Sunweb reviews, ervaringen en beoordelingen
Reviews en ervaringen Sunweb
We pakken graag de koffer in en we gaan graag op vakantie. Even ontsnappen aan het dagelijkse leven, de drukte en de rekeningen die zich opstapelen. Een vakantie is een moment van ontspanning en rust. Je wil je nergens zorgen over maken en alleen maar genieten van je welverdiende vakantie. Dus je gaat driftig op zoek naar een leuke locatie, maar ook naar een reisbureau die in al jouw wensen en eisen kan voldoen. Sunweb is dan ook de juiste partij om voor te kiezen! Lees onze beoordelingen over het bedrijf en oordeel zelf of Sunweb de beste keuze is.
Informatie over Sunweb
Sunweb is een reisorganisator die actief is in Nederland en België en ze bieden verschillende soorten vakanties aan op hun website. Het bedrijf werd in 2000 in Nederland opgericht en ze specialiseren zich in vrijwel iedere vakantie die je maar kunt bedenken. In 2006 heeft het bedrijf een Belgische tak opgericht en hun doel is om iedereen te laten genieten van de beste vakanties voor de scherpste prijs. Ze onderscheiden zich niet alleen door het enorme assortiment en de beste prijzen aan te bieden, maar ook door de beste service te leveren. De specialisten van Sunweb staan voor je klaar om al je vragen te beantwoorden en om je van advies te voorzien. Zodat jij straks onbezorgd op vakantie kunt gaan.
Aanbod Sunweb
Het aanbod van Sunweb is in de afgelopen jaren flink uitgebreid met verschillende soorten vakanties. Het is dan ook de perfecte online reisorganisator waar je zoektocht naar je meest ideale vakantie begint. Of je nu op zoek bent naar zon, zee en strand of juist de sneeuw wil opzoeken. En natuurlijk maakt het niet uit of je met de auto op vakantie wil of dat je juist een verre bestemming wil bezoeken. Sunweb biedt het allemaal aan.
Zonvakanties
Ben je op zoek naar zon, zee en strand? Dan ben je bij Sunweb aan het juiste adres, want zij bieden tientallen vakanties naar zonnige bestemmingen. Denk aan vakanties naar Griekenland, de Canarische eilanden en Spanje. Wanneer je op de website op zoek gaat naar zonvakanties krijg je direct handige tips en een selectie van de meest populaire vakanties te zien die je direct kunt boeken. Zo krijg je gelijk veel info over de mogelijkheden en welke bestemmingen je kunt kiezen. En dat uiteraard voor de beste prijs.
Je hebt niet alleen de keuze uit verschillende bestemmingen, maar ook uit soorten vakanties. Ben je op zoek naar een vlieg- of autovakantie of ben je juist op zoek naar een all-inclusive aanbieding. Of wil je misschien een kijkje nemen bij de last minute aanbiedingen? Dat alles is mogelijk via Sunweb.
Wintersport
Een wintersportvakantie is een ideaal moment om het jaar goed te beginnen of af te sluiten. Er zijn talrijke bestemmingen in alleen al Europa waar je kunt genieten van dikke pakken sneeuw en zowel familievriendelijke als uitdagende pistes. Sunweb biedt verschillende soorten wintersportvakanties aan. Of je nu de hele dag door op de latten wilt staan, van de wonderschone omgevingen en besneeuwde bergen wil genieten of het gezellig wil hebben met de Après Ski.
Voor iedere wintersporter is er wel een vakantie op Sunweb te vinden. Of je nu alleen, met je vriendengroep of met het gezin wil gaan wintersporten. Je hebt keuze uit verschillende locaties en accommodaties. Een groot voordeel is dat een skipas altijd is inbegrepen. Dus dat is sowieso al een zorg minder wanneer je een wintersportvakantie via Sunweb boekt.
Cruisevakanties
Een cruisevakantie is natuurlijk een unieke ervaring, want wanneer je een cruisevakantie boekt boek je feitelijk je accommodatie en vervoersmiddel in één. Je kunt kiezen voor een cruise die vanuit Nederland vertrekt of kies voor een andere mooie locatie waar jouw avontuur begint. Denk aan het Caribische gebied of boek een mooie cruise die je kennis laat maken met de wonderschone natuur en wateren van Noord-Europa.
De keuze is enorm. Je kunt kiezen voor complete cruisevakanties, scherpe aanbiedingen wanneer je op zoek gaat naar last minute cruisevakanties en je kunt ook selectief kiezen op locatie, bestemming, schepen en rederijen. Wanneer je op de website van Sunweb op zoek gaat naar je eerstvolgende cruisevakantie krijg je niet alleen een enorme keuze, maar ook handige tips en meer informatie over wat je van een cruisevakantie kunt verwachten.
Autovakanties
Blijf je liever met beide benen op de grond en wil je niet het water over? Dan kun je ook altijd kiezen voor een mooie of juist avontuurlijke autovakantie. Met een autovakantie kun je de mooiste locaties in Europa bezoeken en je kiest zelf waar je naartoe gaat. Het aanbod van Sunweb is zeer uitgebreid met verschillende locaties en accommodaties waaruit je kunt kiezen. En ook nog eens tegen zeer scherpe tarieven.
