TUI logo

TUI reviews, ervaringen en beoordelingen

Bezoek de website
TUI reviews, ervaringen en beoordelingen
Beoordeel Bezoek de website Schrijf een beoordeling
220
TUI logo
Website
tui.be
Categorie
Vakantie & reizen
Bezoek de website

TUI reviews

Ga jij graag op reis, maar weet je niet hoe je dat aanpakt? Wil je een compleet verzorgde reis en wil je een simpel totaalplaatje over hoeveel jouw droomvakantie kost? Wintersporters, vakantiegangers die de zon willen opzoeken en liefhebbers van cruises zijn vast en zeker bekend met reisbureau TUI! TUI is de specialist op het gebied van reizen en vakanties en zij hebben dan ook een gigantisch aanbod hierin! Maar hoe weet je zeker dat het een betrouwbaar bedrijf is en dat zij de beloftes die zij doen waarmaken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres, wat zowel ons team van specialisten als de gebruikers hebben TUI beoordeeld. Naast de reviews van gebruikers vind je ook meer informatie over TUI, wat ze doen en waar ze voor staan. Ben jij al een klant van TUI? Schrijf dan een uitgebreide recensie en deel jouw ervaringen met onze bezoekers!

TUI ervaringen

Ons team van experts heeft TUI deskundig beoordeeld en geverifieerd. Het bedrijf werd al in 1967 opgericht en zij specialiseren zich in vakanties en reizen die een lach op het gezicht van de reizigers toveren. Het bedrijf is in Nederland opgericht, maar opereert inmiddels internationaal. 

Het aanbod is zeer uitgebreid en zij bieden verschillende soorten vakanties en reizen aan. Voor mensen met zowel een grote als kleine beurs. Ze bieden zowel inspirerende verblijfplaatsen als de reis zelf aan. Je kunt kiezen om alleen de accommodatie of een vliegticket te boeken of een compleet verzorgde vakantie. De keus is aan jou!

De reis configurator op de website van TUI is zeer uitgebreid en met slechts een aantal handige keuzes krijg je al direct een goed aanbod in beschikbare reizen. Of dat nu in Europa of andere continenten is. TUI heeft locaties overal ter wereld en geen bestemming is onmogelijk!

Over TUI

I-Kook heeft meer dan 150  jaar ervaring en is daarmee een gevestigde speler in de markt. Zij specialiseren zich in vakanties en reizen. Van vakantiehuisjes tot aan luxueuze hotels en van busreizen tot aan cruises. 

Geen bestemming is te gek!

TUI heeft een gigantisch aanbod in reizen op uiteenlopende locaties in de wereld. Het enige dat ontbreekt is eigenlijk een reis naar de maan, maar bij TUI kun je voor alle bestemmingen terecht. Of je nu liever dichterbij huis blijft of een verre reis maakt. Of als je gewoon een verzorgde vakantie wilt in een exotisch resort of op een luxueus cruiseschip. 

Service van TUI

TUI heeft een goede service en de reviews zijn overwegend positief. Via de website kan je direct met hen in contact komen via de klantenservice of je kunt jouw vragen aan de virtuele assistent stellen. Daarnaast kan je via “Mijn TUI” heel veel zaken zelf regelen! En natuurlijk is er ook een uitgebreide kennisbank aanwezig waarin antwoorden op veelgestelde vragen worden gegeven. 

Betalingsmogelijkheden

Op de website zijn er bekende en veilige betalingsmethoden aanwezig, zoals iDeal, creditcard of via een bankoverschrijving. Daarnaast kun je ook met de TUI voucher betalen en kunnen Belgische klanten gebruik maken van Bancontact / Mister Cash. 

Gebruiksvriendelijkheid website TUI

TUI heeft een zeer overzichtelijke en gebruiksvriendelijke website. Met een duidelijke navigatie en je kunt heel snel navigeren naar jouw favoriete reisbestemmingen. Daarnaast bieden zij een uitgebreide kennisbank waar je antwoorden op veelgestelde vragen kunt terugvinden. De website is beveiligd met een SSL/TLC-certificaat dat te herkennen is aan het slotje dat voor de URL van de website in de browserbalk staat. 

Is TUI betrouwbaar?

Wij denken dat TUI een betrouwbaar bedrijf is om zaken mee te doen. De overzichtelijke en gebruiksvriendelijke website draagt hier een steentje aan bij terwijl de website volledig beveiligd is. Het privacyreglement voldoet aan de Europese wetgeving en uiteraard is TUI ingeschreven bij de Kamer van Koophandel

Met meer dan 150 jaar ervaring en duizenden tevreden klanten, is TUI nog altijd groeiende en zij streven naar mooie en betaalbare reizen voor iedereen. De reviews over TUI zijn dan ook overwegend positief. 

