmee zou ik contractbreuk plegen en een boete riskeren. Snap ik. Bewust heb ik mijn opzeggingsdatum wat later gepland met een medewerker van BudgetEnergie zodat ik geen boete zou moeten betalen. Vervolgens is de boete toch in rekening gebracht. Na lang in de wachtrij staan voor wen telefonisch gesprek erkende een medewerker de fout. Ik ben verkeerd voorgelicht door hun collega, maar ze draaien niet op voor de fout en nemen de kosten voor hun eigen rekening.

Geplaatst op: 11-04-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Waardeloos

ik ben ook door gesluist naar budget energie na het failisement van fenor en ik ben me lam geschrokken van hun prijzen het maandbedrag werd maar liefst even verdrie dubbelt ik woon in een flatje van veertig vierkante meter en mijn maandbedrag werd even op driehonderd negenen veertig euro gezet. ik ben meteen van leveranchier verandert en die heeft aan de hand van budget energie hun doorgegeven meterstanden het maandbedrag op honderdveertig euro gezet.
ik ga het bedrag wat budget energie eist niet betalen. ik betaal hun het geschatte bedrag van mijn nieuwe leveranchier en daar kunnen ze het mee doen. als ze het hier niet mee eens zijn dan zien we elkaar wel in de recht zaal. budget energie zijn puure oplichters.

Geplaatst op: 17-03-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: A. V.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Zeer slechte service en bereikbaarheid

Zeer ontevreden over deze energieleverancier. Termijnbedrag wordt te hoog ingeschat. Telefonisch zeer slecht te bereiken. Een medewerker via de chat te spreken krijgen lukt ook niet. De energieleverancier mailen om je contract op te zeggen kan ook niet; het mailadres wat aangegeven wordt blijkt niet meer in de lucht te zijn. Kortom: nooit met Budget Energie in zee gaan!

Geplaatst op: 22-02-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Anoniem

4 / 10
3/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Slechte service - geen aanrader

Vanuit Fenor ben ik verplicht ondergebracht bij Budget Energie, maar wat een verschrikkelijk bedrijf is dit. Je kunt je standen nieteens doorgeven als je verhuisd. Na een belletje zei een medewerker, dan moet u buiten kantooruren het contactformulier invullen, netjes gedaan, krijg ik een mail terug: 'Dit mailadres is niet meer in gebruik, u mail wordt niet behandeld'.

Vervolgens het voorschotsbedrag terug geboekt, want je moet toch in contact kunnen komen, en dan ben ik ineens de meneer die zich niet aan de afspraken houdt.

Bizar hoe dit bedrijf met zijn klanten omgaat. Wachtrijen van 20 min +, chatcontact duurt 20 min + en het levert je niks op.

Heel apart dat een curator van Fenor klanten bij dit bedrijf onderbrengt!

Geplaatst op: 21-02-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Erbarmelijk slecht zouden allemaal is een communicatie cursus moeten gaan volgen

Stuur een mail over mijn probleem want bellen is niet om te doen, krijg ik een mail terug dat ze hier niet meer op reageren dat men maar moet bellen wachttijden minimaal 30 min of chatten maar dat schiet ook niet op nooit meer met dit bedrijf tussentijdse verhogingen van 25% terwijl ik eerder een ander tarief had afgesproken

Geplaatst op: 14-02-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: John H.

7 / 10
5/5 1/5 2/5 5/5
Nogmaals kopen? Nee
Vreemde manier van afrekenen.

Na het afsluiten van een eenjarig contract (2016) worden er keurig 12 termijnen geïncasseerd maar op de jaarafrekening worden er 13 maal maandtermijnen vaste kosten voor elektra en 13 maal kosten voor gas opgevoerd en geïncasseerd.
Na het faillissement van Fenor worden er voor DRIE dagen van 30 december 2021 tot 2 januari 2022 2 maal maandtermijnen vaste afleveringskosten voor elektra en 2 maal vaste afleveringskosten voor gas opgevoerd .
Hoe krijg je het voor elkaar om zo met de belangen van de consument om te gaan.
In november had ik Fenor al de wacht aangezegd en per 2 januari 2022 een nieuw contract afgesloten met Essent. Maar Budget Energie wil ook nog even extra verdienen aan de ellende.

