
VidaXL reviews, ervaringen, beoordelingen en klachten

Reviews en Ervaringen VidaXL
Of je nu een mooie voetbaltafel, een loungebank of een schommel voor je baby zoekt. Je hebt niet altijd zin om de stad in te gaan. Hoe gemakkelijk is het om een webshop te vinden waar je zo ongeveer alles in een keer kunt bestellen. Misschien zelfs wel meteen het voer voor je huisdier. Zo ben je in een keer weer klaar en heb je alles wat je nodig hebt in huis. Zoek jij naar zo’n winkel, dan kan het maar zo dat je terechtkomt bij VidaXL. Voordat je een bestelling plaatst, ben je nog even benieuwd naar recensies over dit bedrijf? Je hebt groot gelijk. Dat is de handigste manier om meer te weten te komen over VidaXL. Hoe ervaren andere consumenten deze shop? Zijn ze tevreden over de levering, over de producten en over de klantenservice? Lees je vaak in reviews dat mensen klachten moesten indienen of kom je in geen enkele beoordeling het onderwerp klacht tegen? Voor recensies van andere mensen zit je op deze pagina helemaal goed. Wij hebben ze voor je verzameld en handig op een rijtje gezet.
Over VidaXL
VidaXL is een internationaal bedrijf dat zijn hoofdkantoor in Venlo heeft gevestigd. Je vindt in deze shop een heel uitgebreid en verrassend assortiment op het terrein van onder meer huis, tuin, meubelen en sportartikelen. Dit bedrijf startte in 2006. Twee jonge ondernemers besloten heel kleinschalig online allerlei producten te verkopen op verschillende platformen. Gezien het grote succes, besloten zij een eigen merk te starten. Zo begon VidaXL. Het aantal producten groeide in de loop der jaren enorm. Dit bedrijf kiest voor concurrerende prijzen. Dit doen ze door steeds op zoek te gaan naar kostenbesparende maatregelen. Zonder dat dit afbreuk doet aan de kwaliteit. Ze kiezen onder meer voor gericht zoeken op de vraag van de consument, in bulk rechtstreeks inkopen en gebruik maken van een eigen fabriek. Als klant krijg je van VidaXL verschillende beloften, waaronder de garantie van een goede prijs en een uitstekende klantenservice.
Waarom kiezen voor VidaXL
Het handige aan VidaXL is dat je enorm veel producten in een shop bij elkaar hebt. De categorieën waarin je kunt zoeken zijn onder meer tuin, meubels, baby, peuter, dierbenodigdheden, sport en ontspanning. Als je bij een webshop een groot aantal artikelen bestelt, dan vervallen over het algemeen de verzendkosten. Bij VidaXL heb je niet te maken met een bepaald bedrag. De bestelling wordt altijd gratis bij je thuis afgeleverd. Ben je niet tevreden over een of meerdere producten, dan heb je 30 dagen de tijd om te retourneren. Ook dat is voor jou als klant helemaal gratis. Ben jij zo iemand die graag helemaal zelf bepaalt hoe je een online bestelling betaalt? Dan heb je bij dit bedrijf keus in overvloed. Je kunt betalen door middel van PayPal, Mastercard, Visa, iDeal, bankoverschrijving of achteraf. Er is dus voor elk wat wils. Blijf je graag op de hoogte van acties en aanbiedingen, dan is het een goed idee om je in te schrijven op de nieuwsbrief. Deze kun je ook op elk gewenst moment zonder problemen weer stop zetten.
Is VidaXL betrouwbaar?
VidaXL is al in 2006 begonnen met het online verkopen van allerlei producten. Gezien het feit dat deze winkel zo enorm gegroeid is, kun je concluderen dat het met de betrouwbaarheid helemaal in orde is. Ook met de klantenservice is het helemaal in orde. Je kunt op allerlei manieren contact opnemen als je vragen of klachten hebt.