Bijzonderheden TUI

TUI is het bekendste vakantiemerk van Nederland en zij adverteren dan ook veelvuldig op het internet en op televisie. Naast een zeer uitgebreide website met niet alleen veel informatie, maar ook een gigantisch reisaanbod, hebben zij ook tientallen reisbureaus verspreid over Nederland. Waar je met een adviseur jouw droomvakantie kunt doornemen en direct kunt boeken. 

Contact opnemen met TUI

Contact opnemen met TUI is geen probleem. Ze zijn bereikbaar via telefoon en je kunt op de website je vragen stellen aan de virtuele assistent. Je kunt TUI ook bereiken via social media kanalen. 

Klantenservice en klachten

TUI heeft een gespecialiseerde klantenservice die jou kunnen helpen bij klachten en de medewerkers staan klaar om je te helpen. TUI is goed bereikbaar en bieden voldoende opties in hoe je contact met hen kunt opnemen. 

Wil jij ook beoordelen?

Ben jij al klant bij TUI? Zowel wij als de bezoekers van Ervaringensite.nl zijn benieuwd naar jouw ervaring met dit bedrijf. Door jouw duidelijke en eerlijke recensie kunnen we het verhaal over TUI compleet maken. Terwijl de bezoekers van ons platform en op basis van jouw beoordeling een goed besluit kunnen nemen of zij zaken willen doen met TUI. Omschrijf dan ook zo gedetailleerd mogelijk hoe jouw ervaring was, wat er goed ging en wat er eventueel beter kan. Wij willen je alvast bedanken voor jouw review!

Reviews over TUI
Gerelateerde bedrijven
Interhome logo
Interhome
3 beoordelingen
5
333Travel logo
333Travel
3 beoordelingen
6,7
HotelesXcaret logo
HotelesXcaret
1 beoordeling
10
Gerelateerde blogartikelen
5,4
42% zou hier weer kopen
132 beoordelingen
Lees onze review over TUI

Het bedrijf TUI is geverifieerd door ons. De webshop tui.be is al jaren een betrouwbare partij om te bestellen. TUI is lid bij de KvK (kamer van koophandel) en hun website beschikt over een SSL certificaat (het groene slotje). Dit slotje geeft aan dat het veilig is om te bestellen via de online betaalmethodes die ze aanbieden. TUI maakt gebruik van de meest voorkomende betaalmogelijkheden in Nederland.

De reputatie van tui.be is positief te noemen. Het Nederlandse bedrijf is namelijk ook al een lange tijd actief op het internet. Je kunt zelf ook meehelpen andere gebruikers een goede keus te maken bij hun aankopen. Dit kun je doen door een review achter te laten op deze pagina.

Bekijk zeker even de website van tui.be. Dit geeft je een beter beeld van de webshop. Daarnaast staat daar hun uitgebreide assortiment en natuurlijk de openingstijden van TUI.

Geplaatst op: 05-03-2021
Geschreven door: Reviews.be

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Expert review
Een HELE nare ervaring

alles perfect geregeld door ons reis bureau, maar als je klaar staat om op reis te gaan en de avond 6 uur voor vertrek een mailtje krijgt vlucht vertraagt en kom niet naar schiphol, en houd je berichten box in de gaten, oh en nu taxi annuleren, voor wanneer wel een taxi ? geen idee, geen info, na een nacht berichten box in de gaten te hebben gehouden, dus niet geslapen, de volgende dag, bellen en appen met TUI, sorry kunnen je nog info geven over je reis, diezelfde dag omstreeks 17.00 uur kwam het verlossende antwoord, beste klant je reis wordt geheel geannuleert, sorry voor het ongemak en oja als je nu meteen een nieuwe reis boekt krijg je €100. korting, dankjewel tui ik had op mijn in oktober geboekte reis €300. vroegboek korting dus die wordt niet vergoed, dankjewel tui, en als ik dezelfde reis nu boek ben ik in totaal €650,- duurder uit, DANKJEWEL TUI voor jullie genereuze aanbod. waar wij dus maar geen gebruik van gaan maken.

Geplaatst op: 28-01-2024
Laatst bewerkt op: 28-01-2024
Geschreven door: Harrie N.

5 / 10
5/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Hier nooit boeken!

Niet boeken! Je betaald voor 4 sterren en het is nog niet 1 ster waard! Klachten hebben ze schijt aan!!!!

