Helan logo

Helan reviews, ervaringen, beoordelingen en klachten

Bezoek de website
Helan reviews, ervaringen, beoordelingen en klachten
Beoordeel Bezoek de website Schrijf een beoordeling
4046
Helan logo
Website
helan.be
Categorie
Verzekeringen
Bezoek de website

Reviews en Ervaringen Helan

Partena en OZ zijn per 1 januari 2022 samen Helan. Niet alleen profiteer jij van een goed draaiend ziekenfonds en betaalbare verzekeringen, maar ook thuiszorg, kinderopvang, huishoudhulp, een gezondheidsshop en vakantiekampen zijn te vinden via Helan. Het kost geld om zorg te dragen voor je gezondheid. Helan snapt dit en zorgt ervoor dat de kosten betaalbaar blijven dankzij hun terugbetalingen en voordelen. Zo regelen ze onder andere je vervangingsinkomen als je door ziekte of een ongeluk niet kunt werken. De administratie blijft zo eenvoudig mogelijk en waar mogelijk werkt Helan snel en digitaal. Meer weten over Helan? Lees de beoordelingen op deze pagina om een duidelijk beeld te vormen van dit ziekenfonds.

Over Helan

Helan is er voor jouw welzijn en staat open voor iedereen die bewust wil leven. Dit Belgische bedrijf is jouw ziekenfonds, maar ook zoveel meer. Zo schakel je Helan in als coach voor je gezondheid, kun je hier een hospitalisatie- en tandverzekering afsluiten, vind je een huishoudhulp en zorg aan huis via Helan, kun je gebruikmaken van kinderopvang en vakantiekampen en is er een uitgebreide gezondheidsshop met alles dat jij nodig hebt om gezond te blijven. Helan is ontstaan uit een fusie van Partena en OZ.

Waarom kiezen voor Helan

Bij Helan vind je allerlei diensten op het gebied van jouw gezondheid onder één dak. Daarnaast zet Helan in op preventie door vergoedingen te bieden voor preventieve onderzoeken, vaccins en medische apps. Je regelt alles gemakkelijk zelf in jouw persoonlijke online omgeving. In welke levensfase jij ook zit, Helan biedt een passend pakket. Zo staat het ziekenfonds voor je klaar als je een kindje krijgt en zijn er vergoedingen van kraamzorg tot kinderopvang. Ook als je ouder wordt en ziek bent of tijdelijk zorg nodig hebt, kun je op dit ziekenfonds rekenen.

Is Helan betrouwbaar?

Helan is ontstaan uit het samensmelten van Partena en OZ. Klanten van Partena of OZ worden per 1 januari 2022 automatisch klant bij Helan. Verder staat er een vriendelijke klantenservice klaar voor iedereen met vragen. Als je van ziekenfonds verandert geldt er altijd een wettelijke datum van overdracht. Dit is de eerste dag van het nieuwe kwartaal. Je wordt dus klant per 1 januari, april, juli of oktober. Sluit je bijvoorbeeld bij ons aan op 1 februari? Dan neemt Helan je dossier officieel over vanaf 1 april. Dit geeft je vorige ziekenfonds de gelegenheid om alles af te ronden en Helan een compleet dossier te bezorgen. Jij hoeft hier zelf niets voor te doen.

Klantenservice en klachten

Ben jij al overtuigd van de match tussen jou en Helan of juist nog niet helemaal? Bij Helan horen ze graag wat jouw vragen of opmerkingen zijn. Vul het formulier op de website in en het ziekenfonds neemt binnen 2 werkdagen contact met je op. Jij krijgt meer uitleg, antwoord op je vragen en een persoonlijk advies. Daarna beslis je zelf in alle rust of je gebruik wilt maken van de diensten van Helan.

Wil jij ook beoordelen?

Ben jij klant bij Helan of heb je ervaring met Partena of OZ? Laat dan jouw beoordeling over dit ziekenfonds achter op deze pagina, zodat je anderen helpt bij het maken van hun keuze. Vertel bijvoorbeeld of het makkelijk is om declaraties in te dienen, wat je vindt van de snelheid waarmee jij geholpen wordt bij vragen en of de online omgeving duidelijk is ingericht.

