Helan reviews, ervaringen en beoordelingen
Reviews en Ervaringen Helan
Partena en OZ zijn per 1 januari 2022 samen Helan. Niet alleen profiteer jij van een goed draaiend ziekenfonds en betaalbare verzekeringen, maar ook thuiszorg, kinderopvang, huishoudhulp, een gezondheidsshop en vakantiekampen zijn te vinden via Helan. Het kost geld om zorg te dragen voor je gezondheid. Helan snapt dit en zorgt ervoor dat de kosten betaalbaar blijven dankzij hun terugbetalingen en voordelen. Zo regelen ze onder andere je vervangingsinkomen als je door ziekte of een ongeluk niet kunt werken. De administratie blijft zo eenvoudig mogelijk en waar mogelijk werkt Helan snel en digitaal. Meer weten over Helan? Lees de beoordelingen op deze pagina om een duidelijk beeld te vormen van dit ziekenfonds.
Over Helan
Helan is er voor jouw welzijn en staat open voor iedereen die bewust wil leven. Dit Belgische bedrijf is jouw ziekenfonds, maar ook zoveel meer. Zo schakel je Helan in als coach voor je gezondheid, kun je hier een hospitalisatie- en tandverzekering afsluiten, vind je een huishoudhulp en zorg aan huis via Helan, kun je gebruikmaken van kinderopvang en vakantiekampen en is er een uitgebreide gezondheidsshop met alles dat jij nodig hebt om gezond te blijven. Helan is ontstaan uit een fusie van Partena en OZ.
Waarom kiezen voor Helan
Bij Helan vind je allerlei diensten op het gebied van jouw gezondheid onder één dak. Daarnaast zet Helan in op preventie door vergoedingen te bieden voor preventieve onderzoeken, vaccins en medische apps. Je regelt alles gemakkelijk zelf in jouw persoonlijke online omgeving. In welke levensfase jij ook zit, Helan biedt een passend pakket. Zo staat het ziekenfonds voor je klaar als je een kindje krijgt en zijn er vergoedingen van kraamzorg tot kinderopvang. Ook als je ouder wordt en ziek bent of tijdelijk zorg nodig hebt, kun je op dit ziekenfonds rekenen.
Is Helan betrouwbaar?
Helan is ontstaan uit het samensmelten van Partena en OZ. Klanten van Partena of OZ worden per 1 januari 2022 automatisch klant bij Helan. Verder staat er een vriendelijke klantenservice klaar voor iedereen met vragen. Als je van ziekenfonds verandert geldt er altijd een wettelijke datum van overdracht. Dit is de eerste dag van het nieuwe kwartaal. Je wordt dus klant per 1 januari, april, juli of oktober. Sluit je bijvoorbeeld bij ons aan op 1 februari? Dan neemt Helan je dossier officieel over vanaf 1 april. Dit geeft je vorige ziekenfonds de gelegenheid om alles af te ronden en Helan een compleet dossier te bezorgen. Jij hoeft hier zelf niets voor te doen.
Klantenservice en klachten
Ben jij al overtuigd van de match tussen jou en Helan of juist nog niet helemaal? Bij Helan horen ze graag wat jouw vragen of opmerkingen zijn. Vul het formulier op de website in en het ziekenfonds neemt binnen 2 werkdagen contact met je op. Jij krijgt meer uitleg, antwoord op je vragen en een persoonlijk advies. Daarna beslis je zelf in alle rust of je gebruik wilt maken van de diensten van Helan.
Wil jij ook beoordelen?
Ben jij klant bij Helan of heb je ervaring met Partena of OZ? Laat dan jouw beoordeling over dit ziekenfonds achter op deze pagina, zodat je anderen helpt bij het maken van hun keuze. Vertel bijvoorbeeld of het makkelijk is om declaraties in te dienen, wat je vindt van de snelheid waarmee jij geholpen wordt bij vragen en of de online omgeving duidelijk is ingericht.
Helan is geverifieerd door ons expert team.