Geplaatst op: 23-01-2024
Laatst bewerkt op: 23-01-2024
Geschreven door: Carolina H.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Koud in de winter doen ze airco aan

Ik vlieg 3 keer per maand naar marokko of spanje
Ik heb de cabine crew 5 keer gevraagd of de airco uit kon .
Vlucht
Van tanger naar brussel iedereen zat te bibberenen het is louder dan buiten.
Iederen zat te niezen en te hoesten door de kou
Wat een slechte service
Nooit meer met tui
Vliegtuig valt bijna uitelkaar

Geplaatst op: 03-11-2023
Laatst bewerkt op: 04-11-2023
Geschreven door: Azeddine K.

4 / 10
3/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Fijne vakantie maar ……

All-inclusief naar Turkije. Fijne accommodatie geadviseerd door medewerkster reisbureau. Op de heenweg voor € 20,00 extra beenruimte stoel gereserveerd en we vlogen met het juiste toestel. Op de terugreis stoelen gereserveerd door reisbureau voor € 20,00 extra maar geen extra beenruimte en een heel ander vliegtuig. Bij terugkomst ook 1,5 uur op de koffers moeten wachten.

Geplaatst op: 23-10-2023
Laatst bewerkt op: 23-10-2023
Geschreven door: Anoniem

7 / 10
4/5 3/5 3/5 3/5
Nogmaals kopen? Nee
Slechte afhandeling Schiphol

Reis val jaren met Tui , mijn dochter woont in Turkije. Had 50kg ruim bagage geboekt ( 3 koffers) thuis gewogen , 52 kg. Op Schiphol aangekomen , koffers gewogen …. 2 waren op de band al weg , toen de derde werd gewogen, zei ze 5 kg te zwaar!! Kon niet meer controleren. Moest 60 euro bijbetalen!! In Turkije bij mijn dochter nogmaals gewogen 52 kg!! Balen Tui, van deze werkwijze. Mensen controleer gelijk de gewichten op Schiphol!! Slechte beurt van Tui!!

Geplaatst op: 08-10-2023
Laatst bewerkt op: 08-10-2023
Geschreven door: Bernardus O.

8 / 10
5/5 2/5 4/5 4/5
Nogmaals kopen? Ja
Heerlijke vakantie gehad. Goed geregeld.

Het begon bij het online contact met Tui.

Geplaatst op: 06-10-2023
Laatst bewerkt op: 06-10-2023
Geschreven door: Anoniem

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Niet altijd de correcte weergave van wat je boekt

Wij hebben een pakketreis besteld New-York met Delta-airlines. We hebben alles zelf moeten uitzoeken en verschillende malen gebeld voor te horen hoe de vlucht in elkaar zat. Tui gaf aan voor het hotel dat we geboekt hadden voor een 1 week (100 dollar) waarborg moeten betalen. Blijkt achteraf 100 dollar per nacht met resultaat 700 dollar waarborg moeten betalen. (schandalig) Volgende keer beter informatie meegeven aan de klanten dat ze in USA niet voor verrassing komen te staan.

Geplaatst op: 14-09-2023
Laatst bewerkt op: 14-09-2023
Geschreven door: Jimmy

7 / 10
4/5 3/5 3/5 4/5
Nogmaals kopen? Ja
Walgelijk

Over 2weken een reis bij Tui. Bij reizen Depoorter
In Middelkerke geboekt.Terplaatse en direct betaald.Later mail ontvangen met melding
U reservatie nr.Dus ik dacht dit is een digitale bevestiging van mijn reis.
Nu twee dagen geleden krijg ik een telefoon om 5 voor 16 u dat ik alla minuut moest beslissen of
dat ik dat ander hotel moest pakken want dat het
voorstel van hun verviel om 16u.Ik was niet thuis
dus stond met mijn rug tegen de muur daar ik
verlof had aangevraagd.Het hotel met de mooie
korting was overboekt.Yhuis gekomen ging ik zien
naar welk hotel wijden wel gingen.Dit hotel ligt
meerden 300km van de cote azuur in de middel
of nowere. Dus op het einde van de maand tegen
mijn zin op vakantie vertrekken of mijn geld kwijt.
Dank u reizen Depoorter Middelkerke en Tui
Dus bij Tui zeker geen reizen met mooie kortingen nemen.
Groetjes Freddy Thys

Geplaatst op: 02-09-2023
Laatst bewerkt op: 02-09-2023
Geschreven door: Freddy T.

4 / 10
1/5 1/5 3/5 2/5
Nogmaals kopen? Nee
Compleet incompetent!!!!!