Reviews over Helan

Gerelateerde bedrijven

Allianz Assistance logo
Allianz Assistance
2 beoordelingen
9,5
nowinsure.com logo
nowinsure.com
2 beoordelingen
9
Europ Assistance logo
Europ Assistance
1 beoordeling
10
3,1
17% zou hier weer kopen
62 beoordelingen
Onze beoordeling over Helan

Helan is geverifieerd door ons expert team. De webshop Helan bestaat al jaren en staat bekend als een betrouwbare partij om zaken mee te doen. Daarnaast is Helan lid van de kamer van koophandel en is hun website beveiligd met een SSL certificaat (groen slotje). Dit SSL certificaat geeft aan dat het via de online betaalmethodes veilig is om te bestellen via Helan. Ze bieden de grootste betaalmethodes van Nederland aan op hun webshop.

Helan is van origine een Nederlands bedrijf en is daarnaast al een lange tijd actief op het internet. Hun reputatie is daarom ook erg goed. Op onze website kan jij ook een review plaatsen om andere gebruikers te helpen een goede keus te maken bij hun aankopen.

Het is verstandig de website van helan.be te bekijken voor actuele openingstijden. Daar vind je uiteraard ook het uitgebreide assortiment van Helan.

Geplaatst op: 17-12-2021
Geschreven door: Reviews.be

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Expert review
Klantenservice kan iets beter

Ik vind dat Helan iets meer klantgericht kan zijn. Ze werken met uitkeringen en terugbetalingen die in deze tijden voor sommige mensen heel belangrijk kunnen zijn. Bij vele zit geld krap en als betalingen dan niet gebeuren voor welke redenen dan ook, kan dit voor problemen zorgen.
Ik begrijp goed dat papieren in orde moeten zijn maar hun online dienst is ook niet alles, als er fouten zijn weet je hier niet van tenzij je elke dag of meerdere keren per dag uw mail checkt. En als deze direct naar spam gaat, gaat deze misschien zelfs volledig verloren en zit je maar te wachten. Uiteindelijk bel je ze misschien zelf op maar ook hier zitten lange wachttijden, dus ook niet ideaal. Ik zou graag een sneller hulpmiddel zien. Als er echt belangrijke fouten zijn zou het leuk zijn als Helan een betere manier heeft om dit aan te geven. Misschien de klant even opbellen, het is maar een idee. Iets dat ervoor zorgt dat grote problemen geen kans krijgen om te ontstaan, er zijn al genoeg schulden en financiële problemen in het land. Laten we een ziekte of arbeidsongeschiktheid daar geen oorzaak van worden, niemand kiest vrijwillig hiervoor.

Geplaatst op: 10-02-2022
Laatst bewerkt op: 19-02-2022
Geschreven door: Anoniem

8 / 10
5/5 1/5 4/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Slechte bereikbaarheid per telefoon.

Veel te lang wachten aan de telefoon alvorens je iemand aan de lijn krijgt. Als je al iemand aan de lijn krijgt natuurlijk... .

Geplaatst op: 23-03-2022
Laatst bewerkt op: 23-03-2022
Geschreven door: Anoniem

6 / 10
4/5 1/5 3/5 3/5
Nogmaals kopen? Ja
Rampentelefoon

Ben nu al een week aan het bellen. Bij OZ ging het altijd vanzelf maar sinds de fusie krijg je alleen maar te horen dat alle medewerkers in gesprek zijn en je nog even geduld moet hebben. Iedere keer een uur wachten zonder resultaat vind ik niet even!!! Heb toch een dringend iets dat snel in orde moet. Zo kan het niet verder. Mijn geduld raakt op.🤢🤢😈😈😡😡

Geplaatst op: 28-01-2022
Laatst bewerkt op: 12-02-2022
Geschreven door: Kitty W.

