Matrabike reviews, ervaringen en beoordelingen
Matrabike ervaringen
Nieuwe fiets nodig? Natuurlijk denk je dan al snel aan Matrabike. Heb je nog nooit van deze online en fysieke fietsenwinkel gehoord? Geen probleem want wij hebben speciaal voor jouw onafhankelijke Matrabike ervaringen verzameld. Met deze ervaringen krijg je een duidelijk beeld van de service en kwaliteit van de fietsen. Met de kwaliteit zit het wel goed want bekende fietsmerken worden hier online verkocht. De fietsen zijn heel eenvoudig online te bestellen en aan de hand van de ervaringen weet je precies welke fiets het gaat worden!
Over Matrabike
Matrabike heeft naast 9 fysieke winkels dus ook een webwinkel. De naam is bekend in zowel binnen als buitenland. Zowel in Nederland als België is de winkel gevestigd en zijn er meer dan 10.000 fietsen op voorraad. Al ruim 20 jaar staat de fietsenwinkel bekend als de winkel voor goedkope fietsen. Ondanks dat je een lage prijs betaalt voor een nieuwe fiets kan je uiteraard altijd een hoge kwaliteit verwachten. Uiteraard wordt jouw nieuwe fiets gratis verzonden en ze proberen je fiets altijd al de volgende dag bij je thuis te bezorgen. Als je een bepaalde dag in gedachten hebt om te bezorgen dan kan dit altijd! Dit is absoluut een reden waarom er zoveel positieve Matrabike ervaringen zijn.
Matrabike elektrische fietsen
Elektrische fietsen worden steeds populairder in Nederland omdat je met gemak grote afstanden kan afleggen en toch nog in beweging bent. Het enige nadeel is de prijs van zo’n nieuwe elektrische fiets. Gelukkig hoef je niet de hoofdprijs te betalen en kan je ook voordelig uit zijn. Volgens de Matrabike ervaringen ben je hier echt goedkoop uit als je een nieuwe elektrische fiets zoekt. Vanaf € 400 kan je hier namelijk al een elektrische fiets bestellen in plaats van € 1.000.
Matrakbike accessoires
Natuurlijk kan je jouw fiets direct helemaal compleet maken met handige accessoires. Van een slot tot een bloemenkrat voorop het is allemaal mogelijk. Je kan de accessoires natuurlijk ook gewoon los verzenden zonder een fiets mee te bestellen. De Matrabike ervaringen zijn absoluut enthousiast en na afloop van je bestelling kan je ook zelf je ervaringen achterlaten op onze website.
2 fongers superior gekocht in Rumst. Had mijn twijfels over naafversnelling maar verkoper zei dat je kon blijven trappen bij schakelen dus liet ik me overhalen. Bij eerste ritje veel gekraak bij schakelen en door blijven trappen. Na email naar service blijkt dat je NIET mag blijven doortrappen! Volledig fout advies dus. Bij één van de fietsen lopen beide schijfremmen aan . Calipers zijn slecht afgesteld... Dus zelf maar bijgesteld..
Steunpoot van één fiets staat veel schuiner dan de andere. Ongeveer 3 Cm bijgeregeld om beide fietsen hetzelfde te krijgen. Kleinigheid maar je moet het wel zelf doen én inbussleutels hebben.
Bij navraag over serienummer van de fietsen ivm verzekering krijg ik weer onduidelijk antwoord : staat onder aan de trapas.. Euh op de trapas zit de middenmotor met onderaan de gegevens van de motor maar geen serienummer van de bike... Na wat speuren een nummer gevonden op een nauwelijks bereikbare plek: net voor het achterwiel op de framebuis waar zadel in gaat. Met veel gesukkel toch het nummer kunnen fotograferen. Wat een gedoe. Normaal zou dit nummer zelfs op je factuur moeten staan. Nee, erg professioneel vind ik dit alles niet. Heb momenteel nauwelijks 50 km gereden dus hou mijn hart al vast voor wat nog komen gaat....
Matrabike... goedkoop wel maar of de kwaliteit er is kwa fietsen, kennis en personeel... twijfelachtig..
Oplichters!
Ik heb een fiets die 150km in eco-stand zou moeten kunnen gaan, ik raak aan 102km in eco-stand zonder te wisselen van stand of lichten aan te doen. Oplcihting!
