Europcar reviews, ervaringen en beoordelingen
Reviews en Ervaringen Europcar
Een weloverwogen beslissing maak je nooit alleen. Wanneer je op reis gaat, wil je misschien wel een auto huren. Met Europcar baan je je een weg naar alle onmisbare plekken. Je vindt er talrijke voertuigen terug en dit zowel voor persoonlijke als professionele verplaatsingen. Vandaag krijg je een heldere kijk op Europcar’s diensten - in welke mate zijn deze betrouwbaar? Op basis hiervan wordt een afweging - en je koffer - een pak lichter.
Over Europcar
Europcar is een kenmerkende speler binnen de Europese transportbranche. Het bedrijf op haar startpedaal werd opgericht door Raoul-Louis Mattei en dit omstreeks 1949, te Parijs. Initieel stond het bekend onder naam van The Automobile Subscription - in 1951 veranderde dit naar het huidige Europcar. Het hoofdkantoor, Europcar Group, bevindt zich temidden Saint-Quentin-en-Yvelines, Frankrijk. Tot en met 1999 deden Renault en Volkswagen overkoepelend dienst als moederbedrijf. Vervolgens nam investeringsmaatschappij Eurazeo het over en vandaag de dag bundelen ze hun krachten tot het geheel van Europcar’s kwaliteiten.
Waarom kiezen voor Europcar?
Van een compacte stadswagen tot een bestelbus - Europcar biedt een brede waaier aan voertuigen en dit met oog op verscheidene doeleinden. Huren wordt erg eenvoudig dankzij efficiënte, toegankelijke tools. Je kiest volledig zelf hoelang je wilt huren - ook wanneer het om een langere termijn gaat, reken je op een wagen. Daarnaast maak je er op periodieke basis gebruik van - denk hierbij aan een dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse frequentie. Naargelang je specifieke noden en wensen, worden er verschillende mogelijkheden beschikbaar gesteld. Een stads-, elektrische-, luxe- en bestelwagen - het zijn slechts voorbeelden uit het gamma. Met een getrouwheidsprogramma geniet je kortingen én voordelen op maat van wat het is waarnaar je op zoek bent.
Is Europcar betrouwbaar?
Europcar wordt op internationale basis erkend als duurzame, beursgenoteerde en innovatieve onderneming. In maar liefst 140 landen maak je gebruik van Europcar’s diensten. Van 2008 tot en met 2014 werd Europcar onafgebroken winnaar van een toonaangevende World Travel Award - World’s Leading Green Transport Solution Company. Dankzij deze nominatie staat Europcar vandaag de dag nog steeds gekend als meest groene schakel binnen de branche. Europcar’s aanpak wordt te allen tijde aangescherpt. Men werkt actief samen met start-ups en daarnaast fungeert het als kenmerkende sponsor binnen de sportwereld. Europcar biedt uitmuntende kwaliteiten en krijgt er een grootschalige appreciatie voor terug.
Klantenservice en Klachten
Zit je met een vraag, opmerking, suggestie of klacht? Raadpleeg een overzicht aan veelgestelde vragen via Europcar’s website. Vind je niet onmiddellijk terug waar je naar op zoek bent? Je contacteert Europcar’s klantenservice telefonisch en via e-mail. Als gebruiker reken je op een nauwkeurige behandeling van je vraag en dit vóór, tijdens en na je huurtermijn. Met een Loyalty Program geniet je uitgebreide voordelen.
Wil jij ook beoordelen?
Vandaag ontdekte je alles wat je altijd al wilde weten over Europcar. Dankzij ervaringen van voorgangers kon je een weloverwogen beslissing nemen. Wil je anderen ondersteunen in hun afweging? Op deze manier krijgen ook zij een helder beeld van Europcar’s betrouwbaarheid. Leg gerust een eigen beoordeling vast.
Het bedrijf Europcar is geverifieerd door ons.
De webshop europcar.be is al jaren een betrouwbare partij om te bestellen.
Europcar is lid bij de KvK (kamer van koophandel) en hun website beschikt over een SSL certificaat (het groene slotje).
Dit slotje geeft aan dat het veilig is om te bestellen via de online betaalmethodes die ze aanbieden.
Europcar maakt gebruik van de meest voorkomende betaalmogelijkheden in Nederland.
Europcar is een Nederlands bedrijf en is al een lange tijd actief op het internet.
Dit heeft ze een goede reputatie opgeleverd.