Op de website kun je kiezen uit verschillende soorten vakanties en accommodaties. Voor als je samen, met vrienden of het hele gezin op vakantie wil. Je hebt ook keuze uit thema’s en uit faciliteiten die op locatie aanwezig zijn. Zo weet je ook al van te voren wat je te wachten staat als je achter het stuur kruipt en naar je gekozen bestemming rijdt.
Last minutes
Wil je echt spotgoedkoop op vakantie? Sunweb biedt zowel zonvakanties als wintersportvakanties tegen zeer scherpe prijzen aan. Wanneer je kiest voor last minutes op de website heb je direct een keuze of je de zon wil opzoeken of dat je op wintersport wil. Je krijgt direct een uitgebreid aanbod in vakanties die je kunt boeken.
Hier heb je nog wel keuzes uit een all-inclusive last minute, een super last minute of een traditionele last minute waarmee je binnen 6 weken op vakantie gaat. Last minute vakanties gaan naar mooie bestemmingen, zoals Griekenland, Spanje, Oostenrijk, Turkije en Egypte. Een nadeel is dat last minute vakanties relatief hard gaan en dus ook snel uitverkocht zijn. Wil je dus snel en voordelig op vakantie? Beslis dan snel!
Vakantiegarantie van Sunweb
Het laatste wat je wil wanneer je op vakantie bent is dat je jezelf zorgen maakt over randzaken die roet in het eten kunnen gooien. Daar heeft Sunweb iets op gevonden. Namelijk de vakantiegarantie. De vakantiegarantie is precies dat de naam doet vermoeden. Garanderen dat je plezier hebt en kunt ontspannen.
Met de vakantiegarantie is de reisleiding altijd bereikbaar. 24 uur per dag en 7 dagen in de week. Heb je op je bestemming een dokter nodig? Geen probleem. Dat regel je eenvoudig via de Sunweb-app. Je hebt ook een geld terug garantie. Stel dat je de vakantie door onvoorziene omstandigheden moet annuleren? Dan krijg je gegarandeerd binnen 14 dagen het geld teruggestort. En ben je op je bestemming gestrand? Geen probleem, want Sunweb biedt met de vakantiegarantie ook een repatriëringsgarantie aan. En last but not least kun je ook met de vakantiegarantie gebruikmaken van de gratis omruilgarantie.
Bijzonderheden Sunweb
Duurzaam ondernemen staat bij Sunweb hoog in het vaandel. Ze investeren daarom in zowel binnenlandse als buitenlandse projecten om duurzaam te zijn. Terwijl ze ook veel aandacht besteden aan het opleiden van bekwame kennis specialisten. Sunweb vind het ook belangrijk dat de CO²-uitstoot wordt beperkt en daarom investeren ze in partners en vliegtuigmaatschappijen om bijvoorbeeld onderzoek te doen naar duurzame brandstoffen.
Een andere bijzonderheid is dat Sunweb vrijwel ieder keurmerk heeft dat je kunt vinden. Daaronder de keurmerken van SGR, SGRZ en ANVR. Ze hebben ook het Thuiswinkel Waarborg keurmerk en zelfs het Europese E-Commerce Europe keurmerk. Ze zijn ook aangesloten bij het calamiteitenfonds reizen en het vignet AVG OK. Dat aangeeft dat ze de privacy van reizigers beschermen en persoonsgegevens worden beschermd.
Sunweb werkt ook intensief samen met Stichting reis met je hart. Een stichting die zich inzet voor mensen die graag op vakantie willen, maar daar niet de financiële middelen voor hebben. De stichting maakt het voor deze doelgroep in samenwerking met reisorganisaties en donateurs mogelijk dat mensen met minder geld toch op vakantie kunnen.
Hoe betrouwbaar is Sunweb?
Wij denken dat Sunweb een betrouwbaar bedrijf is. De reviews over de webshop zijn overwegend positief! In de reviews spreken klanten over de scherpe prijzen, de goede service en het ruime assortiment van de reisorganisatie. De overzichtelijke en gebruiksvriendelijke website is bereikbaar via sunweb.nl en beveiligd met een SSL/TLS-certificaat. Te herkennen aan het groene slotje dat voor het webadres in de browserbalk staat. Sunbweb staat tevens ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en ze hebben verschillende keurmerken die bevestigen dat Sunweb aan de hoge kwaliteitseisen van een reisorganisatie voldoen.
Betalingsmethoden
Bij Sunweb kun je betalen via een bankoverschrijving. Na de boeking ontvang je een factuur voor de aanbetaling die je binnen 7 dagen moet voldoen. Bij het uitblijven van een betaling wordt je boeking geannuleerd. Een aanbetaling bestaat uit 100% reserveringskosten, 100% calamiteitenfonds, 100% van een eventuele annuleringsverzekering, 100% van de eventuele poliskosten en 30% over de overige onderdelen van de reis. De restbetaling moet 6 weken voor aanvang via een bankoverschrijving aan Sunweb zijn voldaan. De exacte kosten van je vakantie worden altijd op factuur gespecificeerd.
Is Sunweb goed bereikbaar?
