Proximus reviews, ervaringen en beoordelingen
Reviews en ervaringen Proximus
Telecommunicatie is overal vandaag de dag. Je hebt een provider nodig voor jouw smartphone. Je hebt een provider nodig voor jouw digitale televisie en natuurlijk heb je ook een provider nodig voor het internet. Bij Proximus kan je al deze zaken apart aankopen of in een bundel. Maar is Proximus wel het beste idee? Wat zeggen de reviews over dit bedrijf? Hoe ervaren klanten de diensten van Proximus? Hoe beoordelen anderen deze onderneming? Op deze pagina vind je het antwoord op al die vragen. Grasduin door de reviews en je kunt meteen een gefundeerde mening vormen over Proximus!
Over Proximus
Proximus is een aanbieder van telecom producten en- diensten met nationale dekking in België. Sterker zelfs: het is de grootste aanbieder op de Belgische markt. Het bedrijf werd in 1994 opgericht en is de opvolger van staatsbedrijf Belgacom en had een de facto monopolie over de markt tot 1998. Ook vandaag de dag is Proximus nog deels in handen van de Belgische staat. Het bedrijf biedt een breed scala aan producten aan en steunt daarbij vooral op specialistische kennis, op een wijd bereik van hun diensten en op oplossingen op maat. Niet toevallig kan je bij Proximus tal van uiteenlopende packs en diensten combineren. Daarenboven mikt Proximus ook op een groene toekomst. Zo gebruikt het bedrijf uitsluitend 100% hernieuwbare energie, zijn er programma’s om oude smartphones te recycleren en wordt eer zo min mogelijk papier gebruikt.
Waarom kiezen voor Proximus?
Bij Proximus kan je voor heel wat uiteenlopende oplossingen op de telecommarkt terecht. Op de webshop vind je onder andere de volgende categorieën: packs, mobiel, internet, televisie en hulp. Proximus biedt oplossingen aan voor bedrijven en voor particulieren. Daarnaast biedt het bedrijf ook een eigen handige app aan. Via de app kan je vlot jouw verbruik volgen of eventueel wisselen van product/abonnement. Bij vragen of voor advies kan je altijd bij de klantenservice terecht. Al vind je op de website van Proximus ook heel wat informatie terug in de vorm van blogberichten en informatieve artikelen. Bij Proximus kan je overigens ook een refurbished smartphone op de kop tikken inclusief abonnement. Blijf je graag op de hoogte van aanbiedingen en promoties? Dan kan je je inschrijven op de nieuwsbrief van Proximus of één van de social media kanalen volgen van het bedrijf.
Is Proximus betrouwbaar?
Proximus is de grootste speler op de Belgische markt en heeft een geschiedenis die veel verder teruggaat dan 1994 wat de oprichtingsdatum is. Bovendien is het bedrijf nog altijd grotendeels in handen van de Belgische staat. Dat betekent dat je 100% zeker kunt zijn van de betrouwbaarheid van de diensten van Proximus. Op de website zelf vind je ook heel wat bedrijfs- en contactgegevens en een eigen klantenservice waar je met vragen en/of problemen terecht kunt. Ten slotte is ook de verbinding met de website zelf een veilige verbinding op basis van het gekende en secure SSL-certificaat. Je hoeft dus ook geen schrik te hebben om jouw persoons- of betalingsgegevens gestolen te zien worden.
Klantenservice en klachten
Op de website van Proximus vind je heel wat informatie betreffende veelgestelde vragen en hun antwoorden. Vind je jouw vraag en antwoord hier niet tussen? Dan kan je de klantenservice van Proximus contacteren. Als één van de grootste bedrijven in België kan je tijdens de kantooruren van de klantenservice bijna altijd direct reactie verwachten. Je kunt een mail sturen naar de klantenservice, je kunt telefonisch contact opnemen, je kunt een afspraak boeken in een fysieke locatie, je kunt chatten op de website of via één van de social media accounts een bericht sturen. Heb je een klacht? Dan geef je die bij voorkeur per mail door aan de klantenservice van Proximus. Op klachten krijg je altijd een ontvangstbevestiging en ten laatste twee weken later een inhoudelijk antwoord of voorstel tot oplossing.