6 / 10
2/5 1/5 3/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Erbarmelijk

Geen service!!! Onaanvaardbaar, ik heb werkverwijdering gekregen door mijn zwangerschap 1 /12/21 . We zijn nu 23 februari 2022 en nog steeds geen uitkering mogen ontvangen, terwijl ik met een afbetaling van mijn huis zit ,3 kids en Helan neemt gewoon ook lekker hun bijdrage van mijn rekening 😅🤦🏼‍♀️. Er was elke keer wel iets die niet in orde was . Telefonisch niet bereikbaar ,mails worden amper beantwoord want corona heeft daar een heel brede rug gekregen ! Ten einde raad boek ik een afspraak in een kantoor op 7 /2/22 ,bellen ze mij op om te vragen of die afspraak wel hoeft door te gaan ???aangezien mijn dossier in orde is en ik niks meer hoef te doen , ok dan laat maar ... Op 17/02 krijg ik terug een mail dat er stukken ontbreken verder geraak je niet door ze gaan me wel op de hoogte houden ,uhu . Ik ben zonet veranderd van mutualiteit speelt beetje met iemand anders zijn voeten !!!

Geplaatst op: 23-02-2022
Laatst bewerkt op: 23-02-2022
Geschreven door: Stefanie A.

5 / 10
2/5 1/5 3/5 4/5
Nogmaals kopen? Nee
Slechte dienstverlening. Telefonisch nooit bereikbaar. Mails worden niet beantwoord!

Meermaals geprobeerd Helan telefonisch te bereiken omtrent een dringend probleem. Ik krijg gewoon geen antwoord. Nochtans heel dringend hun hulp nodig. Dit kan niet vind ik.

Geplaatst op: 16-02-2022
Laatst bewerkt op: 19-02-2022
Geschreven door: Anoniem

5 / 10
2/5 1/5 3/5 3/5
Nogmaals kopen? Ja
Oz= top, nu helan= flop

ben nog altijd vaste klant, vroeger van OZ (was veel beter), nu Helan,trek op niks: geen service, wachttijden via telefoon , meer dan 15 a 20 min en nog geen opnemen telefoon.
openingsuren in herentals v ma tot do 10-12 u, dat is alles...
hallo? er zijn mensen die moeten werken.vroeger één dag kantoor langer open voor vragen...geef mij maar Oz terug.
misnoegd klant

Geplaatst op: 16-05-2022
Laatst bewerkt op: 16-05-2022
Geschreven door: Anoniem

4 / 10
1/5 1/5 5/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Negatief over heel de lijn!

Helan is op geen enkele normale manier bereikbaar.
Ben er aangesloten sinds 2011.Na stopzetting tewerkstelling in Nederland
Op 31/12/2019 en 5/5/2020 en 9/7/2020 werd Helan (toen nog O.Z. in Antwerpen) aangeschreven door mijn Nederlandse zorgverzekeraar UMC om de nodige formulieren nr.108 getekend terug te sturen en zodoende mijn dossier netjes in orde te kunnen brengen zowel met de Nederlandse als met de Belgische zorgverzekeraars. In Nederland hebben ze tot op heden nog steeds niets ontvangen! De Nederlandse overheid vordert van mij nu achterstallige premiebijdragen over het jaar 2020!!! Geen enkele dienst bij Helan is bereikbaar, de bot dient nergens voor, het zoveelste contactformulier loopt vast op mijn eigen geboortedatum....om echt moedeloos van te worden. !!!!

Geplaatst op: 09-05-2022
Laatst bewerkt op: 09-05-2022
Geschreven door: Anoniem

4 / 10
1/5 1/5 4/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Niet bedankt, we gaan door de hel.

Spijtig om te horen dat er één enkele arts de expertise van een leger artsen in twijfel trekt. Wij proberen al het nodige te doen dat onze baby in goede handen is. Blijkbaar is dit een verkeerde keuze geweest om voor Helan te kiezen. Ik vind het zeer betreurenswaardig dat wij ons nog moeten bezig houden met al dat getrek en dat gesleur. Ons kind heeft een koemelkallergie, dat staat vast. Maar om van de terugbetalingen te kunnen genieten zijn een leger aan artsen hun visie nog niet genoeg om dit te bevestigen en dienen er aan regels te worden voldaan. 
De reden dat er geen provocatietest is uitgevoerd is omdat Mil al na dag 5 weer in het ziekenhuis lag met een stoelgang van klaar bloed en een gewichtsverlies van 0.6kg.Moest toen een provocatietest uitgevoerd zijn ben ik van bescheiden mening dat dit wel levensbedreigend zou geweest zijn.
Bedankt dat u ons door de hel laat gaan. Graag deze mail ook laten lezen aan de controle arts.
In bijlage nog een filmpje, zet dit 3uur per dag 2 maand op repeat. Dan weet u wat we doorstaan.

