VidaXL logo

VidaXL reviews, ervaringen en beoordelingen

Bezoek de website
VidaXL reviews, ervaringen en beoordelingen
Beoordeel Bezoek de website Schrijf een beoordeling
86
VidaXL logo
Website
nl.vidaxl.be
Categorie
Webshops
Bezoek de website

Reviews en Ervaringen VidaXL

Of je nu een mooie voetbaltafel, een loungebank of een schommel voor je baby zoekt. Je hebt niet altijd zin om de stad in te gaan. Hoe gemakkelijk is het om een webshop te vinden waar je zo ongeveer alles in een keer kunt bestellen. Misschien zelfs wel meteen het voer voor je huisdier. Zo ben je in een keer weer klaar en heb je alles wat je nodig hebt in huis. Zoek jij naar zo’n winkel, dan kan het maar zo dat je terechtkomt bij VidaXL. Voordat je een bestelling plaatst, ben je nog even benieuwd naar recensies over dit bedrijf? Je hebt groot gelijk. Dat is de handigste manier om meer te weten te komen over VidaXL. Hoe ervaren andere consumenten deze shop? Zijn ze tevreden over de levering, over de producten en over de klantenservice? Lees je vaak in reviews dat mensen klachten moesten indienen of kom je in geen enkele beoordeling het onderwerp klacht tegen? Voor recensies van andere mensen zit je op deze pagina helemaal goed. Wij hebben ze voor je verzameld en handig op een rijtje gezet.

Over VidaXL

VidaXL is een internationaal bedrijf dat zijn hoofdkantoor in Venlo heeft gevestigd. Je vindt in deze shop een heel uitgebreid en verrassend assortiment op het terrein van onder meer huis, tuin, meubelen en sportartikelen. Dit bedrijf startte in 2006. Twee jonge ondernemers besloten heel kleinschalig online allerlei producten te verkopen op verschillende platformen. Gezien het grote succes, besloten zij een eigen merk te starten. Zo begon VidaXL. Het aantal producten groeide in de loop der jaren enorm. Dit bedrijf kiest voor concurrerende prijzen. Dit doen ze door steeds op zoek te gaan naar kostenbesparende maatregelen. Zonder dat dit afbreuk doet aan de kwaliteit. Ze kiezen onder meer voor gericht zoeken op de vraag van de consument, in bulk rechtstreeks inkopen en gebruik maken van een eigen fabriek. Als klant krijg je van VidaXL verschillende beloften, waaronder de garantie van een goede prijs en een uitstekende klantenservice.

Waarom kiezen voor VidaXL

Het handige aan VidaXL is dat je enorm veel producten in een shop bij elkaar hebt. De categorieën waarin je kunt zoeken zijn onder meer tuin, meubels, baby, peuter, dierbenodigdheden, sport en ontspanning. Als je bij een webshop een groot aantal artikelen bestelt, dan vervallen over het algemeen de verzendkosten. Bij VidaXL heb je niet te maken met een bepaald bedrag. De bestelling wordt altijd gratis bij je thuis afgeleverd. Ben je niet tevreden over een of meerdere producten, dan heb je 30 dagen de tijd om te retourneren. Ook dat is voor jou als klant helemaal gratis. Ben jij zo iemand die graag helemaal zelf bepaalt hoe je een online bestelling betaalt? Dan heb je bij dit bedrijf keus in overvloed. Je kunt betalen door middel van PayPal, Mastercard, Visa, iDeal, bankoverschrijving of achteraf. Er is dus voor elk wat wils. Blijf je graag op de hoogte van acties en aanbiedingen, dan is het een goed idee om je in te schrijven op de nieuwsbrief. Deze kun je ook op elk gewenst moment zonder problemen weer stop zetten.

Is VidaXL betrouwbaar?

VidaXL is al in 2006 begonnen met het online verkopen van allerlei producten. Gezien het feit dat deze winkel zo enorm gegroeid is, kun je concluderen dat het met de betrouwbaarheid helemaal in orde is. Ook met de klantenservice is het helemaal in orde. Je kunt op allerlei manieren contact opnemen als je vragen of klachten hebt.

