VanSprint reviews, ervaringen en beoordelingen
After sales komt hier niet voor in het vocabulaire. Intussen contact met het moeder bedrijf en hier worden we fatsoenlijk geholpen. Dus het komt hierop neer graag wel incasseren maar wat terug doen in garantie fase ho maar. Ik hoop dat dit sympathieke fietsenmerk een betere agent vindt.
Extreeem slechte service, 2 fietsen gekocht voor onze ouder in Portugal met een totaal bedrag van €4000,00, een maand later krijgen wij te horen dat 1 van de fietsen defect was, hiervoor wilde wij wel even wachten en dan een nieuwe ontvangen. Een week later krijgen wij bericht dat de defecte fiets verzonden was naar Portugal zonder dat wij dit wisten.
De fietsen konden terug gestuurd worden maar niet opnieuw naar Portugal gestuurd worden, dit was dan voor eigen kosten wat erg vervelend was omdat deze fout niet aan onze kant lag.
Uiteindelijk hebben we toen dus moeten beslissen de fietsen toch met krassen cadeau te geven omdat ze al in Portugal waren bezorgd, daarom wilde wij een vergoeding voor de schade. Helaas hier niks van ontvangen.
Daarnaast was de achterlamp kapot bij uitpakken. Van 1 fiets werkt de accu niet goed in tegenstelling tot de andere fiets en is bij een klein ritje al leeg.
Het is nu al meer dan 5 maanden geleden dat wij met deze problemen zitten en 1 fiets niet kunnen gebruiken ivm de accu en de ander heeft krassen.
Ook proberen bijna dagelijks te bellen of berichten maar wij krijgen GEEN antwoord.
DUS PAS OP!
Nooit meer bij Vansprint!!!!
Vorig jaar in januari een Ecobike rx500 besteld.
Bij bestelling werd mij beloofd dat zij werkten met een herstelbestelwagen indien er mankementen zouden zijn. De levertijd zou 2 tot 4 weken bedragen, uiteindelijk meer dan 4 maanden.
Nu 911km later schieten de trappers door. Ik vraag om met hun hersteldienst langs te komen en weet men mij te vertellen dat de hersteldienst afgeschaft is. Ik zou bij een plaatselijke fietshersteller op mijn kosten ketting en cassette moeten laten vernieuwen want zij kunnen van op afstand zeggen dat het hier om geen garantiegeval gaat. Nog geen 1000km woon-werk verkeer.
Service bij Vansprint 0,0!!!
enkel de levering ging vlot maar vanaf dag 1 problemen met de fiets die niet opgelost worden.
telefonisch onbereikbaar
reparaties duren MAANDEN zonder vervangfiets
retourrecht wordt vakkundig afgewimpeld
deze mensen hangen aaneen van leugens en bedrog
X-cross fiets best ok maar de service is meer dan 100% onder de maat. HIER GEEN FIETS BESTELLEN, lijkt allemaal te mooi om waar te zijn!!!
Fiets is stevig maar de ondersteuning van de x-cross is niet zoals op de website beschreven, levert namelijk geen trapkracht ondersteunende functie.
Overeengekomen dat ik de fiets gratis mocht terugsturen, zij zijn daar zomaar op teruggekomen. Via tussenkomst van Paypal moesten ze alsnog de fiets terugnemen.
Doordat ze het retourfomulier te laat hebben toegezonden heeft paypal het niet verder kunnen afhandelen en weigert VanSprint terug te betalen en ze sturen de fiets ook niet terug. Ben nu dus 2.450,- euro kwijt(!)
Ļoti slikta apkalpošana atsūtīja man velosipēdu bija problēmas ar ātrumu pārslēgšanu teicu kad vajag remontu neatbildēja uz epastu un zvaniem, beigās pēc 1 mēneša dabūju rokās un teica man lai vedot uz tuvāko darbnīcu un naudu samaksas kaut gan kam tā garantija 2 gadi kad man pašam jālauž galva kur un kā saremontēt. Nekad vairs nepirktu no šāveikala neko.
Vanaf dag 1 na levering problemen met onze fiets.