Klantenservice en klachten
Heb je een klacht, dan vraagt VidaXL van je of je deze zo snel mogelijk wilt melden. Er wordt vervolgens alles aan gedaan om de klacht naar tevredenheid op te lossen. Heb je een vraag over een artikel, het retourneren van een product of de levertijd? De kans is heel groot dat het antwoord te vinden is bij de veel gestelde vragen. Deze zijn handig per onderwerp gesorteerd. Wil je toch zelf contact opnemen, dan kun je een groot gedeelte van de dag chatten met een medewerker. Het voordeel hiervan is dat je meteen een antwoord ontvangt. Verder is het mogelijk om te mailen.
Wil jij ook beoordelen?
Ben jij vaste klant bij VidaXL? Heb je een cadeau voor iemand nodig, dan zoek je eerst in deze shop? Of heb je hier een paar keer iets gekocht? Laat in ieder geval een recensie achter. Zo help je een ander. Je geeft namelijk een beter beeld van deze shop. Jouw ervaring helpt.

Gerelateerde bedrijven


Gerelateerde blogartikelen
VidaXL is geverifieerd door ons expert team.
De webshop VidaXL bestaat al jaren en staat bekend als een betrouwbare partij om zaken mee te doen.
Daarnaast is VidaXL lid van de kamer van koophandel en is hun website beveiligd met een SSL certificaat (groen slotje).
Dit SSL certificaat geeft aan dat het via de online betaalmethodes veilig is om te bestellen via VidaXL.
Ze bieden de grootste betaalmethodes van Nederland aan op hun webshop.
VidaXL is van origine een Nederlands bedrijf en is daarnaast al een lange tijd actief op het internet.
Hun reputatie is daarom ook erg goed.
Op onze website kan jij ook een review plaatsen om andere gebruikers te helpen een goede keus te maken bij hun aankopen.
Het is verstandig de website van nl.vidaxl.be te bekijken voor actuele openingstijden.
Daar vind je uiteraard ook het uitgebreide assortiment van VidaXL.
BBQ besteld van bijna800€
Volgens de website veel belovend maar helaas valt het erg tegen het materiaal is heel licht en waardeloos veel fouten aan het product
Zelfs de deur is verkeerd gemaakt deur kan niet eens recht geplaatst worden veel vastmaakpunten zijn op verkeerde plaatsen gemaakt en wat volgens de site dik materiaal was en mooi gelast was gewoon getikt op paar punten en mss 2mm dik .dus melding gemaakt met foto's van verkeerde deur en nog steeds op wacht ik op contact die reeds 3dagen geleden ging gebeuren dan koop je iets in vertrouwen voor je invalide man en krijg je zoiets teleurstellend
Alsjeblieft, bestel hier niet. Doe het gewoon niet. Dit is echt een geval van goedkoop is duurkoop. Wij hadden een pull-up rek besteld maar het product was foutief. Metalen stang was verbogen, assemblage daardoor onmogelijk. Ze zouden een vervangingsonderdeel sturen. Na meer dan een week hadden we nog steeds niks gehoord. Tot dan ineens een mail van "Femke": het onderdeel is niet op voorraad.
Als je met "Femke" te maken krijgt, is dat een goed teken dat je een probleem hebt. Zij stuurt je eindeloze mails, maar maakt helemaal niks waar. Ook de live chat kan niet of nauwelijks Nederlands en voorziet niet in gepersonaliseerde oplossingen. VidaXL vindt het helemaal prima als ze je kunnen afschepen voor dagen of weken, terwijl jij al die tijd met de ellende in onzekerheid zit. Bestel hier niet. Besteed iets meer, zeker voor grotere bestellingen. Dit was een simpel rek van vier stangen en het gaat al mis.
Zetel besteld, mooi afgebeeld
Maar iets heel anders ontvangen, qua kleur, qua kwaliteit, alles Negatief !!!