Wilde reis boeken naar Tenerife in Guyarmina Princess via de website. Moesten een ganse lijst aan gegevens invoeren en kregen de melding dat het hotel ons niet kon ontvangen. Hebben 10 data geprobeerd en telkens weer alle gegevens moeten invoeren. Had een mail gestuurd om de vrije data door te geven, maar TUI antwoordde dat ik dit telefonisch moest regelen. Naar TUI gebeld...20 min in wacht. Alles besteld en gegevens doorgegeven. Ik krijg via mail een bestelbon, maar de te gevraagde 25 kg bagage staat nergens vermeld. Ik stuur een mail hiervoor maar krijg te horen dat dit een no-reply mailbox is. Dus ik bel opnieuw voor de bagage...40 minuten in wacht. Het stond niet op de bestelbon, maar "was wel voorzien". Raar!! Ik beloof het voorschot te storten. Na 1 u zoeken naar het rekeningnummer in alle ontvangen documenten, moet ik wederom naar TUI bellen...30 minuten in wacht. Krijg ik doodleuk te horen dat ik via een app op hun website moet betalen. Een gewone overschrijving aanvaarden ze niet. Ze stelt voor dat we naar een TUI shop zouden gaan, maar we zitten nog in het zuiden van Frankrijk. Ze dringt er op aan dat we voorschot betalen via hun app anders wordt reis geannuleerd. En dat noemt zich een professionele reisorganisatie...ronduit schandalig!!!

Geplaatst op: 12-09-2023
Laatst bewerkt op: 12-09-2023
Geschreven door: Martine H.

3 / 10
1/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Uren aan het bellen om probleem op te lossen, 3weken later niet verder gekomen

Reisdocument en wat we gekregen hebben verschilde. We zouden een Silvretta premium kaart krijgen om met de skiliften rondom Ischgl te kunnen gebruiken. Appartement gaf die kaart niet meer uit. 8 keer tijdens 5 dagen met Tui gebeld. Je wordt van afdeling naar afdeling doorverbonden maar niet geholpen. Ze hebben allemaal dezelfde training gehad om met ontevreden klanten om te gaan, maar je schiet er niets mee op. Op locatie klacht gemaakt maar deze kon niet worden aangevuld (bleek later) met de declaratie voor de skilift. Thuis weer een nieuwe klacht moeten maken met alle bonnen en afspraken erbij. Je krijgt bericht dat ze de klacht ontvangen hebben en daarna niets meer gehoord. Nu 2 weken later gebeld (weer 3 keer doorverbonden naar andere afdelingen) om te horen wanneer ik de 300 euro kan verwachten. Zeggen dat het klachtenformulier leeg is en er niets instaat!! Enige oplossing voor een 3de keer een klacht maken hopen dat ze het deze keer niet kwijtraken en eindelijk mij het geld overmaken wat eerder beloofd is. Ook kan je nergens de status van je eigen klacht volgen, heel vervelend.

Deze ervaring heeft de 5 daagse vakantie flink vergald. Als het ooit afgerond wordt is dit mijn laatste contact met Tui geweest!

Geplaatst op: 18-08-2023
Laatst bewerkt op: 18-08-2023
Geschreven door: Martijn C.

6 / 10
4/5 1/5 4/5 3/5
Nogmaals kopen? Nee
Vriendelijke en professionele medewerkers zowel bij het reisburo als tijdens de vlucht.

Wij hebben een combinatiereis vanuit Curaçao geboekt naar Panama, Mexico, Cuba en Miami. De vluchten en de geboekte hotels waren super. Op Cuba ging het een beetje verkeerd met het vertrek vanuit Cuba naar Miami, maar eenmaal terug op Curaçao zijn we eerlijk, oprecht en correct behandeld door mevr Lusmila en de directie. Wij boeken steeds onze vluchten bij TUI en zijn altijd zeer tevreden. Voor ons is TUI THE BEST!!!

Geplaatst op: 01-09-2023
Laatst bewerkt op: 01-09-2023
Geschreven door: Sandra W.

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
SLECHT, ERVARING BOEKING ALS HOTEL

Je boekt een reis voor 8 dagen.
Er wordt niet medegedeeld dat je de E.ticket moet downloaden bij Transavia die de reis verzorgd.
1e dag reisdag aankomst in het hotel 20.00 uur.
8e dag een reisdag vertrek vanaf hotel 07.25 uur in de morgen.
Badhanddoek voor 18.00 uur op dag 7 inleveren anders lukt dat niet meer en fan ben je, voor 2 personen, 2x € 20 00 kwijt.
Echt genieten dus maar 6 dagen voor 2650,-
In hotel, Sol Principe Malaga, slechts 1 stopcontact in de kamer, dus direct achter het aanschaffen van een verlengsnoer aan.
Safe niet werkend.
Na de klacht zou er iemand naar de kamer komen.
Na 1,5 uur wachten nogmaals gaan klagen bij de receptie van het hotel.
Als je in het verleden bij Riu heb geboekt dan kan je niet anders dan negatief reageren op het eten wat wordt aangeboden.
Iedere dag exact hetzelfde beperkte assortiment, geen enkele dag normaal wit brood aanwezig en een roaster die niet goed functioneert.
Een eetzaal met weinig atmosfeer, fabriek, en totaal geen controle hoe men zich voorziet van de voedsel keuzes, veelal met de handen het eten pakken.
Mijn vrouw een dag over lopen geven i.v.m. iets verkeerd eten.
Ligging prima en gebouwen e.d. eveneens prima.