Een manier om de 'range' van de batterij te bekijken is er niet dus je valt ergens midden onderweg naartoe zonder batterij met een kind achter je aan in een fietskar, in de regen.
De fiets na 2 dagen al willen terugbrengen, dan woon je op (lange) fietsafstand van de winkel en is die dicht. Dan maar met heel veel frustratie op een ander moment geprobeerd maar dus ook meer Km's gedaan.
Ik ben hem meer dan 4 weken kwijt geweest, voor een herstelling die op een dag gedaan kan worden. Waarom remschijven vervangen bij een fiets die in orde is? Of de versnellingen opnieuw afstellen bij een nieuwe fiets, de elektrische ondersteuning aanpassen, de knop van de vering veranderen aangezien die niet werkt.... Maar de fiets was en is altijd in orde?
Na die vier weken een testrit gedaan, reedt mezelf bijna tepletter doordat de versnelling nog steeds gewoon oversloeg wanneer die er zelf zin in had. Maar neen, de fiets is in orde...
Onmiddellijk de fiets teruggebracht om daarna telefoon te ontvangen met een heel neerbuigende toon en uitleg over hoe een versnelling werkt. De fiets, daar kon niks mis mee zijn, die is altijd in orde geweest... Toen ze hem in handen hadden belden ze me op dat ze de versnelling opnieuw zouden afstemmen. En ik moet mezelf en mijn kind hierop veilig elke dag vervoeren?!
Klantendienst is zo onbeleefd, hogerop nog erger! Vriendelijk is beneneden het vriespunt, als zij maar niet verantwoordelijk zijn voor hun eigen fouten!
Nooit een pardon, een deftige verontschuldiging maar een uitleg voor elk ding dat ze verkeerd doen. Je kan bij dit bedrijf niet met een gerust hart klant zijn!
GROOTSTE FOUT OOIT!
Leugenaars en dieven! Niks van respect voor de klant!
Doe jezelf en je gemoedsrust een plezier en koop hier niks!
Fiets werd afgeleverd zonder enige serieuze uitleg, dat was al de start.
Hebben NOOIT gevraagd voor aflevering, een demomodel met problemen blijkbaar.
Vork komt los, rijafstand aangegeven 130Km, blijkt met veel moeite op plat wegdek en geen tegenwind, op ondersteunstand 1, max. 85 a 90 Km te kunnen geven.
Wattage duidelijk overdreven, een simpele rekensom geeft heel wat minder.
Na herstelvraag, blijkt dat de batterij slechts goed is, voor max 100 Km, getest door hun personeel en duidelijk aangegeven op de herstelnota, dus geen + 100Km zoals beweerd.
Vork is al na 2 ritten terug losgekomen, en beschadigd zo ook het kader.
Duidelijke handleiding van de fiets alsook de elektronische bediening blijkt niet te bestaan, ook nergens op hun site te downloaden. M.a.w. NOOIT meer een fiets van bij hen, een goede raad loop zo ver mogelijk weg van dat bedrijf, het zal u lonen, en enorm veel ergernis besparen.
Na 4 maanden na de aankoop van een e- bike nu al problemen.De fiets word niet meer ondersteund.Gebeld,€75 betalen voor het halen en brengen.De accu is nooit verwijderbaar geweest.Heb hier meteen contact over op genomen.
Geen enkele service,4 maanden en 500 km verder heb je niets.
Nooit meer Matrabike.
Zelf heb ik hier ooit 2 fietsen gekocht , maar heb er achteraf spijt van.
De fietsen zien er op internet mooi uit , leuke kleuren en dergelijke , maar om kort te zijn , het is eigenlijk hele slechte kwaliteit.
Beide fietsen had ik slechts 1 maand in mijn bezit en toen begon de ellende , dan breekt er ineens iets af , dan maakt de fiets een vreemd geluid , er was werkelijk iedere keer wat, ben heel wat keren naar de fietsenmaker moeten gaan.
Nu heb ik een dure fiets gekocht van een heel goed en bekend merk uit Nederland , bij een fietsenwinkel in de buurt , maar wat een genot is dat zeg , al een jaar in mijn bezit en fietst nog als een zonnetje , is heel stevig en muisstil tijdens het fietsen.
Nee bij mij zal er nooit meer een goedkope fiets in de garage staan.