Geplaatst op: 05-02-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Dirk B.

4 / 10
2/5 1/5 2/5 2/5
Nogmaals kopen? Nee
Waardeloos

Klantenservice bijna niet te bereiken.Ze maken het mooie zegen chat gewoon een computer met standaard antwoorden en vaak dus geen antwoord op je vraag standaard systeem op de site voorschot 3 keer terug naar beneden gezet ivm veel te hoog van 145.naar 560 per maand ondanks hogere prijzen dit nog niet van toepassing. Staat er in behandeling zetten ze hem gewoon weer omhoog probeer je te bellen om om het voorschot omlaag te zetten hebben ze ineens een wacht rij van 15.30.tot 1600 uur dus sluit tijd voor ons en meerdere kennissen en familie nooit meer

Geplaatst op: 09-02-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Anoniem

4 / 10
3/5 1/5 1/5 3/5
Nogmaals kopen? Nee
Ik heb gekeken op de site en een mooi voorstel en als het contract krijgt is die 3 x zo hoog.

Mijn ervaring is zo: Ik had mij aangemeld bij hun en de verbruiks cijfers ingevuld en met terug levering van 17 zonnepanelen (daar hoor je ze niet over) en dan krijg je een voorstel van hun en gaat verder en dan krijg je het contract en dan is het 3 a 4 keer zo veel wat ik nu betaal. En hun geven dan als antwoord stel ZELF je maandbedrag in. Wat is dat een service hé ???

Geplaatst op: 04-02-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Anoniem

7 / 10
4/5 4/5 1/5 4/5
Nogmaals kopen? Nee
Natte vinger werk

Wij zijn vanaf 2014 klant van Budget Energie, Het eerste jaar voor 1 jaar vast, daarna altijd variabel, waarvan wij 1 jaar een klein bedrag moesten bij betalen, verder altijd terug gave bij de eind afrekening, zo ook nu van het jaar 2021 een terug gave van 181 euro, maar met de mededeling dat wij 3 keer zoveel moeten gaan betalen. En wel van 292 euro naar 696 euro. Daar wilde ik wel graag uitleg bij, telefonisch krijg je een keuze menu waarbij daarna de verbinding wordt verbroken. Bij het naar beneden halen van je maand last in je account, want dat kan, kregen wij gelijk een mail dat dit te laag was, deze dan ook aangepast, deze was wel goed gekeurd, maar werd dat bedrag niet geïncasseerd maar wel de 696,-, dit dan ook vervolgens terug laten boeken, waar ik gelijk een mail kreeg met de dreiging van incasso dat er bij niet betalen de bedrag snel zal oplopen naar 800,- euro. Vervolgens nogmaals een paar keer gebeld en uit eindelijk werd de lijn niet verbroken maar het duurde wel een uur voordat ik iemand aan de lijn kreeg. Deze gaf aan na weer een tijd op de wacht te worden gezet dat het bedrag die wij naar beneden hebben geschroefd betaald kon worden met een verzonden link, alleen wordt deze niet verzonden. Dus zelf maar een mail gestuurd naar het Budget Energie Incasso.

Even een bijschrijven, wij hebben een twee onder 1 kap woning, vorig jaar een volledig nieuw dak met goede isolatie, dubbele beglazing, een nieuwe ketel ook vervangen vorig jaar en energie zuinige witgoed apparaten aangeschaft.
En verbruiken maar heel weinig gas. :(

Geplaatst op: 07-02-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Patricia V.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Oplichters eerste klas