Sunweb is goed bereikbaar, maar de kans dat je ze moet bellen, appen of mailen is klein tot nihil. Een groot voordeel van de reisaanbieder is dat ze een zeer uitgebreide kennisbank hebben. Vrijwel iedere vraag wordt in de kennisbank beantwoordt en zo kun je heel zelfstandig alle informatie opvragen die je nodig hebt.
Wanneer je een reis boekt of wil boeken, heb je een account voor ‘Mijn Sunweb’ nodig. In Mijn Sunweb kun je ook heel eenvoudig informatie en facturen inzien. Zo heb je altijd een overzicht van je interesses, mogelijkheden en eventuele boekingen die je hebt verricht. Voor de liefhebber is er ook een Sunweb-app voor iOS en Android beschikbaar.
Wil je toch in contact treden met Sunweb? Dat kan via social media, zoals Facebook, Instagram en Twitter en je kunt ook een WhatsApp-bericht naar ze versturen. Uiteraard kun je ze ook telefonisch bereiken of je kunt ze een e-mail sturen. Op de website vind je onder ‘contact’ alle contactmogelijkheden met Sunweb.
Wil jij ook beoordelen en een review schrijven?
Heb jij bij Sunweb een reis geboekt? Zowel wij als de bezoekers van onze review website zijn benieuwd naar jouw ervaring met de reisorganisatie. Door jouw duidelijke en eerlijke review kunnen we het verhaal over Sunweb compleet maken. Terwijl de consumenten die ons platform bezoeken en op basis van jouw review een goed besluit kunnen nemen of ze bij het reisbureau willen boeken. Omschrijf dan ook zo gedetailleerd mogelijk hoe jouw ervaring met Sunweb was. Wat er goed ging en wat er eventueel beter kan. Denk dan bijvoorbeeld aan het beschrijven van hoe simpel of moeilijk het was om een reis te vinden en of ze de beloftes met betrekking tot de service waarmaken. Wij willen je alvast bedanken voor jouw review over Sunweb!
Sunweb is geverifieerd door ons expert team.
De webshop Sunweb bestaat al jaren en staat bekend als een betrouwbare partij om zaken mee te doen.
Daarnaast is Sunweb lid van de kamer van koophandel en is hun website beveiligd met een SSL certificaat (groen slotje).
Dit SSL certificaat geeft aan dat het via de online betaalmethodes veilig is om te bestellen via Sunweb.
Ze bieden de grootste betaalmethodes van Nederland aan op hun webshop.
De reputatie van sunweb.be is positief te noemen.
Het Nederlandse bedrijf is namelijk ook al een lange tijd actief op het internet.
Je kunt zelf ook meehelpen andere gebruikers een goede keus te maken bij hun aankopen.
Dit kun je doen door een review achter te laten op deze pagina.
Het is verstandig de website van sunweb.be te bekijken voor actuele openingstijden.
Daar vind je uiteraard ook het uitgebreide assortiment van Sunweb.
Wij zijn onlangs voor de eerste keer met Sunweb naar Gran Canaria geweest In Hotel Lopesan Costa Meloneras en alles was correct geregeld vanaf de boeking tem de terugreis. Enkel op de bus hebben we een uur moeten wachten bij de heenreis maar dat komt blijkbaar ook door het toenemende verkeer daar. Qua prijs zit er ook een serieus verschil op tov bv Tui en als dan de service en kwaliteit goed is, dan kies ik zeker nog voor Sunweb.
Zou nooit meer met sunweb een vakantie boeken .communicatie met chatbot en na antwoord met persoon bij de repliek daarop weer chatbot met dezelfde startvragen …waarop weer 1 antwoord door persoon en als je dan weer rzpliek stuurt weer chatbot …zeeeeeer enerverend.
Zou ter plekke info krijgen op bestemming , niemand gezien aldaar.
Ook op luchthaven geen info persoon , wel massaal tui personeel …ik weet volgende keer wel beter .
Geen sunweb meer voor me , dure reis en niet echt een bisser .
Van begin tot het einde een super goede begeleiding/ communicatie gehad zowel via de App als via mail, heel duidelijk. Ter plaatse ook een super goede gids (Kenneth, Ibiza Sant Antonio) 24/7 bereikbaar, direct antwoord bij vragen een TOP kerel. Maw.... alles was heel duidelijk en Top service.
Reis naar Portugal geboekt via Sunweb. Helaas werd de heenvlucht geannuleerd toen we al op Schiphol stonden.
Géén communicatie of hulp vanuit Sunweb. Uiteindelijk via een automatisch mailtje omgeboekt naar een andere vlucht dag later.
Compensatie (door Sunweb "korting" genoemd, alsof het iets positiefs is...) slechts €181 op een reissom van >€3300, m.a.w. je mist 11% van je vakantie en krijgt slechts 5% van je geld terug.
Paar keer contact gehad maar customer care weigert rechtvaardige compensatie. Kan alleen wellicht nog een deel van de huurauto terugkrijgen, maar alleen omdat ik er zelf over begon en ik moet dat zelf regelen.. Terwijl het in het pakket van Sunweb zit..
Dus al met al geen service (wel servicekosten uiteraard) en geen rechtvaardige compensatieregeling.
Boek niet via Sunweb.