Geplaatst op: 28-06-2023
Laatst bewerkt op: 28-06-2023
Geschreven door: Anoniem

4 / 10
2/5 2/5 1/5 3/5
Nogmaals kopen? Nee
Stelen sleutelhanger van koffer en 10 dagen vakantie is eigenlijk 8 dagen .Je komt laat in de avond aan en vertrekt heel vroeg in de ochtend

Bij aankomst in Alanya bleek mijn dochter haar sleutelhanger van haar koffer te zijn gestolen . Was geen zielig , snelbrekende sleutelhanger. We kwamen s'avonds laat aan en moesten nog eten want dit gierige bedrijf geeft geen eten ( en geen entertainment) onderweg. En de laatste dag al om 6 uur klaar staan om naar het vliegveld te gaan. 2 dagen van de 10 weg .

Geplaatst op: 11-07-2023
Laatst bewerkt op: 11-07-2023
Geschreven door: Nancy K.

4 / 10
3/5 2/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Enorm teleurgesteld, onbetrouwbaar

We boekten vorige zomer bij Tui. De boeking ging goed, niks op aan te merken. Ons verblijf viel qua eten tegen, was ook niet zoals voorgeschreven in het reisboek. We belden tijdens ons verblijf naar de klachtendienst van Tui dat het eten niet naar behoren was. We kregen als raad om daar niet meer te eten. We konden zelf elders eten en moesten onze eetbonnetjes bijhouden. We moesten alles tot in detail goed beschrijven wat er misging. Na de reis zou er een compensatie volgen. Het ging zeker in orde komen werd ons verzekerd. Na de reis was het heel moeilijk om iemand te bereiken die ons wou helpen. Daarna kregen we simpelweg de boodschap dat er geen compensatie ging komen. Het was een lange weg van bellen, mailen zoals werd gevraagd, maar zonder resultaat. Dit is geen klantenservice. Waarom dan nog boeken bij Tui? Als het misgaat, nemen ze hun woorden terug. Ik ben enorm teleurgesteld. Temeer omdat we al jaren trouwe klant waren!

Geplaatst op: 26-05-2023
Laatst bewerkt op: 26-05-2023
Geschreven door: Kelly

5 / 10
4/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Vreselijk bedrijf, achterbaks en oneerlijk.

Vreselijk bedrijf, achterbaks en oneerlijk. Afgeragde hotels en slechte service, Tui representatives zijn onbeschoft en komen niet opdagen op de afgesproken tijdstippen, als je een klacht hebt houden ze je aan het lijntje tot je dure vakantie weer achter de rug is. Dan mag je het proberen te regelen met after travel, helemaal een drama...nee, nooit meer TUi. Jammer dat die organisatie niet failliet is gegaan tijdens Corona, had veel vakantie leed bespaard. Tui is trouwens eigendom van een Russische oligarch. Terwijl heel de wereld Rusland in de ban doet, gaat TUi nietsontziend met de Russen in zee. Verraders !

Geplaatst op: 30-05-2023
Laatst bewerkt op: 30-05-2023
Geschreven door: Barco E.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Schandalig Tui, dat jullie dagtrips verkopen waarbij wilde dieren worden mishandeld en uitgebuit. Boek nooit meer bij jullie!!!

Uitbuiting

Geplaatst op: 18-06-2023
Laatst bewerkt op: 18-06-2023
Geschreven door: Jolanda S.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Dramatisch slecht

Na 7jaar niet meer te reizen met tui hebben we het dit jaar nog eens geprobeerd. De vorige reizen heb ik altijd problemen gehad met vertraging in het vliegtuig. Nu werd onze vlucht de avond voor de dag dat we moesten vertrekken verandert. De oorspronkelijke vlucht was om 23u die verandert werd naar 11u een hele dag die wegvalt. Ook kregen we geen woord uitleg, we moesten dit zelf allemaal vinden op de app. Na de vlucht hebben we ook 30min in het vliegtuig mogen wachten en een halfuur bij de douane ook dan hebben we nog 1uur gewacht op de bagage. Eindstand waren we buiten schiphol om 16u30. schandalig! ik vlieg nooit meer met tui!!!!! slechtste vliegmaatschapij!!!!! vlieg niet met tui!!!