Klantenservice en klachten

Heb je een klacht, dan vraagt VidaXL van je of je deze zo snel mogelijk wilt melden. Er wordt vervolgens alles aan gedaan om de klacht naar tevredenheid op te lossen. Heb je een vraag over een artikel, het retourneren van een product of de levertijd? De kans is heel groot dat het antwoord te vinden is bij de veel gestelde vragen. Deze zijn handig per onderwerp gesorteerd. Wil je toch zelf contact opnemen, dan kun je een groot gedeelte van de dag chatten met een medewerker. Het voordeel hiervan is dat je meteen een antwoord ontvangt. Verder is het mogelijk om te mailen.

Wil jij ook beoordelen?

Ben jij vaste klant bij VidaXL? Heb je een cadeau voor iemand nodig, dan zoek je eerst in deze shop? Of heb je hier een paar keer iets gekocht? Laat in ieder geval een recensie achter. Zo help je een ander. Je geeft namelijk een beter beeld van deze shop. Jouw ervaring helpt.

Reviews over VidaXL
Gerelateerde bedrijven
Lampenlicht logo
Lampenlicht
23 beoordelingen
7,3
Bol.com logo
Bol.com
21 beoordelingen
6
Usuals logo
Usuals
1 beoordeling
10
Gerelateerde blogartikelen
5,4
31% zou hier weer kopen
234 beoordelingen
Bestellen is beroofd worden

Maandenlang ellende ovm een bestelling die verkeerd was. Na retour kreeg ik opnieuw het foute artikel. Eindelijk mag ik de retour definitief maken, en krijg ik zogezegd een terugbetaling. Blijkt dat ze 40 euro achterhouden. Hun antwoord op mijn verontwaardiging is letterlijk dat als ik het niet opgemerkt had, ik mijn geld kwijt was: "of ik eventueel nog een voucher wil". Als ik het niet had opgemerkt, kreeg ik duidelijk geen geld en geen voucher voor het ontbrekende bedrag.

Geplaatst op: 17-01-2024
Laatst bewerkt op: 17-01-2024
Geschreven door: Natalie O.

3 / 10
1/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
ZEER slechte kwaliteit en klantenservice

ZEER slechte klantenservice. Mijn nieuwe vidaXL ben is binnen 2 weken helemaal kapot gegaan. Ik krijg geen geld terug omdat ik de onderdelen deels meteen heb weg gedaan. Ik heb recht op een tegoed bon, maar ze reageren niet op mijn mailtjes. Ook telefonisch beloven ze terug te bellen maar word nooit terug gebeld… Heel erg teleurstellend.

Geplaatst op: 03-02-2024
Laatst bewerkt op: 03-02-2024
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Ja
Perfect

Er was een foutje aan de deur van het tv kastje , na melden werd alles netjes nagestuurd en de slechte deur werd thuis opgehaald dus alles perfect verlopen ...Zeer vriendelijke en efficiënte dienst na verkoop .

Geplaatst op: 31-01-2024
Laatst bewerkt op: 31-01-2024
Geschreven door: Mertens L.

9 / 10
5/5 5/5 4/5 4/5
Nogmaals kopen? Ja
Oplichterij

Na het retourneren van een zeteltje, is het onmogelijk gebleken om terugbetaald te worden. Steeds weer werd er naar de retourlabels gevraagd die steeds weer naar hen gezonden werden. Op de vraag naar terugbetaling werd nooit geantwoord. Nooit meer vidaXL.

Geplaatst op: 16-01-2024
Laatst bewerkt op: 16-01-2024
Geschreven door: Saskia P.

5 / 10
4/5 1/5 1/5 4/5
Nogmaals kopen? Nee
Er is blijkbaar geen telofische klantendienst te bereiken.

Ik was te snel, en heb na mijn levering een belangrijke mail weggegooid. Telefonisch is de klantendienst niet bereikbaar. Via mail blijkbaar standaard-antwoordden of antwoordapparaten...
Ik wilde liever een afhaalpunt in Mechelen nemen maar kon het niet ingeven toen ik dat administratief moest. Ik vernam later via mail dat ik dat moest doen als ik het trackingnummer kreeg van DPD. Maar ik wist niet goed hoe. Nu vraag ik opnieuw om mij jullie bankrekening te geven daar ik uitgestelde betaling heb. Tekort aan persoonlijke service of hulp tijdens of nadien, NOOIT meer.
Al geluk dat mijn bestelling in orde was...
Normaal is bij de bestelling ook nogmaals een factuur. Neen, ....niets

Geplaatst op: 30-11-2023
Laatst bewerkt op: 30-11-2023
Geschreven door: Anoniem

7 / 10
3/5 4/5 4/5 2/5
Nogmaals kopen? Nee
profielfoto Anoniem
Anoniem 30-11-2023
AL GELUK DAT MIJN PRODUKT IN ORDE WAS, anders nog meer miserie
profielfoto Anoniem
Ontzettend ontevreden.