De webshop Helan bestaat al jaren en staat bekend als een betrouwbare partij om zaken mee te doen.
Daarnaast is Helan lid van de kamer van koophandel en is hun website beveiligd met een SSL certificaat (groen slotje).
Dit SSL certificaat geeft aan dat het via de online betaalmethodes veilig is om te bestellen via Helan.
Ze bieden de grootste betaalmethodes van Nederland aan op hun webshop.
Helan is van origine een Nederlands bedrijf en is daarnaast al een lange tijd actief op het internet.
Hun reputatie is daarom ook erg goed.
Op onze website kan jij ook een review plaatsen om andere gebruikers te helpen een goede keus te maken bij hun aankopen.
Het is verstandig de website van helan.be te bekijken voor actuele openingstijden.
Daar vind je uiteraard ook het uitgebreide assortiment van Helan.
Zeer slechte service voor de nabestaanden. erg jammer dat er zoveel gemaild en gebeld moet worden om de verzekering na een overlijden stop te zetten.
Nederlandse die werkzaam was in België
Recht hebben op gezinslast wegens alimentatie en na tientallen malen dossier 225 in te dienen met gevolg dat ze maanden niet uitbetalen of ineens een uitkering als samenwonend waardoor ik mijn alimentatie niet kon betalen, uitzetting verkregen,nu na 2jaar beloven ze eerst mits betaling van alimentatie bewijzen dat ik terug recht had op gezinslast met terugwerkende kracht, een lening gedaan om 4maanden te kunnen betalen aan Davo welke ondertussen volledige beslag op mijn invaliditeits uitkering hebben gelegd komen ze terug op hun beloftes en weigeren om de achterstand plus het recht op gezinslast toe te kennen,ik weet niet meer wat ik nu moet beginnen, vreselijk gewoon nu kan ik helemaal niks meer van vaste kosten, huur,of mijn kinderen onderhouden,dan verschieten ze ervan dat mensen zelfmoord neigingen beginnen te krijgen en uiteindelijk doorvoeren ook
Ik heb 5 poetshulpen gehad zo onbeleefd dat due zijn! Als je iets zegt als ze terug komen kreeg ik als antwoord: pak een vod en kuis het zelf. Dan eentje 15min pauze in de zetel en voeten op salon tafel. Vroeger vertrekken, te laat komen en tijd niet inhalen. Noem maar op.... en krijgen altijd gelijk van hun verantwoordelijke. Die zei zelfs : ja wat kunnen we zeggen want dan gaan ze naar een ander kantoor en de poetshulpen zijn al zo moeilijk te vinden.?????
Mijn ervaring met Helan Huishoudhulp is extreem frustrerend en teleurstellend geweest, wat mij ertoe aanzet dit te delen als een waarschuwing voor potentiële klanten. De geleverde diensten door onze huishoudhulp waren ver beneden de maat: consistent te laat komen, vroeg vertrekken, gebrek aan communicatie, niet komen opdagen, en een algemeen gebrek aan zorg in het schoonmaken. Vaak liet ze zelf vuil achter, liet ze melk staan naast de 10de koffie die ze nam en nam ongeoorloofde pauzes.
Toen we een verzoek indienden voor een vervanging, gezien de aanhoudende problemen, en vroegen om wekelijkse in plaats van tweewekelijkse diensten, negeerde Helan Huishoudhulp ons verzoek en liet dezelfde onbetrouwbare huishoudhulp terugkomen. Dit getuigt van een schokkend gebrek aan respect voor klanttevredenheid en contractuele afspraken.
Bij het aankaarten van het probleem van het te laat komen van de huishoudhulp, kregen we een afwijzend 'woord tegen woord'-antwoord, wat een totaal gebrek aan verantwoordelijkheid van Helan Huishoudhulp's kant aantoont. Als klant volledig betalen voor onvolledige en onprofessionele service is onaanvaardbaar.