Wil jij ook beoordelen?
Ben jij een klant van Proximus? Of was je een klant en ben je dat nu niet meer? In beide gevallen is jouw mening over en jouw ervaringen met Proximus van grote waarde. Schrijf op deze pagina jouw review en jouw beoordeling van Proximus en help toekomstige bezoekers de juiste keuze maken. Ben je bijvoorbeeld tevreden over de opties bij Proximus? Is de service betrouwbaar? Hoe zit het met de prijs? Worden problemen snel en professioneel opgelost? Staat de klantenservice je vriendelijk te woord? Krijg je voldoende informatie? Zou je opnieuw voor Proximus kiezen of net niet?
Proximus is geverifieerd door ons expert team.
De webshop Proximus bestaat al jaren en staat bekend als een betrouwbare partij om zaken mee te doen.
Daarnaast is Proximus lid van de kamer van koophandel en is hun website beveiligd met een SSL certificaat (groen slotje).
Dit SSL certificaat geeft aan dat het via de online betaalmethodes veilig is om te bestellen via Proximus.
Ze bieden de grootste betaalmethodes van Nederland aan op hun webshop.
Proximus is van origine een Nederlands bedrijf en is daarnaast al een lange tijd actief op het internet.
Hun reputatie is daarom ook erg goed.
Op onze website kan jij ook een review plaatsen om andere gebruikers te helpen een goede keus te maken bij hun aankopen.
Bekijk zeker even de website van proximus.be.
Dit geeft je een beter beeld van de webshop.
Daarnaast staat daar hun uitgebreide assortiment en natuurlijk de openingstijden van Proximus.
Na verschillende medewerkers gezien en gehoord te hebben, waren we heel tevreden van Hakan.
Zeer vriendelijk en gemotiveerd.
Hebben nieuwe tvbox ontvangen van Proximus. De procedure gevolgd zoals beschreven door Proximus. Geen hulp voor het instellen van de afstandsbediening naar universeel. Hulp op website enkel voor V6 niet voor nieuw model. Bij aanzetten van TV wordt analoge poort geactiveerd, alhoewel bij instellingen de HDMI poort op actief staat. Dus maar naar klantendienst gebeld.
Voor ik een operator kon spreken 4 keer afgebroken door het systeem. Dus 4 keer telefoonnummer en klantennummer opnieuw moeten ingeven. Na wachttijd operator aan de lijn. Wist niet veel en moest mij telkens in wacht plaatsen om een vraag aan hun 'interne' specialst te stellen. Na 30 minuten stelde hij voor om de TVbox te resetten. Hiervoor gaf hij de isntructies. Gezien dit even duurt zei hij dat er binnen 30 minuten zou teruggebeld worden. Dus telefoontje gekregen van Proximus na 30 minuten, maar was andere operator. Alles opnieuw moeten uitleggen en stelde echt niet nuttige vragen (ben beleefd). Zei dat he waarschijnlijk aan de instellingen van de TV lag. Als antwoord gaf ik dat de vorige TVbox dit probleem niet had. Hierop had hij geen antwoord. Stelde dan voor om de TVBox te resetten. Toen ik antwoorde dat dit al gebeurd was en hem hierover de instructies meegaf, bleek dit de niet de correcte procedure te zijn. Dus Tvbox gereset. Hij zi ik blijf aan de lijn tot de procedure van software update is afgesloten. Maar de lijn werd afgebroken na 2 minuten door de operator. Ik ben in totaal 3 uur bezig geweest om dit probleem te fixen. Bedankt alvast voor de nieuwe TVBox.
ik wil op mijn app iets aapassen maar dit is een ramp
1. Ze bellen zelf als je in het buitenland bent met een wachtmuziekje, wat je roaming pass activeert. 2. Hun schermverzekering is scam. Wanneer je er recht op hebt, ben je je gsm een week kwijt, moet je je PIN afgeven, en als je niet wil volledige backup en factory reset doen (zodat bepaalde apps opnieuw moeten geconfigureerd worden)
3. Dubbel zo duur als alternatieven zoals UNDO
4. Klantonvriendelijkheid onwaarschijnlijk. Wanneer je de laatste maand niet betaalt, omdat ze hun service gewoonweg niet geleverd hebben zoals het hoort, sturen ze het met kosten naar incasso.
