
Fonteyn reviews, ervaringen, beoordelingen en klachten

Reviews en Ervaringen Fonteyn
Met dank aan de beoordelingen van andere mensen krijg je hier een beter beeld van alles wat Fonteyn je kan bieden. En dat is nogal wat. Omdat je graag elke euro goed besteedt, heb je als consument veel baat bij de beoordelingen van mensen die al eens met de onderneming te maken hadden. Zo kun je op basis van hun ervaringen zelf besluiten wat je doet met in dit geval Fonteyn, de onbetwiste specialist in onder andere tuinmeubelen.
Over Fonteyn
Fonteyn werd gesticht in 1989 en begon met de verhandeling van bloembollen via de groothandel. Omdat het eigenlijk meteen crescendo liep, werd vanaf 1992 ook geleverd aan particulieren. Eigenlijk vanaf dat moment mag Fonteyn zich specialist noemen in tuinmeubelen, tuinhuizen, buitenkeukens, zwembaden, spa’s en veranda’s. Fonteyn levert alleen het beste van het beste en is trots op het feit dat het de grootste is op het gebied van tuinproducten en tuinmeubelen van ons land.
Waarom kiezen voor Fonteyn
De grootste collectie tuinproducten en tuinmeubelen van ons land. Die vind je bij Fonteyn. Alleen dat is al een reden om vooral zaken te doen met deze specialist. De gunstige prijsstelling is dat zeker ook, net als de geboden garantie en het feit dat je korting aangeboden krijgt als blijkt dat een product elders goedkoper aangeboden wordt. Maar er is meer. Zo beschikt Fonteyn over de grootste tuin showroom van Nederland met een oppervlakte van 35.000 vierkante meter en valt de snelle levering op. Dat heeft weer alles te maken met de opslagkelder van 60.000 vierkante meter waarover Fonteyn beschikt. De reden dat Fonteyn de kwalitatief uitstekende producten zo voordelig aan kan bieden heeft te maken met de grootschalige inkoop die het doet.
Is Fonteyn betrouwbaar?
Fonteyn kan gezien de vele reviews en ervaringen beschouwd worden als een betrouwbare partner. De afspraken worden nagekomen en de producten ondergaan een strenge controle en beoordeling. Betrouwbaar zijn zowel de producten van de gevoerde bekende merken als ook de eigen merken die het aanbiedt. Uit de reviews over Fonteyn blijkt dat de kwaliteit van het door Fonteyn geleverde steeds van de beste kwaliteit is.
Klantenservice en klachten
Er is amper een bedrijf voor te stellen dat zo transparant is en waar je zo snel contact kunt zoeken met de klantenservice. Behalve een e-mail sturen en bellen met Fonteyn, is het eveneens mogelijk om met een van de medewerkers te chatten. Zo zijn de lijnen wel heel erg kort en krijg je steeds snel antwoord op al je prangende vragen. Overigens worden veel van die vragen al weggenomen door de informatieve website zelf.
Wil jij ook beoordelen?
Iedereen wil graag goed geïnformeerd zijn voor er zaken gedaan worden met een bepaalde organisatie. Door de beoordelingen hebben wij jou hier de beste informatie kunnen bieden over Fonteyn. Als jij voortaan ook een beoordeling maakt, kan dat andere mensen helpen om net als jij ook de beste beslissing te nemen en zaken te doen met de beste aanbieder van – in dit geval- tuinmeubelen.

Gerelateerde bedrijven



Gerelateerde blogartikelen
Ons team van experts heeft Fonteyn geverifieerd op een aantal punten.
De webshop van Fonteyn bestaat al jaren en staat bekend als een betrouwbare speler in de markt.
Fonteyn is al vanaf hun oprichting ingeschreven bij de kamer van koophandel en hun website is beveiligd door middel van een SSL certificaat (groene slotje).
Alle grote betaalmethodes van Nederland zijn beschikbaar op deze webshop.
Fonteyn is een Nederlands bedrijf en is al een lange tijd actief op het internet.
Dit heeft ze een goede reputatie opgeleverd.