Geconfronteerd met deze problemen, waren we genoodzaakt zelf op zoek te gaan naar een oplossing. Poetsbureau Ninove vond iemand die ons wekelijks kon helpen. Echter, Helan Huishoudhulp weigert ons contract te stoppen, wat resulteert in een onaanvaardbare boete of het blijven toelaten van de huishoudhulp in ons huis, ondanks herhaalde klachten. Deze situatie is des te stressvoller gezien mijn zwangere vriendin, die deze extra stress echt kan missen.
Het meest onaanvaardbaar is het feit dat we gedwongen worden om dezelfde huishoudhulp, waarover meerdere klachten zijn ingediend, nog in ons huis toe te laten! Weigeren zou resulteren in een onredelijke boete van 28 euro per uur. Als ik communiceer dat dit niet kan, gezien de spanningen met de huishoudhulp, krijg ik een antwoord dat ze niemand anders hebben en dat ze niet willen wijken van hun beleid. Dit niveau van klantonvriendelijkheid en inflexibiliteit is verbijsterend.
Ik raad sterk af om gebruik te maken van Helan Huishoudhulp, tenzij je bereid bent om compromissen te sluiten op het gebied van professionaliteit en betrouwbaarheid. Hun gebrek aan responsiviteit en onwil om samen te werken met klanten bij het oplossen van problemen is zeer teleurstellend.
Klantenservice back in times
Stelt niets voor
Voor goekeuring van adviseur is wachten op Godeau
Terugbetalingen medicatie idem
Als een privè bedrijf zo moest werken
vlug overkop
Absoluut ontevreden over Helan.
Ik ben sinds enkele weken in nierdialyse moeten gaan. Hierdoor verlies ik heel wat vrijheid ( 3 keer per week naar ziekenhuis ) + ik mag niet meer rijden voor enkele maanden.
Helan slaagt er nu na 3 weken nog altijd niet in om voor mij aangepast vervoer te voorzien.
Eerst kwamen ze met een voorstel dat mij 35 euro zou kosten ( na hun tussenkomst!!! ) per dag. Dit kwam dus aan 3 keer per week neer op 400-450 euro per maand uit eigen zak, en dit voor een traject van amper 8km enkel.
Heel wat keren met hen gebeld, steeds ellenlange wachttijden. Waar de vervoersmaatschappij mij 3 keer exact dezelfde prijs meldde, kreeg ik van Helan andere zaken te horen dat dit niet klopte. UIteindelijk heb ik dan een 4de telefoon gehad van de vervoersmaatschappij Imens genaamd, dewelke me zij dat ze geen vervoer voor mij hadden. Bizar, UZ Leuven is nochtans geen klein ziekenhuis en ik woon op 8 km ervan, 5km van Leuven.
Ondertussen al een week aan het wachten na hun laatste mail, geen reacties meer;
Ik zou niemand! aanraden om bij Helan aan te sluiten en als je er bent, zie dat je weg bent voor je iets ernstig voorhebt.
de overgang van OZ naar Helan is een regelrechte ramp. Een fijn ziekenfonds dat goed draaide en een steun en toeverlaat was voor z'n klanten werd in nog minder dan een jaar volledig onderuit gehaald, uitgehold en de ergste vorm van onpersoonlijk gemaakt. Nu is alles digitaal, wat ik zeker niet erg vind mocht niet alles nog eens fout lopen. En wanneer er wat fout gaat dan kun je nergens terecht want telkens weer een andere persoon van een callcenter die je dossier moet inkijken. niemand heeft nog het overzicht voor jou. Ze hebben het zelfs gepresteerd om mijn zoon 7 maanden onverzekerd te laten door een fout in hun systeem. en daarna eisen om de achtestallige facturen meteen te betalen en nog dreiegn ook voor een fout die bij Helan gemaakt werd. écht, niet naar Helan overstappen dat is het beste advies dat ik kan geven. Ik blijf met een zeer onveilig gevoel achter.
