Sixt reviews, ervaringen en beoordelingen
Reviews en ervaringen Sixt
Er zijn soms situaties waarbij het nodig is om een auto te huren. Je bent bijvoorbeeld in het buitenland, misschien is jouw wagen kapot of je hebt eventueel tijdelijk een extra auto nodig. Bij Sixt kan je auto’s huren voor korte en voor iets langere termijn. Maar is Sixt daarvoor wel de beste keuze? Wat zijn de ervaringen van hun klanten? Hoe beoordelen zij de diensten van Sixt? Op deze pagina vind je alleszins alle reviews over Sixt overzichtelijk weergegeven terug. Zo start jij jouw zoektocht naar een huurwagen met alle informatie die je nodig hebt.
Over Sixt
Sixt is een bedrijf dat gespecialiseerd is in de verhuur van auto’s en aanverwanten. De kans is groot dat je al eens van de naam Sixt hebt gehoord want deze mastodont is actief in meer dan honderd landen en telt wereldwijd duizenden verhuurlocaties. Heb bedrijf zelf werd reeds in 1912 opgericht door de Duitser Martin Sixt. Vandaag de dag is het één van de grootste autoverhuurbedrijven van Europa en zelfs de wereld. Binnen Nederland zijn ze al actief sinds 1998 toen de eerste vestiging van Sixt op Schiphol werd geopend. Sixt mikt bij hun bedrijfsuitoefening vooral op een uitstekende klantenservice die vlot bereikbaar is, op goede voorwaarden qua prijs en acties en op correcte informatie. Zo vind je altijd een Sixt-partner of locatie in de buurt waar je terecht kunt voor vragen of advies. De klantenservice van Sixt is overigens zowat 24 uur per dag geopend. Je kunt dus op eender welk moment om hulp of advies vragen. Ten slotte kan je ook de app downloaden om altijd op de hoogte te blijven van wat er speelt binnen het bedrijf. Zo zijn er geregeld tal van acties met mooie prijzen en waanzinnige kortingen.
Waarom kiezen voor Sixt?
Bij Sixt vind je niet alleen een enorm netwerk aan locaties terug maar ook een enorme keuze aan wagens. Binnen Nederland zijn er bijvoorbeeld 19 verschillende vestigingen in steden als Amsterdam, Apeldoorn, Maastricht, Utrecht, Groningen, Zoetermeer en ga zo maar door. Je kunt op de website zo goed als eender welk type wagen selecteren of toch eerder een bestelwagen als dat is waar je nood aan hebt. Bovendien vind je op de website ook de share en ride functies terug. Bij share doe je samen met enkele anderen aan autodelen. Lekker voor het milieu en bovendien ook goedkoper dan veel alternatieven. Sixt geeft je met andere woorden heel wat flexibiliteit wat betreft hun oplossingen qua mobiliteit. Blijf je graag op de hoogte van nieuws en aanbiedingen? Dan kan je de social media kanalen van het bedrijf volgen! Sixt heeft een Facebookpagina, maar ook een Instagram en een Twitteraccount.
Is Sixt betrouwbaar?
Er kan geen twijfel over bestaan dat Sixt een betrouwbaar bedrijf is. Zo heeft Sixt een geschiedenis die meer dan honderd jaar terug gaat en is het één van de grootste bedrijven in zijn sector ter wereld. Het spreekt dan ook voor zich dat er een goede reputatie is opgebouwd. Bovendien beschikt de website over een eigen klantenservice die je kunt contacteren bij vragen en/of problemen en vind je alle nodige contactgegevens op de webshop terug. Tevens is het zo dat de verbinding met de website een veilige verbinding is op basis van het SSL-certificaat. Dat betekent dat jouw persoonsgegevens volkomen veilig zijn en je ook veilig kunt betalen via de webshop.
Klantenservice en klachten
Heb je een vraag voor Sixt of zit je met een probleem? Dan kan je altijd de klantenservice van het bedrijf contacteren. Dat kan op verschillende manieren: je kunt een brief sturen naar het hoofdkantoor, je kunt per mail jouw vraag/probleem melden of je kunt via de social media accounts het contact maken. De klantenservice van Sixt tracht op elke vraag binnen de werkdag een antwoord te bieden. Is er iets misgelopen met jouw wagen of met één van de diensten? Dan kan je op dezelfde manier een klacht indienen. Alternatief kan je ook via het Europese ODR-platform jouw klacht indienen. Sixt stuurt je in dat geval altijd een ontvangstbevestiging en binnen enkele werkdagen een inhoudelijk antwoord of een voorstel tot oplossing. In uiterste gevallen ontstaat een geschil dat voor de Geschillencommissie van het ODR-platform kan komen. Deze hebben dan het laatste woord.
