Otto.nl reviews, ervaringen en beoordelingen
Reviews en Ervaringen Otto.nl
Wil je graag meer te weten komen over de beoordelingen van de mode en lifestyle webshop Otto.nl? Om een goed beeld te kunnen krijgen van deze webwinkel hebben wij de reviews van Otto.nl voor jou op een rij gezet en gekeken of het bedrijf betrouwbaar is. Lees wat zoal de ervaringen van andere consumenten zijn en neem vervolgens zelf een weloverwogen beslissing om wel of niet bij Otto.nl te kopen.
Over Otto.nl
Otto.nl is een mode en lifestyle merk dat al sinds 1949 actief is in de modebranche. Het bedrijf begon oorspronkelijk met de verkoop van schoenen in Duitsland. Later breide het bedrijf haar productgroepen en verkooppunten uit en verkoopt het bedrijf momenteel haar producten online over de hele wereld. Het bedrijf richt zich niet enkel meer op de mode branche, maar heeft momenteel een zeer divers aanbod aan producten. De webshop van Otto.nl staat dan ook momenteel bekend als een webshop met een zeer ruim aanbod aan tal van verschillende artikelen, uiteenlopend van kleding en schoenen tot aan tuinartikelen en woonaccessoires.
Waarom kiezen voor Otto.nl
Otto.nl is een internationaal bedrijf met een ruim assortiment. Bij Otto.nl kun je terecht voor tal van uiteenlopende artikelen. Het bedrijf staat met name bekend om haar grote assortiment aan kleding voor mannen, vrouwen en kinderen, maar biedt daarnaast ook woonartikelen, tuin en klusartikelen, huishoudelijke producten en een ruim assortiment aan multi-mediaproducten, zoals computers, tv’s en camera’s. De producten die Otto.nl aanbiedt zijn van goede kwaliteit en dankzij een ruim aanbod, vind je altijd een geschikt product dat bij jouw stijl en voorkeur past.
Is Otto.nl betrouwbaar?
Otto.nl is, met meer dan 50.000 medewerkers en vestigingen in meer dan 20 landen, een zeer succesvol en betrouwbaar bedrijf. Je kunt dan ook zonder zorgen een bestelling plaatsen, vele tevreden klanten zijn je al voor gegaan. Otto.nl heeft een goede reputatie op het gebied van klantenservice en staat bekend als een merk dat oog heeft voor haar klanten. Het bedrijf biedt garantie op haar producten en heeft een klantenservice die je kunt bereiken voor vragen en opmerkingen. Daarnaast heeft het bedrijf een grote naamsbekendheid, waardoor de betrouwbaarheid van de onderneming nog sterker wordt.
Klantenservice en klachten
Bij Otto.nl staat goede service voorop. Het bedrijf heeft oog voor haar omgeving en staat momenteel bekend als een onderneming dat zich richt op kwaliteit. Otto.nl heeft een klantenservice die je gemakkelijk kunt benaderen voor vragen of klachten. Het bedrijf handelt dit altijd keurig af en biedt daarmee een zeer goede klantenservice. Ben je niet tevreden over je producten? Dan kun je bij Otto.nl je producten eenvoudig retourneren en ruilen. Je kunt kiezen om de retour producten zelf op te sturen of op te laten halen. Hiermee wordt het bestellen en retourneren bij Otto.nl je erg eenvoudig gemaakt. Over het algemeen zijn er weinig klachten over het bedrijf te vinden online. Uiteraard zijn er altijd bestellingen die niet volledig naar wens kunnen gaan. Dit houdt echter niet in dat het bedrijf niet betrouwbaar is.
Wil jij ook beoordelen?
Heb je onlangs een aankoop gedaan bij Otto.nl en wil je graag een recensie achterlaten voor andere consumenten? Schrijf dan hoe jouw aankoop verlopen is en of je tevreden bent over je aankopen en over de service van Otto.nl. Schrijf bijvoorbeeld of de producten op tijd zijn aangekomen, of de producten naar je verwachting voldoen en of je Otto.nl zou aanraden aan anderen. Met jouw eerlijke review help je andere potentiële kopers om een weloverwogen beslissing te maken om wel of niet bij Otto.nl te kopen.
Na dat ik alles netjes heb afbetaald,weken daarna hebbenze mij onterecht BKR geregistreerd,na aantal telefoontje en op en neer gemail krijg je niet het juiste antwoord bovendien willen ze bewijs en namen van banken als je zegt je lening elders is afgewezen door hun.
