Krefel reviews, ervaringen en beoordelingen
Reviews en Ervaringen Krëfel
Wanneer je nieuwe huishoudelektro wilt kopen is Krëfel een goede optie. In deze webwinkel is er namelijk een uitgebreid aanbod aan diverse toestellen. Van wasmachines tot keukenrobots en van computers tot stofzuigers, je vindt het er allemaal. Ben je van plan om bij Krëfel te kopen? Bekijk bij ons dan eerst de ervaringen van voormalige klanten. Zo beslis je eenvoudig of Krëfel ook voor jou de beste keuze is!
Over Krëfel
Krëfel bestaat al sinds 1958. De oprichter van het bedrijf wou voornamelijk een ongeëvenaarde prijs, service en kwaliteit aan zijn klanten aanbieden. Daar slaagde hij dan ook in, waardoor het bedrijf in al die jaren veel aan populariteit gewonnen heeft en er steeds meer Krëfel winkels openden. Krëfel is de dag van vandaag een waar begrip in heel België en telt maar liefst 74 winkels verspreid over het hele land.
Maar de keten heeft ook een populaire webshop die het bezoeken waard is. Als je bestelt bij de Krëfel webshop kan je rekenen op snelle verzending van je producten. Er wordt zelfs op zondagen geleverd. Je geniet dus vlug van je nieuw toestel. Een ander voordeel van het bedrijf is dat ze je oude toestellen recycleren. Ze dragen dus hun steentje bij voor een groenere wereld.
Waarom kiezen voor Krëfel
Wanneer je huishoudtoestellen wilt kopen is Krëfel een goede keuze, omdat het bedrijf al talloze jaren ervaring heeft. Dat wil dus zeggen dat ze je steeds kunnen voorzien van expertadvies en dat hun assortiment enkel bestaat uit toestellen met de beste prijskwaliteitsverhouding. Op de site vind je bovendien enkele handige tips die je voorruit helpen wanneer je niet kan kiezen.
Een andere reden om bij Krëfel te kopen, zijn de interessante promoties die je er regelmatig terugvindt. Je kan dus een flink centje besparen als je voor dit bedrijf kiest. Ook het feit dat Krëfel een ontzettend groot aanbod heeft, maakt de winkel aantrekkelijk. De kans is daardoor groot dat je het ideale toestel vind voor in je woning, of dat nu een wasmachine, inbouwoven of ander apparaat is. De levering gebeurt daarnaast erg snel en is vanaf 20 euro aan aankopen ook volledig gratis. Kopen bij Krëfel heeft dus een aantal interessante voordelen!
Is Krëfel betrouwbaar?
Krëfel is ondertussen een vast begrip in België. Jezelf afvragen of het bedrijf betrouwbaar is, hoeft dus helemaal niet. Moest je toch niet vertrouwd zijn met het bedrijf, geven de tal van positieve recensies je vast vertrouwen.
Krëfel is daarnaast actief op sociale media kanalen. Je kan bijvoorbeeld via Facebook berichten sturen naar een medewerker als je een antwoord wilt op een prangende vraag. Een bedrijf dat vlot bereikbaar is, geeft je nog meer vertrouwen. De veilige betaalmethodes zijn eveneens een bewijs van betrouwbaarheid. Zoals je ziet, kan je dus zeker met een gerust hart bij Krëfel kopen!
Klantenservice en klachten
In het geval dat je al aankopen gedaan hebt bij Krëfel en je met klachten zit, kan je het bedrijf contacteren via het contactformulier op de website. Het is wel interessant om eerst de sectie 'Klachtenprocedure' door te nemen.
Bij vragen kan je dan weer terecht bij de afdeling 'Veelgestelde vragen'. Heb je het gewenste antwoord nog niet gevonden? Dan kan je het bedrijf een berichtje sturen via Facebook of het contactformulier invullen. Bellen in het geval van klachten of vragen kan ook. De klantendienst is bereikbaar op weekdagen tussen 8:30 en 18:00 uur en op zaterdag van 10:00 tot 18:00 uur.
Wil jij ook beoordelen?
Twijfel niet om je beoordelingen achter te laten op onze website, want je helpt er anderen heel wat mee. Aan de hand van jouw review, krijgen potentiele klanten namelijk een correct beeld van het bedrijf. Daardoor kunnen zij beslissen of kopen bij Krëfel voor hen de beste oplossing is!
Nieuw apparaat, werkt binnen de 3 weken niet 100%
Moet het apparaat zelf naar winkel brengen, dan wordt beoordeeld of het niet of wel goed functioneert.
