Kras reviews, ervaringen en beoordelingen
Kras ervaringen
Kras reizen staat bekend als een aanbieder van voordelige reizen naar bijzondere bestemmingen. Je kan samen met Kras lekker in eigenland verblijven of ver daarbuiten. Natuurlijk twijfel je nog wel even of je een vakantie bij dit online reisbureau gaat boeken. Gelukkig kan je de Kras ervaringen bij ons terug lezen van reizigers die wel deze stap gemaakt hebben. Ze vertellen je graag alles over hun kras ervaringen en hoe alles geregeld was door het online reisbureau. Zelf laatst nog een reis gemaakt met dit online reisbureau? Deel jouw mening over je verblijf met dit reisbureau.
Over Kras reizen
Kras reizen heeft al meer dan 90 jaar ervaringen in het organiseren van reizen in binnen en buitenland. Je kan bij dit reisbureau terecht voor een weekendje weg in eigenland of een verre reis tijdens de zomervakantie. Van wintersport tot echte zonbestemmingen alles is mogelijk als je bij dit reisbureau een vakantie gaat boeken. De prijzen zijn altijd actueel en up-to-date en daarbij kan je er op rekenen dat alles volledig verzorgd is. Een zonvakantie is dan ook regelmatig inclusief transfer naar je hotel en vlucht. Tenzij je natuurlijk met eigen vervoer op pad gaat wat ook mogelijk is met Kras reizen.
Rondreizen met Kras
Een rondreis maken kan natuurlijk ook met Kras. Vaak denken we dan aan verre bestemmingen in Afrika, Azië of Amerika. Dit is natuurlijk mogelijk, maar Kras organiseert ook rondreizen door Italië of Spanje. Ontdek individuele rondreizen binnen en buiten Europa. Naast een rondreis maken met een huurauto kan je ook een groepsrondreis maken met begeleiding van een ervaren reisleider. Dankzij de Kras ervaringen weet je vooraf wat je kan verwachten.
Een weekendje weg met Kras
Natuurlijk kan je bij Kras ook aankloppen voor een weekendje weg. Dit kan in eigenland, maar ook daarbuiten als je graag een Citytrip Barcelona wil maken. Kras regelt eventueel alles dus ook het vervoer naar je bestemming toe. Natuurlijk kan je ook zelf op pad gaan met Kras en je eigen auto meenemen voor een weekendje weg. Ontdek zelf de unieke wereld van het online reisbureau en natuurlijk vooral de extra lage prijzen.
Kras is geverifieerd door ons expert team.
De webshop Kras bestaat al jaren en staat bekend als een betrouwbare partij om zaken mee te doen.
Daarnaast is Kras lid van de kamer van koophandel en is hun website beveiligd met een SSL certificaat (groen slotje).
Dit SSL certificaat geeft aan dat het via de online betaalmethodes veilig is om te bestellen via Kras.
Ze bieden de grootste betaalmethodes van Nederland aan op hun webshop.
De reputatie van Kras is positief te noemen.
Het Nederlandse bedrijf is namelijk ook al een lange tijd actief op het internet.
Je kunt zelf ook meehelpen andere gebruikers een goede keus te maken bij hun aankopen.
Dit kun je doen door een review achter te laten op deze pagina.
Bekijk zeker even de website van Kras.
Dit geeft je een beter beeld van de webshop.
Daarnaast staat daar hun uitgebreide assortiment en natuurlijk de openingstijden van Kras.
Onze cruise naar IJsland werd vorig jaar geannuleerd door Kras, vier dagen voor vertrek: schip werd gerepareerd en zou niet op tijd klaar zijn. Hierna werden we div. keren gesommeerd altern. reis te boeken, andere bestemmingen binnen bep. kaders en tijd. We misten het bericht op voll. teruggave reissom plus de rechtm. 50% korting op volg. reis, die de Eng. rederij wel bood (maar we hadden reisoverkomst met Kras). Het verzwijgen van onze rechten bleek beleid te zijn, want div. medewerkers meldden dit nooit.
Na veel over en weer mailen, stond het geld eindelijk op de rekening en boekten dezelfde reis voor dit jaar met korting. Dit keer slechts aanbetaling gedaan en ook dit jaar ging het wegens corona niet door. Gewacht op de annulering, want we kennen de regels, voucher gekregen. Groot was onze verbazing toen we zelf vorige week ontdekten dat de rederij failliet is en vroegen onze aanbetaling terug. Dat we steeds zelf achter onze rechten moeten aanlopen, is de rode draad en nu al een patroon bij Kras.