Aangezien ik naar een psychiatrische opname (want het gaat niet zo goed met me momenteel) werd doorverwezen door mijn huisarts en andere hulpverleners. En dus hiervoor mijn aanvraag tot arbeidsongeschiktheid moest indienen bij mijn ziekenfonds Helan om mijn inkomn te garanderen. Heb ik lang voor de aanvang van de maand het nodige attest van arbeidsongeschiktheid laten invullen door mijn huisarts om dit zo snel mogelijk in te dienen bij Helan. Aangezien ik tegen de 25ste van de maand nog steeds geen niews had ontvangen en dat belllen zinloos is want nooit niemand neemt bij Helan toch de telefoon op, ben ik dan maar verhaal gaan nemen bij mijn lokale kantoor. Daar kreeg ik simpelweg te horen dat ze mij blijkbaar 10 dagen eerder 1 keer hadden proberen bellen zonder zelf een bericht achter te laten, een mail te sturen of een bericht te plaatsen op mijn online dossier om mij te zeggen dat mijn aanvraag werd geweigerd. Hoewel duidelijk vermeld stond dat het om psychische klachten ging door mij huisarts, was de reden dat het attest 8 dagen voor aanvang van de ziekte werd opgesteld. Dus moest ik een nieuw attest gaan laten opstellen door mijn huisarts voor exact hetzelfde maar met een andere datum. MUGGENZIFTEN NOEMEN ZE DAT!!!!! Ik heb dit nieuw attest binnengebracht op het Helan kantoor waar ze me vertelden dat het nu wel in orde zou moeten zijn. nu is het wachten hoeveel maanden het gaat duren eer de sociopaat in dienst bij Helan ervoor zorgt dat ik de uitkering waar ik als Belgische belastingbetaler recht op heb uitbetaal. Aangezien ik ondertussen wel zonder inkomen val, ben ik wel bij het OCMW moeten gaan aankloppen voor financiële hulp en naar de voedselbank moeten gaan voor eten. Dit terwijl mijn ziekte totaal gerechtvaardigd is. ABSOLUUT BEDANKT HOOR HELAN AL DEZE BIJKOMENDE OVERLAST TERWIJL MIJN MENTALE GEZONDHEID EROP ACHTERUITGAAT IS ABSOLUUT WAAR IK OP STOND TE WACHTEN!!!!!!! Maar owee als je je facturen te laat betaald, want jullie facturatiedienst werkt preces wel naar behoren!!!!
Alles is digitaal. En als je zover bent om in hun doolhof de zaken te vinden, dan krijg je nog meldingen dat het via de post moet. Bijna nooit een mens die je kan aanspreken. En uitbetalingen laten weken (als je geluk hebt) op zich wachten.
Daarnaast loop je ook heel wat premies mis als je u niet altijd opdate en de kleine letters leest.
oorspronkelijk ben ik bij OZ gegaan omdat ze onafhankelijk zijn van de politieke partijen (ik heb het niet zo op de verzuilingen). Maar sinds Helan is dit echt een klucht geworden
Partena en OZ zien dus heel wat voordelen voor de consument in de samensmelting: “Door onze krachten te bundelen, kunnen we onze klanten een nog ruimer dienstenpakket, een nog bredere expertise en nog meer innovatieve service bieden. We vertegenwoordigen als groep samen straks meer dan 1 miljoen klanten. Dat aantal alleen zorgt voor een grote maatschappelijke verantwoordelijkheid, en die willen we opnemen.” zegt Stefaan Lauwers, bestuurder-directeur van Partena. “We opereren als sociale ondernemers dan wel in traditionele sectoren, maar daar mag best met een frisse en ondernemende blik naar gekeken worden. Klantgerichtheid is een must, efficiëntie en vereenvoudiging in ons complexe zorglandschap ook.”
Ik ben zeer blij om te lezen dat er zoveel problemen zijn met HELAN ., dan voel ik me tenminste niet zo alleen ..... HELAN is er in geslaagd om mijn ingediende documenten (ter waarde van +/- 500 € ) niet meer terug te vinden ....Gevolg : duplicaten opvragen bij huisarts over een consultatie van januari 2023 en bij de kinesist betreffende 18 beurten , en terug in de bewuste brievenbus gaan dumpen waar alles verdwijnt ??? Het meest lachwekkende antwoord van een medewerkster van HELAN in Brugge was dat de brievenbus ( na 4 weken ) misschien nog niet was geledigd , en dat ik nog best een weekje zou wachten ........ Trieste situatie in anno 2023 .....