Wil jij ook beoordelen?
Huurde jij al eens bij Sixt? Dan is jouw ervaring met dit bedrijf van grote waarde voor toekomstige bezoekers die graag wat meer informatie over Sixt in willen winnen. Ben je bijvoorbeeld tevreden met de service van Sixt? Is de kwaliteit van de wagens goed? Is het aanbod uitgebreid? Is Sixt een bedrijf waar je door de klantenservice goed en vriendelijk geholpen wordt? Ga je in de toekomst opnieuw een beroep doen op Sixt of net niet? Schrijf op deze pagina jouw review over Sixt en help een ander de juiste keuze maken! Een kleine moeite voor een goede daad.
Sixt is geverifieerd door ons expert team.
De webshop Sixt bestaat al jaren en staat bekend als een betrouwbare partij om zaken mee te doen.
Daarnaast is Sixt lid van de kamer van koophandel en is hun website beveiligd met een SSL certificaat (groen slotje).
Dit SSL certificaat geeft aan dat het via de online betaalmethodes veilig is om te bestellen via Sixt.
Ze bieden de grootste betaalmethodes van Nederland aan op hun webshop.
De reputatie van sixt.nl is positief te noemen.
Het Nederlandse bedrijf is namelijk ook al een lange tijd actief op het internet.
Je kunt zelf ook meehelpen andere gebruikers een goede keus te maken bij hun aankopen.
Dit kun je doen door een review achter te laten op deze pagina.
Wij raden het aan om eerst even op de website van sixt.nl te kijken voor actuele openingstijden.
Hier kun je ook hun uitgebreide assortiment bekijken.
geen
Alles verliep vlot, reservering, ophaling. We kregen een wagen met al wat schade aan. We hadden voor we met de auto wegreden foto's genomen van de schade. Na onze reis kregen we een factuur van 400 euro voor schade dat wij zouden veroorzaakt hebben. Al goed dat we foto's hadden want we zouden moeten betalen voor schade dat andere mensen hadden veroorzaakt en wij niet. Zeker altijd foto's trekken zou ik zeggen. Zelfs geen compensatie hebben we gekregen. Zeer triestig. dat is mensen in het zak zetten zou ik zeggen
2 maanden na het huren van de auto in Spanje werd ons medegedeeld dat wij flink schade hadden gemaakt. (Wij kregen daarom een flinke rekening.) Dat was niet zo want ik had foto's van de levering (enkele schades waren bekend). Toch drongen zij aan en het ging uiteindelijk naar een incassobureau in Duitsland. Zij bleven aandringen maar ik zou zeggen, laat ze maar komen. Absoluut niet reserveren hier!
Op 29 oktober 2021 een bestelbus gehuurd en de borg voldaan, Er moet sinds 29-10-2021 €160 borg worden terug betaald. Meerdere mails gestuurd die wel worden beantwoord met de mededeling "dat het snel wordt geregeld." Drie maanden later is de borg nog altijd niet gecrediteerd. Tip aan een ieder die een auto huurt, houd in de gaten of de borg daadwerkelijk terugkomt. Het ie iets wat je snel vergeet maar dit bedrijf werkt niet netjes als het op terug betalen aankomt. Ik heb het wekelijks in mijn agenda staan zodat ik het hopelijk een keer gecrediteerd krijg.
Horrible customer service. I’ve been charged for traffic violations I haven’t committed and Sixt never refunded my money. They just charged my credit card and never responded my emails or calls. I feel powerless and hope people will stop using Sixt
Ik heb een niet afgetankte auto mee gekregen, met de gehuurde auto maar 28 km gereden en wordt hierdoor geconfronteerd met een additionele kostenpost voor aftanken van niet gereden kilometers. Sixt is bij inleveren niet beschikbaar (key drop off), reageert niet op mijn klacht via hun website en Email. Voel me zwaar benadeelt en als dit het verdien model van Sixt is huur ik hier nooit meer.
Auto gehuurd vanaf 1200 uur tot 1800.
Ter plekken, auto pas om 1230 ontvangen omdat er niemand was om het te brengen. Tijd uitgesteld tot 1900 uur, en geïnformeerd geen kosten erbij.