Ik heb een 200x200 boxspring besteld. De levering was sneller als verwacht! De instructies die er bij zaten waren zeer onduidelijk. Het hout was heel slecht afgewerkt en het bed was al gammel. Maargoed, toch maar in elkaar gezet en opzich was het wel te doen voor de prijs. En dan zijn we nog geen week verder, zakt het bed in elkaar! 3 ondersteunende balken en een lat van de lattenbodem afgebroken. De eerste oplossing was het onderstel retour doen en een nieuwe krijgen. Daar begon het al, tot 2x toe problemen met het ophalen van het oude stel. Neem je contact op met de klantenservice, kunnen ze niks voor je doen, en sluiten ze zomaar zonder een oplossing de chat. Bel je ze krijg je een onverstaanbaar persoon aan de telefoon, die uiteindelijk ook zonder oplossing ophangt. Vervolgens moet ik dus of 8 uur, of 3-5 werkdagen, of ‘een paar dagen’ wachten totdat iemand anders contact met mij op gaat nemen. Ik wou het gehele bed retour doen maar dat kon ook niet. Ik hoop maar dat ik mijn geld terug krijg!

Geplaatst op: 17-11-2023
Laatst bewerkt op: 17-11-2023
Geschreven door: Robbyn J.

6 / 10
4/5 1/5 3/5 3/5
Nogmaals kopen? Nee
Methodische afzetterij

Stalen artikel bekrast en geblutst geleverd. Dit wilden ze goedmaken met een korting op volgende aankoop. De kortingsbon werkte niet. Een telefoongesprek van 45 minuten en 7 mails verder bleek dat de korting enkel gold op VidaXL artikelen, dus niet alles op hun eigen website. Nochtans was vooraf schriftelijk gezegd dat er GEEN voorwaarden hingen aan het gebruik van de bon. Enfin, nieuwe bestelling aan de hand van de bon geplaatst en ontvangen. De doos, waarop "breekbaar" stond, was op elke mogelijke manier gescheurd. Het geleverde artikel was daarenboven niet eens het bestelde artikel. En als snelste oplossing stellen ze OPNIEUW voor om het artikel te houden en een cadeaubon van een luttele 20 euro te aanvaarden. Dit is absoluut AFZETTERIJ.

Geplaatst op: 25-11-2023
Laatst bewerkt op: 25-11-2023
Geschreven door: Natalie O.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Doen moeilijk over retour/vervanging

Ik kocht 2 plantenbakken aan 40/stuk in hout. 1e bak prima in orde, 2e bak viel na 3 weken uit elkaar. Ik contacteer de klantendienst met foto's van de betreffende bak. Antwoord: we kunnen ofwel 8 euro terugbetalen ofwel nieuwe onderdelen verzenden. Dat vond ik bijna om te lachen. Heb duidelijk gevraagd om een nieuwe plantenbak of volledige terugbetaling.

Nu kreeg ik als reactie dat een nieuwe plantenbak kan, maar zonder nieuwe garantie. Maw als de nieuwe bak opnieuw slechte kwaliteit is, sta ik nergens. Heb nu gezegd dat ze ineens mogen overgaan tot volledige terugbetaling en de kapotte bak mogen komen halen, anders gaat die richting containerpark.

Ik raad VidaXL niet aan omdat ze hun verantwoordelijkheid zoveel als mogelijk afschuiven wanneer het artikel niet voldoet/defect is.

Geplaatst op: 24-09-2023
Laatst bewerkt op: 24-09-2023
Geschreven door: Anneleen

7 / 10
4/5 3/5 3/5 4/5
Nogmaals kopen? Nee
Bijna een maand moeten wachten op een kattenluikje.

Moest eerst mijn foutieve bestelling retourneren voor ik de juiste bestelling kreeg. Na zes werkdagen zelf moeten mailen om achter mijn bestelling te vragen. Terwijl zij van 2 tot 4 werkdagen spraken. Ga hier zeker geen reclame voor maken voor deze online winkel.

Geplaatst op: 26-08-2023
Laatst bewerkt op: 26-08-2023
Geschreven door: Guy L.