Na twee maanden nog geen cent gezien.
Dossier zou in orde moeten zijn?
Vandaag is de derde werkdag na dat zij normaal hebben gestort nog niets gezien.
Dat die mensen daar maar eens goed
Na denken hoe ze de mensen in financiële
Problemen brengen. Na mijn zieke maken
Dat ik daar weg ben van die Bende klungels
Een ramp !
Ik was vroeger bij Partena en alle es ging vlot terugbetalingen ,uitkering bij arbeidsongeschiktheid.
Sinds fusie met OZ en Het Helan is het veel slechter geworden ipv beter.
Duurt lang voor je 1ste uitkering krijgt zelf waneer alle documenten in hun bezit zijn . Heb me ondertussen laten aansluiten bij andere mutualiteit.
Ik raad niemand aan om zich bij Helan aan te sluiten en voor een andere mutualiteit te kiezen.
Sinds OZ na de fusie opgegaan is in Helan, is het miserie troef. Wachttijden aan de telefoon van minimaal 20 minuten (maar soms veel langer). Nu ik even in arbeidsongeschiktheid zit wordt kemel na kemel opgestapeld. Foute berekeningen, uitkering die niet uitbetaald wordt ondanks dat alles correct doorgegeven is door zowel mij als de werkgever (en dit zelfs bevestigd wordt door Helan !), beloftes om terug te bellen worden niet nagekomen, mails worden niet beantwoord.
Hopeloos en ontzettend frustrerend.
Ik zou aanraden bij een andere mutualiteit je heil te zoeken.
Ondanks de minimale openingsuren van het kantoor (Wetteren) en onderbemande bediening ben ik prima geholpen door een klantenadviseur, Saskia De Ferrerre die superprofessioneel ingesteld is.
Het moet mijn inziens echter niet leuk werken zijn in je eentje dan nog in een open ruimte - zonder privacy haar als klant - én met keuvelende klanten op de wachtstoelen in je vizier.
Zij bleef echter stoicijns kalm hieronder en werkte alles met de glimlach af.
Helan mag trots zijn op dergelijke werknemers.
Na het uitstekende OZ 501 is dit gedrocht Helan 526 in de plaats gekomen. Klantenservice is onbestaande, e-mail hebben ze niet, telefoons wordt niet beantwoord, webform verdwijnt gewoon in de prullenbak; terugbetalingen worden geweigerd zonder reden op te geven; doktersbriefjes kwijtgespeeld, originele documenten waar duidelijk bijstaat terug te zenden worden vernietigd.
Het enige dat perfect werkt is hun facturatie en incasso.
Doe jezelf en je gezondheid een plezier en neem een echte mutualiteit ipv deze bende oplichters.
Wij stapten enkele jaren geleden over naar Helan owv aanbevelingen via vrienden en collega's. in het begin ging het nog redelijk goed. Nu is het helaas rampzalig. je kan hen niet bereiken, ze doen moeilijk over elke terugbetaling, reageren niet tot heel laat, elk jaar worden de voordelen verminderd. nochtans zijn ze het duurste ziekenfonds dat er is. wij twijfelen niet en stappen over naar een ander ziekenfonds, slechter kan het niet.
Gesprek gehad met Jonathan. Enorm goed en snel geholpen. Zeer vriendelijk & proffesioneel. Eerste keer dat ik zo vriendelijk geholpen ben bij helan. Dikke 5 sterren.
Terugbetalingen verlopen stroef: sinds overstap van OZ naar Helan enkele maanden geleden, al 2 zgn. correctiedocumenten ontvangen omdat het medisch getuigschrift niet leesbaar zou zijn. En dan is het klaarblijkelijk aan de patiënt om te beginnen rondlopen... dat terwijl een identiek getuigschrift enkele maanden geleden wel passeerde...