De afd. verkoopondersteuning is de uitzondering, werkt prima en vriendelijk naar klanten. Het contact elders is hopeloos en zet aan tot nog meer assertiviteit, want het bedrijf zelf heeft als beleid: wat niet weet, wat niet deert en daarom behoren klanten dit zelf te doen. Ik ben zelf vorig jaar in de regels en wetsartikelen gedoken van pakketreizen om te ontdekken waar we recht op hebben.
Nooit mailtje van Kras over faillisement en vervolgstappen, gehad.
Afd. verkoopondersteuning werkt er wel prima!
Ja KRAS rondreizen.
Op het moment dat je zoekt naar een reis en informeert is men SUPER VRIENDELIJKHEID
Ruim een half jaar van te voren een 20 daagse rondreis geboekt naar Vietnam vertrek 17 februari 2020.
In de loop van de maanden zie je de reis goedkoper worden , eerst 200 , daarna 400 , tot zelfs 600 euro
Denkende aan de slogan waar men prat op gaat bij KRAS “BESTE PRIJS BELOFTE “ ga je eens informeren.
Zodra je hier over gaat bellen komen de voorwaarden, had ik inmiddels al gelezen.
Nauw bij voorbaat komt hiervoor dus niemand voor in aanmerking , de voorwaardes zijn zo dicht getimmerd.
Sinds kort vermelden ze voor op hun site “ dat 35 dagen tot 28 dagen “voor vertrek je in aanmerking komt als de reis in die periode
goedkoper is.
In tijden dat ik boekte stond het er nog niet , dus waarschijnlijk al veel klachten over geweest , dus nu maar vermeld.
Dat was de eerste bijsmaak van KRAS die ik kreeg , geen goed voorteken en waar was die SUPER VRIENDELIJKHEID.
Nu om het verhaal niet te lang en vervelend te maken , in het kort.
De Corona was uit gebroken in China , ik ben niet bang of angstig maar in me achterhoofd nog de Ebola in Liberia ,die ik van dichtbij heb mee gemaakt,
was dit wel weer even schrikken , zeker nadat een plaats zo 30 á 40 km van Hanoi Vietnam volledig werd afgegrendeld.
Dit was het gebied waar wij tijdens de reis ook langs zouden komen richting SAPA , een streek dat noordwest ligt , tegen de Chinese grens.
Dus lopen denken moeten wij hier nu wel heen , mag best weten daar nog wat slapeloze nachten over gehad.
Informatie ingewonnen bij contacten van mij in Ho Chi Minh Stad en Hanoi.
Advies was neutraal , je kunt komen , maar misschien beter van niet , de bevolking is niet in paniek maar wel angstig.
Men durf niet meer bij elkaar in de lift te staan , toerisme is zeker met 50% afgenomen, vele stranden geven een lege indruk enz.
Om zo op vakantie te gaan is zeker geen uitdaging werd er gezegd.
Dus KRAS twee dagen voor vertrek gebeld , nog geen 5 woorden gezegd en gelijk argument reisadvies Buitenlandse zaken kijken.
Nauw ik kan u zeggen dit is een sterk afgezwakt advies, met zeer algemene termen die bijna op elk land toepasbaar zijn.
Dit telefoon gesprek viel mij helemaal verkeerd , waar was plotseling die SUPER VRIENDELIJKHEID.
Zelf maar de beslissing genomen we gaan niet meer helaas al het geld kwijt. ( Dit beslis ik zelf zonder hier iemand de schuld er van te geven !!! )
Blijft dat het voor de bevolking daar het ergste is , dan is mijn probleem alleen maar een luxe probleem.
ALS LAATST , een paar dagen na dat de reis op papier voor ons was begonnen een telefoontje van KRAS.
Waar wij waren , ze hadden ons gemist bij het afhalen ter plekken in Vietnam.
Paar woorden gewisseld , omdat er geen enkele belangstelling van KRAS was van hoe , het wat , en het waarom.
CONCLUSIE HET GAAT HIER ALLEEN OM GELD EN NIET OM DE MENSEN. Geboekt en weg is de SUPER VRIENDELIJKHEID.
Dit was de eerste pakketreis die ik ooit geboekt heb , regel altijd zelf mijn reis , vluchten en hotels.
Maar nooit meer KRAS !!!!!