Alles ten plekke betaald. En nu ineens dubbel rekening komt binnen, tij 11:30 gerekend tot 19 uur nog wat.
Geef die mensen jou geld en ze weten zeker te gebruiken. NOOOOIIIITTTT MEEEEER TERUG
!
Verschrikkelijk!!!! Nooit meer Sixt Rent! Ik wacht al 6 weken op mijn borg! En 1740
Euro te veel van mij creditcard afgeschreven dan de werkelijk factuur. Heb bewijzen bankafschriften naar hun gemaild nog steeds geen reactie! niet eens 1 e-mail terug ontvangen geen reactie niks!! Wacht nog een week daarna ga ik gerechtelijke stappen ondernemen. Nooit meer huren bij Sixt tent stelletje oplichters!!
Na drie weken hebben nog steeds onze borg van 180 euro niet retour! En ze zijn compleet onbereikbaar en reageren nergens op! Huur hier niet!!
k probeer contract te zoeken met het bedrijf sixt elke keer onbereikbaar. reageren nooit op mijn mails. en per telefoon ook niet met nr 023 5698656 met keuze nr 6 en ik wacht na een kleine 2 maanden nog steeds op de borg terug met Rek.nr.: 9477085276 voor het geval dat iemand van sixt dit leest!! een hele slechte zaak is dit en ik werd met open armen ontvangen op bus huur 21-05-2021 en met mijn bankpas , maar mijn borg terug betalen HO maar dacht iemand van sixt. zeer onbetrouwbaar die sixt groep !!!!
Twee weken van tevoren een cabrio gehuurd om met mijn dochter haar schooldiploma op te halen in een bijzondere auto. Reservering bevestigd en alles betaald dezelfde dag. De dag voor de huurdatum een bericht ingesproken op mijn telefoon: geen cabrio beschikbaar, coupe als alternatief. Terug gebeld, ruim half uur in de wacht. Gezegd dat ik het onfatsoenlijk vind om dit de dag vantevoren pas door te geven en ik had toch een bevestiging van hun ontvangen. Geen excuses, alleen mededeling dat ze zouden annuleren en de betaling terugstorten. Nu maar afwachten hoelang dat duurt. En zo kort dag veel rompslomp om een cabij een andere verhuurder te vinden.
Wat een verschrikkelijk slechte autoverhuurder! Bij inschrijven op vliegveld Porto werd ons aangeven dat jezelf de auto niet hoeft na te lopen. Bij het afhalen krijg je eigenlijk ook niet de tijd om de staat van de auto goed te bekijken. Je gaat namelijk niet samen de auto langs op bestaande schade, dat is al gebeurd voordat jij arriveert en daarna is het snel handtekening zetten en wegwezen.
Vervolgens constateert men bij het terugbrengen een tweetal plekjes (een krasje op een velg en een kleine inkeping op het dak) waar je gaan enkele weet van hebt en die met het blote oog ook nauwelijks waarneembaar zijn.
Je bestrijdt dit, maar verzet is zinloos. Verteld wordt dat je hierover een mail zult ontvangen met de geconstateerde schade en daarna wordt gemaild over de gevolgen. De eerste mail met de geconstateerde schade ontvang je direct, maar in de twee weken daarna hoor je niets. Je belt en men vertelt dat je binnenkort een mail zult ontvangen met de uitkomst van het onderzoek naar de financiële gevolgen. Verteld wordt dat je daarna nog de mogelijkheid krijgt om te reageren met jouw zienswijze en dat je zolang nog niet hoeft te betalen.
Bijna 2 maanden later wordt er een bedrag van meer dan € 800 van mijn creditcard afgeschreven van Sixt zonder enige kennisgeving vooraf.
Kwaad weer met Sixt gebeld en wat blijkt er zijn wel 2 mails gestuurd , maar naar een verkeerd mailadres (terwijl mijn goede mailadres wel al eerder door hen gebruikt is en dus bekend was). Een kwestie van jammer dan voor Sixt. Ze sturen de eerder naar het verkeerd, niet bestaande mail adres toegestuurde mails alsnog naar het goede adres op en vertellen mij dat ik alsnog kan reageren. Mijn verzoek is om dan ook het afgeschreven bedrag eerst terug te storten, omdat men zich niet aan de toezegging heeft gehouden mij eerst hierover een mail te sturen, waarop ik kan reageren.