Wij zitten al een week zonder internet. Klanten service dikke 0 Per telefoon word er ons verteld dat het in orde komt de technieker belt u vandaag op terwijl wij niks horen of zien van niemand. maar jou facturen op sturen daar zijn ze vooral sterk in. 8 dagen zonder internet of televisie.... en er is nog geen oplossing in het zicht...
I was gedurend 2 weken lastig gevallen door de commerciele agenten van proximus via telefoon en ook aan deur. Ze sturen 3 a 4 agenten soms en ze storen mensen thuis om ze te laten abonneren bij proximus
En 1 van de agnten was zo overtuiging dat ik heb de contract getekend. Hij beloofte en heel gooie prijs en dienst maar vanaf de 1st dag had ik al verbindings problemen en ik heb gebeld en ze sturden internet boosters en beweert dar het zonder extra costen zou zijn. En deze week heb ik de 1st factuur gekregen en het is bijna dubbel prijs van wat ik betaald bij de 1st leverancier. Ik heb meermalen gebeld maar die agent beantwoordt niet meet en proximus doen ook niks voor mij.
Jullie moeten die commerciels die aan deur komen niet vertrouwen en ook proximus .
So, how to write about my bad experience? It started in July 23, I ordered internet via online chat with a great discount almost 20 € monthly down, so I ordered. First invoice, trouble has started. Still, I am paying full price. I spent many hours with online service on a monthly basis..., they promised every time that now is all good, but it is not good. Even on the last invoice, they charged me with boosters... but it was included price. I don't know what to do... .
Ik probeer al een maand een bestaand TV abonement van mijn moeder, een bejaarde vrouw, uit te breiden met internet. Ik heb al 10 keer naar hun helpdesk gebeld, krijg telkens de melding dat men "het gaat regelen" en mij gaat terug bellen, nooit ook maar één telefoontje gehad en er komt steeds niets van. Dit is een dienstverlening die niet zou misstaan in een communistisch land, maar toch niet in België.
Maar ja, je mag ook niet meer verwachten van een overheidsbedrijf, de ambtenaren mentaliteit is er precies nog aanwezig. Ik ga dan maar het volledige abonement stop zetten en stap over naar de concurentie. Wat een waardeloos bedrijf is dit.
Na veel aandringen (van proximus) zijn we overgeschakeld naar fiber. Veel afspraken werden gecancelled (of ze kwamen gewoon niet opdagen) en deze week was het eindelijk zover. Resultaat : een tijdje geen netwerk, later geen bankcontact, nu nog steeds geen remote access. De techniekers kennen niets van internet, bankcontact heb ik uiteindelijk zelf aan de praat gekregen. Het IT departement weigert hulp te bieden (kies een pro abonnement). Tickets worden gewoon gesloten zonder zelfs nog maar naar het probleem te kijken. Kan echt niet veel slechter. Totaal onprofessioneel.
Hoi, ik woon in Genk en blijkbaar heeft de stad Genk besloten om naar fiberklaar te gaan van proximus. Ik heb al jaren last gehad van proximus waardoor ze mij continu zaten op te bellen en zaten aan te dringen voor telefonie. Het werd zo erg dat ik op den duur verplicht was om te dreigen. Gelukkig is het daarna gestopt ( heeft wel lang geduurd). Nu heb ik het zelfde aan de hand maar wel deze keer door fiberklaar van proximus. Het zou blijkbaar nog niet eens werken want er zijn veel klachten hier over. Typisch Genk, altijd de grootste rommel aannemen. Ze kunnen zich beter bezig houden om een beleid uit te schrijven wat betreft schoorstenen en een een politie reglement hier rond op maken in plaats van klakkeloos iets goed te keuren waardoor mensen één stinkende rook in hun huis krijgen. Zo zie je maar dat ze geen prioriteiten kunnen stellen en nu willen ze nog eens dat je gaat sukkelen met fiberklaar. Maar ja, wie niet weet niet deert. Denk er goed over na en kijk naar de reviews. Laat u niet zomaar iets wijsmaken.
