Albelli reviews, ervaringen en beoordelingen
Reviews en ervaringen Albelli
Wil jij graag weten welke beoordelingen en reviews er geschreven zijn over Albelli? Wij hebben alle reviews van Albelli verzameld voor je en op een rijtje gezet. Klantervaringen en reviews geven een goed beeld over het bedrijf. Klachten of succesverhalen, goede ervaringen of juist dingen die niet helemaal lekker liepen. Lees de reviews door en maak daarna de keuze of je iets wilt bestellen bij Albelli.
Over Albelli
In 2008 is Albelli opgericht en levert het diverse fotoproducten. Het bedrijf is gespecialiseerd in onder andere fotoboeken, fotoafdrukken, wanddecoratie, kaarten en meer. In het begin verkocht het alleen maar fotoboeken in Nederland, maar door de jaren heen is niet alleen het assortiment, maar ook het aantal landen uitgebreid. In onder andere Frankrijk, Zweden en Duitsland is het actief. Vrijwel direct waren er al zo’n 80 medewerkers werkzaam. Tien jaar later is dat aantal verviervoudigd. Deze medewerkers komen uit heel verschillende landen, maar liefst 27. In 2011 werd het bedrijf onderdeel van Cimpress en in 2017 werd het overgenomen door Gilde Buy Out Partners. Weer een heel mooie stap voor Albelli. De missie van het bedrijf? De wereld een beetje mooier maken door momenten van mensen tot leven te brengen.
Waarom kiezen voor Albelli
In het assortiment van Albelli vind je diverse fotoproducten, denk aan fotoboeken, wanddecoratie, fotokalender en mokken. Maak bijvoorbeeld een fotoboek van die ene geweldige vakantie, laat je kinderen afdrukken op canvas voor in de woonkamer of maak een verjaardagkalender om cadeau te geven. Ook gepersonaliseerde (kerst)kaarten zijn mogelijk. Hoe je vandaag de dag bij Albelli een fotoboek in elkaar kunt zetten, was in de beginjaren nog echt niet mogelijk. Door de jaren heer is dit steeds meer uitgebreid met handige functies. Dankzij de aanwezige Smart Assistant maak je namelijk in slechts een paar minuten al je eigen fotoboek. Urenlang foto’s selecteren en alles zelf indelen? Dat is verleden tijd met de Smart Assistent. Hierbij worden onscherpe en dubbele foto’s er automatisch uitgehaald en worden er de mooiste indelingen gemaakt. Uiteraard kun je daarna ook nog gewoon zelf je fotoboek perfectioneren én personaliseren. Er is ook een app van Albelli, waarmee je zelfs onderweg een fotoboek kunt maken, een kalender kunt bestellen of een fotoafdruk kunt maken.
Is Albelli betrouwbaar?
Het hoofdkantoor van Albelli zit in Amsterdam en de productieafdeling vind je in Den Haag. Het bedrijf is, ondanks dat het al in 2008 is opgericht, nog steeds aan het groeien. In 2017 had het ongeveer 1,5 miljoen klanten en een jaar later was dat aantal alweer gegroeid naar bijna 2 miljoen. In het assortiment van Albelli zitten niet alleen fotoboeken, maar deze worden wel veruit het meest besteld. Maar liefst 5,5 miljoen fotoboeken zijn er al besteld. Daarnaast heeft het bedrijf al verschillende prijzen gewonnen, waaronder de webshop award. Door de Consumentenbond zijn de fotoboeken uitgeroepen tot de allerbeste fotoboeken van Nederland. Het is mogelijk om je aan te melden voor de nieuwsbrief. Wanneer je dit doet, ontvang je direct 5 euro korting. Albelli is te volgen op diverse social media, waaronder Facebook, Pinterest en Instagram.
Klantenservice en klachten
Met een 100% tevredenheidsgarantie doet Albelli er alles aan om van jou een tevreden klant te maken. Ben je toch niet helemaal tevreden? Dan gaat de klantenservice graag met je op zoek naar een goede oplossing. Je kunt contact met ze opnemen via de mail, stuur ze via de website een chatberichtje of neem telefonisch contact met ze op. Via de mail krijg je binnen twee werkdagen een antwoord, en via de chat en telefonisch zijn ze bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.30 uur. Je kunt je vraag ook via Twitter of Facebook stellen. Binnen een werkdag kun je dan reactie verwachten. Buiten kantoortijden kun je nog steeds een chatbericht sturen, maar je krijgt dan antwoord via een chatbot. Mocht je een vraag hebben, kijk dan eens bij de veelgestelde vragen. Wie weet vind je daar het antwoord al en hoef je geen contact op te nemen met de klantenservice.
Wil jij ook beoordelen?