Service: 0,0
Tablet samsung gekocht. 1,5 maand oud. Tablet doet niets meer. Ik kan mijn tablet niet missen voor het werk. Krijg als antwoord tablet moet opgestuurd worden zeker 4 weken wachten. Een tablet van 1,5 maand oud. Zou toch direct een nieuwe mogen zijn. Mijn vorige samsung tablet was 8 jaar van bij bol.com heeft het begeven direct achter een nieuwe omdat ik deze niet kan missen. Krefel wordt tijd dat je iets doet aan jullie service, zoveel negatieve revieuws. Jullie scoren niet veel sterren en terecht.
ASUS laptop gekocht op 20/7/2023 sindsdien maar liefst 93 dagen van de 300 in reparatie geweest voor steeds hetzelfde probleem !! Tot 4 keer toe bracht ik het toestel binnen met steeds hetzelfde probleem.
Krefel gaf aanvankelijk aan dat het hun policy was dat ze bij het 4e defect het toestel zouden omwisselen oftewel een terugbetaling deden. Nu het zover is trekken ze zich terug met de mededeling dat er 4 reparaties binnen de 6 maanden hadden moeten plaats vinden ???!!!
Er rest ons geen andere mogelijkheid dan Krefel via aangetekend schrijven in gebreke te stellen en de media erbij te betrekken. Dit is volledig voorbij gaan aan de rechten van de consument!
DEFECT 1: 16/8/2023 - uit herstelling: 2/9/2023
DEFECT 2: 19/9/2023 - uit herstelling: 13/10/2023
DEFECT3: 28/11/2023 - uit herstelling: 27/12/2023
DEFECT 4: 23/4/2024 - uit herstelling: 16/5/2024
Na 2 weken nog steeds geen factuur ontvangen. Klantenservice zogoed als onbestaande. Deze webshop zou moeten verdwijnen van het internet, ze zijn een schande!
Op 9/11/23 bestel ik ereader + sleepcover. Het toestel wordt niet geleverd. In mail + Krefel zonder resultaat. Nadat ik zelf informeer bij Bpost verneem ik dat het toestel bij hen verloren is en dat ze Krefel daarvoor hebben vergoed. Moet zelf kontakt nemen met Krefel om dat te melden en vraag terugbetaling. Een paar dagen later wordt er een ereader + sleepcover geleverd in mijn afwezigheid. Ik breng die dzelfde dag, 30/11/23 terug naar de winkel 10 km verder. Moet 1/2 uur wachten in een bijna lege winkel tot de manager (iedereen even onvriendelijk natuurlijk, ik ben oud én vrouw én wekshopkoper) zich verwaardigd zich over mijn geval te buigen. Op 12/12/23 ontvang ik gedeeltelijke terugbetaling en blijf met verder mailen over het saldo.
Op 18 september bestelde ik een smartphone. Er werd een leeg pakket afgeleverd. 1 maand en vele telefoons en mails later heb ik nog steeds geen smartphone ontvangen. Waarom wordt een klant betrokken in een discutie tussen Krefel en zijn leverancier?! Bij een bestelling kan je geen leverancier kiezen...
Toestel besteld begin juni 2023, op 5 september na mails en 4 (!) telefoontjes met de klantendienst nog steeds niets ontvangen. Op mail een standaard antwoord 'is in verwerking' waar we niets mee zijn. Eerste telefoon: 'het is de fout van Bpost', we onderzoeken het. Tweede telefoon: 'het is onderweg', niet dus. Derde telefoon: 'we sturen een nieuw, morgen is het er', ook niet dus. Vierde telefoon: 'we vragen het op in een winkel en leveren het', alweer leugens.
Zou niet meer dan normaal zijn dat de levering in Vlaams Brabant in het Nederlands gebeurt. Plaatsers spraken uitsluitend frans.
Bespaar je een hoop problemen en verloren tijd. Koop ergens anders, waar ze het woord klantenservice wel kennen.
Wij hebben 2 weken geleden online een diepvriezer besteld. Bij levering, bleek deze beschadigd te zijn, dus werd er een nieuwe dag doorgegeven wanneer ze een andere kwamen brengen. Verassing, ook deze bleek beschadigd.
M.a.w. we hebben 2 dagen verlof moeten nemen, met 0,0 resultaat.
Nu blijkt dat model niet meer voorradig te zijn en zouden we maar even 500€!! moeten bijbetalen voor een ander(zogezegd beter) toestel. Amateurisme ten top, iets wat je niet zou verwachten van zo een grote firma.