Ik voel me genoodzaakt om mijn frustratie te uiten over de abominabele service die ik heb ervaren bij Proximus. Mijn hele ervaring met dit bedrijf was een aaneenschakeling van teleurstellingen, vanaf het allereerste contact tot het bittere einde.
Allereerst was het proces om internet te laten installeren een ware nachtmerrie. De beloofde installatiedatum kwam en ging zonder enige vorm van communicatie van hun kant. Na herhaaldelijke pogingen om contact op te nemen met de klantenservice, kreeg ik keer op keer te horen dat ze 'het zouden regelen' en dat ik 'binnenkort' geïnformeerd zou worden. Spoiler alert: dat gebeurde nooit.
Toen ik eindelijk mijn internetverbinding kreeg, was de vreugde van korte duur. De maandelijkse facturen begonnen binnen te stromen, en ik realiseerde me al snel dat ik veel meer betaalde dan wat me was beloofd tijdens het afsluiten van het abonnement. Verborgen kosten en onduidelijke tariefstructuren lijken de kern van Proximus' bedrijfsmodel te zijn.
Maar de kers op de taart kwam toen ik besloot mijn abonnement op te zeggen vanwege de aanhoudende problemen. In plaats van het afsluiten soepel te laten verlopen, werd ik geconfronteerd met een nieuw niveau van absurditeit. Proximus durfde het lef te hebben om na de opzegging nog steeds geld te eisen, alsof ze me niet genoeg hadden leeggezogen tijdens mijn abonnementsperiode.
Het gebrek aan transparantie, de onbetrouwbare klantenservice en het feit dat Proximus erin slaagde om me te laten betalen voor een dienst die ze nooit fatsoenlijk leverden, maken het duidelijk dat dit bedrijf geen enkel respect heeft voor zijn klanten. Als je op zoek bent naar een betrouwbare internetprovider die je waar voor je geld geeft, zou ik ten zeerste afraden om ooit in zee te gaan met Proximus. Een ervaring die ik liever zo snel mogelijk wil vergeten.
Waar andere nutsbedrijven (bvb. de Watergroep) een onvoorstelbare chaos aanrichten, klanten aan hun lot overlaten in gevaarlijke omstandigheden, is Proximus dadelijk daar en herstelt wat nodig is. 45 jaar lid van Proximus: de enige nutmaatschappij, die betrouwbaar is!
Slechte service naar bestaande klanten toe. Na een uur nog geen aankopen kunnen doen via de website, mijn gegevens zouden niet kloppen alhoewel dit allemaal juist is ingegeven. Service aan de telefoon is onbeschoft
Alleen maar miserie. Misinformatie. Slechte communicatie. Alleen loopt het goed als er een factuur niet betaald is. Dan sturen ze een brief en staat er dat het de laatste aanmaning is terwijl dit het eerste bericht is.
De logica is ver te zoeken. Pure oplichterij. En dan is dat nog een bedrijf van de overheid. Proficiat. U doet het goed.
Slecht internet/wifi, in 3 maanden tijd 2x modem moeten wisselen vanwege defect, bar slechte service en niet bereidt tot enige flexibiliteit of klantvriendelijkheid.
Proximus moet opgedoekt worden. Incompetent en de wantoestanden stappelen zich op. Aangezien dit een overheidsbedrijf is moet verantwoording afgelegd worden waarom mensen opgelicht worden.
Aanrekenen kosten,diensten die niet werken, waardeloze klantenservice die door callcenters wordt afgewimpeld, facturen die aangerekend worden voor niet geleverde diensten of zelf zaken uit het verleden gsm abonnement die aangerekend wordt terwijl dit al 5 jaar niet meer bestaat. Mensen staan machteloos maar moet veroordeeld worden door een rechtbank. Dergelijke praktijken zijn misdadig!! Inderdaad jullie zijn dieven. ROT IN HEL
Op 31/7 zou Proximus langs komen om glasvezel te connecteren.
Het was totaal niet mogelijk om aan te duiden voormiddag of namiddag, wat al getuigd kan klantonvriendelijkheid
Er is geen kat komen opdagen zonder te verwittigen.