Door problemen op hun website eenzelfde reis tot 3 x moeten boeken. 1 Boeking volledig betaald en verzocht de 2 andere te annuleren. Nu eisen ze extra kosten voor een vlucht die wij nemen, alsof je 2 x hetzelfde vliegtuig kunt nemen! Pure oplichting. AFRADER
Mijn man en ik probeerden een last minute vakantie te boeken via hun website. Tijdens het vergelijken van prijzen voor verschillende data en vanaf verschillende laptops, merkten we niet op dat we per ongeluk vier vakanties hadden geboekt bij hetzelfde hotel. Deze vakanties overlapten elkaar zelfs gedeeltelijk, wat duidelijk een menselijke fout aantoont.
Toen we deze vergissing ontdekten in onze "Mijn Sunweb" account, probeerden we de overtollige boekingen te annuleren, maar dit bleek niet mogelijk. We namen onmiddellijk contact op met de klantendienst, waar een medewerker aanvankelijk bevestigde dat drie van de vier vakanties kosteloos geannuleerd konden worden vanwege de evidente fout. Echter, later op de dag ontvingen we een e-mail met de mededeling dat slechts één boeking kosteloos geannuleerd kon worden. De overige boekingen moesten we ofwel doorverkopen, of annuleren tegen een som van 80% van de totale prijs.
Dit betekent dat we opgescheept zaten met twee dure vakanties in hetzelfde hotel binnen een periode van twee maanden. De enige optie die ons werd geboden was om de vakantie in september om te boeken (niet echt een toegeving, aangezien deze termijn voor omboeken zo in hun voorwaarden staat). Maar na deze ervaring durf ik niet meer op hun website te klikken, uit angst voor verdere problemen.
Wij voelen ons in de steek gelaten en bedrogen door Sunweb. Deze situatie had eenvoudig opgelost kunnen worden, maar van hogerhand lijkt er geen bereidheid om ons te helpen. Wij werden niet in staat gesteld om met een manager te spreken en werden aan ons lot overgelaten.
Door de achterliggende informatie is het duidelijk dat het over een menselijke fout gaat. Dit gaat hier duidelijk over machtsmisbruik en onmenselijk handelen. Met maar een klein beetje goede wil kan deze fout op een menselijke manier rechtgezet worden.
Ik wil graag dat andere mensen op de hoogte zijn van deze onrechtvaardige behandeling en de slechte klantenservice die wij hebben ervaren. Ik hoop dat door ons verhaal te delen, anderen behoed kunnen worden voor dezelfde ellende.
Shuttle service onbetrouwbaar. Ik werd gewoon niet opgepikt aan mijn hotel, 2u voor mijn vlucht vertrok heb ik nog mogen zoeken naar een taxi. Shuttle was vooraf betaald maar heb hem nooit gezien. Reisleiding ter plaatse (Jana Dekeyser) werkte niet mee en verweet me dat ik de shuttle zou gemist hebben. Op het document stond pick up 16u20, en ik stond reeds een uur voor tijd op post. 2 andere meisjes die ook stonden te wachten (reisden met een andere reisagent) waren daar getuige van. Service ondermaats, en iedereen kop in het zand en probleem van zich afschuiven ipv te helpen. Door hen had ik bijna mijn vlucht gemist. Tussenkomst taxi mag ik ook vergeten. Nooit meer sunweb!
Reis uitgekozen op de website voor een wel bepaalde prijs. Op volgend scherm de bagage, transfer naar hotel, geboortedatums en annuleringsverzekering toegevoegd. Kwamen op een bepaald bedrag uit. na het klikken op ‘boeken en betalen’ kwam er plots 600€ bij!! Volgende dag direct gebeld, men ging het bekijken en binnen de 2 dagen terugbellen. Na 2 dagen niets gehoord, zelf gebeld… zelfde antwoord ; morgen bellen we je terug. Volgende dag weer geen antwoord. Dan maar Whatsapp proberen… na 2 uur chatten plots geen reactie meer. Direct nogmaals gebeld… weer zelfde uitleg, we bellen je binnen 2 uur terug. Niets gehoord, zelf terug gebeld en na half uur doodleuk te horen gekregen dat ik ergens eens fout moet gemaakt hebben en dat hier niets aan kan gedaan worden. Ofwel moet ik nog eens 100€ extra betalen en omboeken. Een echte schande, voel me bedrogen en het feit altijd te beloven om terug te bellen en het dan toch niet te doen wijst of zeer onrespectvol gedrag naar hun klanten.
Makkelijk geld verdienen noem ik dat. Nooit meer met Sunweb!!!
Niet te bereiken voor vragen!
Nemen ook geen contact op met u!
Waarschijnlijk geen tweede keer meer
De dag voor ons vertrek werd mijn dochter van 2,5 jaar opgenomen in het ziekenhuis. Wij moesten rekenen op een opname van minimum 3 dagen.