Wij hebben de reis “Fly-drive Classic South Africa” bij Kras geboekt. Hoewel wij een fantastisch avontuur hebben meegemaakt, is dat zeker niet te danken aan Kras. Natuurlijk bleek de gehuurde en geüpgrade auto niet door Avis geleverd. In plaats van de beloofde en betaalde Toyota RAV4 2 liter kregen we een Toyota Rush 1600. Het verschil merk je echt wel in de bergen en op de vaak slechte wegen. Tevens bleek in de auto geen navigatie. We hebben deze bij moeten huren. Om nu in dat mooie vreemde maar ook grote land zonder navigatie 9 hotels en talloze bezienswaardigheden te vinden was ons wat al te veel risico. Bij een aantal hotels had Kras geen exacte adresgevens beschreven. Je bent dus goed afhankelijk van een goede internetverbinding op je telefoon. Ook verder geen enkele omschrijving. We moesten dus veel zelf uitzoeken. Tot slot bleken ook nog eens de laatste twee hotels die in de reispapieren stonden van Kras, niet voor ons geboekt. Gelukkig hadden we ook reispapieren gekregen van Thomson (Kras besteed de reis uit aan Thomson), waar wel de goede hotels en adressen stonden. We hadden op voorhand een paar vragen aan de klantenservice van Kras gesteld. Echter blijkt dit een callcenter die geen antwoord weet, maar ook niets uitzoekt. Boek je bij Kras, sta je er dus pittig alleen voor.
geen antwoord op emails, telefonisch niet bereikbaar.
reizen en prijzen beloven die ze niet waar kunnen maken
Rondreis naar Legendarisch Schotland
# incompetente reisleiding op gebied van kennis v h land, organisatie en klantvriendelijkheid.
#zeer matig tot slechte hotels
#veel te lange stukken in de bus
#terugreis rampzalig door annulering en geen support van Kras zelf.
Wat een zootje!
#Na klacht pas na 2 weken reactie en dan afgepoeierd worden met cadeaubon.Ondermaats
schitterende gids en chauffeur
mooi programma
verblijven in Ullapool en Strarthpeffer beneden alles
betere prospectie is noodzakelijk ,half pension is te overwegen zodat onnodige zoektocht op avondeten kan vermeden worden
Hier mijn mening en belevenis :Zeer slecht en mens en klant onvriendelijk.Kras beweerde dat ik online een vlucht had geboekt.De bewuste vlucht was wel twee weken eerder dan de boekings datum , maar daar doet Kras niet moeilijk over .Na mij te hebben gesommeerd de vermeende geboekte te betalen heb ik alles duidelijk door gegeven .Maar uiteraard niets betaald.Dit resulteerde in deurwaarder briefen en telefoontjes . Na weer uitgebreid alles te hebben uitgelegd bleef zowel Kras als deurwaarder proberen geld los te krijgen van mij.Dan was het weer bijna een jaar stil en net als je alles bijna bent vergeten kwamen beide weer om de hoek kijken .Zowel Kras als deurwaarder wist dit bijna 6 a 7 jaar vol te houden.Kortom een lastig en onmenselijk en oneerlijk bedrijf met oplichtings praktijken en dreigementen die er niet om liegen.Nu alweer enige tijd rustig maar hoe lang??
Wij hadden een reis geboekt naar De Dominicaanse Republiek, Puerto Plata, Sosua. Wegens grote overstromingen en schade werden al voor ons vertrek veel vluchten en reizen omgeboekt. Daarom vroegen wij Kras om onze reis om te boeken naar Punta Cana, een duurdere reis. In eerste instantie kon dit niet (geen vlucht beschikbaar, terwijl het precies dezelfde vlucht was), later toch weer wel, maar dan wel alleen naar een (veel) duurder hotel. Wij kregen een precieze prijsopgave (totaalprijs) en moesten voor het eind van de dag beslissen. Toen wij op het eind van de dag terugbelden kregen we nogmaals dezelfde prijsopgave. Na het akkoord geven werd alles omgeboekt. Plotseling werd er 500 euro meer gevraagd, omdat er intern een foutje was gemaakt. Fouten van Kras komen dus blijkbaar voor rekening van de klant. Dit is de laatste keer dat wij ooit nog bij Kras reizen boeken.
Pas op met extra kosten voor de stoelen van je vliegreis!
Conclusie: kras bepaalt de boekingsklasse van de stoelen en kan daarvoor willekeurige kosten in rekening brengen die niet controleerbaar zijn!
Zie onderstaande klacht en antwoord van Kras!
Beste klantenservice,
Tijdens het boeken van deze reis heb ik gekozen voor extra beenruimte op de terugweg vanuit Dubai naar Amsterdam met tuifly. Ik heb €30 pp extra hiervoor betaald, voor 3 personen dus €90. Van tuifly heb ik nu bericht gekregen dat het de normale economyclass is, net als op de heenweg! Tuifly heb ik gebeld en kreeg te horen dat Kras het niet doorgegeven heeft en dat ik het met Kras moest regelen (Tui is toch ook onderdeel van Kras??)