Voor de nieuwe afspraak heb ik laten vastleggen dat ze tussen 8 en 9 zouden komen vandaag
Opnieuw niemand gezien
Proximus is duidelijk een firma waar niet op gerekend kan worden
Een jaar en twee maand geleden : ik wil Proximus. Er zijn nog andere bewoners die ook Proximus willen in het gebouw. Het staat hier van '21.
Met veel gedoe komen ze in 2023 fiber binnen trekken in de technische. De appartementen hebben een fiberkabel die loopt tot in de technische. De installateur die fiber binnentrok vergat een afspraak te maken, wij moesten namelijk allemaal thuis zijn om de kabels in een verdeelkast te plaatsen. Daarom weigerde hij boos die kast te plaatsen en ging 3 uur in zijn bestelwagen zitten. Hij noteerde in het systeem dat hij de werken volledig had uitgevoerd en getest. !!! Nu zitten wij nog steeds zonder Proximus. DRIE uur gebeld onlangs, die man zou alles regelen en bevestigde dat hier een kast moest komen , je kan geen 14 kabels aansluiten op een miniem binnenkomend doosje ! Hij moest me even doorverbinden, daar kreeg ik onvriendelijke vrouw aan de lijn die eiste dat ik al deze werken op mij nam èn klant werd. Ik vertelde dat ik pas klant zou worden als de werken afgerond was, ik had namelijk al één contract moeten annuleren. Die kast was volgens haar nergens voor nodig. Toen het gesprek afgerond was kreeg ik TIEN mail, ik was opnieuw klant gemaakt !!!
Maar nog steeds niet aan te sluiten want DE KAST ontbreekt. Zeer schandelijk.
Internet met regelmatig downloadsoeed van minder dan 3MB/sec en uploadspeed van minder dan 5 MB/sec!
Telefonisch is hun helpdesk vrijwel onbereikbaar of je hangt een halfuur aan de telefoon. Voor ons is de maat vol, we moeten een nieuwe provider vinden in Wallonie.
geen waarschuwing dat incasso niet goed was gegaan en dat de facturen dus niet waren betaald, gelijk deurwaarder op ons af en contract geannuleerd met heel veel extra kosten. klantenservice: 'wij hebben er niets meer mee te maken'. echt ongelooflijk. maakt geen bal uit blijkbaar dat ze je nooit hebben bericht en dat je de achterstallige kosten wel wilt betalen. gelijk annulering en deurwaarder en extra kosten. nooit maar dan ook nooit klant worden hier.
Sinds geruime tijd hebben we storingen met het internet, onderbrekingen, ZEER trage verbinding (07/05/2023 was de downloadspeed 3.08Mb/sec, dat is lager dan een inbelverbinding destijds) en een fenomeen op de kabel: je bekijkt een programma en je luistert naar twee programmas: het vorige blijft gewoon auditief doorlopen naast het nieuwe. Een heropstart van de modem is dan nodig: echt leuk. Een klacht indienen online gaat niet, alleen telefonisch.
DE slechtste tv en internet ervaring ooit! Het kan minuten duren voor de tv deftig opstart/ de tv slaagt uit vanuit het niks / je moet de decoder regelmatig opnieuw opstarten/ vanaf ik het eerste verdiep betreed met mijn ipad is er bijna geen internet verbinding/ De GB’S bij 4G vliegen erdoor/ de prijs is echt wel hoog. kortom niet blij
Geen enkel ster waard
Ik heb een internetbundel van 20GB.
Eens ik die overschrijd, werkt mijn internet nog maar heel traag, onmogelijk om films te kijken.
Maar toch heb ik zogezegd 5GB extra verbuikt.
Hoeveel moet ik hiervoor betalen? 350euro
Terwijl ik maandelijks 28euro betaal voor 20GB.
Dieven zijn het!!