Binnen ons platform kan ook jij een review achterlaten om zo andere consumenten te helpen een goede keus te maken bij hun aankopen op het internet.
Bekijk zeker even de website van Fonteyn.
Dit geeft je een beter beeld van de webshop.
Daarnaast staat daar hun uitgebreide assortiment en natuurlijk de openingstijden van Fonteyn.
Een ongelooflijk waardeloze tent!
Maart 2023 sauna gekocht en opgehaald, alles doorgenomen met Robin. Was voor export.
Wordt nu niet meer gereageerd op meerdere terugbelverzoeken aangaande probleempje.
Zowel naar mij als naar architect.
Ben in staat om voor de deur te gaan staan en iedereen te waarschuwen voor deze manier van zakendoen en behandeling van cliënten.
Eens maar nooit meer Fonteyn.
Zijn nog steeds niet teruggebeld.
Ben nu een maand verder.
En alleen al vandaag zijn er zeker 4 terugbelverzoeken zijn gedaan door ons, terwijl volgens telefoon dat de desbetreffende medewerker aanwezig is.
bestellen, betalen en niet leveren, ontelbare malen gebeld maar je kan de boom in, wordt niet geholpen, juridisch opgepakt en dat helpt
Vandaag 8 mei maar weer eens gebeld, ze hebben een verkeerde cover geleverd. Maar wat we ook doen, bellen, mailen je kan niet door verbonden worden. Mail wordt ook niet beantwoord. Ik vraag me echter af, na het lezen van de vele zelfde reacties.... kunnen we samen niet wat doen? Dit moet niet kunnen
8 jaar geleden gekocht, wordt nu ook weer netjes geholpen, alle onderdelen op voorraad, keurig, zo hoort het
Je wordt als klant in de watten gelegd bij de aankoop maar daarna begint de ellende.
Er worden beloftes gedaan maar niet nagekomen.Je bent volledig afhankelijk van hun.Je wordt van het kasje naar de muur gestuurd.Zij hebben de macht in handen wat betreft de levering.
Je wordt al snel.beschouwt als een lastige klant.
Communicatie team.achter de telefoon zeer slecht.Zeer onklantvriendelijk.
Service is van een ongekend slecht niveau. Drie jaar geleden als commercieel recreatiebedrijf een spa gekocht. Helaas werkt het apparaat niet meer (gaat niet meer aan). Fonteyn is in de eerste plaats onmogelijk telefonisch te bereiken. Na een week verzoeken om een monteur geeft Fonteyn zonder gene aan dat er pas over vijf weken (!) op z’n vroegst een mogelijkheid is. Advies; ondanks de mooie showroom, ga voor een bedrijf dat wel zijn (after)service op orde heeft. Overigens is Fonteyn - tot consumenten programma’s als Radar aan toe - veelvuldig in het nieuws geweest aangaande hun extreem slechte service. Fonteyn nooit meer, kies voor een echte professional, die niet alleen maar snel wilt verkopen, maar gaat voor service.
Het tuinhuis is geplaats en na drie weken rolt hij uit elkaar
2 x monteur geweest loopt maar wat aan te rommelen en weet eigenlijk niet wat hij er mee aan moet.
Niets bij dit ballen bedrijf kopen service is 0
Zo.n bedrijf met het mooiste in huis en dan totaal geen service. Met een telefoniste die van niets weet, niet bereid is haar best te doen voor de klant, niet door wil verbinden met iemand die iets weet over biorek parasols (niet de goedkoopste toch) Ronduit begin eens met een goede representatieve telefoniste!! mooie spullen alleen is niet genoeg!! Service bieden Fonteyn!!!
Het aankopen van een sauna was zo gebeurd, en de nota voor de aanbetaling ook.
