Welhof reviews, ervaringen en beoordelingen
Reviews en Ervaringen Welhof
Zoek je naar tweedehands witgoed? Stopte je wasdroger ermee en heb je per direct een andere nodig voor een voordelige prijs? Welhof zou dan een ideale oplossing kunnen zijn. Maar zeker als je tweedehands koopt, wil je natuurlijk wel weten met wat voor bedrijf je zaken doet. Wij verzamelden reviews over Welhof. Je leest op deze pagina hoe andere consumenten Welhof beoordelen. Vervolgens kun je zelf een weloverwogen beslissing nemen om wel of niet bij hen te kopen.
Over Welhof
Welhof is de nummer 1 webwinkel in refurbished/outlet/b-keus witgoed. Welhof vraagt zich af waarom je veel geld uit zou geven als het veel goedkoper kan. Zij hebben een ruim assortiment met b-keus en refurbished producten. Deze worden met hoge kortingen verkocht. Een andere reden van de hoge kortingen zijn de rechtstreekse afname bij fabrikanten. Bovendien wordt er groot ingekocht. Welhof bezorgd alle artikelen gratis thuis. Ook een eventuele retourzending is helemaal gratis. Heb je zelf nog een oude wasmachine of een ander witgoed apparaat staan, dan wordt dit gratis voor je afgevoerd. De levering is snel, want als je voor 23:59 uur bestelt, dan heb je het apparaat de volgende werkdag al in huis. Er is eventueel een aansluitservice mogelijk. Qua betalen heb je de keus uit contant aan de deur of via de pin. Alle producten worden uit eigen voorraad geleverd. Er is sprake van unieke producten, dus op betekent ook echt op. Wil je de apparaten liever zelf ophalen, dan kan dat ook. In dat geval mag je zelfs meteen dezelfde dag al langskomen om het product op te halen. De showroom van Welhof is 7 dagen in de week open, dus je kunt ook eerst even langsgaan om de wasmachines, keukens of andere artikelen te bekijken.
Waarom kiezen voor Welhof
Bij Welhof shop je b-keus of outlet producten. Deze artikelen hebben een cosmetisch foutje, zoals een krasje of een deukje. Ook kan het gaan om producten uit faillissementen of uit een overproductie. Heel vaak hebben deze producten gewoon nog fabrieksgarantie en zijn ze ook nog verpakt in de originele fabrieksverpakkingen. Refurbished producten zijn weer andere artikelen. Er wordt hier gebruik gemaakt van een Engelse term voor gereviseerd. Je moet dit niet verwarren met puur gebruikte producten die je bij een particulier kunt aanschaffen. Of witgoed artikelen die je bij de kringloopwinkel aanschaft. Refubished producten zijn door een gecertificeerde producent gecontroleerd, gerepareerd, getest en gereinigd. Mocht het nodig zijn, dan worden er ook onderdelen vervangen. Welhof voert tenslotte zelf ook nog een controletest uit. Met een refurbished apparaat heb je dus de voordelen van een nieuw apparaat, maar dan voor de prijs van een tweedehandse. Door hiervoor te kiezen, profiteer je van lage prijzen, maar je draagt ook een steentje bij aan een beter milieu. De website van deze shop is overzichtelijk ingedeeld. Weet je al precies wat je zoekt, dan is het handig om de zoekbalk bovenaan de homepagina te gebruiken. Zoek je binnen een bepaalde categorie, dan kun je daar op filteren. Je hebt de keus uit keukens, huishouden, beeld en geluid, telefonie, inbouw, computers en tablets, fietsen en reizen. Ook kun je direct bij de mogelijke aanbiedingen kijken. Zoek je bijvoorbeeld een wasmachine, dan is het handig om je eigen voorkeur aan te geven. Wellicht wil je een bepaald merk of het apparaat mag echt alleen licht beschadigd zijn. Dit is allemaal aan te vinken, zodat je zo snel mogelijk dat product vindt dat aansluit bij jouw wensen.
Is Welhof betrouwbaar?