3 / 10
2/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Extreem slechte overprijsde rommel

1 van de spullen al kapot ontvangen. Begonnen met in elkaar zetten, maar snel tot de conclusie gekomen dat de kwaliteit zo waardeloos is dat het de prijs echt niet waard is en besloten hun rommel terg te sturen. Kastjes zijn gemaakt van gefineerde slechte kwaliteit spaanplaat. Schroeven trekken krom. Onderdelen passen niet goed. Kortom: koop vooral ergens anders.

Geplaatst op: 12-09-2023
Laatst bewerkt op: 12-09-2023
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Slechte handleiding voor de opbouw

De opbouw handleiding was heel slecht, ook voor een handig iemand moeilijk te doen. Er waren niet passende gaatjes, aantaal schroefen niet juist, ... je moet wel handig en kreatief zijn. Ik zou hier niet meer kopen. Kwaliteit is ook niet goed, zelfs voor de enigsins lage prijs.

Bestellen en leveren was allemaal goed. (Klanten-?)Service heb ik niet gebruik van gemaakt.

Geplaatst op: 14-08-2023
Laatst bewerkt op: 14-08-2023
Geschreven door: Gabi G.

7 / 10
5/5 1/5 3/5 5/5
Nogmaals kopen? Nee
Afschuwelijk

Nooit meer waaibomenhout en retourneren is als een boemerang . Vertaal robot die veertig keer dezelfde berichten stuurt. Als je belt krijg je irritant liedje wat om de drie tellen wordt ingezet en na exact 13 min wordt de verbinding verbroken .

Geplaatst op: 15-08-2023
Laatst bewerkt op: 15-08-2023
Geschreven door: L

5 / 10
4/5 1/5 2/5 2/5
Nogmaals kopen? Nee
Zeer slechte ervaring met klantenservice en hun communicatie omtrent levering, klachten, afspraken ophalen.

Op 27 juli 2023 heb ik 2 dezelfde leren stoelen besteld bij VIDAXL. De 1e kwam keurig op tijd, de 2e pas nadat ik gebeld had waar deze bleef. De 1e stoel was goed, de 2e was troep. Leren zitting beschadigd, stiksels los, bevestigingsbouten pasten niet in voorgeboorde gaten en nog een paar kleinere gebreken. Deze 2e stoel zouden ze bij wijze van spreken bij de vuilstort nog niet accepteren. Op 8 augustus wilde ik een klacht indienen bij VIDAXL over de 2e stoel. Kreeg een onbeschofte medewerkster klantenservice aan de lijn die je niet aan het woord liet en zelf maar bleef ratelen. Ze gooide de telefoon erop nadat ik vroeg waar ik een klacht kon indienen. Direct per email claim bij VIDAXL ingediend. Kreeg de volgende dag keurig bericht terug en kreeg een nieuwe stoel toegezegd. Ik heb per email aangegeven, dat eerst de nieuwe geleverd moest worden voordat de afgekeurde stoel werd opgehaald.
De nieuwe stoel stond zonder aankondiging vooraf ineens op de stoep. Op 240823 zou men de afgekeurde stoel komen ophalen tussen 13.30 en 14.30, gewacht tot 16.30 maar geen ophaaldienst. Ik weer gebeld naar VIDAXL en jawel dezelfde onbeschofte vrouw weer aan de telefoon, die je weer niet liet uitpraten, weer geen gelegenheid gaf tot communicatie en weer de telefoon erop gooit. Onbegrijpelijk dat VIDAXL zo een medewerkster in dienst heeft/houd. Deze procedure, deze voorvallen heb ik op 240823 per email aan VIDAXL gemeld, hoop op een reactie. Vanmorgen 250823 kreeg ik van de koeriersdienst bericht dat men 2 stoelen kwam halen. Dit maar zo gelaten omdat met VIDAXL afgesproken was, dat alleen de afgekeurde stoel opgehaald zou worden. De ophaalmedewerker begreep de situatie en was er keurig op de afgesproken tijd. Deze review is dus m.n. bedoeld voor de KLANTENSERVICE WELKE EXTREEM ONBESCHOFT WERKT.

Geplaatst op: 25-08-2023
Laatst bewerkt op: 25-08-2023
Geschreven door: Ru D.

4 / 10
2/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
ZEER slechte afwerking!! Zelfs gratis wil ik het niet.