NOOIT bereikbaar via telefoon
ondertussen al 50 mails gestuurd met klachten die nooit serieus worden genomen.
Na herhaalde foutieve informatie gekregen te hebben over andere modellen dan wij besteld hadden is onze fiets voor reparatie opgehaald op 5 januari.
2 maanden later nog steeds geen fiets terug gezien.
telkens moet je dagen of weken wachten op een antwoord op je mail.
Beloftes worden niet nagekomen.
Gewoon een bende prutsers
We zijn nu 6 maanden verder en mijn fiets doet het nog altijd niet. Ik heb 2 keer een nieuwe fiets gekregen na veel liegen en bedriegen. Maar telkens werd er bij die fiets het verkeerde onderdeel geleverd waardoor ik nu nog altijd geen goede fiets heb. Die mensen zijn van mening dat er niet compatibel moet zijn en durven ook een kruiwagenwiel plaatsen onder de fiets van Vanderpoel, tja het is toch ook een wiel he. En bij die stommiteiten willen ze hun verantwoordelijkheid niet nemen. En die mensen beweren dan dat ze klantenservice hoog in het vaandel dragen. Gewoon gemene dieven zijn het. Koop daar nooit iets!!!!!
Allereerst de fiets zelf: Elektrische Fatbike lage instap 24 Inch Bad Bike EVO 250W Groen.
De fiets zelf is prima, met een kleine kanttekening dat de accu erg snel leeg is en zeker niet de beloofde 70 kilometer haalt zonder te laden.
Wij wilden met deze fiets eerst een proefrit maken, na daar een aantal weken op te hebben gewacht zonder uitzicht op een datum, hebben we de gok genomen om de fiets te bestellen. De fiets stond op dat moment op leverbaar op de site. Net nadat ik had besteld, werd ik gebeld dat de laatste 'net' voor mijn neus was verkocht, ze waren dus niet (meer?) op voorraad. Ik denk dat het een indekpoging was, want daarna werden we aan het lijntje gehouden. Telkens werd er gezegd dat de fiets 'deze week' binnenkwam, maar dat was niet het geval. We konden wel de zwarte variant krijgen, maar we hebben niet voor niets de groene besteld, dus dat was geen optie. Ondertussen stond de fiets nog steeds op leverbaar op de site!!! Pas na lang aandringen van mijn kant uit, werd dat aangepast.
Om ons te compenseren voor het lange wachten mochten we een accessoire uitzoeken.
Anderhalve maand nadat we de fiets hadden besteld werd ie geleverd. Helaas zónder de door ons uitgezochte accessoire. Eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat er wél andere accessoires bij zaten. Na enkele keren aandringen werd ook de uitgekozen accessoire alsnog geleverd. In de online bijgeleverde summiere handleiding wordt verwezen naar de originele handleiding die bij de levering zou zitten, maar deze zit er niet bij. Navraag hier naar heeft niets opgeleverd, dus een aantal zaken moet je zelf maar uit te zien vinden.
Communicatie verliep vooral via de app, waar met wisselende snelheid op werd gereageerd. Soms meteen, soms pas na een paar dagen. Als je ze telefonisch wilt bereiken zijn er ellenlange wachttijden en dan krijg je iemand aan de telefoon die bijna niet hoorbaar is door defecten aan de andere kant.
Dit bedrijf zít niet in Nederland zoals ze ons doen willen laten geloven, maar in Duitsland, hetgeen onder andere ervoor zorgt dat een levering een dag of 3 onderweg is voordat het op de plaats van bestemming is.
Geloof de voorraadmelding op de site niet, bel eerst om te informeren.