Ik wordt niet geholpen al 5maanden , en mijn probleem wordt niet opgelost . Meer dan 15 keer bellen Mailen .elke keer beloven laatste keer een week geleden zouden ze een collega laten terug bellen niets . Raad niemand nog helan aan Ben al 50 jaar bij de zelfde ziekenkas altijd heel lief en goed behandeld . Maar nu SCHANDALIG
Mijn attest van de oogarts : VERLOREN GEGAAN!
Zelf voor een duplicaat moeten zorgen.
Afgegeven aan de balie samen met een kine attest van mijn dochter. Kopie van deze documenten met datumstempel als bewijs van afgifte gekregen.
Mijn attest eindelijk uitbetaald na 3 dagen …. Kine attest van mijn dochter …. VERLOREN GEGAAN.
Een week geleden opnieuw zelf duplicaat van kinesist in brievenbus Ekeren gedaan, samen met twee attesten van mezelf en mijn man.
Attesten van mij en mijn man zijn blijkbaar ingescand en ok voor betaling, duplicaat van mijn dochter … NOG NIET INGESCAND!!!!!!
Ze zouden bij Helan vorige week zelf het duplicaat medisch voorschrift van de arts opvragen… zou toevallig gisteren gebeurd zijn .
Mijn dochter wacht sedert eind oktober op terugbetaling van een toch aanzienlijk bedrag, maar geen mens die zich daar om bekommert.
“Ik begrijp het mevrouw, onze excuses mevrouw, we doen ons best mevrouw” - allemaal bullshit ja!
Sedert de fusie is de service bij OZ er enorm op achteruit gegaan en ik kan het weten want ik heb er 33 jaar gewerkt.
Triestig gewoon. Enorm triestig.
En dan moet een mens kalm blijven verwachten ze dan. Wel….
Hospitalia verzekering genomen 3200 euro betaald uit eigen Zak betaald en Dan mail gekregen da ze niets terug betalen echt schandalig (oplichters) echt afrader , wij gaan daar zekers weg
Net een telefoongesprek meegevolgd met een 1ste medewerker waarvan ik geen naam heb en daarna doorgestuurd naar Anneleen. Het gesprek verliep zonder enig respect naar de klant! Echt schandalig! Gelukkig ben ik geen klant bij jullie! Klant werd afgesnauwd bij vragen naar meer informatie.
Chaotische en bedrieglijke organisatie sinds dat ze Helan geworden zijn. Terugbetalingen verlopen traag en administratie medische akkoorden is een ramp geworden... indien deze niet gewoonweg geweigerd worden (wat niet het geval was voordien bij OZ). Helan communiceert ook verkeerde informatie en de klant mag het daarna lekker zelf oplossen. Gewoon weglopen!
Zou 2keer 5x8u hulp krijgen via hospitalisatieverzekering na 2 opnamen
Juli aan gevraagd na bijna 2maand wachten kreeg ik iemand 4 uur want 8uur was te duur .Toch blij dat ik eindelijk iemand had, maar na 4maanden is ze 5x geweest wegens ziekte ,verlof en hebben geen vervanging .Al uitleg gevraagd maar hoor niets van helan. Al 50jaar lid altijd goed behandeld .Maar nu laten ze me in de steek. BEN ZEER TELEURGESTELD
Sedert de fusie van Partena met OZ, loopt alles fout.
Vragen per mail worden zelfs niet meer beantwoord maar de dag na mijn vraagstelling kreeg ik wel een mail of ik tevreden was over mijn telefonisch contact met HELAN!!!???
Terugbetaling binnen de 11 dagen? Dat wordt dan minstens een maand. Maar als je zelf je bijdragen moet betalen, dan krijg je zoveel tijd niet!
Denk er sterk aan om binnenkort bij een ander ziekenfonds aan te sluiten; één waar je als klant nog fysiek welkom bent en geholpen wordt!
Je geraakt zeer moeilijk telefonisch binnen.
Ticket duurt dagen of weken.