Ik heb hier een ladekast gekocht, 3 lades, zwarte spaanplaat, 70x41x75, voor 79 euro.
Eigenlijk had ik moeten weten dat je voor dit geld geen kwaliteit mag verwachten, maar op z’n minst een kast waarbij de onderdelen gewoon passen.
De lades zijn 2mm te breed en zitten klem in het railsysteem, bijgevolg onbruikbaar.
En de randen zijn overal gekarteld, die moet je met een alcoholstift bijwerken.
Ik kon ofwel een waardebon krijgen van 20euro, ofwel refund van 15euro ofwel het ding terugsturen om dan een nieuwe krijgen.
Ik had echt geen zin om het weer helemaal te demonteren en dan in te pakken in een karton dat ik ondertussen al helemaal gescheurd had. Ik heb het ding al op het containerpark gegooid en bij Ikea een kast gaan halen; dat is ook geen topkwaliteit, maar doet wel tenminste wat het moet doen.

Geplaatst op: 16-08-2023
Laatst bewerkt op: 16-08-2023
Geschreven door: Dario D.

6 / 10
4/5 1/5 4/5 3/5
Nogmaals kopen? Nee
Centen nog steeds niet terug na retour

Bij aankomen van loungeset en stoelen waren er reeds beschadigingen zichtbaar. Niet tevreden en terug gestuurd. Ondertussen 24 mails en 2 telefoons verder en nog steeds onze 1000 euro niet terug gezien! Je krijgt telkens die onnozele mails dat je bedankt bent voor je geduld en dat ze het spijtig vinden om te horen. Je wordt van kastje naar de muur gestuurd. Ondertussen kennen we de helft van hun personeel want nooit dezelfde persoon waardoor je niet verder wordt geholpen!! Vreemd dat we zoveel stappen niet moesten nemen om onze centen te geven!! Het is een schande. Ik hoop dat we eindelijk worden geholpen!

Geplaatst op: 28-07-2023
Laatst bewerkt op: 28-07-2023
Geschreven door: Bjorn en Kimberley

4 / 10
3/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Slecht nooit iets kopen hier

Stoelen besteld beschadigd aangekomen vervolgens hebben ze nieuwe opgestuurd en helaas was deze ook beschadigd aangekomen weer contact opgenomen weer nieuwe stoelen opgestuurd vandaag ontvangen en helaas ook deze zijn beschadigd aangekomen dit is te erg voor woorden klantenservice is een ramp je komt er gewoon niet uit ik snap echt niet waarom dit elke keer mis gaat klantenservice vraagt meer dan 5 keer om fotos te sturen super onduidelijk ondanks dat alles stuurd wat ze willen krijg je als nog kapote beschadigd product ik snap echt niet dit is gewoon een pruts werk waar ze niet om consument geven

Geplaatst op: 31-07-2023
Laatst bewerkt op: 31-07-2023
Geschreven door: Aribas

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Bestelling ok, maar het product bagger

Een haardhoutrek besteld, Ik kreeg al een ander product, want terugkijkend op de site bleek deze al uitverkocht. Toch het rek in elkaar gezet, maar hout is geen grenen, bouten werken niet, dus voor die reeks 10 nieuwe houtschroeven, bouten passen ook niet in de voorgeboorde gaten. Hout is veel te smal waardoor het splijt. Bovendien rek is niet voor het doel geschikt is vast na een jaar verrot en laat alle regen door! Ga hier nooit meer bestellen.

Geplaatst op: 17-07-2023
Laatst bewerkt op: 17-07-2023
Geschreven door: Anoniem

4 / 10
3/5 1/5 1/5 3/5
Nogmaals kopen? Ja
Pure rommel dat ze verkopen

Heb daar pure rommel gekocht wat niet werkt. Terug gestuurd en ze gingen mij terug betalen binnen de 10 dagen. Ondertussen zijn we 4 weken verder en heb ik nog steeds niets ontvangen

Geplaatst op: 17-07-2023
Laatst bewerkt op: 17-07-2023
Geschreven door: Steve S.

4 / 10
3/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Feedback over vorige review

na mijn negatieve review over de afhandeling van foute facturatie mbt BTW op intracommunautaire aankoop had ik beloofd om de voortgang te melden.
Na mijn negatieve review en bovendien ernstige dreiging van melding aan inspectiedienst ministerie economische zaken, kwam er plots actie. Intussen werd de ten onrechte betaalde BTW teruggestort. Indien nu ook nog de facturatie wordt aangepast, is alles administratief in orde.
Toch jammer dat daar 26 over en weer mails en dreigingen met inspectie en negatieve reviews moeten overheengaan, terwijl het gewoon van meet af aan correct kan gebeuren. Tenzij het natuurlijk een bewuste strategie betreft.
Voor mij eindigt het verhaal van VIDA XL hier hoe dan ook.