Welhof is absoluut een betrouwbaar bedrijf. Je kunt elke dag van de week de showroom bezoeken. In dat geval zie je zelf precies wat je aanschaft. Ervaringen van andere klanten geven ook aan dat Welhof doet wat hij belooft. Je ziet ook dat de garantie wordt nagekomen. Krijgen mensen een tweedehands of een refurbished apparaat in huis en blijkt het binnen een paar dagen toch mankementen te vertonen, dan wordt het direct omgewisseld voor een ander artikel. De service blijkt dus uitstekend te zijn. Verder kun je op tal van manieren contact opnemen met de klantenservice. Uiteraard is Welhof ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.
Klantenservice en klachten
Heb je een vraag over een van de producten van Welhof of wil je iets weten over de levering of heb je soms een klacht? Je kunt op allerlei manieren contact opnemen. De chat, whatsapp of bellen zijn waarschijnlijk de snelste opties. Ook kun je mailen of via de sociale media even je berichtje achterlaten.
Wil jij ook beoordelen?
Heb jij ervaring met Welhof? Laat dan hier je review achter en help op die manier andere mensen.
Beschadigd electronica
Wasdroger defect werkt niet schade krassen werkt niet
Klantenservice niet bereikbaar
Emailadres werkt maar ze reageren niet
Levering is slecht je moet zelf naar boven tillen
In kortom gezegd je krijgt kapot Wasdroger of wasmachine geef geld aan ons Welhof oplichters fraude niet kopen zeker bij Welhof
Ik heb voor 469 euro een wasmachine gekocht die slecht centrifugeert, error codes geeft, het wasprogramma niet afmaakt en de trommel slaat keihard tegen de wand ongeacht de belading. Ik moet nu bij heb een andere uitzoeken maar het vertrouwen is weg.
begin augustus heb ik hier een vaatwasser gekocht, deze werd kapot geleverd. Nadat ik via de klantenservice contact heb gehad konden ze deze omwisselen, echter mailde ze middernacht dat ze toch niet het andere model op voorraad hadden en ik een nieuwe afspraak moest maken. Afspraken kunnen alleen op kantoortijden, ik ben dan aan het werk dus een afspraak maken kost nogal wat moeite. Toen gezegd dat ik liever mijn geld terug wil, dit doen ze niet. Nadat het eindelijk mogelijk was om de kapotte vaatwasser op te halen, weigerde de monteur m mee te nemen. Nu zit ik nog steeds met geen geld retour en een kapotte vaatwasser.
Nieuwe oven gekocht. Feitelijk gebruikte en beschadigde oven geleverd. De huidige foto kwam uit een andere oven. Na het aanleggen van de spanning bleek dat het bovenste verwarmingselement niet werkt en de ventilator ook niet. Geen klachten, geen reactie.
Na een eerdere positieve ervaring nu enorm teleurgesteld. Niet in het apparaat, maar bij de levering ervan. Geïntimideerd in mijn eigen huis, er is schade veroorzaakt en Welhof doet er niets mee. Hier koop ik niets meer.
Ik had een wasmachine bij ze besteld. De levering werd 2 keer uitgesteld. De wasmachine was na een paar weken stuk. Ik kreeg mijn geld niet terug maar moest bij hun een andere wasmachine bestellen. Ook die levering is nu weer uitgesteld.
Ik voel me genoodzaakt mijn ervaring met Welhof te delen, hopende dat anderen een weloverwogen keuze kunnen maken. Recentelijk kocht ik een vaatwasser bij Welhof, aangetrokken door het concept van duurzaamheid en hergebruik. Helaas bleek de realiteit verre van de beloofde kwaliteit en service.
Mijn eerste vaatwasser functioneerde vanaf het begin niet. Na contact met de klantenservice, besloot ik bij te betalen voor een 'beter' model, in de hoop op een probleemloze ervaring. Echter, enkele maanden later hield ook deze vaatwasser ermee op, met een foutmelding die duidde op een intern probleem.
Het meest frustrerende aspect was de houding van Welhof toen ik om hulp vroeg. In plaats van directe ondersteuning, werd ik doorverwezen naar de fabrikant, ook al had ik recht op service van Welhof zelf. Toen de vaatwasser uiteindelijk terugkwam na 'reparatie', beweerde Welhof dat er niets mis mee was en brachten ze mij transportkosten in rekening.