Maar daarna begonnen de problemen. Er wordt niet geleverd. Niet in de week van afspraak, niet in de uitloop van twee weken. Vervolgens probeer ik via de verkoper contact te krijgen wanneer er wordt geleverd, maar deze is gestopt met het beantwoorden van de email's. Vervolgens gebeld, maar de mevrouw aan de telefoon geeft aan dat ze alleen zit (vandaag 18 minuten in de wacht) dat er niemand verder is en dat ze geen idee heeft over mijn bestelling. Doorverbinden kan ze niet naar de verkoop adviseur, en laat aan de afdeling sauna een terugbel verzoek achter. Maar daar ben ik nog steeds niet door gebeld
Na een telefoontje om de verwachte dagdeel om een reparatie aan onze jacuzzi te vragen zou ik terug gebeld worden.
Niet dus.
De volgende morgen weer gebeld aan het einde van de ochtend zou de monteur komen.
Smidags gebeld de monteurs waren niet bereikbaar om kwart over twee ik zou terug gebeld worden vertelde Susanne. Half uurtje later weer gebeld ze wilde me net terug bellen.
Daar geloofde ik dus niets van. De monteur was vanwege familie omstandigheden naar huis. Dat wisten ze dus eerder niet maar de klant bellen daar kunnen ze blijkbaar niet op komen.
De planning van fontein is heilig.
Voor een klacht moet je mailen voor planning moet je mailen maar aderes wordt niet gegeven weer bellen.
Na een dag een mail wanneer er iemand komt niet bellen maar weer twee weken wachten.
Zelf gebeld mensen zijn deze week niet bereikbaar zo’n bedrijf en niemand bereikbaar.
Vroeg om door verbonden te worden met de klachten afdeling die is er niet. Vertelde Petra aan achternamen doen ze niet verteld Susanne dat begrijp ik nu.
Kijk naar de klachten online zou ik zeggen
Ik ben zo sportief dat ik onder mijn naam schrijft ,fontein .Ikheb een eigen bedrijf en bij mij staan klachten bovenaan mijn prioriteit gelukkig krijg ik ze zelden maar los ze op.
Ik heb een spa bezorgd gekregen juni 2022
2 weken plezier van gehad !
Jets niet werkend fontein waar bijna geen water uitkomt
Een waterval die het niet doet
Verlichting kapot
Een kraam die uit elkaar is gegaan waardoor de hele jacuzzi leeg stromende in de tuin
Heel veel gebeld heel veel gemaild 40 keer
Dan komt er opeens een monteur die helemaal niets van de zaak af weet
Het is nu maart 2023
En nog steeds geen oplossing
Wij hebben de helft betaalt
En zij sturen nu een deurwaarder voor de andere helft
Kortom een spa van bijna € 8000
Waar we maar twee weken plezier van hebben gehad
Dit bedrijf is te schandalig voor woorden
Ik ga dit dus ook doorzetten aan de hoogste rechter !!!!!
Mvrgr ld.prijs
Ik heb twee overkappingen gekocht beide overkappingen na 3 jaar onderdelen kapot ze beloven van alles maar doen niets zodra ik mijn post code doorgeef zijn de verantwoordelijke personen acuut onzichtbaarheid in de winkel komen ze niet te voorschijn laten andere het opknappen die weer verwijzen naar de verantwoordelijke
MENSEN KOOP NIETS BIJ FONTEYN DAN KOM JE BEDROGEN UIT GARANTIE TOT AAN DE DEUR ZODRA JE BETAALD HEB KRIJG JE GEEN GARANTIE EN MOET JE OPROTTEN EN NIET ZEUREN OVER GARANTIE NIETS KOPEN !!!!!!
.
Heel slecht thuis internet!wi-fi glasvezel van 1000 mb alleen slechts 350 mb !!!(checken bij vast.com),wi-fi versterken help helemaal niet (betaal ik extra per maand nog), klantenservice......mijn God(((!!!
Fijn geholpen door Petra die woont in Beekbergen. Goed advies en vooral geduld met ons. Levering bij chaletpark.
Helaas met een grote vrachtwagen die niet bij ons chalet kon komen.
Volgende dag netjes door Petra gebeld en met haar doorgesproken. Ze neemt dit zeker mee naar een volgrnde klant.
2e keer iets gekocht bij fonteyn we komen zeket terug.