Reeds contact genomen, niks meer gehoord
Zelfs foto's bijgevoegd
😡😡😡
Nachtkastjes besteld en bij het openen van de doos zagen we al gelijk dat er een plankje kapot was. Daar hebben we contact over gehad en we konden ervoor kiezen dat ze een nieuw plankje gingen opsturen. Het kapotte plankje was voor 1 laatje van het kastje, de rest van het kastje kon gewoon in elkaar gezet worden (dit hebben wij dus ook gedaan). Na een aantal dagen krijgen we een mail dat het plankje niet meer te krijgen is. Vervolgens kunnen we kiezen voor een 25 euro voucher of een terugbetaling van 15 euro??? We hebben nu een product wat NIET te gebruiken is. Mail contact met deze oplichters heeft totaal geen zin, ze komen niet met oplossingen en tonen totaal geen begrip of er komt een automatisch antwoord waar je al helemaal niks aan hebt. Bespaar jezelf een hoop gezeik en bestel hier NIET!
Levering prima, maar retorbeleid waardeloos
Mensen koop hier niet, wat een troep. Niet zoals op de foto, verlijmd spaanplaat in plaats van (het geadverteerde) massief grenen, bouten en schroeven passen iet of zijn kapot en de klantenservice wil dat ik het ding door de brievenbus prop m het terug te sturen, troep, troep en nog eens troep
Leuke webshop zolang je producten aankomen,
Wanneer je iets niet aangekregen hebt is er eigenlijk geen klantenservice.
Ook voldoen de producten niet aan hun beschrijving.
Verschillende zaken gekocht bij hun die worden beschreven als "Massief hout" welke helemaal geen massief hout zijn.
Wat je aankrijgt wanneer je hun "klantendienst" inschakeld zijn geautomatisserde emails/ en berichten via hun "Live chat" waar je niets verder mee raakt.
Voor mij is dit de laatste aankoop die ik doe bij VidaXl.
vandaag de elektrische leunstoel met Bpost afgeleverd ,gelukkig op het éérste zicht geen schade ,want de doos was serieus beschadigd ! Enfin ,uitgepakt en aan de montage begonnen ,ik had niet verwacht dat er zoveel moest gemonteerd worden .MAAR dan duiken de éérste problemen op, ...onduidelijk montage schema, wat dan ook nog niet correct is ! de voorgeschreven bouten volgens het schema kloppen niet , wel het aantal maar niet de lengte .De onderdelen die voor de stevigheid moeten gemonteerd worden is een ramp , zonder een ronde vijl ( of boor ) komen de gaten in de metalen platen niet overeen met de draadstukken die in het houten frame gemonteerd zitten.Als de metalen onderdelen gemonteerd zijn,zie je dat het redelijk scheef zit ...goed bijstellen is NIET mogelijk.Je ziet ook als de stoel gemonteerd is, dat niet alles vooraan links en rechts ,toch niet 100% goed zit .Ga toch nog een poging doen om het nog bij te stellen, de beweging van de motor is ook niet vlotjes ,het is niet in één beweging ...jammer ...misschien om dat het kunst en vliegwerk is om het redelijk in elkaar te krijgen ...het past allemaal niet goed en dat is het probleem .Ik ben er als techneut 100% zeker van , dat bij de productie de sjablonen waar gaten moeten worden geboord,en waar dan de draadstukken inkomen ,niet corrrect zijn geplaatst of geboord. Enfin in feite GEEN aanrader om te kopen en wat de montage betreft ,ben je niet wat technisch aangelegd en heb je geen boor of vijl , dan krijg je dat niet in elkaar .Nog even wil ik vermelden dat ik deze stoel aankocht bij Leenbakker en dat VidaXL een partner is van Leenbakker , de bestelling verliep goed op zondag bestelling geplaatst en woensdag thuis afgeleverd .
Maar wat een grap Vida XL...
Allereerst kreeg ik meubels van slechte kwaliteit voor een niet te verwaarlozen prijs. De planken zijn niet uitgelijnd, de planken zijn beschadigd, de achterplanken zijn niet in dezelfde maat als de planken, zodat ze elkaar 'raken' in het midden van de vakken, zodat je lelijke lijnen ziet in het midden van de boekenkastvakken... Na zo'n teleurstelling en al 4 verstuurde mails kreeg ik een aanbod:
- een waardebon (van een belachelijk bedrag 10€ en dan 20€ voor de tweede kast)
- of ze stellen voor om me alle slechte planken terug te sturen, maar dan moet ik gedetailleerd aangeven welke ik wil ontvangen (maar dat zijn ze uiteindelijk allemaal)
- of ik kan de kasten terugsturen (maar deze zijn al gebouwd natuurlijk) voor een volledige terugbetaling.
