Tuincentrum.nl reviews, ervaringen en beoordelingen
Ervaringen en reviews Tuincentrum.nl
Je hebt er zin in: je tuin aanleggen of gewoon je favoriete boom uitzoeken om een mooi plekje te geven in je tuin. Kan dat online? Natuurlijk wel. Daarvoor is Tuincentrum.nl er. Een aanbieder van tuinartikelen, maar vooral ook levend groen. Dus stroop je mouwen maar op en aan de slag. Allemaal leuk en aardig, maar dan wil je ook wel dat dat levende groen van prima kwaliteit is. Dat wat je koopt ook op tijd aankomt en je krijgt wat de site belooft. Hoe weet je nu of Tuinentrum.nl wel echt zo goed is en wat gebeurt er als er iets niet goed is? Kan je er dan wel mee terug naar de aanbieder? Je vindt je antwoorden hier! Je komt hier meer te weten over het bedrijf achter Tuincentrum.nl en je leest de ervaringen van anderen. Want beoordelingen van andere gebruikers laten je zien hoe de levering nu werkelijk is. Ook jij kan een review achterlaten, zodat ook anderen van jouw ervaring met Tuincentrum.nl kunnen leren.
Over Tuincentrum.nl
Tuincentrum.nl levert allerlei soorten levend groen. Zowel voor binnen als voor buiten. Planten, hagen, bomen, noem maar op. Ook potgrond, zaden, bemesting, tuingereedschap en nog veel meer tuinartikelen zijn hier te vinden. Zo kan je in één klap zowel de beplanting van je tuin kopen, als het tuinkasje voor in je paradijsje. Maar ook een tuinwals of zelfs bemesting is hier te vinden. In 4 woorden: alles voor je tuin! Het bedrijf is gevestigd in Gouda en de medewerkers geven je graag een gedegen tuinadvies. Daarnaast is Tuincentrum.nl ook de plek om blogs te lezen en zo inspiratie op te doen voor je tuin. En ze zijn begaan met de bij. Adviezen wat jij hierin kunt doen, vind je ook op de site, net als mooie tuinvoorbeelden. Mensen met een echt hart voor het tuinleven dus.
Waarom kiezen voor Tuincentrum.nl
Tuincentrum.nl biedt veel tuinkennis, die ze ook met je willen delen. Maar er zijn meer punten om te kiezen voor Tuincentrum.nl. Ze bezorgen gewoon aan huis, ook in België. Bestel je meer dan 75 euro? Dan is deze bezorging zelfs gratis. Het assortiment is zeer groot, zodat de keuze enorm is en je praktisch alles voor je tuin bij deze aanbieder in 1 keer kunt bestellen. Meer dan 10.000 artikelen zijn hier te vinden. Ze dragen zorg voor een snelle levering en uiteraard staat de kwaliteit hoog in het vaandel. En toch zijn de prijzen laag te noemen.
Is Tuincentrum.nl betrouwbaar?
Tuincentrum.nl is zeer direct benaderbaar, zodat het met de betrouwbaarheid wel goed moet zitten. Hoewel de afhaalmogelijkheid onlangs is gestopt, kan men wel gewoon de klantenservice bezoeken. Je kunt er zelfs een tuinplan bespreken!
Klantenservice en klachten
Zoals aangegeven kan de klantenservice persoonlijk bezocht worden in Gouda. Verder zijn ze natuurlijk ook per telefoon en mail benaderbaar. Gedurende de openingstijden kan er gechat worden met de medewerkers. Deze openingstijden zijn van maandag t/m vrijdag tussen 9:00 en 17:00 uur. Er is dus zelfs een mogelijkheid om een tuinplan met ze door te nemen. Zo kan je nog meer gebruik maken van hun deskundigheid. Ben je niet tevreden dan kan je het artikel terugsturen, maar wel op je eigen kosten. Of je moet het zelf bij de distributiepartner in Aalsmeer terugbrengen. Een uitgebreide uitleg over deze handelswijze vind je duidelijk op de site. Heb je een klacht? Dan wordt er vriendelijk verzocht dit zo snel mogelijk kenbaar te maken zodat dit zo snel mogelijk verholpen kan worden.
Wil jij ook beoordelen?