Zeer ontevreden over het verloop van online bestellingen. Ik plaatste vorige week een bestelling via de website. Ik kreeg eind vorige week bevestiging dat de bestelling geleverd werd op 07/07. Vandaag contact opgenomen omdat ik nog niets mocht ontvangen, blijkt dat er zelfs nog helemaal niets vertrokken is. Artikel werd door het hoofdkantoor opgevraagd, maar is zelfs nog niet bij hen terecht gekomen om te verzenden. Vermits het vrij dringend is en ze zelf nog niet eens iets mochten ontvangen de vraag gesteld of we de procedure alsnog kunnen veranderen en ik er gewoon zelf in een filiaal om ga. Niet mogelijk, alles loopt, gewoon wachten. Zeker niet voor herhaling vatbaar dus :-(
Koelkast van Beko en vaatwasser van Wirlhpool samen gekocht. Na 2 jaar koelkast stuk (blijft draaien en koelt amper) maar ja garantie verlopen. We zijn genoodzaakt een nieuwe te kopen.
Vaatwasser enkele maanden later ook. Daar hadden we garantie van 5 jaar opgenomen en deze is hersteld. Hersteller zei dat bij Ikea je deze garantie er gratis bij krijgt en dat dezelfde toestellen daar goedkoper zijn, maar gewoon andere naam hebben.
We voelen ons bedrogen. Het lijkt ons maar normaal dat ,zeker een koelkast, langer dan 2 jaar meegaat. Voor ons geen aankopen meer bij Krefel en zeker geen Beko .
Ik kocht een Miele-wasmachine van meer dan €1000 bij Krëfel, zonder eerst reviews te lezen.
Miele heeft een speciale afvoerslang-kop die perfect past op mijn nieuwe afvoerbuis aan de muur. Bij plaatsing door KRËFEL Veurne sneed de chauffeur in een flits al die kop van de slang: zo gaat het ook... Nu is het behelpen met papiertje en silicone tegen lekken en geur. Bij navraag voor een originele onbeschadigde afvoerslang krijg ik alleen ongegronde redenen en foefjes.
Zeer slechte ervaring.
Tv toestel Philips 1 jaar oud + extra garantie genomen. Na aangifte defect nog steeds geen hersteldienst gekregen.Werd echt naar het muurtje gestuurd.
Nooit koop ik nog iets en zal het nodige doen om mijn rechten te laten gelden via ombudsman en eventueel gerechtelijke stappen indien er geen oplossing komt!
Ze zeggen dat het niet hun verantwoordelijkheid is niet tegenstaande hebben wij bij hun wel voor extra garantie 5 jaar betaald.
Wie is de verantwoordelijke dan ?
Zelfs contact gehad via link voor herstelling aangifte en ook zonder gevolg tot op heden.
Dit is pure oplichterij
Het begint al bij de bestelling online, die moet je soms aan de andere kant van het land gaan halen omdat ze het niet 'kunnen' doorsturen naar een filiaal in je buurt. Dan blijkt je computer stuk te zijn. Vanaf dan ben je vertrokken voor een echte lijdensweg. De klantendienst dient enkel om je af te schepen, niet om je te helpen. Het zijn echte pestkoppen die niet antwoorden op de vragen en alle verantwoordelijkheid afschepen op de fabrikant of de dienst voor de herstelling. Voor de winkelmanagers geldt hetzelfde: geen hulp en ze nemen geen verantwoordelijkheid. Ze lappen de wet op de garantie aan hun laars en nooit zal je een nieuw product of je geld terugkrijgen. Dat is de politiek van het bedrijf: verkocht is verkocht en naar je rechten kan je fluiten. Ze verkopen derderangs producten en ze werken met onbetrouwbare hersteldiensten. En toch blijft hun winkel blijkbaar draaien. Gooi je geld liever in de wc-pot, dat brengt meer op.
Koop iets en als er een probleem is met je product hoef je nooit meer op Krëfel te rekenen. Ze doen er alles aan om je niet te helpen, hun reparaties zijn barslecht en ze zullen de schuld op iedereen steken maar nooit hun verantwoordelijkheid nemen. Ze omzeilen rondduit de wet op de garantie. Ze halen je geld binnen, maar dat zie je nooit meer terug.
Een slecht georganiseerde firma, levering komt gewoon niet op de dag/tijd zoals afgesproken.Ze hebben het vergeten in de plannen.Men neemt ervoor een dag vrij en dan krijg je dat te horen.Personeel Genk die mogen nog een opleiding erbij krijgen voor vriendelijkheid ze laten je staan een 30tal min aan de balie en dan nog een stomme opmerking geven als men er ook nog iets van zegt.Nee nooit meer!!
Ik heb een steelstofzuiger bosch met verlengde garantie gekocht
Om de reparatie van iets zeer klein dien ik drie weken te wachten
Dus ik ben genoodzaakt een reserve aan te kopen
Ik heb een laptop twv 849€ online besteld en afgehaald in Krefel Genk. Na openen ban de doos blijkt dat laptop gebruikt en/of hersteld is. Ik heb direct een klacht ingediend met de foto's. Later blijkt ook dat de touchpad ook niet goed werkt.