De dame aan de telefoon is het daar niet mee eens, want ze hebben wel zoals beloofd mails gestuurd, Dat dit naar een verkeerd adres is gegaan is volgens haar niet relevant.
Dit soort opmerkingen getuigt van een ongekende minachting van de klant.
Het is dat ik buiten Sixt om verzekerd was voor een groot deel van de schade. Er zijn mensen die zeggen dat in feite op deze manier ook sprake is van een soort van verzekeringsfraude. Hoe dan ook, deze kennismaking met Sixt was voor mij, eens maar nooit meer. Mijn advies aan anderen, blijf ver uit de buurt van Sixt.
Meer dan dubbel zoveel betaald dan de oorspronkelijke huursom. Een hele tank benzine gerekend terwijl ik maar een halve tank heb gebruikt en schade in rekening brengen die ik niet heb veroorzaakt.
Na het huren van een auto bij sixt waarbij wij GEEN schade hebben gereden, krijgen we toch een schadeclaim van 585 euro! De auto hebben we na sluitingstijd ingeleverd, geen idee wat er in de tussentijd gebeurd, maar zij hebben hun zaken niet op orde. Ook bij het ophalen van de auto hebben wij erg lang moeten wachten. Er was duidelijk chaos bij het ophaalstation: Amstel Businesspark. Het personeel leek weinig ervaren en stonden met maar twee man personeel. Ik weet zeker dat hier fouten zijn gemaakt en wij moeten hiervoor nu de schade betalen. Wij gaan hier niet mee akkoord en gaan er alles aan doen om de 585 euro niet te hoeven betalen. Het schadeformulier is al ingeleverd, maar dat heeft Sixt alweer ingetrokken. Slechte recensies dus voor familie en vrienden en ik hoop ook op deze manier via Social Media.
Very disappointed in sixt. Online booking and the car itself were perfect but at the counter they have added an extra insurance without reporting this. It was our honeymoon so I was very tired after the wedding and only checked everything verbally. I was verbally confirmed that no costs had been added. This has cost us 320 euros extra. I will never rent here again.
De huur van de aurto is 2x inrekening gebracht. Dat constateer ik nadat de creditcard afschriften binnenkomen.
Eén keer via de boekingssite autohuren.nl . Maar ter plaatste werd ons ook gevraagd af te rekenen.
Ik had een kopie van de reservering bij me. Maar daar is dus te weining notie aan gegeven.
Bovendien hebben we ter plaatse bijna 50 euro meer moeten afrekenen dan Autohuren.nl ons had voorgerekend.
Auto gehuurd bij Sixt op Schiphol voor 3 dagen.
Na 40 minuten wachten bij de balie en dan nog eens 15 minuten bij het ophalen van de auto, eindelijk op weg.
Na het inleveren blijkt het volgende :
- eerst 20 euro extra kosten voor "banden en voorruit bescherming" : nooit van gehoord en nooit op gewezen of gevraagd. Ergens verborgen in de kleine lettertjes
- en dan, tot mijn grote verrassing, komt Sixt 3 weken later met : er schade aan de auto (er was niemand aanwezig bij het inleveren van de auto op Eindhoven luchthaven) terwijl ik 100% geen scahde heb veroorzaakt. Wagen is waarschijnlijk sinds dien al 10 keer verhuurd aan anderen.
Sixt mijden. Wat een rotzooi daar.
Na een botsing buiten onze schuld om, kregen we geen vervang auto, maar moesten we nog 800 km door Marokko rijden met een kapotte achteras. Gelukkig is alles goed gegaan. Tijdens het ongeluk is Sixt komen kijken en de politie betrokken. Bij het inleveren van de auto, bleek dat er een papiertje ontbrak. Waardoor we ons eigen risico niet terug hebben gekregen. Sixt is niet bereikbaar voor commentaar.
Ik raad niemand Sixt aan! Als er problemen zijn ze slecht bereikbaar bij een ongeluk en de handelingen daarna ook.
Afgelopen vakantie bij Sixt onze auto gehuurd op het vliegveld. Prijs is wel wat aan de hoge kant, maar we hadden inclusief volledige verzekering. We hoefden dus ook nergens naar te kijken. We konden meteen onze auto meenemen, het nieuwste model Polo met maar weinig kilometers. Halverwege de week besloten we ergens anders nog te overnachten en na een telefoontje konden we zonder problemen onze auto ergens anders inleveren dan waar we hem hadden gehaald. Ook bij het inleveren hoefden we nergens naar te kijken, leverden we de sleutels in en kregen we vrijwel meteen die week het geld wat gereserveerd stond op de creditcard terug. Al met al een topervaring gehad bij Sixt!