Vorig jaar zijn we overgestapt naar Fenor, maar helaas vroeg Fenor faillisement aan. In december kregen we te horen dat het door Budgetenergie opgevangen werd. We dachten direct, dat is wel fijn en netjes opgelost. Maar er stonden rare regels in het contract beschreven. We konden bijvoorbeeld de eerste maand (januari) niet overstappen naar een andere leverancier. Dus we moesten bij Budgetenergie blijven. Een beetje raar, maar goed ze stonden wel bekend als een goede en betrouwbare leverancier. Gisteren kregen we het maandfactuur en het bleek dat we bijna 8 keer zoveel betalen voor energie als bij Fenor! We hebben een nieuwbouwhuis (van een jaar oud) met zonnepanelen, vloerverwarming etc. We kregen nu een maandrekening van 300 euro binnen! Vorig jaar was dit 90 euro. We begrijpen dat de energieprijzen verhoogd zijn, maar dit is absurd. Na wat meer onderzoek bleek dat ze speciale tarieven gebruikte voor Fenor klanten. We konden dus tussentijds niet opzeggen of het aanbod afwijzen en een dikke rekening als resultaat. Ohja, wil je bellen met Budget Energie? Kan je goed een uur in de rij wachten. Mailen of chat? Beide niet bereikbaar.

Geplaatst op: 01-02-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Ja
Nooit meer

Bij de vorige beoordeling sterren staan op 10 terwijl.ik alles op 1 heb gezet voor ons en familie nooit meer klanten service waardeloos en ze zetten voorschot gewoon terug omhoog als jij het omlaag zet terwijl totaal niet van toepassing

Geplaatst op: 09-02-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Anoniem

3 / 10
2/5 1/5 1/5 2/5
Nogmaals kopen? Ja
Prima leverancier

Via consumentenbond bij Budget gekomen.
Nette behandeling ,kreeg bericht dat mijn contract overeind bleef ondanks prijsverhogingen.
Jaar afrekening ontvangen duidelijke uitleg niet zo moeilijk te ontcijferen als bij Essent.
Zeer tevreden over Budget.

Geplaatst op: 01-02-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Bert A.

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Niet doen!!

Na contact via een energievergelijking site zit je zo maar vast aan een contract. Omdat de offerte stuk duurder uitviel dan bij mijn huidige energieleverancier wilde ik gebruik maken van mijn herroepingsrecht. Dat wordt je lastig gemaakt. Via de mail lukt niet en pas na 20 minuten wachten kreeg ik en vriendelijke mijnheer aan de lijn. Was toen snel correct opgelost. Het is wel een cowboy wereld die energie leveranciers wereld!!

Geplaatst op: 07-02-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Christ V.

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Niet doen!!

Klantenservice slecht bereikbaar. Kost veel moeite om van je aanstaand contract af te komen. Heb gebruik gemaakt van mijn herroepingsrecht. Kwam bij hun terecht via de prijsvergelijking site price wise en voordat je het weet zit je zomaar vast aan een te duur contract. Via de mail niet bereikbaar en met bellen krijg je in mijn geval na 20 minuten een vriendelijke mijnheer aan de lijn die mij correct geholpen heeft. Blij dat ik van dit contract af ben zeker na het lezen van vele negatieve reviews.

Geplaatst op: 08-02-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Christ V.

3 / 10
2/5 1/5 1/5 2/5
Nogmaals kopen? Nee
Onjuiste afrekening

Voor 5 dagen Budget Energie een rekening van EUR 84,01 ontvangen.
Elektra: ik heb een dubbele meter, maar op de rekening staat een enkele meter met een verkeerde meterstand gemerkt met (S) (zijn geschat).
Gas: idem verkeerde meterstand (S) (is eveneens geschat).
Rekening klopt dus voor geen meter.

Een e-mail adres ontbreekt om 2 foto's met meterstanden te versturen (de foto's zijn op de dag dat een andere (goedkopere) energie leverancier startte met leveren. Van deze leverancier een bevesiging gehad, waarbij zij aangaven deze standen door te geven aan Budget Energie. Waar is het misgegaan?

Budget Energie is totaal onbereikbaar, tenzij je 30 minuten wachten normaal vindt.

Geplaatst op: 03-02-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Wat een drama na faillissement.