Financiele puinhoop is het daar.
Meerdere malen gebeld en gemaild met het dringende verzoek mijn krediet per direct te beeindigen en door te geven aan bkr! Geen enkele reactie en als je belt zeggen ze je niet verder te kunnen helpen!!!!!!
Je koopt kleding met 20 % korting en betaalt dit. Ik retourneer de kleding en wordt er vervolgens de 20 % weer bijgeteld. Schandalig. Heb dit nog nooit in geen enkele winkel meegemaakt. Koop na 30 jaar rouwe klant niets meer. Stond ook nog iets open van oktober. Kan ik nergens terugvinden. Heeeeel teleurstellend
Er is bij mij afgelopen jaar al een retour zending niet correct afgehandeld waardoor ik het bedrag uiteindelijk niet retour heb gekregen op mijn klanten account daarnaast ook daar de portokosten van moeten betalen en nu bij een product wat niet naar wens was ook weer de portokosten moeten betalen waardoor ik alleen dit jaar ongeveer 50 euro weggegooid heb zonder er iets voor retour te krijgen.
Ik stop dan ook per direct mijn klanten account en wens niets meer met dit thuiswinkel bedrijf te maken te hebben.
Ik heb meerdere producten besteld bij Otto. Tot drie keer toe heb ik een kast besteld en geretourneerd omdat de afmetingen niet klopten met wat aangegeven werd op de site van Otto. Tot mijn ontevredenheid heb ik alles geretourneerd, ook een bank die ik bij hen had besteld. Echter, deze bank werd mij telefonisch toegezegd dat ik kon retourneren en hierover nog bericht zou krijgen van Otto. Helaas kreeg ik niks meer van hen tehoren. Ondertussen bleven zij maar rente toerekenen aan mijn openstaande saldo. Na een maand nog niks van Otto te horen heb ik wederom opnieuw gebeld. Hierbij werd mij weer hetzelfde beloofd dat ik binnen een week bericht zou mogen ontvangen om de bank te retourneren. Na weer een maand niks te horen heb ik besloten een mail te sturen. Reactie van Otto is dat ik nooit contact heb opgenomen met de klantenservice, terwijl ik aan kon tonen op mijn telefoonrekening dat ik meerdere keren contact heb gehad met hen. Nu word ik voor leugenaar uitgemaakt en wordt er gedreigd met een incassobureau terwijl ik netjes handelde hoe de medewerkers van Otto mij vertelde dat ik moest handelen. Dit speelt nu al een jaar zo en ik ben altijd netjes gebleven, in elk mail en telefoon contact maar nu ben ik het zat.
Mijn advies, documenteer alles en neem alle gesprekken op die je met Otto voert. Want als zij de kans krijgen, dan verdraaien zij jouw hele verhaal.
Gewoon vanaf 23 augustus al in de ellende vanwege een Infraroodverwarming die niet leverbaar is!
Eerst heel duidelijk in kindertaal uit moeten leggen dat we volgens hun eigen algemene voorwaarden de koop mogen ontbinden indien er na 30 dagen niets geleverd is.
Sinds 2 weken snappen ze nu bij de backoffice het verschil tussen de koop ontbinden en annuleren een beetje!
Er staat nog steeds €350,- open op onze klantrekening ondanks dat de koop is ontbonden!
Nee artikel wat nog steeds niet leverbaar is, moet eerst geleverd worden vanuit Duitsland en dan retourneert worden en dan komen we eindelijk van dit kansloze bedrijf af!
Incorrecte verwerking van retouren/bestellingen resulteert in onterechte aanmaningen. Slecht verstaanbare klantenservice van Otto doet hier vervolgens laconiek over en doet hier precies niks mee.
Wel de zoveelste retour jatwerk bij otto. Helaas geen retoutbonnetje meer. Was al bestelling van voor de zomervakantie. Gebeld met klantenservice: geen probleem gewoon even wachten. Daarna betalingsverzoek met verhoging prijs. Klacht ingediend, reactie standaard dat zonder retourbon betaald moet worden. Gereageerd dat we niet van plan waren te betalen. Net zon brief weer per mail. Wat een service. Nooit een retour gemist en dan zo afhandelen. Tot verbazing lees ik op internet dat het schering en inslag is bij Otto met kwijtraken van retourgoederen, ik denk dat ze een verkeerd kaboutertje in dienst hebben. Ook wel erg achterhaald om het nog met een bewijsje van postnl te moeten doen, terwjjl anderen netjes alles direct digitaal afronden. Mijn vrouw heeft uiteindelijk de rekening maar betaald, wil van het gedoe af. Ik heb zo iets van zoek het maar uit Otto en ik meld de klacht overal op internet dus ook hier. Totdat men terugbetaald. Mijn vrouw heeft haar lesje geleerd, Nu Otto nog.