Geplaatst op: 07-07-2023
Laatst bewerkt op: 07-07-2023
Geschreven door: Anoniem

3 / 10
1/5 2/5 1/5 2/5
Nogmaals kopen? Nee
Boekingen kloppen niet met de werkelijkheid

Na een eerdere slechte ervaring 10 jaar niet meer bij hun geboekt. Dit jaar dan toch maar eens een poging. En ja hoor , het loopt weer mis. We boeken een reis waar een bepaald type kamer in zit en bagage inclusief . Na betaling krijgen we opeens een andere kamer en enkel handbagage. Al verschillende malen gepoogd te bellen en de lijn wordt gewoon verbroken met "het is te druk, probeer later eens opnieuw"! Wat die later is na drie dagen op elk uur van de dag geprobeerd te hebben kan ik helaas dus niet zeggen. Tja respect voor hun klanten hebben ze dus (nog) steeds niet en anno 2023 gewoon onbereikbaar zijn is een schande. Hun boekingen zijn dus je reinste boerenbedrog enz....De volgende 10 jaar Tui weer geschrapt van onze lijst, dat staat al vast. Neem ons advies ter harte en boek niet met Tui tenzij je veel tijd hebt en budget voor de telefoonkosten.

Geplaatst op: 23-05-2023
Laatst bewerkt op: 23-05-2023
Geschreven door: Anoniem

4 / 10
3/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Onbetrouwbare organisatie met 0 zin om eigen werk te doen

10 jaar geleden had ik goede vakantie met TUI, aless was eerlijk en goed geregeld. Recent probeerde ik met Tui mijn kind op vakantie gaan. Anulieriengs verzekering aangesloten in allebei gevallen geen geld terug. Ook geen mee werkende medewerkers. Alle die onzin over de onbezorgd op vakantie is puur onwaar. Ze geven goede prijs omdat ze legaal mensen aan het beroven die zijn aan het reserveren en annuleren van de reis. Er moet zeker een fiscaal en legal controle aankomen.

Geplaatst op: 16-05-2023
Laatst bewerkt op: 16-05-2023
Geschreven door: Olga V.

4 / 10
1/5 1/5 4/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Bij de poot genomen

EEN GEWAARSCHUWD MENS TELT VOOR 2

In november 2022 een reis geboekt naar de Dominicaanse Republiek.
We dachten dat we hadden geboekt voor een nette prijs, met vroeg boek korting en dergelijke.

Op Hemelvaartsdag komen we er achter dat dezelfde reis ineens 24% goedkoper is geworden ( ruim 1100 euro) Wij hebben Tui gebeld en na anderhalf uur in de wacht te hebben gestaan de situatie uitgelegd en als antwoord gekregen dat ze werken met fluctuerende prijzen en als reizen duurder waren geworden dit ook niet in rekening brengt bij de klant. Heeft iemand dit ooit meegemaakt dat reizen 1100 euro duurder waren? Het enige wat mogelijk was onze vakantiedata te wijzigen wat is ons geval niet mogelijk is. Kortom klantenservice kon mij niet helpen.

Vandaag een mail erachter aan gezonden en na 2 uur een No-Replay mail terug met zelfde informatie als hier boven. Ik vraag niet de 1100 euro terug maar een gebaar is de goede richting.

Daarnaast blijkt het ook dat Suntip en de Vakantie Discounter de reis nog goedkoper aanbied, zelfde hotel, zelfde vliegtuig, zelfde vluchtnummer, zelfde datum, en uitvoerend is Tui.

Hoe wordt je bij de poot genomen door zo’n organisatie!!!

Wil je meer weten of ben je zelf ook de dupe van zoiets reageer dan hierop.

Geplaatst op: 19-05-2023
Laatst bewerkt op: 19-05-2023
Geschreven door: Arijan D.

5 / 10
4/5 3/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Ja
Een groot drama,20 uur vertraging kan geen contact krijgen voor een klacht

20 uur vertraging bel Tui en je wordt doorverbonden en nog een keer doorverbonden en dan contact krijgen met iemand van een reisbureau op Curaçao
Eenmaal Tui maar nooit weer

Geplaatst op: 10-05-2023
Laatst bewerkt op: 10-05-2023
Geschreven door: Anoniem

5 / 10
4/5 1/5 4/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Waardeloos

Kort voor vertrek bleek groepsreis naar Rome geannuleerd zogenaamd wegens onvoldoende deelnemers. Dan maar omboeken naar een individuele reis, maar dat was niet meer mogelijk op dat moment. Week eerder kon wel gelukkig. Maar wel weer duurder. Het hotel bleek op het oog sjofel, maar oké. Maar 's-nachts deden we geen oog dicht. Een enorme herrie van apparatuur, een ketel of zoiets? Het was echt verschrikkelijk! Transfer terug naar vliegveld liep mis, omdat de tijden op busticket niet bleken te kloppen. Om onze terugvlucht niet te missen met trein gegaan. Klacht indienen bij TUI blijkt niet mogelijk. Want nu komt opeens mijn reserveringsnummer niet overeen met mijn naam. Slechte ervaring, 0 service, alles zelf regelen, slecht hotel, onjuiste tijd transfer, geen klachtafhandeling. Nooit meer via TUI!