Beoordelingen en ervaringen van anderen zijn fijn om te lezen. Jij hebt er misschien ook wel profijt van gehad. Heb je inmiddels zelf een beoordeling over Tuincentrum.nl? Het maakt het voor anderen ook fijn om jouw review dan te kunnen lezen. Deze kan je dan ook hier achterlaten!
Op 7 juli heb ik voor bijna 300 euro producten besteld bij dit bedrijf. Op 9 juli zou alles bezorgd worden. Niets meer gehoord tot ik zelf op 12 juli ben gaan bellen. 'Oh - niet alles was op voorraad.. het komt misschien volgende week'.
Aangezien ik dat weekend wilde planten heb ik de order geannuleerd. We zijn nu bijna een maand verder en mijn geld heb ik nog niet terug gezien. Inmiddels wordt er ook niet meer gereageerd op mails.
Wees slim - ga ergens anders voor planten.
3 weken nadat Tuincentrum.nl mijn bestelling annuleerde, weigeren ze me nog steeds mijn 1500€ terug te betalen.
Ik plaatste een grote bestelling en het bedrag werd zoals gebruikelijk van mijn creditcard afgeschreven. De volgende dag ontving ik een e-mail waarin stond dat een deel van de bestelling niet beschikbaar was, dus annuleerde ik de bestelling. Ik ontving een bevestiging dat de bestelling op 26 juni was geannuleerd. Ik heb nooit een terugbetaling ontvangen...
In de daaropvolgende weken heb ik herhaaldelijk e-mails gestuurd naar de klantenservice en vaak geen antwoord ontvangen. Ik heb ook meerdere keren naar het bedrijf gebeld. Ze vertelden me dat de factureringsafdeling op de hoogte was van het probleem en hun best deed om het op te lossen. Dit hielp allemaal niet, ze bleven weigeren om een terugbetaling te geven.
Uiteindelijk heb ik een melding ingediend bij Paypal om het probleem te melden. Nog steeds geen terugbetaling, Tuincentrum.nl blijft erop staan mijn 1500€ te houden voor een bestelling die ze niet konden leveren en hebben geannuleerd. Ik dring er sterk op aan om dit bedrijf te vermijden, omdat ik vermoed dat er opzettelijk frauduleuze activiteiten plaatsvinden.
50 plantjes beukenhaag gekocht. Zij geven zogezegd garantie maar daar is niets van waar. De plantjes waren helemaal uitgedroogd en uiteindelijk zijn er 25 die terug gegroeid zijn. En als je reclameert krijg j zelfs geen antwoord. Totaal onbetrouwbaar dus.
Plant goed verpakt , schimmel op de bladeren en bruine plekken .Ik zal er niets meer bestellen.
Had ik maar eerst reviews gecheckt, Vandaag zouden dus voor 200 euro plantjes geleverd worden. Blijf je voor thuis, komt om half 10 vanmorgen een automatisch onpersoonlijk mailtje dat het niet gaat lukken, op de dag zelf gewoon.
Hierop heb ik direct geantwoord dat het weinig zin heeft om dat pas door te geven op de dag zelf ipv bijvoorbeeld gister. Nu dus een verlofdag voor niks weg. Op deze mail ook de automail van 72 uur wachten gekregen.
Nu lees ik hier dat dit pas het begin van de ellende is..... Ben nu wel bezorgd!
Doordat je een bezorgmoment kunt kiezen tijdens bestellen wekt dit de indruk dat ze eigen (koel)bezorgwagens of weet ik het hebben waarbij je kwaliteit kunt garanderen tijdens transport.
Nu lees ik hier dat ze de grond van de wortels afschudden (dat alleen al),zodat het een zo licht mogelijk pakket word, en dat dan door DPD laten bezorgen alsof het een boek of n paar schoenen ofzo is. Je hoeft geen tuinman te zijn om te snappen dat dat niet goed is.
Ik kreeg net een mailtje dat het pakket verzonden is met een link naar DPD. Het blijken 2 pakketten te zijn (2track&trace) maar als je erop doorklikt blijkt de zending alleen bij DPD aangemeld door tuincentrum. Er is feitelijk dus nog niks verzonden en niks in ontvangst genomen door DPD.
Ik zal het updaten hoe het verder loopt, we hopen echt dat we geluk hebben de reviews zijn nu in het hoogseizoen opeens gekelderd dus wie weet.. de manier van doen tot nu toe is echt asociaal.