Zeer teleurgesteld over het voorstel, maar omdat we niet alles willen demonteren en terugsturen, accepteren we de (belachelijke) vouchers. We accepteerden de bonnen met een duidelijke verklaring dat we 1 legplank zouden nemen voor hetzelfde bedrag... We hebben het 3 keer verstuurd, want van de eerste keer wordt nooit iets begrepen en we moeten elke mail altijd 3 keer bevestigen! Dan geven ze me pas een code (5 dagen wachten), ik wijs erop dat ze de eerste code vergeten zijn, ze vragen me opnieuw te bevestigen en weer 5 dagen wachten... Eindelijk de 2 bonnen, ik wil deze legplank nemen, onmogelijk om de 2 bonnen voor hetzelfde product te gebruiken, ik ben gedwongen om 2 meubels te nemen!!! maar ik ben totaal ontevreden over uw materiaal, ik heb geen zin om 2 meubels te nemen en opnieuw te moeten betalen voor een slecht materiaal.
Ik dacht dat ik het juiste deed door bij u te kopen, maar ik had naar Ikea moeten gaan, de helft van de prijs voor dezelfde stijl van kast en uiteindelijk van veel betere kwaliteit! Ik zou niet aarzelen om het mensen te laten weten en erover te praten.
Ik had een tv-meubel en salontafeltje besteld. Ik zag dat er een hoek was afgebroken toen ik de panelen uit de doos haalde. Ik heb via mail een retour geregeld. Dit was niet vanzelfsprekend omdat de pakketten zwaarder dan 20kg wogen en bijgevolg niet worden aangenomen in parcel shops. Er diende dus een thuisophaling geregeld te worden. De bediende bij VidaXL heeft dit allemaal vlot georganiseerd en prima gecommuniceerd met mij. Ik heb geen enkel slecht woord over het retourgebeuren bij VidaXL!
we kochten hier een bed wij wachten de geheledag maar nee hoor geen bed wel een mailtje dat we niet thuis waren terwijl we de geheledag er wel waren en uit het keuken raam hebben gehangen voor wachten op het bed ze kwamen dus niet en dan de leugen dat we er niet waren aan de klantenservice heb je ook niets dan kom je ook geen steek verder mee dus gewoon een but zaak die de afspraken niet na komen geld is binnen daarna kun je het zelf uitzoeken
Spaar u geld!!!
Keukenkasten besteld,rommel rommel!!!
Totaal 13 keukenkasten besteld,allemaal heel mooi netjes verpakt,dozen aangekomen in goede staat, Maaaar als je de dozen opent zijn ze allemaal beschadigd hoeken stuk,gaten komen niet overeen,handgreep gaten moet je zelf boren,deuren beschadigd,
Klantendienst mail met fotos gestuurd, geen reactie!
Vida xl jullie verdiennen nog geen 1ster!
Kortom spaar u geld en tijd!!,
Wij hadden een verhoogd toilet besteld met wc bril .
Bij levering bleek de bril niet compleet en het toilet gerepareerd na beschadiging .
Na 38 e-mails was nog niets opgelost , wij hebben toen geschreven dat we bij een bouwmarkt een toilet zouden kopen en ons verlies a' € 144,00 zouden nemen . En verder hierover niet meer te corresponderen.
na dit bericht te hebben verstuurd naar vidaxl.com en vidaxl.be konden ze wel in één e-mail zeggen dat dat ok was .
Had ik voordien maar de reviews beken dan had ik niet besteld er waren heel veel negatieve bij.
Ook bij quote 500 en vidaxl was nog slechter.