Heb jij al eens iets besteld bij Albelli? Een mooi fotoboek voor jezelf of ”¦ Laat andere mensen weten hoe je dit ervaren hebt door hier een review over te schrijven. Door jouw mening te laten horen, weten andere mensen of ze betrouwbaar en veilig ook iets kunnen kopen bij Albelli.
Ik wacht nu reeds 2 weken op een bestelling die een week geleden zogezegd toegekomen is. Op de chat kan je niemand bereiken en via de telefoon kom je in een cirkeltje terecht en uiteindelijk wordt de verbinding verbroken. Voor een bestelling van meer dan 100euro is dit echt teleurstellend.
Om mijn bestelling te volgen probeer ik via telefoon verbinding te krijgen
de woensdag 11/12 duurde het 6 minuten
vandaag donderdag na 16 minuten nog steeds geen verbinding.
De tune ken ik nu al van buiten eveneens druk 1 en druk 2
kl......te
Ik heb nu al meer dan twee maanden geleden een fotoboek besteld, waar ik ontzettend veel tijd en moeite in heb gestoken. Helaas is het fotoboek tot op de dag van vandaag nog steeds niet geleverd. Wat nog frustrerender is, is het gebrek aan opvolging of enige vorm van feedback van het bedrijf.
Bij contact met de klantenservice krijg ik steeds te horen dat ik "niet tevreden, geld terug" kan inschakelen, maar dit is geen passende oplossing gezien de uren werk die ik in het maken van dit fotoboek heb gestoken. Het gaat voor mij niet alleen om het geld, maar vooral om het resultaat waar ik zo naar uitkeek.
Ik hoop dat er snel een oplossing komt en dat het bedrijf hun communicatie en klantendienst verbetert, want dit is echt een teleurstellende ervaring.
Zeer teleurgesteld in de kwaliteit en levering.
Ik had enkele foto’s besteld op 23 augustus. Deze zouden 30-31 augustus worden geleverd (afscheidscadeau kinderopvang) maar zijn uiteindelijk pas 4 septembet geleverd en we kregen enkel als melding: vertraging.
Toen we eindelijk de foto’s kregen, bleek de kwaliteit op niks te trekken.
De foto’s zijn helaas heel onscherp en de kwaliteit van foto’s die ik heb doorgestuurd zijn wel heel scherp… De foto’s vallen ook donkerder uit en zijn echt van slechte kwaliteit. Dan is Smartphoto toch beter.
Ik had een cadeaubon ontvangen en had deze niet in één keer opgedaan omdat ik verder niets nodig had. In kleine letters staat er op de cadeaubon (tussen de vele tekst) dat de restwaarde vervalt als je deze niet volledig op deed. Echter had ik dit niet gelezen dus ik ben het overige deel van mijn cadeau kwijt. Schandalig vind ik dit, want ze hebben wel het volledige bedrag van deze cadeaubon ontvangen, dus hebben er mooi hun winst uit gekregen. Bestel ik nooit meer.
Ik ben alijd erg tevreden snelle levering.
Goede service.
Alleen het programma is erg traag bij het maken van het boek en het lijkt steeds trager te worden.
Ik hoop dat albelli dit snel kan verhelpen.
kleuren niet correct in album .
account stond op mijn man zijn naam ,ik deed de klachtenmail en ze konden niets doen want de account stond op naam van mijn man , terwijl ik de albums maak .
klantvriendelijkheid een grote 0
zeker geen aanrader
Ik schreef 8/1 ll. een review.
Na nog een aantal mails en bewijzen van hun nalatigheid is het volledige bedrag door Albelli terugbetaald.
Alsnog bedankt.
Kerstkaarten besteld 13/12/22. 19/12 niets ontvangen.
Mail naar Albelli. Antwoord : Sorry er is vertraging bij de levering u krijgt 30 € korting bij uw volgende aankoop.
24/12 : Volgens track and trace die dag levering, doch verandering : levering 27/12. Volgens track and trace had post.nl het pakket pas 24/12 ontvangen. Dan vraag ik me af : " Wat is er gebeurd tussen 13 en 24/12 ? ". Kaarten 27/12 om 12u ontvangen, doch stonden klaar om te vertrekken voor een weekje vakantie t/m 04/01/23. We hebben de kaarten dus niet kunnen verzenden en kunnen volgende kerst niet gebruikt worden. Op mails wordt niet meer geantwoord en naar een teruggave van het betaalde bedrag kunnen we duidelijk ook fluiten.
Schande. Als er fouten worden gemaakt moet je die erkennen en niet met een korting voor een volgende aankoop strooien, want die komt er nooit meer. PUNT
Ik bestelde en ontving recent een groot album en betaalde met korting bijna 80 euro. Het album op zich is ok maar op elke pagina staat een fout in de print, alsof er een vuile lijn in de printer zat. Dit is dus zichtbaar op ELKE pagina. Ik mailde Albelli al meerdere keren vanaf begin december maar krijg geen enkele reactie!