Als consument verwacht ik dat een bedrijf achter zijn producten staat en betrouwbare service biedt. De ervaring met Welhof was precies het tegenovergestelde: een gebrek aan verantwoordelijkheid en transparantie, wat resulteerde in tijd, moeite en geld van mijn kant, zonder een werkende vaatwasser.
Ik raad potentiële klanten aan om zorgvuldig na te denken alvorens bij Welhof te kopen, en indien mogelijk, te kiezen voor een bedrijf met een betrouwbaardere track record van klantenservice en productkwaliteit.
Op 8-12-2023 wasmachine gekocht binnen 3 weken stuk trommel rammelt wasprogramma helemaal van slag stekker uit stopcontact display blijft branden contact gehad om geld terug te krijgen kon niet reden binnen 14 dagen (ze betalen zoiezo niets terug)
Het was mogelijk om te ruilen maar van ruilen komt huilen 😭 Oh ja en een betaalverzoek gekregen om €25 voor transport ivm omruiling
Dit winkeltje is niet te vertrouwen
Komen hun afspraken niet na
Verkopen eerst een kapot product dan daarna kun je
Blijven betalen voor hun zogenaamde service van lik mijn bedje
Nee bij dit winkeltje NOOIT meer iets bestellen
Oplichters 1e klas en ja onbegrijpelijk dat dit soort winkeltjes met hun bedrog en oplichting nog steeds hun waardeloze troep aan de mensen kunnen verkopen
Ik ben opgelicht en ik hoop
dat ze heel gelukkig worden
Maar dit winkeltje is een criminele organisatie en
oplichters bende
Ik hoop dat ze dan toch een keer de vekeerde tegen komen en meestal gebeurt dat ook wel in die criminele sfeer
Een niet tevreden klant
1,5jr geleden hier een wasmachine besteld! Nieuw met krasjes/deukjes...geen probleem.
Nu is deze beko al kapot..en zit geen garantie meer op..deze was maar 1jr?
Ik heb geen 2ehandse gekocht op de site stond schade/ krasjes.dus is hij nieuw toch.
.via app alleen te bereiken ! En geven je gewoon geen antwoord! Na vermelden van klacht...sorry de garantie is voorbij.. op 2e hands ja 1 jaar...nieuw 2jr
Pak ik net de bon staat er inderdaad 2e hands...zeker heb ik geen 2e hands besteld...oplichters bah.
Zoon een fiets gegeven van Welhof. Zeer matige kwaliteit, handvat is tijdens het fietsen afgebroken, rem zit vast, versnellingen werken niet. Fiets is 4,5 mnd oud. Fietsenmaker geeft aan dat hij levensgevaarlijk is.
2x gemaild naar Welhof en gevraagd voor een oplossing.
Gewoon geen reactie gehad.
Schandalige fiets, schandalige 'service'
Koop aub NOOIT (zeker geen witgoed) bij Welhof. Laat je niet vangen door de lage prijs. De kosten die er achteraf bijkomen omwille van niet werkende- en/of ontbrekende onderdelen lopen zodanig op dat het prijsvoordeel verdwijnt als sneeuw voor de zon! De toestellen zijn ouder dan aangegeven op website, komen van het Verenigd Koninkrijk en Ierland, worden geleverd met een adapter opdat ze zouden kunnen passen op stopcontacten van het "vasteland". Aan de stroomtoevoer werd geknoeid, met plakband ageplakt, onderdelen binnenin de toestellen hangen los, enz... Retourneren gaat heel snel (achteraf bekeken een beetje té vlot gezien de rommel die wordt afgeleverd).