Geplaatst op: 14-07-2023
Laatst bewerkt op: 14-07-2023
Geschreven door: Patrick S.

4 / 10
1/5 1/5 3/5 3/5
Nogmaals kopen? Nee
3 maand na retour nog steeds geen terugbetaling

Een zetel werd geretourneerd. Er is een probleem om de vervoerder op te sporen in hun systeem. Hier zijn reeds meer dan 20 mails rond geweest. We zijn bijna 3 maand verder en ik heb mijn geld nog steeds niet terug.

Geplaatst op: 15-07-2023
Laatst bewerkt op: 15-07-2023
Geschreven door: Anoniem

4 / 10
3/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Koop nooit iets bij Vida XL

Eind mei iets besteld. Vlot besteld en redelijk snel geleverd. Tot zo ver prima. Product niet naar wens, retourneren. Gelijk gebeld en een ophaalafspraak ingepland. Tot 3 keer toe kwam de ophaalservice de producten niet ophalen. 3 volledige dagen thuisgeweest. Nu is de afhandeling doorgestuurd naar een ' andere afdeling' en zou ik binnen 6 werkdagen geholpen worden en terugstuurt informatie krijgen. Maar daar is niks van terechtgekomen. Als ik bel kan ik niet geholpen worden omdat mijn verzoek bij een andere afdeling ligt en zij geen contact hebben met elkaar. Dit is ronduit waardeloos. Echt het meest incompetente bedrijf wat ik ook heb meegemaakt. Advies: bestel hier nooit wat. Ziet er leuk uit, maar kwaliteit is waardeloos en het is altijd minder dan je verwacht.

Geplaatst op: 13-07-2023
Laatst bewerkt op: 13-07-2023
Geschreven door: Joey Z.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Vreselijke naverkoopservice en slechte voorinformatie

Voor ik besliste om 6 nieuwe partytenten aan te kopen voor een gezamenlijk bedrag van ruim over 1000 €, nam ik telefonisch contact op met VIDA XL, om bijkomende informatie te verkrijgen over de tenten, en aanwezigheid van draagzakken voor de tenten, makkelijk bij transport en opslag. De persoon aan telefoon was absoluut niet op de hoogte om antwoord te geven op mijn vragen. Omdat ik de tenten dringend nodig had toen, bestelde ik, ondanks gebrekkige voorinformatie.
Het had een verwittiging moeten zijn.
De tenten werden tijdig geleverd en conform de info op de website, maar zonder draagtassen waarover ik dus geen uitsluitsel had of ze er bij zouden zijn of niet.
Tot daar nog redelijk ok dus.
Maar ondanks dat ik bewust bestelde via de website van vidaxk.BE, in België dus, ontvang ik de factuur uit Nederland. Nog geen probleem, zolang de BTW dan 'intracommunautair verlegd' wordt, met andere woorden, ik betaal als Belgische vennootschap geen BTW in Nederland, en kan dus ook geen BTW recuperen in België. Logisch en super handig. Maar VidaXL factureert vanuit Nederland mét BTW naar onze Belgische vennootschap. En die BTW is dus voor onze vennootschap niet te recupereren, en dat is niet de bedoeling.
Dus vraag ik heel eenvoudig aan VIDAXL een correctie van de factuur, en uiteraard de terugbetaling van de BTW. Simpel toch? Niet voor VidaXL. Ruim 6 weken later en tientallen mails, telkens met een zeer vormelijk antwoord van telkens een andere medewerker verder, staan we nog altijd even ver. VIDAXL beweert dat mijn BTW nummer niet correspondeert met onze vennootschap, dat ons bankrekening nummer niet overeenstemt met onze vennootscahp, dat de adressen niet kloppen, ... BLABLABLA. Al deze gegevens zijn uiteraard wél correct, en waren in ieder geval voor VIDA XL correct genoeg om de betaling van mijn aankoop te ontvangen, een (weliswaar foute) factuur te maken en de goederen te verzenden naar een dus toch correct adres.
Na weken van geduld en zinloos over en weer gemail heb ik gesteld dat ik een klacht zal neerleggen bij de Inspectiedienst van Ministerie van Economische Zaken, en kijk, plots komt er blijkbaar schot in de zaak. Triest, heel triest. Enfin, schot in de zaak, ze beloven andermaal om binnen de 6 werkdagen (!), alles in orde te hebben... de teruggave van de BTW zou naar hun eigen zeggen zelfs al 'verwerkt' zijn. Wat dat ook mag wezen.
Ooit zou de gevierde nederlandse schrijver Simon Carmiggelt gezegd hebben dat dit nog moest 'geepibreerd' worden.
Ik ben benieuwd en beloof dat ik ook na mijn klacht bij economische inspectie een revieuw zal posten, mocht het dan toch opgelost raken.