Auto gehuurd in Faro bij de luchthaven, het was drama om de auto op te halen aangezien er 32 wachtenden voor ons waren en dus anderhalf uur hebben zitten wachten( personeel deed hun best). Na drie weken breng je de auto terug staan er wel zeker 20 wachtenden voor ons om de auto in te leveren en dat ging zo tergend langzaam dat we de auto aan de kant gezet hebben en de sleutels achtergelaten omdat we anders onze vlucht niet zouden redden, niu die hebben we ook maar net gered terwijl we voldoende tijd in acht hadden genomen maar Sixt er een mega puinzooi van heeft. Voor ons nooit meer!!!
Dieven. Als je met je credit card betaald en je annuleert tijdig ben je gewoon je geld kwijt
In de kerstvakantie heb ik zeer goede ervaringen opgedaan met huren bij Sixt in Milaan. Het is misschien niet de goedkoopste verhuurder, maar daar staat tegenover: geen wachtrij, goed engelstalige service, een prima auto, heldere voorwaarden, geen gedoe bij het inleveren. Tusentijds bijschrijven van een extra chauffeur op een ander kantoor ging ook soepeltjes.
Als enige nadeel kan ik bedenken dat de auto binnen beter schoongemaakt zou kunnen zijn (maar dat is bijna altijd en bij elke verhuurder zo).
NOOIT MEER!
Vooraf tekenen voor de auto en achteraf deze handtekening gebruiken op een schadeformulier met daarop schade die wij niet veroorzaakt hebben.
AUTO OPHALEN WAARDELOOS.
AUTO INLEVEREN WAARDELOOS.
FINANCIEELE AFWIKKELING WAARDELOOS.
BEOORDELING HUURAUTO WAARDELOOS, NIET VERGELIJKBAAR MET EIGEN AUTO.
NEVER NOOIT MEER EEN HUURAUTO VAN SIXT.
Vanwege drukke verkeersomstandigheden kwam ik nog geen half uur te laat aan om onze huurauto in te leveren. De betreffende medewerker maakte me enorm blij door mij te vertellen dat ik geen extra kosten zou krijgen.
Een week later ontvang ik toch de rekening voor een extra dag. Dit netjes gemeld bij Sixt, maar de toezeggingen van hum medewerker worden niet gehonoreerd en ik moet de extra dag gewoon betalen.
Als de medewerker dit gewoon had verteld, had ik dit geaccepteerd maar nu zeker niet.
Voor mij geen SIXT meer.
Ik heb voor mijn vakantie in Juli een auto gehuurd bij Sixt Eindhoven en helaas meteen een mindere ervaring bij de bali. Ik moest opeens allerlei verzekeringen nemen welke mij niet duidelijk waren. Dit kosten mij toch het nodige waar ik geen rekening mee had gehouden, maar oke ik moest de auto hebben dus betaald (iets meer dan 100 euro). De auto was voor de rest prima en bij inleveren heb ik niks meer vernomen dus alles lijkt prima. Let dus goed op dat je wel wat meer kwijt bent dan je in eerste instantie denkt.
Een auto huren bij Sixt kan je echt zonder problemen doen! Zelf twee dagen een auto gehuurd en waren dik tevreden. Het enigste is dat ik nog wel ee nbeetje schrok van de prijs om een auto te huren.
Vind Sixt een super en betrouwbare autoverhuurder. Helaas vind ik wel de website een beetje omslachtig. Zo moet je echt alles aanvinken als je dat wilt verzeker. Bijvoorbeeld ook diefstalverzekering. Toch redelijk standaard zou je zeggen?? Ook is het aan te raden zodra je de auto ophaalt of alles goed is ingevuld. Zo was bij mij de eigenrisico niet goed verwerkt. Voor de rest was bij de auto inleveren alles goed en netjes verlopen.
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Sixt een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 29 beoordelingen geplaatst over Sixt. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4,7 gekregen, waarbij 40% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Sixt actief?
Sixt is vooral actief in de categorie autos en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) autoverhuurders en verhuurbedrijven.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heeft u een positieve indruk gekregen door de Sixt reviews? Dan kunt u naar de website van Sixt gaan en uw bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.