Wij contacteerden Sunweb met de vraag hoe we dit met onze skireis konden oplossen. Na vele malen proberen binnen te raken bij de klantendienst (tussen de onderzoeken door) en na uiteindelijk 45min wachttijd, bleek er geen enkele regeling of uitzondering mogelijk. We waren het volledige bedrag van de reis gewoon kwijt. Wij hadden helaas geen annuleringsverzekering, maar wel een omruilgarantie. Deze was helaas niet meer geldig. Ik begrijp de policy, maar het is erg jammer om als trouwe klant van Sunweb toch te moeten ervaren dat je uiteindelijk niet meer bent dan een zoveelste klantennummer.
Wij verbleven in november in de Gorgonia beach in Marsa Alam.Het is een ruim hotel en niettemin het vol zat kregen we niet de indruk dat het te druk was . Het is wel verouderd . Het hotel is 5 sterren , maar ten hoogste 4 waard. Wie hiervoor verantwoordelijk is heeft zijn zakken goed gevuld gekregen waarschijnlijk.
De Hilton bijvoorbeeld , de Movenpick .....dat zijn 5 sterren.
Dit hotel in een godvergeten woestijn komt nog niet in de buurt.
We boekten 3 kamers met zeezicht en betaalden hier voor extra en vroegen om een rustige kamer , maar kregen een zijaanzicht en naast het amfitheater , waar elke avond een show was !!! We kregen geen andere kamer , niettemin we een schimmel hadden in de douche ! Het barpersoneel was niet vriendelijk alsook de meesten van de obers.
In het restaurant werd er toegelaten dat er gerookt werd terwijl iedereen aan het eten was en de boertige italianen en duitsers + de receptie trokken hun dit niet aan.
Het draait hier allemaal om de tips die men geeft !!!
Het eten is niet slecht , maar altijd hetzelfde.
Het dessertenbuffet was groot , maar het zou beter andersom zijn.
1 frappant item vond ik er wel over : de hardgebakken , afgekoelde fritten die ze gebruikten als croutons voor in de soep !!!???
5 sterren ? Ja....het weer , maar voor de rest .....nooit van zijn leven.
Verschrikkelijk. 2 maanden ben ik wachtende op een feedback van Sunweb. Als jij ze belt zijn er 34 of 92 wachtenden voor u, kies jij om terug gebeld te worden, kan jij het ook vergeten, want er wordt gewoon gezegd dat ze later met je contact opnemen (nooit dus). Op mails komt er na 2m ook geen reactie. Reist in september gehad met spa access en ter plaatse zeggen ze in het hotel dat wij geen toegang tot spa hebben. Reisleider onbereikbaar, sms gestuurd zoals hij in zijn voicemail vraagt - nooit antwoord op gehad, ook niet gebeld geweest. Dus oftewel betaalde ik voor een spa toegang dat mij ter plaatse geweigerd werd oftewel is het chick verkocht als zijnde spa toegang terwijl het niet waar is. Ik dacht eerst na te gaan wat hier van aan is - ligt het aan Sunweb of hotel zelf, maar aangezien Sunweb geen moeite doet, zal ik hetzelfde doen en voortaan bij Corendon of andere organisatie boeken.
Bij de boeking kreeg ik een pop-up dat ik drie dagen bedenktijd had en binnen die periode gratis mocht annuleren. Niet dus. Telde niet voor reizen met afreis binnen de "X" weken. (Lees de kleine lettertjes goed eer je boekt). Het hotel voldeed, zoals gevreesd, niet aan de verwachting. Geen 4 sterren waard. All in was beschamend slecht. Slechte kamer, slecht eten, ondrinkbare drankjes.
Helaas een slechte eerste ervaring. Vliegreis inclusief huurwagen geboekt. Geen voucher ontvangen voor de wagen. Sunweb onbereikbaar of onbehulpzaam via mail, chat, form en telefonisch. Ter plaatse veel tijd verloren met de wagen te zoeken!
Bij terugreis, brand in luchthaven. Zelf moeten bellen welke acties werden ondernomen voor de terugvlucht.
Klacht ingediend, maar telefonisch met de rug tegen de muur gezet door Sunweb. Ze vonden het heel vervelend maar we hebben zelf te weinig stappen ondernomen!
Zondag geboekt, maandag vertrokken. Alles geregeld in één nacht.
Ik boek een verblijf voor 5 dagen via Sunweb. Tijdens het boekingsproces zie ik enkel de aankomstdatum verschijnen. Na definitieve bevestiging, zie ik plots dat mijn vertrekdatum gebaseerd is op een verblijf van 4 nachten, alhoewel steeds 5 dagen vermeld werd. Dit is blijkbaar de specifieke interpretatie van Sunweb : als je dus in een hotel een verblijf met 1 overnachting boekt, dan heb je volgens Sunweb een verblijf van 2 dagen geboekt ... Wanneer je dan online een klacht wilt inbrengen, dan krijg je helemaal op het eind een bericht 'unexpected error'. Wanneer je via telefoon contact wenst op te nemen, dan krijg je bericht dat er nog 60 wachtenden voor u zijn ... echt top-service !
Ze zeggen dat je wordt opgehaald bij het hotel wat dus helemaal niet waar is en we hebben geen geld terug gekregen!
Normaal schrijf ik nooit recensies of ervaringen. Maar deze ervaring vond ik zo belachelijk, dat ik het het delen waard vind. Ben enorm ontevreden over de misleidende website, mailcommunicatie en klantenservice van Sunweb.