Deze fout in mijn album van maar liefst 80 euro is absoluut niet aanvaardbaar!
1 ster is nog te veel. Eerst kerstkaartjes die maar niet geleverd worden. Daarna een verplichte albelli-software update moeten uitvoeren op mijn computer waardoor mijn fotoboek waar ik maanden (!!) aan gewerkt heb, gewoon volledig leeg is!? Jawel dat lees je goed! Helemaal weg! Klantendienst belooft om me te helpen, maar reageert plots niet meer op de emails en is niet aanwezig op de door hen voorgestelde online afspraak. Ongelooflijk dat zo'n groot bedrijf zo'n slechte service levert.
Bestelling zou ten laatste zaterdag geleverd worden. Op dinsdag nog geen levering, mail gestuurd: nooit antwoord ontvangen. Op woensdag live chat, na 32 wachtende in de rij, 2u later eindelijk aan mij. Vonden het jammer, maar was druk en moest nog wat gedduld hebben. Donderdag nog altijd geen levering. Opnieuw chatbericht opgestart: 44 wachtende voor mij!!! En weer geen resultaat. Kerstkaarten met foto besteld, denk dat ik ze met Pasen kan versturen!! Doe dit al 18 jaar met andere firma en nooit problemen gehad. Eerste keer met Albelli, maar meteen ook laatste keer! Mij zien ze daar niet meer. Beloftes is waar ze goed in zijn,
Ik was vroeger jarenlang klant bij Photobox. Over Albelli, mijn eerste bestelling, ben ik redelijk tevreden. Alleen jammer dat er bij het maken van de kerstkaart op het scherm een code te zien is op de achterzijde en deze is dan niet op de afdruk. Hierdoor is mijn foto op de achterzijde nu niet over de volledige achterzijde. Jammer, laat die code gewoon weg op het scherm! Het post-NL afhaalpunt Berkat supermarkt in Oostende daarentegen, dat tart mijn verbeelding. De winkelierster deed tegen alle klanten ook deze die voor mij stonden heel erg onbeleefd, ronduit grof. Ik denk dat Albelli eens moet nadenken over de pakketjesdienst waarmee ze werken. Post-NL krijgt een heel lage score online. En Post-NL moet eens nadenken over de punten waar ze leveren.
Op 10/12/2022 kerstkaarten besteld, op 15/12 ontvangen en de kaarten zijn zeer geslaagd. De bijbestelling op 15/12 lukt vlot, op 19/12 bericht dat de kaarten verzonden zijn, maar op 23/12 's avonds nog steeds niets ontvangen. Hierover werd ik niet verwittigd, op de website staat dat alle "kerstkaarten" voor Kerstmis zullen toekomen. Contact via de chat leert me dat dit aan Post-Nl zou liggen, maar hier heb ik niet veel aan. De keuze van de vervoerder wordt immers door Albelli bepaald. Heb wel een code gekregen waarmee ik de bijbestelde kaarten kan aanpassen naar "Nieuwjaarskaarten", wat ik gedaan heb, maar deze zullen ten vroegste tussen 30/12/2022 en 2/1/2023 geleverd worden. Heel jammer, want dan kan ik ze moeilijk nog gebruiken. Albelli streeft naar 100% klantentevredenheid, maar daar zijn ze dus deze keer niet in geslaagd.
Heel teleurstellend! 2 weken geleden heb ik 20 kleine foto’s besteld en die zijn op de dag van vandaag nog steeds niet toegekomen. De levering wordt telkens uitgesteld! Wat de kwaliteit van de foto’s zal zijn kan ik dus nog niet vertellen want dit is de eerste en waarschijnlijk ook de laatste keer dat ik hierop bestel.
je adres gegevens worden op schandalige manier misbruikt: te pas en te onpas beland je ongewild op de albelli bestelpagina. Ook als je bijvoorbeeld probeert de boeken bij Booking.com! Koop geen product want daarmee worden je gegevens gehackt!
Fotos maar half afgedrukt, is de eerste en meteen ook laatste keer dat ik bij albelli iets besteld heb, en ik zal iedereen ook ten stelligste afraden van hier geld aan weg te gooien
Wat ben ik tevreden over de service van Albelli.
Door onze fout waren er twee blz niet goed zichtbaar,gebeld met Albelli,geen probleem,kregen een code konden het zelf weer aanpassen,en binnen drie dagen weer kosteloos opgestuurd.,dat noem ik dus klant vriendelijk.En het boek was van zeer goede kwaliteit,mooi papier en duidelijke foto's.
Top
Ik ben heel blij met mijn fotoboek. Het was heel simpel om te maken. Binnen 3 dagen had ik het in huis.