23 augustus een Infraroodverwarming besteld, zou binnen 2 weken geleverd worden.
Inmiddels is het eind oktober en dat artikel is nog steeds niet leverbaar.
Na 30 dagen niet leveren heeft de koper het recht om de koop kosteloos te ontbinden volgens de eigen voorwaarden van Otto.
Echter begrijpt niemand wat het inhoudt.
Ze blijven het annuleren noemen en kunnen niet eens de koop ontbinden!
We moeten wachten tot het artikel geleverd gaat worden en dan retourneren voordat het afgesloten kan worden!
Absoluut een kansloze klantenservice met geen kennis over hun eigen voorwaarden!
Belachelijk dat je niet de koop kunt ontbinden bij uit uitblijven van levering omdat de kennis ontbreekt, dus hierna dus nooit meer 1 aankoop bij Otto!
Een website de een bezoek kosten verbonden. Krijg je acceptgiro.
IK heb kleding besteld. Die waren niet naar wens. Stuur de zending terug.
Moet dan nog een keer betalen.
Slechte service bank is niet eens gemonteerd niet eens op de juiste plek neergezet moest ik zelf nog doen
Koop nooit meer hier
In april 2022 een bestelling gedaan voor een sportpak. Paar weken gewacht en vervolgens een jurk toegestuurd gekregen (ik ben een man). Contact opgenomen met Otto en situatie uitgelegd. Zodra ze de retourzending hadden ontvangen zouden ze mij alsnog het pak toesturen. Paar weken later het pakken toegestuurd gekregen maar wel twee rekeningen ontvangen voor twee sportpakken. Contact opgenomen nogmaals maar ze konden mij niet helpen omdat ik het retourbonnetje kwijt ben geraakt. Zeer slechte service, moest constant zaken aanleveren. Krijg het gevoel dat ze nog steeds in 2002 leven. Ik bestel hier nooit meer, SLECHTE DIENSTVERLENING.
Wij hebben een buffetkast besteld en de levertijd duurde 2 maanden langer dan verwacht, bij levering bleek maar de helft van de kast geleverd te zijn en na nabellen werd er aangegeven dat de andere helft een week later bezorgt zou worden.
Iets meer dan een week later nog niks binnen, weer gebeld; Het pakket was kwijt geraakt. Er werd geadviseerd de kast op nieuw te bestellen en de rest retour te laten sturen heb nog speciaal aan laten geven dat er maar 1 van de 2 pakketten dus aanwezig zou zijn.
Bij retour afhalen van de pakketten was dat dus niet bekend. Uiteindelijk wel er uit gekomen. Kast weer een week later bezorgt dan de afspraak was.
De kast is prima in orde en makkelijk in elkaar te zetten.
Anderhalve maand later kregen wij een rekening dat wij nog 25,- euro verschuldigd waren aan de Otto, want de kast die was bij de her-bestelling duurder geworden!? dus weer aan de telefoon. De rekening is nu gelijk getrokken.
Uiteindelijke conclusie:
De levering duurde te lang. Je moet veel tijd en energie stoppen om hun fouten recht te trekken. Communicatie van Otto naar couriers is slecht. Na ongeveer 2.5 uur besteed te hebben aan de telefoon met Otto om door hun veroorzaakte problemen op te lossen sturen ze je ook nog even een rekening na omdat ze hun papier werk ook niet op orde hebben.
Wij gaan het voortaan bij kleinere leveranciers houden.
Don't ever buy there! Both beds (same model) came on time BUT while building we noticed there where on many places no pre holes for the screws (according to the manual there should've been). The screw where partly the wrong ones, some parts were missing and one bed had damage on the side. So because we needed the beds we kept them and made it work. I wrote them, they gave me 40 Euro back for the damage and should've send the missing parts- Wich never happened. Eventhough we used the glue and everything they send us, the bed is breaking apart on areas where we did everything according to their manual. And it wasn't even cheap! Save yourself some money and a lot of time.
Goede shop alleen kan wel iets lager qua prijzen.
Mijn nieuwe bank van OTTO ging binnen 1 maand kapot: de bekleding scheurde bij de naden. OTTO stelde voor een nieuwe te leveren en de oude, kapotte bank op te laten halen.