Heb een kleine maand geleden met een vriendin van mij naar vakanties zitten kijken. We dachten een paar leuke opties te hebben gevonden, waaronder een hotel via Sunweb. We wilden even naar het totale kostenplaatje kijken inclusief vlucht etc. hiervoor moet je dus al je persoonsgegevens invullen. Dit had ik dus gedaan.
Echter viel ons oog uiteindelijk op een andere accommodatie en heb ik dus deze met gegevens ingevulde pagina weg geklikt.
Wat blijkt, dat ik kennelijk een boeking had gedaan, terwijl ik NERGENS op 'bevestigen' of 'betalen' heb gedrukt, ook heb ik mijn betaal gegevens nooit hoeven invullen. Inderdaad heb ik al mijn gegevens ingevuld, alleen ik heb nooit iets bevestigd. Dit weten mijn vriendin en ik 100% zeker.
Wél heb ik toen een mailtje ontvangen met de titel: 'Jouw inloggegevens voor Mijn Sunweb - 0000' met een aantal getallen erachter wat kennelijk mijn boekingsnummer moest voorstellen. Het triggerde mij verder niet om de mail te openen, toen ik zo de titel las. Ik dacht dat omdat ik mijn gegevens had ingevuld, er mij een optie werd gemaild om een account aan te maken. Deze mail heb ik niet geopend, want was bang dat het een phisingmail was.
Dus ik heb met die vriendin van mij een boeking gedaan ergens anders en hier niet meer naar om gekeken. In de veronderstelling dat wij absoluut niks hadden geboekt via Sunweb.
Toen kreeg ik 3 dagen geleden ineens een mail met een factuur van die reis die ik toen heb bekeken. Hier schrok ik van, want het kon geen mogelijkheid zijn dat ik deze vakantie geboekt zou hebben.
Dus ik bel de klantenservice van Sunweb. Na ruim een uur in de wachtrij te hebben gestaan kreeg ik een vrij passief agressieve meid aan de lijn die mij haarfijn ging uitleggen dat ik gewoon een bevestigingsmail heb ontvangen en dat het onmogelijk is om ‘perongeluk’ iets te boeken en het dus volledig mijn eigen verantwoordelijkheid is geweest. Kreeg de optie aangeboden om mijn boeking te annuleren tegen de gebruikelijke annuleringskosten (in dit geval €800,-) of om mijn vakantie zelf aan iemand anders te verkopen (doen mensen dit?).
Ze gaf me erg het gevoel alsof ik achterlijk was, omdat ik volgens haar wel ‘meerdere mailtjes had ontvangen die erg duidelijk erop duidde dat ik een boeking had gedaan’. Terwijl ik ten eerste, heel goed weet hoe ik een vakantie boek en wanneer zoiets dan bevestigd is. Ten tweede maar 2 mails heb ontvangen, een vage inlogmail en daarna een betalingsmail.
Iets ‘perongeluk’ boeken kan klaarblijkelijk WEL bij Sunweb, want het is mij overkomen. Nadat ik hier onderzoek naar heb gedaan, heb ik gezien dat het dus meerdere mensen is overkomen. Dus lijkt het me handig als jullie dat boekingssysteem van jullie even aanpassen, met een duidelijke ‘ALS JE HIER OP DRUKT BOEK JE JE VAKANTIE’-knop.
Uiteindelijk heb ik die €800,- gewoon betaald, om gedoe te voorkomen. Maar dat is nogal een bedrag dat je zomaar betaald, omdat de fout door Sunweb bij MIJ wordt gelegd. Ik zou het netjes vinden als Sunweb dit geld teruggestort of met een andere passende oplossing komt.
Anders hoop ik van harte dat Sunweb mijn geld investeert in een aanpassing aan de website, met duidelijk erop verwerkt WANNEER je een vakantie hebt geboekt. Voordat er nog meer mensen de dupe worden van dit soort situaties en zo ongelukkig hun geld kwijtraken.
Mijn tip aan andere mensen die een vakantie zoeken via Sunweb; vul NOOIT je gegevens in, want je kunt een boeking doen zonder ergens op te drukken of betaalgegevens in te vullen.
Morgen op 26/07 moeten we verplicht vertrekken naar Lardos, een gebied getroffen door bosbranden en ligt momenteel nog tussen twee andere streken niet niet velig verklaard zijn.We kunnen niet omboeken of geld terug.
Geloof de berichten niet in de media. Daar stond dat Sunweb enkel reizigers naar het noorden brengt. Wij logeren in het zuiden, in de chaos. Of we nu in de rook moeten zitten of niet, dit maakt voor Sunweb niets uit. Ook het feit dat het er nog zo warm is en veel wind , maakt de situatie niet veiliger.Hoe groot is de kans op terug een evacuatie.
Tui is slimmer: die annuleren alle reizen naar Rhodos tot vrijdag. Bij hun is veiligeheid belangrijk.