Dus pas op bij bestellen
Ik had een kast gekocht bij vidaXL, betaald bij Klara na aflevering. Toen begon het gedoe. Ik had een pakketje wat bij mij besteld was en niet voor mij was afgeleverd bij de klant in mijn buurt. Hiervoor met vidaXL gebeld. Kosten € 6,00. Bewijs dat ik dit bedrag niet hoefde te betalen. Dit is niet doorgegeven aan Klara.
Nu moet ik nog een keer betalen, dubbel dus. Ondanks mijn hulp bij verkeerd bezorgd pakket.
Vaak naar vidaXL, Klara en inningsbureau gemaild met alle bewijzen.
Laatste bericht, het klopt zoals ik gezegd had!, Maar ………… ik moet toch betalen. Ik laat het nu maar op zijn beloop,, want reageren heeft geen enkele zin bij deze bedrijven.
Maar dubbel betalen doe ik niet!
Ik zal nooit meer iets kopen bij vida XL en voortaan gooi ik alles weer terug in de brievenbus!
Wat een verschrikkelijk slecht bedrijf, zonder klantenservice!,
Service en communicatie onbetrouwbaar!
Zeer zeer slecht product, haal t uit de verpakking en zit vol met krassen en beschadigingen. Ik stuur een bericht incl fotos naar klantenservice en krijg een bericht dat ik afgekocht word voor 29 euro terwijl mijn artikel 130 euro heeft gekost. Pure oplichting.
Laatst een salontafel en tv meubel gekocht bij Vida XL. De kwaliteit was ronduit belachelijk goedkoop! De randen van de zwarte salontafel zijn niet even gelakt als derest, dus zie je de neutrale houtkleur er doorheen. Ook zijn de randen erg scherp en niet goed geschuurd. De salontafel heeft een open inkijk van voor en achter, normaal gesproken krijg je dan voor de schroeven van die ronde dingetjes die je erop zet zodat het mooi is afgewerkt. Dit was helaas niet zo. Ziet er heel slordig uit. Nooit meer Vida xl voor mij. Schandalig dat de reclames nog op tv te zien zijn! Wat betreft de tv meubel: zelfde verhaal. Materialen waren scheef, instructiebkekje was erg vaag (geldt ook voor de salontafel) Je moet ook zelf zagen. Nooit meer!
Maandag besteld en betaald volgende dag stond afgeleverd erbij zonder track en trace code niets ontvangen en bedrijf niet te bereiken
Shit bedrijf
Metalen bedframe met lattenbodem gekocht voor mijn dochter. Binnen twee weken middenstang doorgezakt. Onderdeel opnieuw besteld, een paar weken verder hetzelfde probleem. VidaXL stelt een schadevergoeding voor van € 20...
Ligbed in mei gekocht. Na 3 keer zitten kapot. Geen geld terug, maar wel de mogelijkheid tot een ander artikel kiezen voor hetzelfde geld. Begin sept tv meubel kapot geleverd en dit terwijl de doos in perfecte staat was (kapot ingepakt). Gevraagd de kapotte onderdelen te vervangen. Dit werd geweigerd, omdat ze niet op voorraad waren. Hele tv meubel retour. Nu wachten op een nieuwe. Wat overigens tussendoor weer vergeten was door vida xl. Na elke handeling hebben we zelf contact moeten zoeken. Ben benieuwd wat er nu weer mis gaat. Conclusie: slechte kwaliteit en een zeer slechte klantenservice.
Geen complete levering.
Afhandeling waardeloos!
Geef mensen geld terug als ze retourneren. Niet zeuren dat pakket kwijt is
Het is goed afgeleverd, weliswaar 2 dagen te laat.
Verder goed verzorgd en ingepakt
Verschrikkelijk!!! Veel onderdelen ontbreken, sommige onderdelen zijn fout geleverd, boekjes die er bij horen zijn super onduidelijk. Kwaliteit is zeer slecht!!! Beter even langs Ikea…
Ik heb een tijd geleden een kast besteld bij vidaXL. Bij levering miste er planken waardoor ik mijn kast niet in elkaar kon zetten. Na maanden van emails sturen naar vidaXL was hun oplossing om mij een 20 euro giftcard te sturen als comensatie voor een kast van 120 euro die ik nooit in elkaar heb kunnen zetten omdat er onderdelen miste. De verschrikkelijke klantenservice probeert totaal je te helpen met je problemen maar probeert gewoon je geld te houden.