Geplaatst op: 12-07-2023
Laatst bewerkt op: 12-07-2023
Geschreven door: Patrick S.

6 / 10
2/5 1/5 4/5 4/5
Nogmaals kopen? Ja
Waardeloze kwaliteit tegen een hoofdprijs

Leek erg mooi en goed echter een veel te dure tuinkast/huisje gekocht: 637,99 euro.
Problemen met de aflevering. Al een fixe irritatie door de klantenservice.
De kast nog geen 100 euro waard. Slecht afgewerkt plastic. (“ nieuwste uv-bestendige materiaal van Duotech. Deze synthetische hars…..”) Gaten scheef en na in elkaar zetten gammel. Schapjes zitten met schroeven in de achter en zijwand. Bij het erin schroeven al niet genoeg “vlees” dus laat zo los.
De deuren schieten elke keer los als je ze open doet (en ja goed geïnstalleerd)
Ben bang dat dit tuinhuisje nog geen jaar uithoud. 
Als ik het niet in elkaar gezet had, had ik het zo terug gestuurd.
Wat heb ik een spijt dat ik erin getrapt ben….waardeloze, inferieure troep voor de hoofdprijs…
De eerste en gelijk de laatste keer dat wij wat gekocht hebben bij dit bedrijf.

Als je de kast toch wil hebben, ondanks bovenstaande verhaal, ga dan naar de Praxis 369,95 euro.
Ik kan VidaXL ten zeerste afraden. (Wat een oplichters, 300 euro goedkoper—>(en een hele dure wijze les)
Datum van ervaring: 05 juli 2023

Geplaatst op: 07-07-2023
Laatst bewerkt op: 07-07-2023
Geschreven door: Erwin K.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Bedrieglijke afbeeldingen. Gratis terug sturen is niet zo simpel en mail sturen dan krijg je i Frans een mail terug

Bedrieglijke afbeeldingen. Zouden gratis mogen terug sturen tot het zover is en dan met mail sturen niet simpel. We krijgen een mail in Frans terug. Slecht uitleg over het produkt. Dan moeten ze niet om zetten gratis terug sturen als het zo een gedoe is om dat te kunnen doen.

Geplaatst op: 02-07-2023
Laatst bewerkt op: 02-07-2023
Geschreven door: Anoniem

5 / 10
2/5 1/5 4/5 3/5
Nogmaals kopen? Nee
Slecht

Bij uitpakken kast, in bijna elke plank zat en scheuren, putten, slecht geverfd etc

Geplaatst op: 03-08-2023
Laatst bewerkt op: 03-08-2023
Geschreven door: G D.

4 / 10
3/5 1/5 2/5 2/5
Nogmaals kopen? Nee
De service & klantendienst suckt

De service en klantendienst van VidaXL suckt. Ze gebruiken een klantendienst ergens aan de andere kant van de wereld met slecht uit het Engels vertaald advies waar je niks mee bent. Ik word aangesproken met "kerel". Dat is wat je krijgt als je mijn naam "Guy" in ene vertaalprogramma steekt. Ik wacht tevergeefs op mijn bestelling, zonder bruikbare info van de klantendienst. Winst voor kwaliteit werkt niet!

Geplaatst op: 26-06-2023
Laatst bewerkt op: 26-06-2023
Geschreven door: Guy

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Ja
Koop hier niet. Lees alle reviews op hun Facebook.

Helaas hier een loungeset besteld. Kwaliteit is zeer slecht en ik wou hem daarom ook meteen retourneren. Ik heb foto's gestuurd en ze hebben mij verzoek om te retourneren geaccepteerd. Alleen ben ik nu 4 weken bezig om de dozen opgehaald te krijgen. Ik heb 3 vrij dagen verspilt omdat ook de hele dag thuis moest zijn maar niemand kwam. Ze beloven terug te bellen, retourlabels te mailen maar komen niets na. Ondertussen hebben zij nog steeds mijn geld. Helaas heb ik vandaag mijn rechtsbijstand verzekering ingeschakeld om mijn geld terug te krijgen. HIER NOOIT KOPEN! Lees alle reviews, ook op hun Facebook. Het is echt een waardeloos bedrijf en het kost je heel veel tijd en energie om je geld terug te krijgen als ik het al krijg.