Ik heb contact gehad met Kras en de dame die ik aan de lijn had kwam met een ......verhaal aan met de mededeling dat ik het allemaal verkeerd heb begrepen en gelezen tijdens de boeking!!
Waarom zou ik €90 zomaar extra betalen als ik geen extra er bij krijg??
Bij de boeking staat economy x......€0
Economy k.....€90,- Wat is dan het verschil tussen de x en de k??
Waarom betaal ik voor extra beenruimte dan €30 terwijl ik daar volgens de medewerkster geen recht op heb en erger nog, bij tuifly kun je met €15 extra pp bij de nooduitgang zitten en voor extra comfort betaal je €7 ?
Graag zie ik uw reactie tegemoet.
Geachte mevrouw
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Graag geef ik een toelichting op het klassenconcept van TUIfly.
Het klassenconcept van TUIfly bestaat uit drie serviceklassen. Dit zijn de Economy -, de Comfort - en de Premium Comfort klasse. Deze serviceklassen bestaan vervolgens uit meerdere boekingsklassen, die in prijs verschillen. Welke boekingsklasse u kunt boeken, is afhankelijk van het moment van boeking en de beschikbaarheid in het vliegtuig. Onder het kopje "Vluchtinfo" in onze reisbeschrijvingen vermelden we dat in het boekingsproces automatisch de goedkoopste vluchtklasse geselecteerd wordt. Indien de stoelen uit de goedkoopste boekingsklasse niet meer beschikbaar zijn, wordt automatisch overgegaan naar de daarop volgende boekingsklasse. Dit is de toeslag van € 30,00 die u hiervoor heeft betaald.
Een duurdere boekingsklasse betekent echter niet dat de reiziger dan ook meer service of (been)ruimte krijgt. Het blijven in alle gevallen stoelen in, in uw geval, de Economy Class van het vliegtuig.
De prijs van onze reis was geweldig scherp. Maar op al mijn vragen kwam een njet. Mogelijk om uit belgie te vertrekken : niet mogelijk (de vliegtuigmaatschappij vertrok weldegelijk ook uit Brussel en op dezelfde dag. Mogelijkheid op stoelkeuze , negatief. Ik stelde voor om het zelf te regelen , onmogelijk. Uiteindelijk heb ik het via de vliegtuigmaatschappij wel kunnen regelen (ondanks dat kras zei dat het onmogelijk was,dit duidt op slechte wil en geen servive) . Ook uitleg over een uitstap kregen wij slechts na 3 keer gemaild te hebben, uiteindelijk heb ik de uitstap ter plaatse gewisseld. ... een absoluut gebrek aan service
Kras beloofde op de website een gegarandeerd vertrek. Er staat letterlijk op de website dat minimum aantal deelnemers niet van toepassing is op reis met gegarandeerd vertrek. Er waren bij mijn reis rond de 13 deelnemers. Krijg je opeens een automatische email een paar weken voor vertrek. De reis gaat niet door wegens gebrek aan deelnemers! Kras doet aan de telefoon net alsof annuleren van reis met gegarandeerd vertrek alleen voorkomt als zich maar 1 of 2 mensen aanmelden. Is niet waar. Er waren er ongeveer 13.Gegarandeerd vertrek is bij Kras niets waard. Daarna omgeboekt naar andere reis. Krijg ik na afloop van die reis een enquete formulier. En wat doen ze? Uit de door mij geschreven beoordeling hebben ze alleen de mooie delen eruit gehaald en hebben ze de negatieve zinnen weggelaten op hun website.Tot slot weten de medewerkers van het callcenter van KRAS vaak heel weinig. En is het callcenter slecht bereikbaar.
Wij hebben echt een fantastische rondreis gemaakt in Ijsland. Wat een schitterend land is dat! De bus waarmee wij rondreden was voorzien van wifi wat het onderweg toch een stuk aangenamer maakt. De reisleider was echt super enthousiast en wou ons echt kennis laten maken met het land. Ook de buschauffeur was prima! Je kan me een gerust hart boeken bij Kras.
1 week een rondreis in Turkije gedaan met een uitstekende buschauffeur. Hij sprak erg goed nederland wat toch wel erg fijn is als je een week samen moet. Tweede week hebben we in een 4* hotel aan het zwembad gelegen en dat was heerlijk na zo een rondreis. Top Kras!
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Kras een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 14 beoordelingen geplaatst over Kras. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4,6 gekregen, waarbij 31% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Kras actief?
Kras is vooral actief in de categorie vakantie & reizen en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) allround , stedentrips , strandvakanties , themareizen , vakantiehuizen , vliegticket aanbieders en zonvakanties.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heeft u een positieve indruk gekregen door de Kras reviews? Dan kunt u naar de website van Kras gaan en uw bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.