Na al eerder een post te hebben gedaan over een boeking die geen boeking (5144874) was, heeft Sunweb via de mail op de review op Trustpilot contact opgenomen. (waar je dan via trustpilot weer niet op kan antwoorden) Je kunt ze dan via hun kanalen bereiken ... via de app lukt helemaal niets, het online formulier invullen krijg je geen antwoord op, dan maar bellen denk je. Na 3 dagen 40 mensen voor je in de rij te hebben gehad kun je dan eindelijk een terugbelverzoek aanklikken. Gedaan en ze hebben gebeld. Volgens hen dus wel geboekt, want je moet stappen doorlopen ,etc blahblah blah .. afijn ze moeten hun gelijk hebben. Dat vind ik toch raar dat we dan 15 minuten later een reis boeken via D-Reizen, omdat deze goedkoper zijn en meer mogelijkheden hebben. Je gaat toch geen 2 reizen op dezelfde data boeken ? Men zegt dan door de telefoon dat ze allerlei kosten hebben gemaakt, etc en dat we de reis kunnen verzetten of maximaal 500,= moeten betalen voor gemaakte kosten (welke dan ?). Afijn, dan maar weer via de mail een bericht sturen dat je de reis wilt verzetten; dan kan dat ineens toch niet meer, omdat de zogenaamde gemaakte boeking te dichtbij is, je moet wel kosten betalen voor het annuleren; die zijn nu ineens weer rond de 750,=. Waar haal je in godsnaam die bedragen vandaan ? Men belooft dus veel, maar liegt gewoon vrolijk door met beloften die ze niet waarmaken, met name dus het mogen verzetten van de niet geboekte reis. Nog geen dag naderhand krijg je gewoon een mail met een herinnering om te betalen; doe je dat niet, dan komt er een annuleringsfactuur. Deze dus nu gehad .. en wat staat erop: 1433,= !!
waar halen ze het gore lef vandaan om dit te doen; tegen alle afspraken in die telefonisch gemaakt worden. Zelden zo'n minachtend scheibedrijf meegemaakt. Dit gaat een langslepende zaak worden, want dit wordt uiteraard nooit betaald ! Een oplichtersbedrijf 1e klas dus. Ik adviseer dan ook iedereen om hier nooit iets mee af te spreken, want je wordt gewoon in de maling genomen. Als we dan misschien weer iemand aan de telefoon mogen krijgen, dan moet je alles opnemen, want ze liegen over de telefoon gewoon keihard over kosten en afspraken die je kunt maken. Dit zal nu wel via de rechtsbijstand gaan lopen. Een advies; blijf er weg van ... p.s. je kunt ze ook nergens bezoeken, wel zo handig voor SUNWEB zelf .
Geboekt voor een reisje naar Kreta. Vol verwachtingen… Mooi naar het Sunweb hokje stappen voor de transfer. U mag naar bus 14, éénmaal bij bus 14 u staat niet op de lijst. Terug naar de vrouw van Sunweb aja maar dan ben je mis en heb je geen vervoer! Euhm excuseer ik betaal extra voor privé vervoer! Dan moet je een papier hebben anders klopt dat niet hoor (*mag ik even zoeken mevrouw*). Aja ok ge moogt me die taxi chauffeur. Die wist zijn baan dan niet en dropte me nog bij een fout hotel! Éénmaal bij het juiste hotel is de kamer een teleurstelling, met heel veel show alles op Sunweb, insta van het hotel. En wat krijg je voor een kamer met landzicht? Uitzicht op een pallet! Jawel een pallet! Dat telt blijkbaar als landzicht. Meermaals contact opgenomen met receptie en met Sunweb dat ik allesbehalve tevreden ben voor die prijs toch wel iets verwacht. Ik wil bij Sunweb een klacht indienen hiervoor wat krijg je als respons, we hebben alles gedaan voor jou wat we konden. Veel plezier! Echt de ergste mensen waar ik al mee te maken heb gehad. Nooit meer en ook nooit meer dit hotel. Luxe hotel is ver te zoeken. Zonde van het geld.
Van 20 juni tot 27 juni reis geboekt maar Karpathos via sunweb, 4dagen zonder koffer dat is niet fijn geloof me, het bekende verhaaltje kastje naar de muur voor compensatie, zoek het maar uit dus , Ik heb nog wel een aandenken overgehouden gebroken pols door val op Karpathos, dat was me eigen schuld,
Het hotel ; voldeed zeker niet aan onze verwachtingen,zeer gedateerde uitgeleefde kamers in de biigebouwen.
Eten was ondermaats voor een viersterren hotel
De hostes ter plaatse;
de zaterdag was ze aanwezig om ons een beetje wegwijs te maken,maar de info bleef zeer beperkt ,enkel zo veel mogelijk uitstappen proberen te verkopen.Ze beloofde om de zondagmiddag nog eens langs te komen maar stuurde haar kat.(waarvan het er trouwens vol zat in het hotel)
Ik heb een sms gestuurt om een uitstap te boeken ,en kreeg pas een dag later dat de gevraagde uitstap niet beschikbaar was ,zonder een alternatief aan te bieden.
We hebben de uitstap die we wilden doen dan maar geboekt in kos centrum maar wel 15 euro goedkoper dan sun web voor hetzelfde.
Kortom voor ons zeker niet de vakantie die we voor ogen hadden.
Excursie geboekt voor 159€ (jeepsafari 2 personen)
Bij de boeking 2 maal gevraagd of het zeker zelf rijden is met de jeep en 2 maal krijgen we het antwoord dat je zelf rijd met de jeep.