Geplaatst op: 26-04-2023
Laatst bewerkt op: 26-04-2023
Geschreven door: J.J. V.

4 / 10
3/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
De laatste keer geboekt bij Tui

Wij gaan 2 a 3 keer per jaar op vakantie en dat was meestal met Tui maar dat zal niet meer gebeuren. Bij de laatste twee vakanties hebben we één keer 5 uur vertraging gehad en nu de laatste keer 9 uur vertraging. En dan vinden ze vanalles uit om onder de schadevergoeding uit te komen. Nooit meer!

Geplaatst op: 23-03-2023
Laatst bewerkt op: 23-03-2023
Geschreven door: Adam P.

4 / 10
4/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Meest beroerde, klant onvriendelijke stugge bureaucratische bedrijf op aarde

De ene dag via internet een boeking plaatsen waarbij chatbox aangeeft te boeken en telefonisch contact op te nemen.
Dag erna gebeld 2x verbinding verbroken. Krijg medewerkers aan de telefoon die niet mee willen denken naar een oplossing. Moet geannuleerd worden.
Kosten 100% van de vlucht.

Geplaatst op: 16-03-2023
Laatst bewerkt op: 16-03-2023
Geschreven door: Jos K.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Ja
Gratis reisboek zonder prijsvermelding!

Vakanties Dichtbij afgehaald, maar geen prijsvermeldingen, daar sta je dan. Je moet voor "elk verblijf" contact met hen opnemen. Bij boeking betaal (€20) je dan het gratis zinloze boek mee. Een dure grootbank, en doe alles zelf is de leuze. We zoeken wel elders!

Geplaatst op: 12-03-2023
Laatst bewerkt op: 12-03-2023
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Slechte beloftes

Al voor de derde keer op rij problemen met tui, vertraging en wel brede stoelen verkopen en nu al twee keer niet mogelijk. Lijkt wel of ze dit al weten en toch denken, je hebt het ticket gekocht en bekijk het maar.

Geplaatst op: 10-03-2023
Laatst bewerkt op: 11-03-2023
Geschreven door: Fred S.

6 / 10
5/5 1/5 4/5 1/5
Nogmaals kopen? Ja
Speciaal dieet besteld - niet gekregen- na vlucht ziek geworden en meerdere keren contact gezocht met klantenservice - Klacht indienen heeft weinig zin, “ we vinden t heel vervelend en gaan het intern bespreken” vervolgens hoor je niets meer-

Zie hierboven- een aantal zaken klopten niet: geen rekening gehouden met speciaal dieet tijdens vlucht - daardoor bij terugkomst behoorlijk ziek geworden en na 4 weken nog steeds last- - bij terugkomst - e-mails geschreven, 3x klachtenformulier ingevuld maar behalve «  wat vervelend voor u » hoor je niets meer . Ik zou dit niet schrijven als er 1x iets was misgegaan maar dit is de derde keer dat zich problemen voordeden - niet alleen met mijn dieet tijdens vlucht - maar tevens ( betaalde stoel reserveringen die niet klopten ,probleem bijgeboekte bagage )- Tui meent zich met haar monopolie op een aantal mooie bestemmingen heel wat te kunnen permitteren maar bij problemen klant onvriendelijk- en geen enkele oplossing aandragend. Shame on you Tui

Geplaatst op: 18-02-2023
Laatst bewerkt op: 18-02-2023
Geschreven door: Anoniem

4 / 10
4/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Slecht

Verleden jaar in mei naar Spanje Mallorca gevlogen rolstoel afgegeven en ingecheckt rolstoel nooit toe gekomen rolstoel is verloren gegaan zeg ze ze weten niet waar hij is maar betalen men rolstoel ook niet ik heb bij 400 euro moet betaal aan zieken bond. Gebeld en alles gedaan je hoort nog van ons zeg ze niet op op heden. Schande is bedriegers zijn het heb bewijs Da hij is ingecheckt maar doen of hun neus bloed ik raad mensen aan niet op reis te gaan met deze firma. T zijn bedriegers

Geplaatst op: 20-02-2023
Laatst bewerkt op: 20-02-2023
Geschreven door: Patrick B.