Ik bestelde een houten hondenmand. De bestelling en levering verliepen vlot. Het materiaal echter is waardeloos. Geen 5 euro waard. De handleiding om ze in elkaar te zetten is heel onduidelijk. Voorgeboorde gaten op plaatsen waar er geen moeten zijn en die dus zichtbaar blijven, slecht geverfd, lijmresten op het hout (vanwaar ze komen is onduidelijk want het zijn allemaal afzonderlijke delen), uren werk voor een belabberd resultaat. Voor mij, eerste keer en laatste keer dat ik hier iets aankoop. Ik veronderstel dat de goede score enkel berekend wordt op de sterren die men moet geven voor bestelproces, prijs, service en levering. Vandaar de hoge scores. Als het product moet mee beoordeeld worden gaat het heel wat minder zijn.
Ik heb voor het aantal sterren dus het product meegeteld.
We bestelden een schommelbank voor in de tuin, de eerste levering bevatte een deel van de planken en we moesten met foto's laten zien wat er al binnen was, niet leuk, maar na een paar dagen kwam de rest.
Toen we later een kussen bestelden en deze binnen kwam, schrokken we. Er was blijkbaar een nieuwe serie laten maken, want deze zag er absoluut niet uit zoals op het plaatje, wat een flop. Het kussen is slap, dun en helemaal niet comfortabel. Een echte miskoop.
heb ik hier een fauteuil besteld. De bestelling had al vertraging. Daarna bleek artikel te laag, echt niet normaal laag.
Dus geprobeerd deze artikel te retourneren.
gelukkig via klarna (dus niets betaald nog).
gemaild naar deze bedrijf het aanmelden, en het verkrijgen van een retourbewijs.
dat heeft 3 dagen geduurd , doordat ik er achter aan bleef mailen. Daarna verstuurd, per post. Dus een hele operatie om deze artikel bij een postnl punt te krijgen.
vervolgens heeft het 5 weken geduurt voordat het was afgemeld bij klarna. Ik dacht ik bel dit keer dan gaat het sneller.
het heeft me uiteindelijk meer dan 5 euro gekost deze gesprekje van 5 minuten.
omdat het buiten mijn bundel viel zo een nul 8000 nummer.
bleek de dame me niet te kunnen helpen. moest perse mijn retourbewijs van de postnl. naar hun opsturen. dan pas werd het afgemeld bij klarna.
op de retourbewijs stonden ook andere artikelen die ik retour had gezonden van ander bedrijven. Snap je dat ik dit dus een inbreuk op mijn privacy vond.
en uiteindelijk nog 5 dagen gewacht. Voordat het werd afgeschreven bij klarna.
dus heeft het me meer gekost. dan het wat heeft opgeleverd.
ook een manier van geld bij mensen aftetroggelen
Na bestelling wilde ik gebruik maken van mijn herroepingsrecht om het product terug te sturen. Wat een gedoe! Onmogelijk om direct contact te maken en/of een retouradres te vinden met gratis terugname. Belabberd en misleidend!
Leveringen zijn niet volledig.
onderdelen worden niet opgestuurd.
Alle antwoorden zijn naast de kwestie
Zelfs antwoorden in het Frans.
Na 4 maand nog geen oplossing.
Quotatie 0/10 (website laat dit niet toe daarom 1 ster)
Schrijf een review over VidaXL
Gerelateerde bedrijven


Gerelateerde blogartikelen
Andere gerelateerde bedrijven







FAQ (Veelgestelde vragen)
Is VidaXL een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 181 beoordelingen geplaatst over VidaXL. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5,7 gekregen, waarbij 35% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is VidaXL actief?
VidaXL is vooral actief in de categorie webshops en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) warenhuizen , kunst , meubels , tuin en woonaccessoires.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heeft u een positieve indruk gekregen door de VidaXL reviews? Dan kunt u naar de website van VidaXL gaan en uw bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.