Binnen ons platform kan ook jij een review achterlaten om zo andere consumenten te helpen een goede keus te maken bij hun aankopen op het internet.
Het is verstandig de website van europcar.be te bekijken voor actuele openingstijden.
Daar vind je uiteraard ook het uitgebreide assortiment van Europcar.
I received the invoice of 450 euro. It is a incredible amount of money for such a small damage(damage probably caused by another driver)….I think the damage wouldnt be fix. Its all a revenu model….10 damages a year and you earn 4500 euro Shame on you, never never never more a car from Europcar…..miscommunications and no one present by returning the car…bah
Many reviews of europcar Malta are bad. I understand why
Gelukkig foto's genomen bij het ophalen van de wagen. Geen volle benzinetank bij levering en krassen op de auto. Nu via klachtenprocedure aan het proberen om de waarborg terug te krijgen. Onvoorstelbare gangsterpraktijken en een klantendienst die je van het kastje naar de muur probeert te sturen.
In Frankrijk auto gehuurd. Helaas een parkeerboete van €35,- gekregen. Komt Europcar met een extra factuur van €45 administratiekosten. Dit is meer dan een dag autohuur. Onbegrijpelijk dat je op deze manier je rendement probeert te verhogen. Je vraagt dan om dit soort reviews. Nooit mee Europcar.
Autohuur Europcar
In maart 2022 een auto gereserveerd in Guyaguil (Ecuador) na een lange reis bleek de auto niet beschikbaar maar wel een kleinere. Niet handig als je met z'n vijven bent waarvan twee boven de 1,90 m. Men sprak niet of nauwelijks Engels dus liep het gesprek via de telefoon met iemand die wel een beetje Engels kon spreken. Afgesproken dat de gereserveerde auto er de volgende ochtend zou zijn. Dat was het geval maar wel een oude uitvoering met ruim 166000 km op de teller. Na twee dagen reizen heb ik per mail een klacht ingediend. De auto maakte rare bijgeluiden, met weinig vermogen wat gevaarlijk was in de bergen. De gehuurde navigatie ging al naar een dag kapot en was niet meer aan het raam te bevestigen (slijtage?). De klacht zou worden doorgestuurd naar Guayaguil waar ik de auto ook weer zou inleveren. Dat was dus niet het geval. Ook bleek dat indien je geen gebruik maakt van de tol badge je alle bonnetjes moet bewaren. Staat wel ergens beschreven maar was niet duidelijk gemaakt tijdens de overdracht. Geen Engels!. Als compensatie hoefde ik geen benzine bij te betalen hij zat iets onder het streepje. Kosten 5 dollar. Ik hoefde geen boete te betalen omdat ik geen bonnetjes meer had. Wel alle tolwegen betaald. Kost practisch niets. En de schade aan de navigatie hoefde ik niet te betalen. Logisch die was in dezelfde staat als de auto.
Helaas moest ik wel akkoord gaan daar onze vlucht naar Nederland bijna vertrok.
Kortom slechte informatie, zeer gebrekkig Engels op een internationale luchthaven maar bovenal de staat van de auto + aantal kilometers. Op de site wordt aangegeven dat de fleet regelmatig wordt vernieuwd. Wel dat geldt niet voor deze auto. Eerst niet beschikbaar en dan moet je met zo'n barrel onderweg. Er was geen alternatief.
Zeer slechte ervaring met Europcar. Denk na voor je met hun in zee gaat. Ik nooit meer.
Niet onderhouden auto (kapotte ruitenwissers, geen ruitenwisservloeistof). Op de vierde dag (onze laatste dag) brandde een lampje (wsl. onderhoudslampje, geen handleiding in de auto). We hadden enkele mankementen via mail doorgestuurd (zoals ons gevraagd was) maar hierop kwam geen antwoord. Goedkope huur, maar ze rekenen een volle tank aan (die je in Malta zeker niet oprijdt). Franchise van € 800 (!!!!) voor de kleinste wagen, deze gaven ze pas na een maand vrij.
Slechte service. Vragen stellen is geen optie. Meedenken al helemaal niet. De mensen die er werken hebben zeker geen plezier in hun werk. De klant is een nummer en klanttevredenheid is zeker niet belangrijk. Zeer teleurgesteld, veel tijd gekost en l negatieve energie.