Geplaatst op: 21-06-2023
Laatst bewerkt op: 21-06-2023
Geschreven door: Anoniem

4 / 10
2/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Afval on arrival.Ongekend en onvoorstelbaal slecht.

Betaal maar liever wat meer. Dit is echt rommel. En voor rommel best duur. Mijn 'tuinmeubel' (175,-)werd geleverd als een doos vol met latjes van tandenstoker kwaliteit met flinterdun verflaagje dat snel beschadigd. Had beter moeten weten.

Update: Na letterlijk uren lang 'tig'schroeven in waaiboomhout te hebben geschroefd, stond het bankje. Zeker 40 van die schroeven hadden overigens een schroef met een hex-kop die je met het meegeleverde sleuteltje zeker 3cm in het hout moet schroeven zonder voorgeboorde gaten. 40x! Hoe verzin je het? Neem er even de tijd voor zou ik zeggen. Verder nog zo'n 80 kleine schroefjes voor de zittingen...

Enfin, 2 dagen later zaten er 2 kerels op van max 85 kilo. Eerst begaf het ene deel van het bankje het, en een halfuur later brak het andere deel ook doormidden.
Niet geheel onverwacht
De constructie van het zogenaamde bouwpakket is meer dan zwak. Het zitgedeelte is te breed en het hout is te zwak om het zonder midden plank uit te houden. Het totale gewicht van een persoon komt zo op de enkele schroeven die in de hoek planken verbinden. Die schroeven moeten het houden in waaihout. Dit onding is niet geschikt om volwassen gewicht te dragen.

Inmiddels ligt het bankje bij het brandhout.
175 euro is dan opeens helemaal niet goedkoop meer.
Ik schaam me dood dat ik dit gekocht heb.

Geplaatst op: 12-07-2023
Laatst bewerkt op: 12-07-2023
Geschreven door: Marieke

3 / 10
2/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Bril

Raamhor en verduistering in één. Puur brol. Problemen beginnen al bij het in elkaar steken, zeer onduidelijke tekeningen. Na 2 weken gebruik blokkeert alles nu, niet meer open of dicht te krijgen

Geplaatst op: 21-06-2023
Laatst bewerkt op: 21-06-2023
Geschreven door: Anoniem

6 / 10
4/5 3/5 2/5 2/5
Nogmaals kopen? Nee
Waardeloos!

Allerslechtste bedrijf ooit waar ik wat besteld heb. Ik kreeg twee totaal verkeerde producten geleverd. Heb hier over gebeld en ophaalafspraak laten maken (want grote zware pakketten). Ik moest van 8-17 uur wachten en er is NIEMAND geweest. Echt schandalig. Heb meerdere keren gebeld hierover. Je krijgt inderdaad alleen maar standaard vertaalde mails als antwoord waar geen oplossing in staat. Toen maar zelf met retourlabel de producten opgestuurd. Ik wacht nu al twee weken op de juiste producten, maar eigenlijk gun ik ze m'n geld niet meer. Waardeloze service! Koop hier nooit meer!

Geplaatst op: 20-06-2023
Laatst bewerkt op: 20-06-2023
Geschreven door: Jessica

3 / 10
1/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee

Schrijf een review over VidaXL
Bestelproces *
0
/ 10
Service *
0
/ 10
Prijs *
0
/ 10
Levering *
0
/ 10


Gerelateerde bedrijven
Lampenlicht logo
Lampenlicht
23 beoordelingen
7,3
Bol.com logo
Bol.com
21 beoordelingen
6
Usuals logo
Usuals
1 beoordeling
10
Gerelateerde blogartikelen

FAQ (Veelgestelde vragen)

Is VidaXL een betrouwbaar bedrijf?

Er zijn 234 beoordelingen geplaatst over VidaXL. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5,4 gekregen, waarbij 31% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

In welke sectoren is VidaXL actief?

VidaXL is vooral actief in de categorie webshops en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) warenhuizen , kunst , meubels , tuin en woonaccessoires.

Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

Heeft u een positieve indruk gekregen door de VidaXL reviews? Dan kunt u naar de website van VidaXL gaan en uw bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.

Alle subcategorieën uit deze categorie