Bank gekocht en aanbetaling gedaan.,vast kussens en hocker meegenomen.
Datum van ophalen doorgegeven.
Bij ophalen bank verdwenen en nul service door Merel. Andere verkopers vinden het heel erg vervelend en hebben nog geprobeerd het showroom model mee te geven. Niets kon en verschuilen achter regels. Merel wilde niets en alleen gehuurde aanhanger werd vergoed. Als goede klant met al veel aangekocht klaar met deze bejegening. Wij kopen nooit meer bij de fontein!!!
Op het moment dat je een bestelling plaatst, zijn ze zeer behulpzaam, meedenkend, en uitermate klantvriendelijk, maar let wel, schijn bedriegt! Het verhaal is te lang om volledig op te schrijven. Vlak nadat de bestelling (en (aan)betaling) is afgerond veranderd de instelling van dit bedrijf totaal, van eerst ozo behulpzaam naar onbereikbaar, onwelwillend onvriendelijk, en niet geinteresseerd, en laten hun klant rustig weken/maanden zitten met incomplete bestellingen, om er vervolgens na heel veel bellen, mailen en frustraties met frisse tegenzin enigzins het probleem "op te lossen". En om maar niet te spreken over 1 van de uiterst onvriendelijk telefonistes
“Fonteyn bouwt voor u een schuur die lekt en een carport, die niet vast aan de grond zit. Dat vertellen we tevoren niet, Als u een deugdelijke afwerking wilt hebben, moet u dat maar zelf en op eigen kosten doen. Eventuele correspondentie handelen wij niet klantvriendelijk af”
Levering en service was prima maar nu met dat vele regen komen we erachter dat het dakleer helemaal door lekt dat is goedkope rotzooi
Koop niks bij Fonteyn en doe al helemaal geen aanbetaling!!!!!!!
Het is een K.. bedrijf met veel beloftes,en niks waarmaken.
Wij hebben een zwembad van 55 duizend euro aan geschaft en zijn na serieus 60 keer mailen en bellen en jaar verder hebben we ons roldek nog steeds niet binnen en niet gemonteerd van 11 duizend euro .
En drama is zacht uitgedrukt verkopen kunnen ze als de beste en het geld innnen.
Maar personeel Joppe,Rowan,Damian, en Ron we hebben de hele afdeling gehad stuurt ons van kastje naar de muur en wij staan met legen handen.
Er komt niks van hun uit,gewoon een schijt bedrijf.
Je kan beter ergens anders iets duurder kopen waar de service gewoon goed is en die komen hun afspraken wel na.
Hoop mensen voor Fonteyn te behoeden.
Afz Joanne Brandsma
Jaren geleden een sauna gekocht. Scharnier van de deur afgebroken. In Uddel een vriendelijke adviseur gesproken, nooit terug gebeld. 5-6 keer gebeld , geen tijd:(:( na 8 weken word ik teruggebeld !! Vervolgens krijg ik een mail dat ze het niet kunnen leveren. Ik ben ervan overtuigd dat ze wel kunnen leveren maar er alleen geen zin in hebben.
Ze hebben alleen aandacht voor snelle verkoop.
Spa gekocht en geleverd naar tevredenheid. Tot: mijn man besluit een warmtepomp te laten installeren.
Daarna doet de spa het niet meer. Een week later krijgen we bericht dat er over 4 weken!! een monteur langs kan komen..
Het bedrijf bellen lost niets op en levert alleen ergernis op.
Je krijgt de meiden van de receptie maar zij doen er ook niets mee.
Hele slechte service! Heel jammer als je een dure spa en een dure warmtepomp hebt gekocht...
Goede service, duidelijk uitleg van producten, kan rustig rondkijken. Servicepunt kan je afspraak maken met verkoper, telefoonnummer achter laten, terwijl je rond kijkt wordt je gebeld door verkoper wanneer deze tijd voor je heeft
Tijdens rond kijken werden poffertjes en drankjes uitgedeeld.
Top geholpen. Korte levertijd van bestelde spullen.