4 / 10
2/5 2/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Ja
Ronduit SLECHT

Wij ( 3 volwassenen) checkten ettelijke uren voor onze vlucht online in, zonder problemen, om van Tenerife naar Brussel te vliegen. We plaatsen onze baardig pass in onze Wallet en passeerden zonder problemen met deze boarding pass langs de douane. Toen het " zogezegd" tijd was om in te schepen werden we gelijk een kudde schapen handje in handje per twee gezet , om daar vervolgens nog 35 minuten zo te blijven staan zonder enige vooruitgang. Toen het aan ons was om te baarden werd het scherm van hun computer rood. We werden onbeschoft uitgemaakt door de dame aan de boarding , dat we niet in orde waren, dat we niet waren ingecheckt ,blablabla. We hadden nochtans onze boarding pass met toegewezen zetels 25A, 25B en 25C + bevestigingsmail dat we waren ingecheckt, etc. Toen ik wou opwerpen dat we echt wel ingecheckt waren werd me wederom op super onbeschofte manier de mond gesnoerd. De andere passagiers werden ondertussen al een beetje ongeduldig en knorrig ten opzichte van ons omdat het personeel echt liet uitschijnen dat wij in de fout waren, hoewel dit uiteraard niet het geval was.Dit duurde ongeveer een kwartier , waarna we opeens wel mochten inschepen met rijnummers 26 D,E en F. Achteraf bleek dat TUI met een ander vliegtuig was gekomen en de nummer 25A,B en C niet eens bestonden op deze vlucht. De fout lag dus wel degelijk bij TUI en niet bij ons. Tot onze grote verbazing was dit geen volwaardige rij maar een halve rij , letterlijk VLAK NAAST DE WC. Niet ervoor, niet erachter maar er NAAST. Gedurende de vlucht is er geen enkel moment geweest dat de wc niet in gebruik was . CONTINUE werd er doorgespoeld, stond er een rij aan te schijven , kreeg ik iemand zijn achterwerk of dikke buik in mijn gezicht. De geuren waren navenant. Ik kreeg er precies een extra functie bij om mensen van een gezegende leeftijd bij te staan bij hun toilet bezoek. Deze tickets hebben ons 300 euro per persoon gekost, en dit voor plaatsen dat eigenlijk geen plaatsen mogen zijn en absoluut niet zetelwaardig zijn. Dit was de verschrikkelijkste vlucht van ons leven, beneden alles, vuil en zelfs mensonwaardig. Tui bevindt zich op heden ver onder het niveau van Ryanair wat betreft kwaliteit , betrouwbaarheid , service en vriendelijkheid. NOOIT MEER. DEGOUTANT

Geplaatst op: 18-02-2023
Laatst bewerkt op: 18-02-2023
Geschreven door: Charlotte

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Onbetrouwbare organisatie

Terugvlucht werd week voor vertrek geannuleerd en halve dag vervroeg naar een tijdstip dat we niet konden halen. Bij vraag dit te verplaatsen naar een latere vlucht ipv. vroegere (met extra verblijf en eetmaal als gevolg) werd 250 eur opleg gevraagd. Bovendien was de vertrekvlucht uren vertraging opgelopen door een panne van het vliegtuig. Na indienen klacht standaardmail gekregen dat verwijst naar kleine lettertjes. Ryanair blijkt goedkoper en betrouwbaarder.

Geplaatst op: 25-01-2023
Laatst bewerkt op: 25-01-2023
Geschreven door: Gerrit F.

4 / 10
3/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee

Schrijf een review over TUI
Bestelproces *
0
/ 10
Service *
0
/ 10
Prijs *
0
/ 10
Levering *
0
/ 10


Gerelateerde bedrijven
Interhome logo
Interhome
3 beoordelingen
5
333Travel logo
333Travel
3 beoordelingen
6,7
HotelesXcaret logo
HotelesXcaret
1 beoordeling
10
Gerelateerde blogartikelen

FAQ (Veelgestelde vragen)

Is TUI een betrouwbaar bedrijf?

Er zijn 132 beoordelingen geplaatst over TUI. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5,4 gekregen, waarbij 42% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

In welke sectoren is TUI actief?

TUI is vooral actief in de categorie vakantie & reizen en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) vliegticket aanbieders , all-inclusive , allround , cruises , familiereizen , hotels , lastminute reizen , rondreizen , strandvakanties , vakantieparken , verre reizen , wintersport en zonvakanties.

Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

Heeft u een positieve indruk gekregen door de TUI reviews? Dan kunt u naar de website van TUI gaan en uw bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.

Alle subcategorieën uit deze categorie