Ze zorgen dat mensen in nog grotere problemen komen zo.
Ik ben samen met mijn familie bijna 80 jaar al lid... maar nu...
Al dikke 4 maanden bezig om mijn rekeningnummer te veranderen waarop mijn uitkering gestort wordt. Van Fortis naar Crelan. Fortis is een gezamenlijke rekening van mijn man en mij die we willen afsluiten, crelan die van mij persoonlijk. Op 14 juni een mail gedaan met het verzoek om rekeningnummer te wijzigen. Geen antwoord. Ik denk 't komt wel in orde'. juli: nog steeds op fortis. Ik denk: 'ze hebben tijd nodig'. augustus: nog steeds geen antwoord op mail, en nog steeds storting op fortis rekeningnr. Terug mail naar hun gedaan (op 31 augustus )met uitleg en dat eerste mail van 14 juni is. Dat dit een onaanvaardbare termijn is. Mijn echtgenoot heeft me geholpen om online rekeningnr te wijzigen. Is gelukt. Krijg zelfs bevestiging dat voortaan daarop mijn uitkering zal gestort worden. Op 6 september, 1 week na mijn 2de mail, krijg ik antwoord met een document in bijlage om rekeningnr te wijzigen + uitleg dat ze merkt dat mijn uitkering 'aan derden 'betaald wordt en dat dit dossier eerst moet afgesloten worden. ??? huh??? Niet geantwoord want ze hebben bevestiging gestuurd en punt 2 ... aan derden??? Uitkering komt toch op onze gezamenlijke rekening?? September: vloeken! Want wat blijkt? Nog steeds uitkering op fortis!! Ik bel en krijg een vriendelijke dame aan de lijn . Doe uitleg. En ze vraagt me of ik een schuldvordering of zo heb lopen. Nee... een schuldvordering??? Dat is een gezamenlijke rekening van mijn man en mij waarop uitkering gestort wordt ... Ze ging mijn probleem als 'prior' doorgeven. Ik doe ook een mail als antwoord op de mail van 6 september waarin gesteld werd dat er 'aan derden betaald wordt.' uitleg dat er nu betaald wordt op gezamenlijke rekening, dus geen derden!! Ik krijg wel degelijk mijn uitkering! Direct mail terug... ze ging het doorsturen naar bevoegde dienst en zouden het als prior behandelen en nakijken.
Ik heb hen trachten uit te leggen dat mijn man en ik nu - als ik hun theorie volg van schuldvordering ed - gezamenlijk een schuldvordering tegen mij persoonlijk doen. Klinkt belachelijk niet???
Dit probleem is al maanden hangende en er lijkt geen einde aan te komen. Ze hebben een fout gemaakt... We hebben om een bewijs gevraagd dat er iemand een schuldvordering ingediend heeft... maar niets.
Voordien was het OZ, prima, gemakkelijk bereikbaar via telefoon, e-mail en op kantoor. Nu kan je bellen en hang je een uur later nog aan de telefoon. Een e-mail sturen helpt ook niets. 7 weken geleden een e-mail gestuurd waar ik tot op heden geen antwoord heb gekregen. Maw, een bedrijf dat compleet klantonvriendelijk is en onbereikbaar. Nochtans heb ik onze bijdragen betaald, dn mag je wel service verwachten. Maar het lijkt alsof er niemand aanwezig is op dit bedrijf. Maw, na zovele jaren bij een degelijk ziekenfonds ..het OZ, hou ik het voor bekeken. Geen service, geen klantvriendelijkheid, geen aanwezigheid, totaal onbereikbaar. Met deze, dag Helan. Ik ga wel naar een ziekenfonds waar men bekwaam en klantvriendelijk is. Helan.... een grote ramp!!
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Helan een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 118 beoordelingen geplaatst over Helan. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 2,9 gekregen, waarbij 20% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Helan actief?
Helan is vooral actief in de categorie verzekeringen.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heeft u een positieve indruk gekregen door de Helan reviews? Dan kunt u naar de website van Helan gaan en uw bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.