Niet bedankt. 

Geplaatst op: 22-04-2022
Laatst bewerkt op: 22-04-2022
Geschreven door: Jasper S.

4 / 10
1/5 1/5 4/5 2/5
Nogmaals kopen? Nee
Zeer slechte klantenservice,niet bereikbaar! Met u vragen kan je nergens terecht!

Niet te bereiken zowel telefonisch,als per mail.
Al dagen aan het bellen en ze laten u in de wacht staan! meer dan 1 uur.,tot je uiteindelijk maar weer ophangt totaal niet content!

Geplaatst op: 13-04-2022
Laatst bewerkt op: 13-04-2022
Geschreven door: Bianca B.

4 / 10
2/5 1/5 2/5 2/5
Nogmaals kopen? Nee
Schandalig

Telefonisch onbereikbaar, afspraak maken gaat ook niet, zonder afspraak zijn ze maar 6u open op een heel week schandalig sinds de fusie, Helan raad ik niemand aan!

Geplaatst op: 09-04-2022
Laatst bewerkt op: 09-04-2022
Geschreven door: Anoniem

4 / 10
2/5 1/5 2/5 2/5
Nogmaals kopen? Nee
Schandalig

Telefonisch onbereikbaar, en afspraak maken gaat ook niet ,en zonder afspraak zijn ze maar 6u open ,op een heel week schandalig sinds de fusie, Helan raad ik niemand aan!

Geplaatst op: 09-04-2022
Laatst bewerkt op: 09-04-2022
Geschreven door: Anoniem

4 / 10
2/5 1/5 2/5 2/5
Nogmaals kopen? Nee
Erbarmelijke service

Wij sloten ons 3 jaar geleden aan bij OZ. Ven hun service zijn we steeds zeer tevreden geweest.
Sinds de fusie zijn we niet meer tevreden.

Helan ontwikkelde een app om de terugbetalingen gemakkelijker te doen verlopen. De site waarop dit moet gebeuren is echter een rompslomp. Het is namelijk niet eender waar je je briefjes voor bijvoorbeeld een tandartsbezoek uploadt.

Verder mailde ik een goede maand geleden ook over de stand van zaken ivm een uitkering. Tot op heden nog steeds geen antwoord ontvangen.
Dan maar telefonisch proberen. Meer dan 45 minuten in wacht gestaan en nog niemand aan de lijn gekregen. Dit is geen service!

Geplaatst op: 31-03-2022
Laatst bewerkt op: 31-03-2022
Geschreven door: Anoniem

4 / 10
1/5 1/5 4/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Incompetent

Een goed draaiend ziekenfonds??? De dienstverlening laat sterk te wensen over. Telefonisch quasi niet bereikbaar, plaatselijke kantoren nog steeds gesloten, moeilijkheden bij tegemoetkomingen Medicalia (chiropractor), tegenstrijdige info, onbekwame medewerkers...Onregelmatigheden bij terugbetalingen....en zo gaat het maar door. Als lid moet je steeds waakzaam zijn en alles controleren. Je kan corona niet blijven gebruiken als excuus!

Geplaatst op: 25-03-2022
Laatst bewerkt op: 28-03-2022
Geschreven door: Anoniem

4 / 10
2/5 1/5 2/5 2/5
Nogmaals kopen? Nee
Teleurstellende klantenservice en uitbetaling

Sinds 15 jaar ben ik klant bij het vroegere OZ, tegenwoordig als je met een vraag zit, is de telefonische wachttijd 19 minuten! Op 14 februari 2022 bracht ik digitaal mijn terugbetaling voor mijn lenzen binnen, bijna 1 maand later nog steeds geen uitbetaling ontvangen. Gisteren gebeld, na 19 minuten iemand aan de lijn gekregen, om te horen dat ze achterstand oplopen wegens de fusie. Dit is uiteraard niet mijn verhaal en heb ik geen boodschap aan. De service is werkelijk ondermaats. (Vorige maand nog iets aan de hand gehad), ik wil niet weten wat dit geeft als je werkelijk iets aan de hand hebt! Het zet mij aan tot nadenken, wellicht tijd voor een ander ziekenfonds?