Al jaren bestel ik voor het nieuwe kalenderjaar twee kalenders bij Albelli. Afgelopen jaar had ik een beetje zitten slapen.... en 2 kalenders besteld voor het afgelopen jaar 2021.
Toen ik de klantenservice belde om uit te leggen wat ik verkeerd had gedaan en er ook eerlijk bij aan had gegeven dat het mijn eigen fout was, mocht ik desalniettemin kosteloos 2 nieuwe kalenders laten afdrukken voor het kalenderjaar 2022! Super! Dát is nog eens service! Ik vond het erg chique!
Goede services, snelle levering, mooie kwaliteit.
Ruim voor de Kerst heb ik mijn Kert-fotokaarten besteld.
Bij de bezorging zag ik direct een afdrukfout.
Ik heb gebeld en ze zouden het opnieuw in productie nemen.
Na een aantal dagen krijg ik een mail dat het erg druk is en de levertijd verlengt wordt.
Dus niet op tijd voor de Kerst.
Natuurlijk vind ik het fijn dat ze de fout gaan herstellen, maar ik vind dat ze de nieuwe productie dan ook voorrang moeten geven.
Erg onhandig, als je per ongeluk op een foto klikt krijg je hem 2 x in je boek of je moet hem eerst verwijderen en dan weer toevoegen
Ik heb het opgegeven
Ga weer naar de Hema
Ik maak al 10 jaar fotoboeken. Helaas lukt t niet via de Albelli om binnen een redelijke tijd het boek te maken. Ik hebt last van verschillende ergernissen tijdens t maken. Bijv sommige foto’s moet ik meerdere keren toevoegen omdat ze van de blz verdwijnen. Er zijn steeds meer mogelijkheden maar dit zorgt in de praktijk voor ergernis omdat t niet of niet goed werkt. Contact gezocht met Albelli; ik ben nu 3e lange mail verder met allerlei vragen.ik heb geprobeerd het probleem zo goed mogelijk te omschrijven maar krijg steeds meer vragen. De irritatie bij t maken van het boek was de tijd die t mij kostte. Nu kost t veel tijd om alle vragen te beantwoorden. Ik ben geïrriteerd en geef t op. Terug naar Hema.
Ik heb 2 foto boekjes online zelf gemaakt.
Achteraf 2x het boekje besteld, maar heb gewoon 2 compleet verschillende boekjes ontvangen bij beide boekjes zijn de foto's helemaal door elkaar gegooit.
Erg teleurgesteld, 1x nooit weer.
Service is prima
Boek wordt niet geleverd op de afgesproken tijd, communiceren niet of nauwelijks over wanneer het boek wel komt. Ze hebben zes keer aangegeven dat het boek zou komen. Nog steeds geen boek. Verjaardag voorbij gegaan van degene voor wie het boek was. Wat een aanfluiting is deze service. Beter een andere zoeken.
3 mei besteld, inmiddels 10 dagen verder en nog geen bericht. Op de website geven ze aan binnen een week te leveren. Super trage organisatie en hebben het intern niet op orde.
Ik wilde een jaarkalender maken bij Albelli. Ik maak al jaren fotoalbums bij hen en ben daar redelijk tevreden over (kan beter, maar prijs maakt het goed). De kalender kan alleen online gemaakt worden. Tijdens het uploaden van foto's zag ik direct al dat de foto's paars, dof en onscherp werden. Mail gestuurd; geen antwoord. Nog een mail 4 werkdagen later; geen antwoord. Weer 4 werkdagen later (ze zeggen altijd binnen 3 werkdagen te antwoorden) een chat gestart; het blijkt dat in de kalender er een 'fotobewerkend' filter overheen gegooid wordt en je foto dan inderdaad dof en onscherp kan worden. Advies; je foto niet bewerken! Belachelijk. Ik bewerk mijn foto's met zorgvuldigheid en met een gecalibreerd scherm. Dat kan ik dus beter dan zo'n filter. Bovendien werd een niet bewerkte foto (ter test geupload) ook paars en dof.
Ik zal helaas de kalender elders moeten maken.
8 december order geplaatst en zou op tijd, dus voor kerst geleverd worden.
Staat nog in bestelling, moet nog gedrukt worden. Vele mails, zonder resultaat.
Bestelling heeft eigenlijk geen zin meer. Kan ik bestelling nu annuleren omdat Albelli niet waar kan maken wat ze belooft en zal wel problemen geven met terug betalen. Wij wel meteen betalen en Albelli maakt belofte niet waar!
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Albelli een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 43 beoordelingen geplaatst over Albelli. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4,5 gekregen, waarbij 19% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Albelli actief?
Albelli is vooral actief in de categorie webshops en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) fotoboeken.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heeft u een positieve indruk gekregen door de Albelli reviews? Dan kunt u naar de website van Albelli gaan en uw bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.