Ik heb mij nog nooit zo bedrogen gevoeld als bij Vansprint. Ge krijgt er letterlijk 1 fiets voor de prijs van 2. Ik kocht er 2 fietsen maar 1 fiets was niet in orde. Ze beloofden dat er bijn klachten in het jaar binnen de week een nieuwe fiets zou zijn. Dat is uiteindelijk in orde gekomen nadat ik zelf bewezen had wat er fout was. Dus de neiuwe fiets kwam maar wel met een verkeerd onderdeel. Dus weer meer dan 3 maanden gewacht/. Dan na veel leugens van Sheyenne (die heeft leren leigen bij Poetin) eindelijk een neiuwe fiets met weer hetzelfde verkeerde onderdeel. Die mensen gaan er waarschijnlijk vanuit dfat ge een kruiwagen wiel ook op de fiets van Vanderpoel kunt plmaatsen want het is immers een wiel he. Compatibel daar hebben ze bij Vansprint nooit van gehoord. Nu ben ik weer 14 dagen leugens aan het lezen en nu ook weer 2 weken niets meer. Bestaat er een mopgelijkheid om die mensen van het net te verwijderen? NOOIT NOG EEN BESTELLING BIJ DIE BEDRIEGERS !!!
Wij waren na 8 jaar en vele kilometers op onze oude e-bikes allebei wel toe aan ieder een moderner, actueel model. Na onderzoek op internet leken de bikes van Econic One perfect bij onze eisen aan te sluiten. Vansprint (een kennelijk Duits bedrijf, met o.a. een Nederlandse website) is in Nederlands de enige leverancier van Econic One , een Roemeens merk. Op de -mooie- website staan ook diverse andere merken e-bikes te koop. Hoewel anders gesuggereerd, is er geen sprake van een winkel en er is dus ook geen bezoekadres. De contactinformatie bestaat uit een 085 nummer en een emailadres.
Wij hebben op 7 juli 2021 telefonisch een afspraak gemaakt voor een proefrit, zoals aangeboden door Vansprint. Wij zouden z.s.m. ingepland worden. Inmiddels zijn we een maand verder en hebben we niets meer van het bedrijf vernomen. Wel hebben we meermaals gemaild met de vraag of er al zicht op een datum voor de proefrit was. Enige reactie hebben we echter niet gekregen. Al met al zeer teleurstellend en wij betwijfelen wel met een serieuze
aanbieder te maken hebben. Voor ons is het duidelijk: Verder winkelen bij een bonafide shop met een bezoekadres en vlot reagerende klantenservice!
Op 17 april heb ik voor mijn zoon de Fatbike van Bad Bike besteld. De levertijd stond op 2 Ã 3 weken en hier zijn wij dan ook vanuit gegaan. Echter zijn we nu inmiddels 8 weken verder en geen fiets. Nog wel een e-mail ontvangen dat deze voor juni in de planning zou staan, maar dat is nogal een breed begrip. Als je het bedrijf belt krijg je geen medewerker aan de lijn en ook op mijn e-mail wordt niet gereageerd. Ik vind het absoluut een zeer slechte zaak en wil mijn geld terug ontvangen of die fiets zo snel mogelijk. Belachelijk dat de levertijd 3 keer zo lang duurt als is aangegeven.
fiets besteld, voorradig volgens de site, maar achteraf toch 2 weken levertijd, is inmiddels ook al verstreken.
de enige keer dat ik iemand heb kunnen spreken, gaf hij aan dat hij in de showroom stond, wel heel raar voor een webwinkel die geen bezoekadres hebben, en of ik een email kon sturen, waar wel op gereageerd is.
maar daarna volledige radiostilte, van hun kant uit.
ik vertrouw er helemaal niets van, maar lezend van de echte reviews, en niet de 5 sterren, die nu geschreven worden, ben ik er bang voor dat er ooit een fiets komt.
Ik heb 25 mei 2021 een vouwfiets besteld. Genoeg op voorraad, zou meteen verzonden moeten zijn maar nog steeds niet ontvangen. Telefonisch niet te bereiken, ik wordt niet terug gebeld en op mijn mails wordt niet gereageerd. Ik had een goede service verwacht.
Ik heb hier een mooie fiets besteld die snel geleverd is. Ik ben erg goed geholpen door Thomas en ik kan ze zeker aanbevelen.
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is VanSprint een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 15 beoordelingen geplaatst over VanSprint. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4,6 gekregen, waarbij 27% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is VanSprint actief?
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heeft u een positieve indruk gekregen door de VanSprint reviews? Dan kunt u naar de website van VanSprint gaan en uw bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.