Geplaatst op: 12-03-2022
Laatst bewerkt op: 12-03-2022
Geschreven door: Evi V.

4 / 10
2/5 1/5 2/5 2/5
Nogmaals kopen? Nee
Onbereikbaar, facturering klopt van geen kanten!

De facturen kloppen voor geen meter! Bedragen komen niet overeen met de Bedragen die we kregen als overzicht! Ze zijn 3 a 4 x hoger!
En langsgaan is onmogelijk, telefoneren is onmogelijk,... absoluut niet tevreden!
Zels voor een afspraak van 30 minuten videochat moeten we 3,5 week wachten?!

Geplaatst op: 08-03-2022
Laatst bewerkt op: 08-03-2022
Geschreven door: Tanja

4 / 10
1/5 1/5 1/5 5/5
Nogmaals kopen? Nee
Maffia

Regelrechte maffia.

Geplaatst op: 21-02-2022
Laatst bewerkt op: 21-02-2022
Geschreven door: Yuri B.

4 / 10
2/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Ja
Slechte service. Verwachten dat jezelf eerst een factuur betaald na ziekenhuisopname

Hartstikke slechte en onvriendelijke service. Ze zijn constant formulieren kwijt. En na 5 maanden vragen ze een betalingsbewijs . Wat belachelijk is. Men kan toch niet verwachten dat ik een factuur van ruim 2000,0 ga betalen . Hiervoor ben je verzekerd. En de bereikbaarheid is belabberd

Geplaatst op: 04-02-2022
Laatst bewerkt op: 12-02-2022
Geschreven door: Henricus D.

4 / 10
2/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Rampzalig

Vroeger klant bij Oz. Alles was altijd in orde. Ze waren bereikbaar.
Nu is bij helan niemand bereikbaar, via telefoon, meerdere mails gestuurd met de vraag of ze willen terug bellen. Vroeger tandverzekering bij Oz. Van 1 Jan tot 31 dec. Op nieuwe papieren beginnen ze nieuwe afrekening op 1 okt 2021 tot 30 sept,... 2maanden voor niks betaald, zonder enige communicatie. Als ik tegen half feb geen reactie krijg stappen wij over naar andere zoekebond.

Geplaatst op: 27-01-2022
Laatst bewerkt op: 19-02-2022
Geschreven door: Anoniem

4 / 10
2/5 2/5 2/5 2/5
Nogmaals kopen? Nee
Onbereikbaar

Ik ben klant sinds 2010 bij OZ. Alles werd steeds snel en efficient opgevolgd. Na de fusie met Partena is het een ramp: als men het centraal nummer in Brussel belt krijgt men muziek. Ik heb de voorbije weken al meermaals gebeld en bleef steeds meer dan 15 minuten aan de lijn. Eén keer kreeg ik iemand aan de lijn maar die kon me niet helpen. De lokale nummers in Oostende, Brussel worden doorgeschakeld naar het nummer in Brussel. Een afspraak maken in een kantoor: geen afspraken mogelijk in Oostende, vroegste afspraak in Brugge op 10/2. Van de Helan ombudsman kreeg ik een standaardantwoord (via Testaankoop) met het advies te ....bellen (cynisme?). Conclusie: de fusie is een ramp.

Geplaatst op: 24-01-2022
Laatst bewerkt op: 19-02-2022
Geschreven door: Peter P.

4 / 10
1/5 1/5 4/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Klantenservice beneden alle peil.