Auto gereserveerd via internet. Alle modellen lijken beschikbaar. Toen de auto opgehaald moest worden was deze toch niet beschikbaar en werd er een veel te klein alternatief geboden. Daardoor vakantie moeten annuleren.
Horrible experience with Europcar in South Africa in late 2019. After check-out of the car where the car was signed off on 2 minor damages (bush scratch stone dent), employees later added extra bumper damage to this report: making it seem like I had signed off on this large damage post which I had not! And that was simply because I do not remember making this damage, nor did the Europcar employee receiving the car and I see it in a very thorough final inspection: we both signed off the car without this damage being there. I explained I wanted to pay for the damage that I had signed off on, plus any related fees, but could not pay for damage that I had not signed off on - luckily I could still provide my own copy of the original motor incidence report where I had clearly not signed for the bumper damage.
Yet, without prior warning or authorization Europcar took double the money out of my account claiming that I was responsible for this extra damage. For all I know they made the damage after I left. Initially I did not want to make a fuss about it, but the communication was so completely disrespectful and vague (and I question how legal the practices are) that I did fight the charges.
The credit card company did some weeks of research and agreed that I had been right, depositing the costs related to that extra bumper damage back on my account.
Story not over yet: When Europcar noticed they summoned me to pay more than the initial amount that they ever charged me (even though I had already paid for half!) and threaten to take legal steps against me and without further notice to add me to a list of bad creditors.
Europcar seemed cheaper than others when I looked to rent a car, but it turns out much more pricey, costing me way too much time and headaches and I will never rent here again, nor can I recommend anyone else to do so.
Krijg allemaal rekeningen nagestuurd van tolwegen die ik niet zou hebben betaald in de UK. Als ik vervolgens de gegevens bij de UK-gov intype geeft ie gewoon aan dat ik betaal heb. Inmiddels heb ik er 2 a 40 pond, Administratiekosten Europcar).
Als ik daarover een klacht indien krijg ik als antwoord dat dat in de voorwaarden staat ! Met de rug tegen de muur op deze mannier.
Nooit meer Europcar.
Kuala Lumpur Airport 2. Na lang wachten kwam er eindelijk iemand. De auto was oud en de navigatie waardeloos. Later vonden we ook medicijnen op de achterbank. Stel je voor dat daar een klein kind had gezeten. Op klachten reageren ze niet, ook niet via de whatsapp. Ze hbenn het wel gelezen, gezien de vinkjes.
Via Rentalcars een auto gehuurd op Kreta Heraklion airport incl. allrisk verzekering. Deze werd aldaar niet geaccepteerd en moesten een 2 x zo dure verzekering afsluiten anders kregen we de wagen niet mee!!!Na 3/4 uur discussie uiteindelijk maar de verzekering aangeschaft 300euro!! Het was inmiddels al 21:00 uur en moesten nog 2 uur rijden. Na diverse mails naar europcar geen antwoord op mijn vragen waarom die verzekering werd geweigerd. Rentacars heeft mijn bij hun afgesloten verzekering 150 euro keurig terug betaald. In Frankrijk ook al een keer slecht behandeld door europcar omdat we voor een sterfgeval snel naar huis moesten en we toen nog geen creditcard hadden. Bij de tegenover liggende verhuurder vol begrip een auto kunnen huren. Nooit meer huren bij europcar. Zonder hoofdletter want die verdienen ze niet.
Auto gehuurd bij europcar. Bij thuiskomst ten onrechte een bedrag afgeschreven voor benzinekosten. Een half jaar aan het bellen en mailen geweest om geld terug te krijgen. Steeds nieuwe smoesjes en geen actie. Als je googelt kun je zien dat andere mensen ook nare ervaringen hebben met dit bedrijf. Ze doen er schijnbaar alles aan om extra inkomsten te verwerven waar ze helemaal geen recht op hebben. mijn advies:
Huur nooit of te nimmere een auto bij europcar het zijn gewoon oplichters!
Ik heb hele slechte ervaring meegemaakt met Europcar. Dit is dus ook een waarschuwing voor iedereen die een auto wil huren. Doe dit niet bij Europcar! Ze hebben me bedonderd, mij voorgelogen.