OTTO werkt laat hun meubels vervoeren door Dynalogic, wat een vreselijke mensen. Ze wilden niet mijn oude bank meenemen. Ik stond erop, maar ze deden het niet en reden snel weer weg, nadat ze de nieuwe bank middenin mijn woonkamer hadden gedumpt. Ze gaan heel onvoorzichtig met de spullen om en pakken ze ook niet uit, maar dat staat wel op de website van OTTO.
Nu eist OTTO dat ik de nieuwe bank betaal, omdat Dynalogic de oude niet retour nam. Wat een drama.
Ik ben hierover in een eindeloze mailwisseling met de uiterst onbehulpzame klantenservice (wat een nitwits werken daar) en ondertussen blijft de rekening oplopen en word ik bedolven onder de spam van OTTO. Wat een vreselijk naar bedrijf is dit!
goed product , snelle levering
Beste Otto, ik heb nu een aantal keer wat besteld tot op heden gaat het steeds mis met de levertijd.
Heel erg jammer.
heel zonde.
tevens kloppen de maten ook niet die aangegeven staan. Jammer.
We lazen veel negatieve berichten over OTTO, de manier van levering etc ! Ik kocht een trui bij Otto en die was er al na 3 dagen!! hij was niet zo mooi als in de brochure!! maar heb hem toch gehouden om weer aan een ander te geven die hem vd zomer zeer goed kan gebruiken !! Dus onzerzijds geen klachten voor Otto
Wat een slechte online shop!
1-11-2021 een hangend tv meubel besteld met een levertijd van ca: 1week.
We zijn nu 16-11-2021 en deze is nog steeds in behandeling. Neem je contact met ze op om het te annuleren dat kan niet! Ze kunnen je ook niet vertellen waar het product is! Dus het kan nog wel weken, maanden duren voordat je het product hebt! Nooit meer dat ik hier wat bestel!!ik krijg nog eerder een pakketje uit China !!
En ze zijn eigenlijk helemaal geen ster waard!!
Bestellen dat is het punt niet.
De kast Karl is een onmogelijk in elkaar te zetten kast.Kromme zijwand , deuren schanieren die niet passen Niet te stellen. Dus terug die kast . Nou begint het gedonder afspraak 14 okt 17:00 uur. Ze waren er , maar reden zomaar weer weg. OTTO gebeld ze komen 45 minuten later , ik wachten , krijg ik bericht van OTTO "ze konden het adres niet vinden" ze waren hier notabene . Nieuwe afspraak morgen 15 oktober tussen 8 u en 22 u lekker eerst vandaag hele dag wachten en nu morgen ook weer . Denkt OTTO dat ze de enige zijn die moeten werken. Nu moet ik 2 dagen verlof nemen a' 170€ par dag verloren voor het niet nakomen van U OTTO afspraken. Waardeloos echt waardeloos net als de Karl kast
Na een bestelling online kom je bij het kopje betaling.je kunt kiezen uit achteraf betalen .ik kies dit altijd bij andere aanbieders omdat ik eerst mijn artikelen wil hebben voor ik iets betaal.
Tot dan prima krijg ik 2 dagen later een mailtje dat ik vooruit moet betalen omdat het een bedrag is boven mijn limiet welk limiet nooit iets besteld daar.
Nadat ik hierop een klacht indiende kreeg ik een mailtje terug moest copie id doorsturen en een bewijs dat ik hier woon en hoe lang .dit gaat me tever voor een paar jurken voor mij nooit meer otto
Eens maar nooit meer. Levertijden van 4 weken voor een bestelde blouse kan echt niet. Zeer slecht.
8 weken wachten op een vriezer wat eigenlijk een week hoort te duren dat stond erbij geen enkel bericht van hun wanneer het aan zou komen na 2 a 3 x bellen kunnen ze wel bericht sturen wat je van het gesprek vond maar nog steeds geen enkele bericht waar mijn vriezer is na 8 weken krijg ik bericht je krijgt je geld terug en doei bestel hier nooit meer top winkel maar geen top service
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Otto.nl een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 26 beoordelingen geplaatst over Otto.nl. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4,4 gekregen, waarbij 20% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Otto.nl actief?
Otto.nl is vooral actief in de categorie webshops en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) mode en warenhuizen.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heeft u een positieve indruk gekregen door de Otto.nl reviews? Dan kunt u naar de website van Otto.nl gaan en uw bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.