Voordien waren wij klant bij Partena. Nooit eerder ondervonden wij problemen met het ziekenfonds.
Op het ogenblik dat Partena overging in Helan begonnen alle problemen.
Telkens wanneer ik Helan wilde te bereiken, hing ik minstens 35 tot 40 minuten aan de lijn. Eender welk nummer gebeld wordt, je krijgt niemand te pakken.
Wanneer je de moed hebt echt te blijven volhouden en na driekwartier iemand aan de lijn krijgt, heb je veel kans dat je andere info krijgt dan van de vorige persoon die je hoorde per mail of per telefoon.
Ons dossier blijft op die manier aanslepen. De bijdrages worden afgehouden van de rekening, maar de terugbetaling zien wij jammergenoeg niet verschijnen.
Helemaal niet tevreden. Na afhandeling van ons dossier kijken wij uit naar een ander ziekenfonds.

Geplaatst op: 16-05-2022
Laatst bewerkt op: 16-05-2022
Geschreven door: Eva B.

3 / 10
1/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Nonchalant met terugbetaling

Sinds de geboorte van mijn dochter vorige jaar juli verschillende factuur binnen gebracht tot nu toe geen terugbetaling ander factuur zijn kwijt geraak waarvan ik duplicate moest navragen dan nog zijn ze niet terug betaald

Geplaatst op: 22-04-2022
Laatst bewerkt op: 22-04-2022
Geschreven door: Anoniem

3 / 10
2/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Echt schandalig

Heb een "Dentalia plus" verzekering via Helan(vroeger Partena) afgesloten.
2 maand moeten wachten op een antwoord en onbereikbaar.
Nu krijg ik bericht dat de terugbetaling geweigerd is om één of andere reden.
Ze hebben in het Uz-Gent afdrukken genomen van mijn tanden om na te gaan als het mogelijk is om inplantaten
te plaatsen.Dit willen ze niet terugbetalen.
Stel je voor dat ik de inplantaten laat plaatsen en ze dan ook niet betalen.
Daarom heb ik de beslissing genomen deze verzekering op te zeggen.
Ze doen er alles aan om niet te moeten uitbetalen beste mensen en als ze het toch overwegen kan je enorm lang wachten achter jou geld.
Dus ik ga alles hier weghalen,zowel het ziekenfonds als Dentalia Plus.

Geplaatst op: 20-04-2022
Laatst bewerkt op: 20-04-2022
Geschreven door: Guy D.

3 / 10
1/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Povere service, 48 min in wacht, geen antwoord.

Triestige manier om uw klanten te helpen. Bellen? Na 50 minuten wachten heb ik het opgegeven...
Er bestaat een wet dat je maximaal een bellen 5 minuten in muziekmodus mag zetten.
Qua service? Ondermaats.
Maar verbergen we ons ook achter de Covid periode of wordt het Oekraïne?
Alle redenen zijn goed, maar betalen moeten we wel op tijd doen.
Telefonische hulp kan dan weer niet...
Jammer

Geplaatst op: 08-04-2022
Laatst bewerkt op: 08-04-2022
Geschreven door: Benjamin D.

3 / 10
2/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Ja
Het ziekenfonds werkt niet naar behoren, zelfs uitermate slecht.

Sedert 1980 ben ik reeds aangesloten bij het onafhankelijke ziekenfonds. Begonnen bij Vemurel om dan over te gaan naar Euromut om daarna Partena te worden. Nooit enig probleem gekend, altijd zeer goed behandeld geweest. Sedert het nu Helan is, zijn er niets anders dan problemen. Zover gekomen dat mijn echtgenote voor enige tijd geen vervangingsinkomen heeft gekregen omdat zij zogezegd een bepaalde aangifte niet had gedaan. Wanneer je telefonisch contact wil opnemen met hen is dit bijna onmogelijk. Wachttijd tot één uur????? om dan te horen dat er toch niets meer aan te doen is. Is dit de service dat je krijgt van een ziekenfonds. Na de jarenlange goede dienstverlening bij de vorige onafhankelijke ziekenfondsen is dit nu blijkbaar voorbij. We zullen uitzien naar een ander ziekenfonds.

Geplaatst op: 05-04-2022
Laatst bewerkt op: 05-04-2022
Geschreven door: Luc S.

3 / 10
1/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Ja
Ronduit rampzalig bedrijf!