Gevlogen naar Milaan en daar bij Bergamo een auto gehuurd bij Europcar. Dit had ik thuis al gereserveerd en betaald via Rentalcars.com. Eenmaal daar aangekomen, krijg ik bij de balie van Europcar een formulier geheel in het Italiaans. Medewerker daar zegt dat het bedrag wat op het formulier staat, voor de borg is. Dat wordt alleen eraf geschreven van mijn rekening (via creditcard) als er wat met de auto is gebeurd. De auto is heel en conform afspraak ingeleverd. Was goed en in orde. Bleek dus achteraf dat ze toch 531 euro van mijn creditcard hadden afgeschreven! Bleek dus dat het om een hele dure verzekering ging! Voor 2 weken! Rentalcars gevraagd dit op te lossen. Ze konden niets doen zeiden ze omdat ik eenmaal getekend had. Mooi laten stikken! Probleem is niet van Rentalcars! En daar werken ze dus mee.
Teken dus niks waarvan je niet weet wat er staat! Toen ik dit vertelde in mijn vriendenkring, bleek dat het vaker dus gebeurd! Bovendien probeerde Europcar me nog een kapotte auto af te geven! Dat had ik wel gelukkig gezien. En de gehuurde auto vantevoren gecheckt op beschadigingen. De gehuurde auto had al flinke krassen die niet op het formulier stonden!
Kortom, hele slechte ervaringen met Europcar en Rentalcars.com
Na eerdere hele slechte ervaringen met de oplichters van Locauto nu weer een keer een auto gehuurd. Dit maal bij Europcar Vaxjo Zweden.
Hulde voor deze aanbieder, online een reservering gemaakt. Eenmaal op het vliegveld even de auto ophalen binnen 1 minuut was alles geregeld. Niet opnieuw alles 3 x invullen alles lag al uitgeprint klaar. Dus alleen nog maar even rijbewijs en creditcard tonen ( hier werd 50,00 borg afgeschreven, daags na inleveren weer keurig teruggestort) en de sleutel werd overhandigd.
Prima auto gekregen nagenoeg nieuw. Inleveren ook zonder problemen, zoals de mevrouw aan de balie vertelde, als ze er niet was konden de de sleutel in een bus stoppen.
Volgende dag een email dat alles afgehandeld was.
Prima ervaring aanbevelingswaardig!
Ik dien nooit een klacht in maar dit keer is een mevrouw zo ver gegaan dat ik toch de behoefte voel hierover wat te zeggen. Ons werd aan het begin van onze vakantie in Nice verteld dat we een tweede rijder konden toevoegen zonder dat de hoofdrijder daarbij aanwezig hoefde te zijn. We hebben dit meerdere malen gevraagd omdat de de hoofdrijder haar vlucht een uur eerder vertrok voordat de 2de rijder aankwam. Was geen probleem werd ons op een niet zo vriendelijke manier op het hart gedrukt. Toen we een paar dagen later de 2de rijder kwamen toevoegen, zonder de hoofdrijder, werd ons verteld dat het absoluut niet mogelijk was en de enige optie was de rest van de vakantie onverzekerd rond te rijden. En dit zonder oogcontact en op een enorm vervelende manier. Toen ik het aan het voorbijlopende collega vroeg vertelde ze dat dit wel mogelijk was als we schriftelijke toestemming zouden krijgen van de hoofdrijder. Prima. Ik wou nadat we schriftelijke toestemming hadden ontvangen graag door een ander personeelslid geholpen worden. Mocht niet van de betreffende mevrouw die alles vanaf dat moment extra langzaam deed terwijl mijn 7 maanden oude baby verdrietiger en verdrietiger werd. Toen ik haar naam wou weten werd ze pislink..... Ik ben nog nooit zo schofterig behandeld. Al met al zal ik iedereen aanraden nooit een auto te huren bij europcar. Ik ga al meer dan 15 jaar meerdere keren per jaar naar nice maar zal NOOIT meer een auto huren bij Europcar. Mijn hele familie niet.
Wij hebben een auto gehuurd in Faro en waren over de auto super tevreden. Het online boeken was ook allemaal erg gemakkelijk helaas hadden we alleen dat we nog een toeslag van 60 euro moesten betalen voor de tank. Beetje apart, maar heb de tank leeg terug gebracht dus dan staan we weer gelijk ;)
Prima ervaring met Europcar
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Europcar een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 17 beoordelingen geplaatst over Europcar. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4,1 gekregen, waarbij 13% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Europcar actief?
Europcar is vooral actief in de categorie autos en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) autoverhuurders.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heeft u een positieve indruk gekregen door de Europcar reviews? Dan kunt u naar de website van Europcar gaan en uw bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.