Garantie: een kat in een zak! Letterlijk. De toestellen die geleverd worden en die zogezegd "outlet" zijn, blijken ouder dan 2 jaar te zijn! Dit blijkt uit navraag bij de fabrikanten zelf. U koopt dus een vandaag een toestel bij Welhof met huidige factuurdatum maar bij de fabrikant is deze garantie al verlopen. Wie denkt dat Welhof herstellingen door de fabrikant aan het defecte toestel uit eigen zak zal betalen is eraan voor de moeite. Na 4 maanden begaf de pomp van onze wasmachine het. Geen antwoord van Welhof om iets te regelen voor herstelling. Telefonisch niet bereikbaar. Alleen maar voicemails en wachtmuziekjes die eindeloos lang duren. Resultaat: zelf €230,00 ophoesten om een herstelling uit te voeren waar ik volgens de site van Welhof recht op zou hebben....
Kortom: denk geen twee keer na maar 200 keer alvorens U zich, net zoals ik, laat vangen!
Wasmachine besteld en eerste gebruik is hij defect .
Klantenservice, mail , app nooit heeft iemand mij geholpen of te wordt gestaan.
Enige reactie die ik krijg steeds het druk is .
Ja ja en dat al meer dan twee weken.
Let op !! Google ik ben niet de eersten.
Onbereikbaar!!!
Begin maart een wasmachine en droger gekocht. Bij het bezorgen is het vinyl, de muur en verf beschadigd.
Als klapper op de vuurpijl, bleek de wasmachine defect. Deze is na bijbetaling van 300 euro 'omgeruild'.
Voor wat betreft de afhandeling van de schade... wij wachten sinds maart nog steeds op een reactie over hoe we dit kunnen afhandelen. Natuurlijk wekelijks geprobeerd contact te leggen, maar kom van de koude kermis thuis... via mail en WhatsApp ontvangen we steevast het bericht dat zij vanwege drukte niet binnen 24 uur hebben gereageerd en vragen hiervoor begrip... tsja...
Hulpvraag....
Heeft iemand voor ons een telefoonnummer waarop zij bereikbaar zijn?
Zou ik 0 sterren mogen geven, zou ik dat ook zeker doen!!! Heb van mijn leven nooit zo'n slechte dienst gezien. Ik koop in JULI (18-07) een refurbished vaatwasser bij welhof besteld. Deze werdt op rond 20-07 geleverd. Tot daar.. alles goed... behalve toen ik het toestel heb open gedaan. Deze werdt niet schoongemaakt (stinkte ongeloofelijk) en filter werd niet vervangen. Afvoer werd met ducktape "hersteld"... dus heel snel "refurbisched". Ik heb toen contact opgenomen via whatsapp met welhof.. geen ander communicatie manier (telefoon bestaat niet bij hen) om dit te bespreken (22-07) en vroeg om het toestel met een ander te wissellen (die toen op voorraad was). Ik krijg pas op 27/07 een antwoord van hen, maar toestel niet meer op voorraad en niet echt een ander alternatief. Er wordt me dan gezegd dat ze vaak nieuwe voorraad krijgen en dat ik hun website in de gaten moet houden (wat ik dus ook doe). Op 08-08 vind ik een alternatief en stuur deze door via whatsapp. op 11-08 stuur ik een nieuw bericht door omdat ik geen reactie ontvang.. OP 20-08!!!!!!!!! krijg ik EINDELIJK reactie op mijn aanvraag. Gekozen toestel was natuurlijk niet meer beschikbaar, maar een ander toestel werdt voor mij opzij gezet. Die werdt uiteindelijk op 02/09!!!! geleverd. MACHINE WAS NOG IN ERGERE STAAT ALS DE EERSTE!!!!! LEKT GEWOON. Sindsdien blijf ik vragen om een wissel.. niet te doen.. ze reageren met "best wachten" toestel zal geleverd worden. Het is druk. Wij rijden 3 keer per week naar België!!!???? (waarom dan nog niet bij mij aangekomen!!!???). Ik heb ergens anders een toestel gekocht.. We zitten met 5 mensen thuis en kunnen ons niet langer meer permiteren om geen vaatwasser te hebben. Ik vraag welhof dus voor een terugbetaling van mijn toestel.... maar... dat is niet mogelijk omdat de 15 dagen voorbij zijn!!!!! Zij nemen dus hun tijd om te reageren... en daarna sturen ze terug naar hun algemene voorwarden. Wij zijn nu 02-10 en zit nog steeds aan het wachten! KOOP ZEKER NOOIT REFURBISHED bij WELHOF!!! dit is oplichterij en diefstal!!!!!!