Ik heb 2 verschillende e-mails waar bij ene staat dat ik 30€ waardebon krijg wat ik echt belachelijk vind en bij de andere dat ik de laptop die ik online gekocht heb terug naar de winkel moest brengen. Na alle verwarrende mails heb ik ombudsman ingeschakeld. Helaas kon hij ook niet echt helpen want Krefel liegt gewoon tegen mij en tegen ombudsman. Ik heb zaterdag gebeld naar hun hoofdbureau. Ze hebben gezegd dat ik naar de winkel moest. Dus ik ben toch naar de winkel geweest en ze konden mij niet helpen omdat ze geen opdracht hebben gekregen van hoofdbureau. Toen ik thuiskwam heb ik weeral gebeld en ze proberen toch mij te schuldigen omdat ik geen duidelijk antwoord gegeven heb op hun verwarrende mail. Mijn mails waren in hun ongewenste mail terechtgekomen. Dus ik heb mijn duidelijke antwoord gestuurd. Zogezegd gingen ze zorgen dat het goed komt maar ik krijg nu antwoord dat omruiling niet mogelijk is. Herroeping kan ook niet want de 30 dagen zijn verstreken. Hun allerbeste oplossing is nog altijd 30€ geschenk en de verschil van prijsgarantie die ze sowieso moeten terugbetalen.
Een grote bedrijf als Krefel die zo vieze spelletjes speelt... ik vind dat niet kunnen
Paar weken geleden een wasmachine besteld in een kregel winkel. Ik heb gevraagd dat op een latere datum te leveren aan huis. Ik had al een naar gevoel dat ze niet komen leveren vandaag. Wat blijkt dat ze toch niet hebben geleverd. Doordat ik een naar gevoel had heb ik zitten bellen naar de klantendienst en ze zeiden dat het vandaag nog zou geleverd zijn.. dikke zocht voor mij want ik zit hier maar te wachten thuis en ze laten niets weten…
Zonder problemen en de nodige uitleg nooit geen probleem gehad.
Wanneer men een artikel vindt op de site en men gaat naar de winkel hebben ze deze niet op stock terwijl er "binnen 1 uur leverbaar in de gekozen winkel" staat. Als men naar de gekozen winkel telefoneerd ben je blijkbaar de dommerik volgens de verkopers want dit zou blijkbaar willen zeggen op voorrad in het hoofdmagazijn.
bought a product from them and it's been a week and i haven't received the order
the order was a gift for my sisters birthday but i couldn't give her the gift because of the delays .
asked customer servers and they only said that there is delayed and they don't know what happend to the parcel
.
never buying from them again
bought a product from them and it's been a week and i haven't received the order
the order was a gift for my sisters birthday but i couldn't give her the gift because of the delays .
IK werd vlot bediend,de vragen naar uitleg werden goed
beantwoordt.
Dank bijvoorbaat
Gisteren voor 22u besteld om 20u54 product besteld. Het zou vandaag geleverd worden in een pakjesautomaat. De bestelstatus van het pakje staat nog steeds op je bestelling is aangemaakt... Geen verdere updates. De klantendienst kan niet meer info geven - het is meegegeven, maar ze hebben geen trackingcode. Een product van +400 EUR. Zeer professioneel.
Dit is niet de eerste keer - Ze houden zich telkens niet aan hun afspraken wat betreft leveringen - Elke online bestelling heeft vertraging, zelfs een simpele click and collect is een uitdaging bij dit bedrijf. Het systeem om je bestelling op te volgen is NOOIT up to date.
De klantendienst daar heb je geen hol aan. Of er zijn problemen met hun systemen of ze kunnen het niet terugvinden. Of de beste het is de schuld van de verzenddienst.
Kijk maar naar de standaard voorgekauwde reactie die op dit bericht gaat komen...
Ook de laagste prijs garantie is een lachertje, na bestelling blijkt product nog eens 20 EUR duurder dan bij een concurrent. Dan mag je ook daar je tijd nog eens aan verschijten om dat terug te krijgen, waar ze zich hoogstwaarschijnlijk weer vanonder uit muizen met een of andere bullshit uitleg.
Zoek je iets en denk je het bij Krëfel te vinden of te kopen? DOE HET NIET!!! Bespaar jezelf ellende en slechte service!!!!
Het personeel van de webshop zijn erg klantvriendelijk. Als je een probleem hebt dan helpen ze je graag. Er werd ook verder niks aangedrongen wat erg fijn is.
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Krefel een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 26 beoordelingen geplaatst over Krefel. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4,4 gekregen, waarbij 24% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Krefel actief?
Krefel is vooral actief in de categorie webshops en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) elektronica.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heeft u een positieve indruk gekregen door de Krefel reviews? Dan kunt u naar de website van Krefel gaan en uw bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.