Zo spijtig dat OZ die een goede naam had deze fusie aangegaan is. Het is letterlijk van de kast naar de muur gestuurd worden. Mensen ontmoedigen om documenten in te dienen door het zodanig complex te maken dat je de moed verliest. Intriest!

Geplaatst op: 04-04-2022
Laatst bewerkt op: 04-04-2022
Geschreven door: Bart M.

3 / 10
1/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Slechtste mutualiteit ervaring ever

Tezamen opgestuurde dokters getuigschriften voor verstrekte hulp worden met enorme vertraging behandeld. Na weken wachten kreeg ik 3 terugbetalingen, verspreid over 4 dagen. Nu, 9 dagen na de eerste terugbetaling, wacht ik nog steeds op 2 terugbetalingen.
Dit dient niet op Corona's rug geschoven te worden, zoals de website dat deed. Partena heeft haast 2 jaar onder Corona geleden en daar was alles super onder controle.

Geplaatst op: 30-03-2022
Laatst bewerkt op: 30-03-2022
Geschreven door: Inge K.

3 / 10
2/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Verschrikkelijk contact

Een terugbetaling van de kinesist met een papieren bewijs moet je opsturen via de post. Dit gebeurde 5 maanden terug. Op mijnhelan vinden we niks terug dat deze brief ontvangen is. Ook de terugbetaling is nog niet gebeurd. Dan moeten we contact opnemen. De chatrobbot is een grap. Bellen gaat niet, dan hang je elke dag tot 5 uur aan een lijn die nooit vrij komt (letterlijk). Een contactformulier ingevuld en een maand later nog geen reactie. Als laatste redmiddel een afspraak willen maken met een kantoor, hebben de 5 kantoren die in een degelijke straal van mijn huis zijn geen enkele plaats vrij in de agenda. Je krijgt de online agenda niet te zien, er verschijnt alleen een melding. De frustratie en de woede lopen op, onbegrijpelijk hoe slecht zo’n klantenservice kan zijn. Je bent echt ergens anders beter af.

Geplaatst op: 16-03-2022
Laatst bewerkt op: 16-03-2022
Geschreven door: Lotte V.

3 / 10
1/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
SLECHT

Sinds de overname zeer slechte service.
Je kan geen contact met hen opnemen, vergoeding wordt niet betaald.
Jammer dat ik niet kan overstappen

Geplaatst op: 21-02-2022
Laatst bewerkt op: 21-02-2022
Geschreven door: Frank G.

3 / 10
1/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Onbereikbaar, geen service, ondoorzichtelijke papierwinkel

Wanneer je dan toch eens je ziekenfonds nodig hebt (wegens rugproblemen), merk je dat dit bedrijf je begraaft onder papierwerk, zaken 3 maal vraagt, er geen opvolging is, er geen enkel persoonlijk contact is, je dossier op de website leeg blijft (ondanks de "goed ontvangen" auto reply) en uiteraard de uitkering achterwege blijft. Ik ga alvast op zoek naar een nieuw ziekenfonds want dit is de waanzin!!

Geplaatst op: 16-02-2022
Laatst bewerkt op: 19-02-2022
Geschreven door: Bart V.

3 / 10
1/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Administratieve ramp!

Get your house in order!

Geplaatst op: 14-02-2022
Laatst bewerkt op: 19-02-2022
Geschreven door: Anoniem

3 / 10
1/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee

Schrijf een review over Helan


Bestelproces *
0
/ 10
Service *
0
/ 10
Prijs *
0
/ 10
Levering *
0
/ 10


Gerelateerde bedrijven

Allianz Assistance logo
Allianz Assistance
2 beoordelingen
9,5
nowinsure.com logo
nowinsure.com
2 beoordelingen
9
Europ Assistance logo
Europ Assistance
1 beoordeling
10

FAQ (Veelgestelde vragen)

Is Helan een betrouwbaar bedrijf?

Er zijn 62 beoordelingen geplaatst over Helan. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 3,1 gekregen, waarbij 17% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

In welke sectoren is Helan actief?

Helan is vooral actief in de categorie verzekeringen.

Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

Heeft u een positieve indruk gekregen door de Helan reviews? Dan kunt u naar de website van Helan gaan en uw bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.

Alle subcategorieën uit deze categorie