De naam Welhof klinkt zo goed en het idee om iets aan de afvalberg te doen ook. Helaas voel ik me door dit bedrijf opgelicht. Machine gebracht door man die niet communiceerde (sprak geen Nederlands??)Machine maakte meteen veel herrie en bij tweede gebruik stank in machine en doorgebrande zekering in stoppenkast.
Ik kan me niet voorstellen dat deze machine gereviseerd is.
Gelukkig na veel geduld en heen en weer contact het geld terugontvangen.
I bought a refurbished washing machine. Delivery went fast and they took my old machine as well.
But the new machine had technical difficulties from the get-go, it even leaked water! Their solution was to see if the leak came from one of the screws on the back and tighten it.
Machine is still broken and even stops mid cycle multiple times. Do not buy from this company!
Mijn vaatwasser vier keer om laten ruilen! Aan geld terug geven doen ze niet. Nu weer een geleverd gekregen in het folie na gekeken de zijkanten gecheckt op deuken of beschadigingen maar nu zit er een dikke barst in het display.. ik wil nu mijn geld terug, genoeg kansen gegeven! Bestel hier niet mensen...
Slechte levering. Vuil product geleverd. Slecht aangesloten en niet waterpas gezet. Mijn oude machine was 100% zuiverder dan het geleverde. Zat nog vies water in de trommel, dus vies water op de grond bij het binnen brengen. Walgelijk, ze profiteren echt van de mensen en moesten zich schamen
4 maanden geleden 2de hands wasmachine Miele geklocht met 1 jaar garantie.
Ik ben alleen en was 1x per 1,5 week, gewone kleding, beddegoed en handoeken. Niets ongewoons dus.
Valt nu al in storing, trommel draait niet ,meer. Een knipperd lampje dat aangeeft dat er iets met de koolborstels aan de hand is.
Welhof is niet telefonish bereikbaar, dus mailen maar. Storing met merk aangegeven en net gekocht + garantie.
Kreeg na 1 dag een mail van Welhof met een youtube filmpje van samsung??? om een filter schoon te maken.
Dus mailen maar weer, met de tekst: Yoh, ik ben geen monteur en heb 1 jaar garantie. Voordat ik wat stuk maak en de garantie vervalt, verwacht toch asap een storingsmonteur. Mijn telefoonnummer vermeld om een afspraak te maken.
Echter geen reaktie gehad.
Zeer slechte service. Ik heb een fiets gekocht een Zonix voor mijn zoon in dec. 2021. Inmiddels is de fiets al 2 keer naar mijn eigen fietsenmaker geweest, versnellingsproblemen en remmen doen het niet goed, mijn eigen fietsenmaker zegt dat het ook geen goede kwaliteit fiets betreft. Versnelling ging kapot, werd de eerste keer netjes opgehaald en binnen 10 dagen gerepareerd terug. 1 week later tijdens het fietsen klapt de voorrem erdoor tijdens het fietsen! Fiets moet weer opgehaald worden, dit gebeurde 17 nov. Heb aangegeven fiets niet meer te vertrouwen en wil graag mijn geld terug, maar klantenservice is alleen per mail bereikbaar en scheept je elke keer af. Vervolgens krijg ik mail dat ik moet betalen want ik had de remmen moeten laten afstellen?! Terwijl de fiets de week ervoor bij hun heeft gestaan ter reparatie! Ben er zelf persoonlijk langs gegaan, de mensen in het depot zeggen dat de remmen gemaakt zijn en onder garantie valt? Okay wie liegt er nu dan? Aangegeven de fiets zelf mee te willen meenemen, dit mocht niet want moest nog afgemonteerd worden. Weer gemaild, weer aangegeven dat ik me opgelicht voel en me geld terug wil, krijg weer een simpel antwoord nee wij kunnen enkel repareren. Op 5 dec ontvang ik mail dat de fiets terug geleverd gaat worden en ik bericht ontvang wanneer. Helaas wacht ik nu nog steeds op de fiets, dus heb ik op 21-12 maar weer eens gemaild dat ik de fiets niet meer wil, maar mijn geld! Vandaag wordt ik ineens gebeld dat ze vrijdag de fiets willen brengen???? Nogmaals gezegd ik wil graag mijn geld terug. Dus advies koop hier niet!!