De service was trouwens wel gewoon goed , de levering en dergelijke ging gewoon goed
Heb een vouwfiets van het merk Vogue waarvan de trapsensor kapot was bij mijn plaatselijke dealer kon hij niet meer gemaakt worden fiets was te oud konden geen onderdelen meer van besteld worden na een zoektocht van dagen kwam ik terecht bij Matrabike in Waalwijk die zijn gaan kijken nadat ik de fiets had gebracht wist men niet zeker of hij gerepareerd kon worden want het was niet hun merk na de koffie en één uurtje gewacht nog een koffie kwam de monteur triomfantelijke aanrijden gelukt en voor een bedrag van€94.00 geweldig gewoon wat een service bedankt mensen hulde na een herseninfarct kan ik slecht lopen maar fietsen gaat nog goed
Op de site veel keuze aan fietsen, nadat ik keuze had beperkt tot 2 gebeld met de zaak, om uitleg gevraagd van de verschillen.
Daarna tot mijn keuze gekomen, gelijk een afspraak gemaakt voor de levering.
De volgende dag werd de fiets keurig netjes voordeden afgeleverd met uitleg.
Het bijbestelde kettingslot zat er ook bij.
Nu voor heerst sinds jaren fiets ik weer, omdat ik heel veel last van mijn knie kreeg tijdens het fiets, nu met een lichte trapondersteuning is die pijn veel minder.
Fiets gekocht voor mijn zoontje. Bleek een maat te groot.
Geruild voor een kleinere. Het teveel betaalde kreeg ik niet terug, moest ik als een tegoedbon accepteren.
Een maand later was de zaak in De Bilt opeens weg.
Verschenen berichten in de pers dat de handel failliet is. En mijn tegoedbon dan?
De eigenaar heeft wel lef om nu gewoon onder dezelfde naam zijn handel voort te zetten.
Hoe duidelijk wil je weten hoe Matrabike met zijn klanten omgaat.
maandag fiets gekocht in Waalwijk en vandaag geleverd , ik werd goed geholpen in de winkel onder genot van een kopje koffie ,en proef ritje gemaakt ,geholpen door een vriendelijke verkoopster die alles kon uitleggen, ben zeer tevreden
Onze ebikes gestolen tijdens onze vakantie en na enige dagen gelukkig terug gevonden door de politie alleen van 1 fiets helaas de computer weg , even gebeld met matrabike klantenservice foto's gestuurd en ze hebben me uitstekend geholpen na 3 dagen kon ik weer fietsen . TOPSERVICE .Bedankt
ZO VER MOGELIJK VAN WEG BLIJVEN !!
1 ding is zeker; klaag niet over de service, want er is geen! U bent uw fiets of onderdeel maanden kwijt, men houdt u aan het lijntje met tegengestelde informatie tot en met valse facturen. Uiteindelijk krijgt u uw fiets terug en is er NIETS aan gedaan, laat staan hersteld... De klant wordt letterlijk en figuurlijk geminacht...
Samengevat: KOOP ELDERS UW E-BIKE !!
Wat een teleurstelling om hier een fiets te kopen! 1ste maand super tevreden. Bellen ze je even op om te vragen of het bevalt! Tot dan toe super. Alleen kan ik dan ook niet zetten dat een week later het spatscherm dat achter op zit gewoon letterlijk tijdens het rijden afbreekt. En ook in de gevallen dat je fiets net amper 1,5 maand oud, wat ik absurd vind, en er gewoon een stuk afbreekt en je even 70 euro kunt betalen om hem weer bij de winkel te krijgen. Ik wacht hier wel even mee! Heb nog een jaar en 10,5 maanden garantie en ik heb nu al wel de overtuiging dat hij vaker terug zal moeten en dus me eigen scheel kan betalen aan de transport.
Ordernummer 9133190957! Eerst moet je een week wachten, 2x bellen, oh deze fiets van 2019 voeren wij niet meer en de orderpickers wisten niet wat ze moesten doen dus legden ze uw order in het bakje "ik weet het niet dus ik doe maar niets"! Daarna 3e keer bellen, ohhh wat vervelend, we geven u een fiets 2020 in de plaats, weer een week verder en de order staat mooi klaar maar de transporteur komt hem niet ophalen.... Corona my ass, verschuilen achter corona smoesjes kunnen we allemaal. Waarom neem je dan wel op voorhand mijn geld en lever je die fiets niet uit. Helaas is 1 ster de laagste review, eigenlijk moeten ze geen enkele ster krijgen. Advies: blijf snel weg bij die gasten!