Mijn vorige smartphone was oud en de batterij werkte bijna niet meer . Was onterecht bang om een nieuwe te kopen omdat ik dacht alles kwijt te zijn . Ik ging informeren in de winkel op de Kouter. En... de manier waarop zij mij geholpen hebben om een nieuwe te kopen was SUBLIEM. Ik ben zo gelukkig met mijn nieuwe aankoop , mede door de super vriendelijke , geduldige begeleiding. Als er nu iets niet lukt , ben ik heel snel en ALTIJD vriendelijk geholpen door iedereen. Het personeel van de KOUTER . TOP. TOP. TOP.
Moest het abonnement tijdelijk tijdelijk opzeggen voor mijn zoon. Alles was snel geregeld zonder wachtmuziek en werd vriendelijk onthaald in mijn eigen taal ( was niet zo bij de installatie door een franstalige die nog niet de moeite deed om goededag uit te spreken), maar als het ok is mag het ook gezegd worden
Blijf weg bij deze provider voor gelijk wat, want of je nu je abonnement opzegt of niet, je kan blijven betalen.
Half november zeggen we via de website ons abonnement op te starten op 1 december. Volgens mij tijd genoeg om de zaken in orde te maken. Zeker als ze op 28 november alles al kunnen afsluiten en een 'herinnering' sturen om je b-box binnen te brengen want dat had ik nog niet gedaan. Duh, als je iets opzegt met ingang december ga je geen maand vooraf alles binnen brengen. Nu de belofte gekregen dat de factuur on hold wordt gezet, dat er geen herinneringen meer komen en dat de creditnota in de maak is. Vraag ik om dat per mail te bevestigen: dat kan ik niet. Rijst bij mij de vraag: waarom? Omdat dat jullie dan toch nog herinneringen kunnen sturen en kosten aanrekenen? Omdat jullie dan toch niet gaan doen wat er telefonisch werd beloofd? Zoals in het verleden: 5(!) aangetekende brieven verstuurd om gsm abonnement op te zeggen => wij hebben dit niet ontvangen, u moet die facturen betalen.
Proximus: het meest waardeloze bedrijf betreft telecom. Laat je niet vangen door hen.
mama reeds bijna 70j klant en nooit 1 x factuur onbetaald doch door overstap andere bank en bank ook in gebreke door domiciliëring niet aan te passen, heeft proximus een hoogbejaarde dame in 't rusthuis zonder pardon afgesneden zonder pardon. mama vol schaamte en stress en week hierdoor geen telefoon en bij telenet opnieuw aansluitingskosten moeten betalen. Ze bestoken haar dan ook met herinneringskosten. Al 100000 x per brief, persoonlijk in kantoor gaan melden, mails verstuurd dat de correspondentie naar de kinderen moet want zij heeft daar geen weet meer van doch nooit gebeurd en 't feit dat alles per domiciliëring was mama niet op de hoogte noch wij dat betalingen niet door waren gegaan. Wij hebben nooit een mail of brief gekregen hierover. Ze kreeg wel maandelijks haar afrekening maar we zieden haar dat dit mocht worden weggegooid daar betalingen toch via domiciliëring ging. Als we 10000000000000000 x verwittigd hebben dat alle correspondentie naar de kinderen moet en proximus doet dit NIET dan zijn zij zwaar in de fout en zouden mama financiële en morele schade moeten betalen want ze heeft hierdoor pak bijkomende kosten en morele schade geleden. Proximus echt onmenselijk en schandelijk hoe ze met ouderlingen omgaan en dat terwijl zij zware grove fouten hebben begaan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gewoon verschrikkelijk slechte service, problemen worden nooit opgelost. Je spendeert uren aan je tel. Je hoort 10 verschillende agents die allemaal iets anders vertellen. Hopeloos gewoon ! Ik raad iedereen aan om NOOIT met Proximus in zee te gaan.
Kwaliteit zeer slegt! Bende amateurs!
Technieker wou via de kelder geen fiber installeren waar de kabels binnenkomen. Wou ook via de gewone kabels niet aansluiten. Nu krijg ik 59 € te betalen wegens annulatie !!?? Complete waanzin, pure oplichterij.
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Proximus een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 79 beoordelingen geplaatst over Proximus. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 3,5 gekregen, waarbij 24% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Proximus actief?
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heeft u een positieve indruk gekregen door de Proximus reviews? Dan kunt u naar de website van Proximus gaan en uw bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.