1 Niet eerlijk op de site vermelden/waarschuwen dat er grote drukte en evt vertraging is.
2 niet duidelijk melden dat de wortels vd planten blijkbaar helemaal grondvrij geklopt worden verzonden in dichte dozen met een willekeurige pakketdienst,( zo ga je toch niet met je waar om?) Als ik dat vooraf had geweten had ik nooit besteld.
3 geen tijdige comunicatie over vertraging.
4 geen persoonlijk contact bij complicaties zoals vertraging, ik snap dat het tijd kost dat bellen maar dan kun je op begrip rekenen en nog wat oplossen samen, een alternatief bieden, maar zij kiezen voor een kort knip en plak mailtje.
Hopelijk gaat dit niet zo verder, ik zal updaten.
UPDATE 17-05 13:00
Ondanks de geautomatiseerde mail dat de bestelling is verzonden geven de linkjes voor trackntrace en DPD zelf na telefonisch contact weer dat alleen de verzendinformatie alvast vooruit door DPD is ontvangen. Met andere woorden DPD is vooruit ingelicht dat ze later ooit op oproep en pakketje mogen gaan ophalen bij tuincentrum.nl. Er is concreet nog niets onderweg maar ze sturen je wel een mail met "je bestelling is verzonden".
Dit is dus een tijdrek-trucje waarin je heel makkelijk voor hun ook meteen niet meer mag annuleren voor de helft van je geld terug want ja het is al "onderweg" hahaha
gadverdamme
We hebben wat beukenhagen gekocht, deze waren om te beginnen kleiner dan besteld en ze waren volgens mij toen al bijna dood, na wat heen er weer mailverkeer met foto's niets meer gehoord, ik heb er nog een mailtje aan gewaagd maar deze mensen zijn er niet op gericht om de zaken op te lossen, niet bij kopen dus.
Levering iets later omdat 1 plant niet leverbaar was dit werd ook op een eerlijke manier verteld. Super.
Spijtig dat we niet minder dan 1 ster kunnen geven. Dit bedrijf is 0 sterren waard. Blijkt ook uit de tal van gelijkaardige reviews. Bestellen bij hen = wegwerpen van geld want de geleverde producten zijn ronduit slecht. Heb verschillende kruiden besteld; sommige zijn gewoon een zielig hoopje, bij andere is de steel/stam over wegens transport, nog andere komen niet overeen met de beschrijving. Rechtzettingen doen ze niet, ze vragen de goederen retour te zenden ?!?! Moeten we tijd verliezen en kosten maken om zielige groen hoopjes plant/kruid en/of verkeerd geleverde producten door hen recht te zetten ?!?!
Bestel TC2-119536, bedrag van € 124,97. De goederen zijn nooit geleverd, het geld is niet geretourneerd, ze beantwoorden de telefoon of e-mail niet. Slechtste ervaring tot nu toe.
2 passieflora gekocht nou de planten lagen uit hun bakjes bij levering en van een plant kon ik niers vinden paar dode wortels. Ik kreeg 2 nieuwe thuis gestuurd maar deze 2 ook wederom 2 dode takken echt bruin en droog! Kortom geld kwijt en geen planten.
Ik had een hortensia, azalea, en 2 andere planten gekocht. n Er zaten geen bloemen of knopjes in. Ik ben erg teleur gesteld. Voor dat geld kan je veel mooiere en betere kwaliteit van planten kopen.
Ik had een hortensia, azalea, en 2 andere planten gekocht. n Er zaten geen bloemen of knopjes in. Ik ben erg teleur gesteld. Voor dat geld kan je veel mooiere en betere kwaliteit van planten kopen.
Lang moeten wachten op een te dure plant die tussen de 20-40 cm.zou zijn, en nét 19 cm haalde
Ik heb hier een aantal planten voor in mijn huiskamer besteld en ik ben er super tevreden mee. Helaas hebben een aantal het niet helemaal overleefd maar dit was ook wel een klein beetje te verwachten
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Tuincentrum.nl een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 14 beoordelingen geplaatst over Tuincentrum.nl. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4,9 gekregen, waarbij 15% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Tuincentrum.nl actief?
Tuincentrum.nl is vooral actief in de categorie webshops en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) bloemen en planten.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heeft u een positieve indruk gekregen door de Tuincentrum.nl reviews? Dan kunt u naar de website van Tuincentrum.nl gaan en uw bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.