Eenmaal aangekomen blijkt dat we een jeep moeten delen met nog 2 personen en dus niet zelf kunnen rijden.
3 uur achterop een houten plank zitten en je vast houden dat je niet uit de auto valt.
Langs afgronden rijden met iemand aan het stuur die misschien geen ervaring heeft. (Er werd ooj geen rijbewijs gevraagd voor vertrek)
Dit is je leven in handen leggen van een vreemde.
Na vraag of er iets kan gedaan worden lachen ze eens met je en ben je de slechte in het verhaal omdat je geen jeep wilt ‘delen’ terwijl we geboekt hebben om zelf te rijden.
Grote teleurstelling!
Via sunweb boeken is geen goed plan. Beter bij de locale shops excursie boeken.
Eerste en laatste keer via sunweb geboekt!
Net mijn boeking geannuleerd Door sun web , wegens te laat betaald door technische probleem bij home banking . Gevraagd aan klanten service om mijn boeking terug in orde te brengen aangezien dit net was geannuleerd. Niet mogelijk zeggen ze , heb mails gestuurd en Neckermann ook om hun hiervoor te verwittigen, al wat ik kreeg te horen was een sorry het is heel druk (mails zijn nog niet gelezen ) 90% annuleer kosten . Al ons geld weg , geen humanity meer in deze wereld !!!
Vanaf dat we geboekt hebben is alles netjes geregeld en tijdig gecommuniceerd. Op de luchthavens, tijdens de bustransfers en in het hotel was iedereen op de hoogte en deed het nodige om ons een zorgeloze vakantie te bezorgen! Ik teken graag voor nog meer van dat! Onze volgende trip boek ik uiteraard weer met Sunweb!
bij terugvlucht verplicht online inchecken uit de rij gezet naar kantoor 10 euro betalen en terug wachten in de rij ongeveer 1 uur gewoon schande voor ons en vrienden nooit meer Sunweb
In verband met ziekte en plotseling noodzakelijke operatie een deelannulering gedaan voor een geboekte all inclusive wintersport vakantie gedurende de kerstdagen.
Omdat het een deelannulering betrof werden er extra kosten berekend voor de resterende bezetting.
Omdat de afzegging zo kort voor vertrek is gedaan kon er geen beroep worden gedaan op enige restitutie.
Dit staat in de voorwaarden.
Tot zover accoord maar waar men volledig de plank mis slaat is dat er extra kosten worden berekend terwijl de hele kamer reeds is betaald.
Bovendien i.v.m. het all inclusive arrangement word een aantal skipassen niet gebruikt en ook de ondere inclusive onderdelen.
In mijn optiek dubbele winst voor Sunweb.
Ik heb om deze redenen gevraagd de extra kosten te crediteren.
Volgens de ANVR voorwaarden zou dit mogelijk zijn.
Op mijn verzoek om enige empathie te tonen voor de omstandigheden werd abrupt en bot wederom verwezen naar de kleine lettertjes.
Om deze reden zal ik in de toekomst zeker nooit meer bij deze organisatie boeken.
Mede ook omdat eerdere all inclusive arrangementen zeer karig of ronduit niet voldeden aan het predikaat all inclusive.
Kortom slechte service en zeer niet in verhouding tot prijs die ervoor berekend word.
Kennelijk het verdienmodel van deze organisatie.
Mocht u met sunweb in zee zou willen gaan moet je goed kunnen zwemmen.
Geboekt naar LA Palma, Puerto Naos, vertrek 1 december. TWEE dagen voor vertrek werden we gebeld; reis gaat niet door ivm metingen die na de vulkaanuitbarsting van dit voorjaar nog steeds te hoog zijn. Geld terug of iets anders; op zich oké geholpen, maar de schrik was groot, niet naar de plek waar we ons zo op verheugd hadden. Uiteindelijk waren we tevreden, maar hoe is het is vredesnaam mogelijk dat we niet eerder op de hoogte gesteld zijn etc??? Zeer slecht, hoe kan een mens zo snel schakelen?? Zelf moeten vragen om een tegemoetkoming, maar niet meer gehoord hoe dat is geregeld want we gingen al op vakantie. Maar het blijft idioot, ook al was het alternatief goed (Gran Canaria), maar een compleet andere sfeer en vele malen drukker.
Reis geboekt voor mijzelf en minderjarige zoon. Beide exact zelfde prijs betaald. Zoon kan/krijgt minder op reis. Sunweb past gewoon prijs aan. Ik betaal meer, hij minder. Voila, en nu klopt het?! De prijsspecificatie die ik in eerste instantie ontving klopt dus niet. Vreemde praktijken en meedenken aan een oplossing ho maar. Pas op met dit bureau...
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Sunweb een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 71 beoordelingen geplaatst over Sunweb. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5,5 gekregen, waarbij 40% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Sunweb actief?
Sunweb is vooral actief in de categorie vakantie & reizen en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) autovakantie , vakantieparken , wintersport en zonvakanties.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heeft u een positieve indruk gekregen door de Sunweb reviews? Dan kunt u naar de website van Sunweb gaan en uw bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.