"Refurbished" wasmachine aangeschaft bij dit bedrijf. NOOIT MEER. Het product voldeed niet aan de omschrijving en was zeker niet gereviseerd. Het was niet eens schoon en stonk enorm. Ook contact krijgen met de klantenservice is bijna niet te doen. Contact enkel via Whatsapp en mail en wanneer het ze te heet word onder de voeten dan laten ze alleen maar langer op zich wachten. Inmiddels geretourneerd en zijn we in afwachting van ons geld. Mochten we het verschuldigde bedrag niet voor woensdag ontvangen, dan zal het hier zeker niet bij blijven. Echt geen zaken doen met dit bedrijf!!
Bij bestelling plaatsen is dit bedrijf vriendelijk maar als er een video wordt gestuurd ( kan alleen via whatsapp) dan doen ze of ze gek zijn. We moeten ons niet meer laten bedonderen en een consumentenprogramma inschakelen!
Geen tillen , makkelijk voor medewerker. Super goed bij smole trap. Nieuwe naar boven oude naar beneden zonder probleem.
Second hand product instead of outlet
Second hand product instead of outlet
I ordered a wash machine, which sopped working in three weeks. The client service offered me to change it. As they didn’t have the same model in stock, I ordered a different one and also a dryer. During the delivery, the delivery guy damaged terribly my recently painted stairs. I send an email to customer service with pictures, I fulfilled the form in the website, but nobody contacted me. I called customer service and the guy told me that he cannot do anything and to wait somebody to contact me.
The both products I ordered were outlet products. In the website is written that the outlet products are: new (return) products with possibly a scratch, dent or packaging damage, or a combination of. I received used (second hand products) – dirty with signs of usage, not new with scratch, dent or packaging damage. I feel cheated. Welhof uses a false advertisement.
De wasmachine zelf (een refurbished model) is top. Maar de service/levering een flink stuk minder. De persoon die hem kwam brengen sprak geen Nederlands en brak Engels. Hij kwam niet over als een vakman. De wasmachine staat, en hij werkt, dus dat is fijn. Maar hij kon het waterslot niet zetten, dus dat nog zelf moeten doen. Tevreden over het product, levering/service niet echt.
Wacht ondertussen al 8 dagen op bevestiging van verzending. Ze hebben ‘helaas geen inzicht op een rit naar mijn regio in Belgie’
‘Geen zorgen, tenminste 2-3 keer/week’
OPLICHTER bedrijf. Maken schade aan je woning, leveren gore en defecte apparaten. Het is geen toeval dat zoveel klanten aangeven dat de bezorger die de gemaakte schade zich NIKS kan herinneren. VERMIJD dit bedrijf.
wasmachine goed voor de sloperij. Klantenservice werkt nergens mee. Volkomen afgeraden.
kapot machine geleverd, zeer slechte communicatie, nooit meer.
Dit zijn oplichters en bedriegers
Wij ontvingen een defect product en hebben hier uiteraard melding van gemaakt. Vervolgens deed Welhof alles, maar dan ook ALLES om het ons zo lastig mogelijk te maken, waaronder ons doodleuk doorverwijzen naar de fabrikant!
De fabrikant Hoover verwees ons naar Welhof, blijkbaar waren zij bij de fabrikant al goed gekend als oplichters en bedriegers. (steeds terugkerend bedrog)
Defecte toestellen verkopen en dan de klant afwimpelen. Pure diefstal van gelden van klanten. Puur BEDROG!
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Welhof een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 42 beoordelingen geplaatst over Welhof. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4,7 gekregen, waarbij 15% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Welhof actief?
Welhof is vooral actief in de categorie webshops en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) elektronica , telefoon accessoires , huishouden , witgoed en woonaccessoires.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heeft u een positieve indruk gekregen door de Welhof reviews? Dan kunt u naar de website van Welhof gaan en uw bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.