Onbruikbaar product na slechts een paar maanden. GEEN service. Het zou mogelijk moeten zijn om een negatieve score te geven.
Ik raadt iedereen aan, zeker de mensen met een beperkt budget, om lokaal te kopen. Matrabike lokt met een iets goedkopere prijs en slaat nadien hard terug in reparatiekosten die zelfs voor reparaties binnen het half jaar niet onder garantie vallen.
Koop NIET bij Matrabike en waarschuw consumenten voor hun management stijl. Nl. Hit and run. Verkoop en hoop nooit meer van je klant te horen. Voor service hebben zij geen beleid.
31 december 2019 heb ik een fiets besteld en betaald. Gelijk daarna heb ik de bestelling geannuleerd. Tot nu toe heb ik meerdere keren met de klantenservice gebeld. Het wordt elke keer beloofd dat het geld "volgende week" teruggestort wordt. Op 21 januari 2020 is het nog niet gebeurd, terwijl ze op hun website beloven dat ze binnen 14 dagen terugbetalen. Bestelling heb ik gelijk geannuleerd, fiets was nooit verzonden. Als je nog moet wachten op een retour, kan ik het misschien nog enigszins begrijpen. Maar dit kan gewoon niet. Ik was van plan om de fiets later dit jaar opnieuw te bestellen, maar dat wordt hem niet meer.
In september een e bike gekocht voor mijn dochter. Op advies van matra bikes . een fiets uitgezocht die aan onze wensen voldeed. Maar helaas. de fiets houd er na 20 km al mee op( volgens Matra kan de fiets 120Km) nu weet ik dat dit onder de meest gunstige omstandigheden is , maar 20 km is wel heel weinig. Na bijna smeken voor service een nieuwe accu gekregen. Dit bleek niet de oplossing. Ze wilde de fiets wel controleren maar dan moesten wij de retourskosten zelf betalen.. wederom w weken verder eindelijk de fiets opgehaald. (kosten wel betaald door Matra. Wederom weer een fiets terug gekregen die niet functioneerde. Het proces maar weer herhaald . Weer een fiets terug gekregen die niet normaal functioneert inmiddels valt het display uit. Het is nu bijna maart en nog geen oplossing. Matra reageert slecht op onze mail .
en gaat erg slecht met onze klacht om en het hele proces duurt erg lang.. Ze hanteren algemene voorwaarden , maar vergeten dat de wet boven de algemene voorwaarden staat. Ik houd helemaal niet van reviews geven, maar zij vragen erom . Mijn 2 andere kinderen moeten straks ook een nieuwe fiets. Maar ik ga gewoon weer naar de plaatselijke fietsboer.
Beste Mensen.
Als U een fiets wil kopen kan ik Matrabike NIET adviseren. Ik-zelf heb een lekke band gereden (fiets van €1500,- dus wel bij Marabike gekocht) en omdat er een totaal vreemde rem voor mij op zit heb ik dit karweitje uitbesteed aan Matrabike. Let wel er moet een nieuwe binnen- en buitenband op gelegd worden.
Vooruit betaling €55,-.
Nu zit ik met een noodgeval (kan de fiets hiervoor niet missen) en wat schetst mijn verbazing, de eerste keer door de telefoon was de reparatie 3weken en bij de
laatst ontvangen e-mail werd het ineens 4weken. Ja,ja om een binnen- en buitenband te vervangen.
Derhalve dus negatief advies van mij
Ik heb na aankoop op 27-07-2018 mijn fiets binnengebracht bij de verdeler op 01-08-2018 omdat er een probleem was met de vering.
Ondertussen 6 weken later heb ik mijn fiets nog niet terug !!!
Wij zouden de fiets vandaag tussen 9 en 1 krijgen volgens mij, maar dit werd pas 3 uur. Na een belletje kwam er wel duidelijkheid dat er iets vertraging was. Alles is nu goed en het ziet er keurig uit.
Super blij met de fiets en de service van Matrabike. Het enigste was dat er geen slot bij mijn fiets zat wat ik toch een beetje vreemd vond. Een fiets moet tegenwoordig toch opslot :P
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Matrabike een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 20 beoordelingen geplaatst over Matrabike. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5,8 gekregen, waarbij 40% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Matrabike actief?
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heeft u een positieve indruk gekregen door de Matrabike reviews? Dan kunt u naar de website van Matrabike gaan en uw bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.