1 ster was de laagste score die mogelijk is maar zelfs dat is nog teveel. In september sauna besteld met kachel. Oktober geleverd, zonder kachel (geen bericht van gehad. Gebeld en de kachel stond in bestelling en zou zsm geleverd worden. Iedere week gebeld en telkens hetzelfde verhaal. Was in bestelling. Na 3 weken elke week bellen, bleek dat de kachel helemaal niet in bestelling stond. Ze zouden hem nu echt gaan bestellen. 3 weken levertijd. Dat vind ik niet oke, zelf de optie aan moeten dragen voor een andere vergelijkbare kachel ...oja, die hadden ze wel op voorraad.oke, geleverd en geplaatst. Nu weer te weinig stenen en verkeerde afmetingen, dus weer gebeld, ik wordt teruggebeld binnen 48 uur. Dus na 2 maanden soebatten kan ik nog steeds geen gebruik maken van de sauna. Moraal van dit verhaal...ga naar een andere zaak want de service hier is waardeloos.
op 25-6-2022 een glazen overkapping besteld,deze is geleverd maar was niet geheel compleet, heb het afdak zelf gemonteerd en toen bleek dat er een op enn glasplaat glascorrosie zat, dit gemeld maar geen reactie ,toen gezecht dat ik de koop wel wil ontbinden ,na 2 weken een reactie van een medewerker dat hij het bij zijn leidinggevende zou neerleggen. sindsdien niets meer vernomen.
service en bereikbaarheid is bedroevend raad dit bij niemand aan.
Zeer trage en incomplete levering. Nalevering na 3 weken nog niets. wordt wel steeds beloofd. Vandaag kreeg ik het volgende te horen over de ontbrekende planken van de barrelsauna:
"De Balken: Ons voorstel is dat je de balken bij de Gamma of een bouwmarkt laat maken en Fonteyn de rekening stuurt
Als je die bon (kopie of scan) inlevert, vergeet dan niet je bankrekening nummer en tenaamstelling erbij te vermelden
Stuur ik erna nog 2 geurtjes naar keuze na."
We hebben in juli 2022 een nieuwe spa gekocht. Deze is 30 aug geleverd. We hebben twee weken ervan kunnen genieten en toen begonnen de klachten. De monteur is na herhaaldelijk bellen ( afspraken worden alleen op zaterdag ingepland) op 12 oktober gekomen. Na reparatie blijkt dat de Spa nog steeds niet functioneert. Gelijk melding gemaakt. Het is nu 5 november en nog steeds zijn we niet ingepland. Ook is de communicatie met de front en backoffice zeer onvriendelijk. De service is dus zeer slecht. Ik raad iedereen aan om goed na te denken om hier een aanschaf te doen.
Klantenservice van Fonteyn zelf is goed, maar dan begint het gedonder. Eén van de monteur was best brutaal en niets kon. Daarom gekozen dat iemand anders het gaat plaatsen. De voorrijkosten zijn belachelijk veel en met de levering ook veel gedoe en gezeur.
Bij 3 verschillende medewerkers een schets laten maken we zouden dan een paar dagen daarna geïnformeerd worden of dit mogelijk was met prijsopgave maar bij alle 3 de medewerkers nooit meer wat gehoord het is echt belachelijk, je hoort dit trouwens van meerdere mensen, je zou maar eigenaar van dit bedrijf zijn met dit personeel hoeveel geld zou die niet misgelopen zijn.
Dames die de telefoon opnemen mrr er kde. Keer op keer dat ze spoedig terug bellen helaas 0.0 service
Schrijf een review over Fonteyn
Gerelateerde bedrijven



Gerelateerde blogartikelen
Andere gerelateerde bedrijven









FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Fonteyn een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 104 beoordelingen geplaatst over Fonteyn. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4,3 gekregen, waarbij 16% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Fonteyn actief?
Fonteyn is vooral actief in de categorie webshops en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) huis en bouwen , outdoor , meubels en tuin.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heeft u een positieve indruk gekregen door de Fonteyn reviews? Dan kunt u naar de website van Fonteyn gaan en uw bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.