Toen Fenor energie failliet werd verklaard moesten wij gedwongen naar Budget energie.
Dit vanwege het contract dat de curator had afgesloten met Budget Energie.
Omdat ik alleen stroom gebruik, want gas ging via onze VVE voor blokverwarming, waren mijn energie kosten vrij laag.
Gemiddeld € 65,- (340 KWh per maand) voor 2 personen.
Ons nieuwe tarief bij Budget werd geschat op € 153,- per maand, bijna factor 2,5
Onze eerste rekening werd in januari € 186,- waarvan 2 dagen meegeteld werden van december, ik schrok mij kapot want dit was bijna factor 3
We konden ook pas na 30 dagen gaan wisselen van aanbieder, dit stond in de mail van de curator, maar wat had Budget gedaan…..ze hadden het contract eenzijdig vastgelegd tot 1 april 2022 waardoor een andere aanbieder pas kon leveren vanaf 1 april.
Ik heb ze gebeld over hoe en wat…..je wilt niet weten hoe onbeschoft zij reageerden toen ik zei dat ik naar een andere leverancier wilde gaan.
Ik ben van leverancier gewisseld maar dat kon ook pas toen ik ze even haarfijn uitgelegd had wat voor een criminelen het zijn om over de ruggen van ‘overgenomen’ klanten hun zakken aan het vullen zijn.
De prijs van hun KWh was op de site veel goedkoper dan dat zij ons lieten betalen, en je kunt geen kant op, alleen de verkeerde.
Uiteindelijk toch voor elkaar gekregen dat ik per 16 februari kon wisselen naar een andere leverancier.
Ik ben van € 0,50 ct per KWh naar € 0,31 ct per KWh gegaan, maar als ik ze niet had gebeld was ik nu nog verplichte klant geweest bij ze tot 1 april, en van dat verschil kun je een langweekend genieten op een park in Nederland naar EIGEN KEUZE 👍.

Geplaatst op: 16-02-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Roberto V.

4 / 10
1/5 1/5 1/5 5/5
Nogmaals kopen? Nee
Slechte service en hoge tarieven bij Budget energie.

Omdat Fenor failliet is gegaan, eind december 2021, zijn de klanten doorgesluist naar Budget-energie. Het gevolg is dat de energie levering doorging alleen tegen een veel hoger tarief en andere voorwaarden, zoals van een vast tarief naar een variabel tarief. Hiermee gaan wij sowieso niet akkoord. We krijgen geen antwoord op email/contactformulier en telefonisch zijn ze niet bereikbaar. Wel worden termijnbedragen afgeschreven en krijg ik incasso's omdat ik e.e.a. heb laten storneren. Wie herkent dit ?

Geplaatst op: 09-02-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Maria N.

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Slecht bereikbaar

Vandaag na 1 uur en 10 minuten werd de verbinding verbroken. Al voor de 2e keer Terwijl ik een vraag heb over verlenging van mijn contract. Schijnbaar wil men niet. Moet Ik toch maar op zoek naar wat anders

Geplaatst op: 31-01-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Nico L.

6 / 10
2/5 3/5 3/5 3/5
Nogmaals kopen? Ja
Vandaag gebeld door een medewerker van butget ennergie

Naar aanleiding van het overlijden van mijn man,en na wat problemen met bereikbaarheid van budget energie,ben ik vandaag gebeld door een medewerker van butget,alles keurig afgehandeld per telefoon door zeer correcte en vriendelijke medewerker!!

Geplaatst op: 24-01-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Lieke V.

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja

Schrijf een review over Budget Energie


Bestelproces *
0
/ 10
Service *
0
/ 10
Prijs *
0
/ 10
Levering *
0
/ 10


Gerelateerde bedrijven

Energie.be logo
Energie.be
37 beoordelingen
2,2
Test Aankoop logo
Test Aankoop
3 beoordelingen
6,7
Octa+ logo
Octa+
2 beoordelingen
10

Gerelateerde blogartikelen

FAQ (Veelgestelde vragen)

Is Budget Energie een betrouwbaar bedrijf?

Er zijn 62 beoordelingen geplaatst over Budget Energie. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5,1 gekregen, waarbij 35% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

In welke sectoren is Budget Energie actief?

Budget Energie is vooral actief in de categorie energie aanbieders en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) groene energie.

Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

Heeft u een positieve indruk gekregen door de Budget Energie reviews? Dan kunt u naar de website van Budget Energie gaan en uw bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.

Alle subcategorieën uit deze categorie